نخستین شکست استقلال با آشفتگی یک پست/ پاشنه آشیل کار خودش را کرد!

ورزشی،   4000202002

تیم فوتبال استقلال در سومین دیدار خود در لیگ قهرمانان آسیا جدال حساس و جذاب برابر الدحیل قطر را در شرایطی واگذار کرد که «پاشنه آشیل» این تیم همچنان به تیم آبی ایران ضربه زد.

نخستین شکست استقلال با آشفتگی یک پست/ پاشنه آشیل کار خودش را کرد!
به گزارش تیم فوتبال استقلال در سومین دیدار از مرحله گروه لیگ قهرمانان آسیا در گروه سوم از ساعت ۲۲:۱۵ دقیقه امروز چهارشنبه در ورزشگاه ملک عبدالله شهر جده به مصاف تیم الدحیل قطر رفت که این دیدار با برتری ۴ بر ۳ قطری‌ها خاتمه یافت.

ارسلان مطهری (۴)، شیخ دیاباته (۳۴) و فرشید اسماعیلی (۷۴) برای استقلال گل زدند. «اولونگا »(۱۰ و ۲۷ و۸۵) و عبدالله الاحرق (۴۳) برای الدحیل گل زد.

استقلال در این دیدار با رشیدمظاهری، سیاوش یزدانی، محمدحسین مرادمند، محمد نادری (۵۹ هرویه میلیچ)، مسعود ریگی (۵۰ مهدی مهدی پور)، فرشید اسماعیلی، احمد موسوی (۵۰ وریا غفوری)، آرش رضاوند (۸۶ داریوش شجاعیان)، ارسلان مطهری (۸۶ آرمان رمضانی)، مهدی قایدی و شیخ دیاباته به میدان رفت.

شاگردان فرهاد مجیدی که با پیروزی در دو دیدار قبلی برابر الاهلی عربستان و الشرطه عراق برای تثبیت صدرنشینی و افزایش شانس صعود از گروه به مصاف الدحیل قطر آمده بود، خیلی زود به خواسته اش رسید و در دقیقه ۴ روی ارسال موسوی از جناح راست و ضربه سر ارسلان مطهری به گل اول رسید.

شادی ارسلان مطهری پس از زدن گل اول استقلال به الدحیل

پس از این گل الدحیل که به نوعی غافلگیر شده بود فشار حملاتش را روی دروازه آبی‌های ایران بیشتر کرد و خیلی زود توانست گل تساوی را به ثمر برساند. در دقیقه ۱۰ این دیدار ارسال پشت مدافعان استقلال برای «ادمیلسون» با شوت او همراه شد و توپ پس از دفع مظاهری برابر «اولونگا» قرار گرفت تا او کار را به تساوی بکشاند.

با رد و بدل شدن دو گل زودهنگام بازی جذابیت بیشتری پیدا کرد اما دو تیم با هوشیاری بیشتری کار را دنبال کردند. استقلال در دقیقه ۱۸ توسط فرشید اسماعیلی صاحب یک موقعیت خوب برای گلزنی شد اما اسماعیلی در حالی که قصد داشت توپ را از بالای سر دروازه بان الدحیل به گل تبدیل کند، در زدن ضربه آخر کم دقتی کرد و توپ به گلر حریف رسید.

در دقیقه ۲۷ این دیدار مسعود ریگی که یکی از بهترین بازیکنان استقلال در دیدارهای گذشته بود پشت محوطه جریمه در رساندن توپ به هم تیمی اش دچار اشتباه شد و توپ به اولونگا رسید تا او با ورود به محوطه جریمه و ضربه‌ای دقیق گل دوم را به ثمر برساند.

مسعود ریگی که یکی از بهترین‌های استقلال است، در نیمه اول اشتباه بدی را مرتکب شد

تلاش برای رسیدن به گل تساوی از سوی استقلالی‌ها ادامه داشت تا اینکه در دقیقه ۳۴ ارسلان مطهری پس از دریافت پاس دقیق از فرشید اسماعیلی توپ را عرضی برای شیخ دیاباته ارسال کرد که شیخ با ضربه‌ای دقیق گل تساوی را به ثمر رساند.

دو دقیقه بعد پاس مهدی قایدی در عرض به شیخ دیاباته رسید تا در موقعیت زدن گل سوم قرار بگیرد اما دخالت مدافع حریف اجازه نداد شیخ با دقت به توپ ضربه بزند و داور اعلام کرنر کرد. این ضربه هم موقعیت جدی برای ارسلان مطهری ایجاد کرد اما شوت او را دروازه بان الدحیل برگرداند.

در دقیقه ۴۳ بازهم این الدحیل بود که از روی غفلت مدافعان استقلال به گل رسید و عبدالله الاحرق به ضربه‌ای دقیق گل سوم را برای قرمزپوشان الدحیل وارد دروازه کرد تا نیمه اول با برتری قطری‌ها به پایان برسد.

فرشید اسماعیلی که نیمه اول کاپیتان آبی‌ها بود در نیمه دوم گل سوم تیمش را به ثمر رساند

نیمه دوم با حملات استقلال شروع شد و فرهاد مجیدی پس از گذشت ۵ دقیقه از این نیمه وریا غفوری و مهدی پور را به میدان فرستاد تا گل عقب افتاده را جبران کنند. در دقیقه ۵۶ خطایی روی مهدی قایدی رخ داد که استقلالی‌ها اعتقاد به پنالتی داشتند اما داور دستور ادامه بازی داد.

استقلال که برای رسیدن به گل فشار زیادی را روی دروازه حریف وارد کرده بود در دقیقه ۷۴ توسط فرشید اسماعیلی به خواسته اش رسید و گل تساوی را زد. در این دقیقه هرویه میلیچ کرنری را روی دروازه ارسال کرد که پس از دفع ناقص مدافعان الدحیل توپ روی سر اسماعیلی آمد و او با ضربه‌ای دقیق گل سوم تیمش را به ثمر رساند.

در دقیقه ۸۰ مهدی قایدی با عبور از مدافع مستقیمش وارد محوطه جریمه حریف شد و توپ خوبی را برای فرشید اسماعیلی ارسال کرد اما ضربه محکم اسماعیلی به کرنر رفت.

در دقیقه ۸۵ پاشنه آشیل استقلال دوباره به این تیم لطمه زد و آشفتگی در خط دفاعی باعث شد اولونگا با دریافت توپ درون محوطه جریمه و چرخش و ضربه‌ای دقیق برای چهارمین بار دروازه شاگردان مجیدی را باز کند.

خط دفاعی استقلال در دیدار با الدحیل «پاشنه آشیل» تیم خوب فرهاد مجیدی بود

بعد از این گل فرهاد مجیدی دست به دو تعویض زد و شجاعیان و رمضانی را به زمین فرستاد تا بتواند گل تساوی را به ثمر برساند اما تلاش آبی‌ها راه به جایی نبرد و نخستین شکست فرهاد مجیدی پس از بازگشت به استقلال و اولین باخت آبی‌ها در آسیا رقم خورد.

دیدار برگشت دو تیم روز جمعه برگزار خواهد شد. الدحیل با این پیروزی ۷ امتیازی شد و به صدر گروه سوم صعود کرد و استقلال با ۶ امتیاز در رده دوم قرار گرفت.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین