مشکلات رایج کولر گازی در فصل تابستان

گزارش بازرگانی،   4000202078

اکنون شما در روزهای گرم تابستان به سر می برید و کولر گازی شما دچار اختلال در عملکرد شده است. تابستان سخت ترین فصل برای کولر گازی شما است و شما بیش از هر چیزی به یک کولر گازی با عملکرد مناسب احتیاج دارید و با تمام این تقاضای زیاد، مشکلات بسیاری برای کولرگازی شما به وجود می آید. با ما همراه باشید تا شما را با مشکلات رایج کولر گازی در فصل تابستان آشنا کنیم.

مشکلات رایج کولر گازی در فصل تابستان

با زرین سرویس همراه باشید تا شما را با 7 مشکل رایج کولر گازی که صاحبان خانه با آن روبرو هستند آشنا کنیم.

فصل تابستان فرا رسیده است و وقت آن است که کولرهای گازی خود را سرویس و تعمیر و آماده نمایید.

تقریبا 90٪ خانه ها از نوعی تهویه مطبوع استفاده می کنند. در فصل تابستان، استفاده از واحدهای تهویه مطبوع به طور قابل توجهی افزایش می یابد. با این وجود چند صاحبخانه وجود دارد که به محض راه اندازی کولر گازی خود با مشکل روبرو می شوند. مشکلات زیادی در ارتباط با کولرگازی وجود دارد و مهم است که قبل از استفاده مجدد از کولرگازی، یک بررسی خوب انجام دهید.

مانند تمام وسایل برقی، تهویه مطبوع نیز به تنظیم منظم نیاز دارد. این به شما کمک می کند تا از قبل مشکلات احتمالی را پیدا کنید تا  در روزهای گرم تابستان به یک ترمیم پرهزینه تبدیل نشود. برخی از مشکلات رایج کولر گازی را بخوانید تا کولر گازی شما در شرایط عالی کار کند.

7 مشکل رایج کولر گازی

  1. نشت آب (داخل خانه)
  2. نشت آب (خارج از خانه)
  3. نشت مبرد کولرگازی
  4. فیلتر هوای کثیف
  5. سیم پیچ اواپراتور منجمد
  6. خرابی کنترل برق
  7. خرابی فن
  • نشت آب (در داخل خانه)

علت: اگر می بینید که آب از واحد داخلی کولر گازی شما نشت می‌کند، تعمیر و نگهداری شما به تأخیر افتاده است! دلیل نشت آب از یک کولر گازی ممکن است این باشد که تخلیه میعانات سیستم به دلیل جلبک ها یا قارچ ها مسدود شده و باعث می شود که آب از لوله بالا رفته و به خانه شما برگردد. دلیل احتمالی دیگر می تواند این باشد که پمپ میعانات شما کاملاً خراب شده و به تعویض نیاز دارد.

راه حل: نشت آب یکی از مشکلات رایج کولر گازی است و با کمک تکنسین زرین سرویس یا حتی محلول DIY خانگی قابل رفع است. همچنین می توانید مقداری سرکه در خط تخلیه بریزید تا قارچ ها یا جلبک ها را از بین ببرد. شما عزیزان میتوانید قبل از انجام هر کاری جهت مشاوره با کارشناسان ما در زرین سرویس ارتباط برقرار نمایید.

  • نشت آب (در فضای باز)

علت: در روزهای گرم تابستان، ممکن است در زیر کمپرسور کولر گازی خود شاهد نشت آب باشید. این می تواند به دلایل مختلفی باشد که شامل فیلتر هوای خشک، شکسته شدن میعانات گازی، مهر و موم بد کولرگازی، نصب نامناسب و غیره.

 

راه حل: اولین کاری که باید پس از تشخیص این مشکل انجام دهید خاموش کردن کولر گازی و قطع منبع تغذیه است. اگر به موقع رسیدگی نشود، ممکن است بر روی بر روی عملکرد کل سیستم تاثیر بگذارد. برای چنین نوع مشکلات کولر گازی، ممکن است لازم باشد با یک متخصص تماس بگیرید.

  • نشت مبرد

علت: مبرد کولر گازی وظیفه خنک سازی هوا در سیستم تهویه مطبوع شما را دارد. همانطور که از نامش پیداست، این مکانیزم واقعی است که از طریق آن یک کولر گازی می تواند خانه شما را خنک کند. و اختلال در عملکرد آن موجب خنک نکردن کولر گازی می شود. گاهی اوقات نیز مبرد می تواند نشت کند و این باعث کاهش کارایی تهویه هوا می شود.

راه حل: در صورت نشت جزئی، باید مبرد را پر کنید و یک اصلاح جزئی را اعمال کنید. در صورت بروز خطای بزرگتر در لوله ها، ممکن است کل شبکه نیاز به تغییر داشته باشد. هنگام شارژ مبرد، مراقب باشید مبرد را بیش از حد شارژ نکنید. با استفاده از چندین روش تشخیص می توانید نشت را در خانه تشخیص دهید. پس از شناسایی، مشکل را تجزیه و تحلیل کرده و اقدامات لازم را برای اصلاح نشتی انجام دهید. در صورت نیاز، به موقع با یک متخصص تماس بگیرید و نشت را برطرف کنید تا از بروز مشکلات بیشتر کولر گازی جلوگیری کنید.

 

  • فیلتر کثیف کولر گازی

علت: فیلتر تهویه هوا در تمیز نگه داشتن جریان هوا و عاری از گرد و غبار و آلاینده ها نقش مهمی دارد. یک فیلتر هوا مسدود شده جریان هوا را کاهش می دهد و باعث کاهش کارایی سیستم تهویه هوا می شود. یک فیلتر کثیف همچنین توانایی سیستم را در خنک کردن هوا به طور موثر کاهش می دهد و باعث باد گرم زدن کولر گازی شود. همیشه توصیه سازنده فیلتر در مورد زمان تعویض یا تمیز کردن فیلتر هوا را بررسی کنید. زمان معمول بعد از 3-4 ماه است. علاوه بر این، کنترل کننده های هوشمند کولر گازی همچنین می توانند به شما کمک کنند تا وضعیت فیلتر سیستم خود را بررسی کنید. آنها می توانند هشدار درباره تمیز کردن فیلتر هوا ارسال کنند.

راه حل: اگر احساس می کنید جریان هوای کولر گازی شما گرفتگی دارد، فیلتر هوا را بررسی کرده و سعی کنید آن را تمیز کنید زیرا احتمالاً فیلتر هوای کثیف جریان هوا را محدود می کند.

  • سیم پیچ اواپراتور منجمد

علت: کولر گازی شما ممکن است از کار بیفتد و این ممکن است به دلیل یک سیم پیچ اواپراتور منجمد باشد. هنگامی که کولر شما هوای مورد نیاز یک سیستم تهویه مطبوع را برای کار دریافت نمی کند، سیم پیچ اواپراتور یخ می زند. یک سیم پیچ اواپراتور یخ زده می تواند سبب اختلال در عملکرد کولر گازی شما شود. بعضی اوقات صفحات یخ روی سیم پیچ جمع می شوند. با گذشت زمان، سیم پیچ با یخ پوشانده می شود و مانع از جذب گرمای نهان ماده مبرد موجود در سیم پیچ می شود.

راه حل: برای تشخیص این مشکل، ابتدا آسیب را بررسی کنید. اجازه دهید سیم پیچ اواپراتور ذوب شود (یخ زدایی شود). برای انجام این کار حتماً ابتدا برق را قطع کنید. کویل اواپراتور معمولاً 24 ساعت طول می کشد تا کاملاً ذوب شود. با استفاده از سشوار می توانید روند کار را تسریع کنید. اما مراقب باشید، کویل بیش از حد گرم نشود. در صورت یخ زدگی متوسط​​، سیستم خود را در حالت فن نگه دارید زیرا فن دمنده بدون خاموش کردن دستگاه، یخ زدگی را ذوب می کند.

  • خرابی کنترل برق

علت: بعضی اوقات کولر خود را آنقدر روشن و خاموش می کنید که کمپرسور و فن سیستم فرسوده می شود. کمپرسور، موتور کندانسور و موتور دمنده متصل شده اند و برای راه اندازی واحد اتصال ایجاد می کنند. اختلال در اتصال به دلیل خوردگی سیم ها یا ترمینال ها می تواند از روشن شدن کمپرسور و موتور جلوگیری کند.

راه حل: برای تعیین مشکل، اتصال برق را بررسی کنید و اگر نمی توانید مشکل را تعیین کنید، از یک متخصص کمک بگیرید. با تعمیر و نگهداری منظم کولر گازی می توان از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کرد.

  • خرابی فن

علت: واحد خارجي يك کولر گازی از طريق فني كه در واحد خارجي قرار دارد گرما را از داخل خانه به خارج منتقل مي كند. اگر پنکه مستقر در خارج از خانه عملکرد مطلوبی نداشته باشد، در این صورت انتقال حرارت مناسب انجام نمی شود. در نتیجه این، کمپرسور کولر گازی ممکن است بیش از حد گرم شود یا ممکن است بار ایمنی را کاهش دهد. بدترین حالت این است که ممکن است باعث آسیب داخلی کمپرسور شود که می تواند منجر به تعویض کولر شود.

 

راه حل: اگر فن سیستم شما متوقف شود، ممکن است در سیم کشی سیستم یا برخی از اجزای شل شده در جایی مشکل وجود داشته باشد. در چنین مواردی، کافی است پوشش خارجی را برداشته و از نظر بصری مشکل را بررسی کنید. دوباره مطمئن شوید که از قبل برق را خاموش کنید. اگرچه در بیشتر موارد، تشخیص چنین مشکلی برای کولر گازی برای شما دشوار است بنابراین بهتر است با یک متخصص تماس بگیرید و مشکل کولر گازی را به روش مناسب برطرف کنید.

حرف آخر

اینها برخی از مشکلات متداول مربوط کولر گازی بودند که شما ممکن است در فصل گرم تابستان با آنها مواجه شوید. برای جلوگیری از بزرگتر شدن مشکلات کولر گازی باید این مشکلات برطرف شود. با استفاده از این اطلاعات جدید در مورد مشکلات کولر گازی اکنون می توانید با خیال راحت این مشکلات را در کولر گازی خود ارزیابی کرده و آنها را برطرف کنید. تعمیر و نگهداری منظم کولر همچنین می تواند به شما در تشخیص مشکلات اساسی کمک کند که احتمالاً می توانند کارایی سیستم را کاهش دهند یا حتی منجر به خرابی سیستم شوند. برای اطمینان از عملکرد کولر گازی بهتر است سالانه اقدام به سرویس آن نمایید. کارشناسان ما در زرین سرویس در تمامی روزهای هفته بصورت 24 ساعته آماده خدمت رسانی به شما عزیزان هستند. هم اکنون می توانید از طریق شماره تلفن 02191300921 با متخصصین ما تماس حاصل نموده و از خدمات ما بهره مند شوید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین