آذری‌جهرمی؛ گزینه اصلاح‌طلبان برای شهرداری تهران؟/ رستم قاسمی و شائبه سوءاستفاده تبلیغاتی از نام حاج قاسم/ روحانی: نگذاشتیم قحطی شود!/ اختلاف مجلس انقلابی و مجمع تشخیص مصلحت

گروه سیاسی الف،   4000131110 ۲۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنان که اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

آذری‌جهرمی؛ گزینه اصلاح‌طلبان برای شهرداری تهران؟/ رستم قاسمی و شائبه سوءاستفاده تبلیغاتی از نام حاج قاسم/ روحانی: نگذاشتیم قحطی شود!/ اختلاف مجلس انقلابی و مجمع تشخیص مصلحت

آخرین آمار کرونا در ایران

از دیروز تا امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۵ هزار و ۴۹۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که سه هزار و ۳۶۵ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به دو میلیون و ۲۸۶ هزار و ۹۲۷ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۹۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۷ هزار و ۵۲۵ نفر رسید.

بیشتر بخوانید:

آخرین آمار واکسیناسیون کرونا در ایران

قیمت واکسن کرونا اعلام شد

واکسن کرونا پولی شد، نشد؟

عباس عبدی، تحلیلگر سیاسی درباره پولی‌شدن واکسن کرونا در اعتماد نوشت: «شايد بتوان براي واكسن كرونا وضعيتي تركيبي در نظر گرفت، مشروط بر اينكه حداقل واكسن لازم، براي تعداد زيادي از طبقات جامعه فراهم شود و فقط تعداد معدودي وارد بازار واكسن شوند.

اين كار شايد در كشورهاي ثروتمند كه دولت‌هاي قدرتمند و پاسخگو دارند عملي باشد، ولي در ايران كارساز نخواهد بود. به محض قابل خريد شدن واكسن، دولت شانه خود را از بار مسووليت تهيه و عرضه واكسن خالي مي‌كند و جامعه را به وضعيتي مي‌رساند كه در مثال فوق گفتم.

ماده كمياب شده و البته حياتي، مثل آب و هوا را كه به جاي جيره‌بندي، و عرضه يكسان و برحسب نياز و اولويت، به بازار عرضه و تقاضا واگذار مي‌كند و اين يعني جنگ تمام‌عيار قدرتمندان و ثروتمندان عليه ضعفا و فقرا. قدرت و ثروت براي جامعه بد نيست، ولي نه اين اندازه كه شكاف آن، حيات فقرا و ضعفا را تحت خطر قرار دهد كه در اين صورت ستيز داخلي ايجاد خواهد شد يا سرخوردگي شديد  به وجود  مي‌آيد.»

***

کارگزاران؛ حزب بی‌تعادل

آفتاب یزد درباره حزب کارگزاران سازندگی نوشت: «ما با حزبی روبرو هستیم که یک سوی آن فائزه هاشمی است که مواضع او با توجه به برخی استانداردها به واقع ساختارشکنانه و تند است و سوی دیگر آن غلامحسین کرباسچی حضور دارد که جزو
محافظه کارترین چهره‌های سیاسی کشور است و فی المثل معتقد است اصلاح‌طلبان تحت هر شرایطی ولو حمایت از یک کاندیدای اصولگرا مثل علی لاریجانی باید در انتخابات شرکت کنند.

نکته مهم این جاست چنین تفاوت دیدگاهی چگونه در یک حزب جمع می‌شود. شاید گفته شود اختلاف دیدگاه در میان اعضای احزاب امری مرسوم و عرفی و وجود آن لازم است ولی باید در پاسخ گفت ماجرای فائزه هاشمی و غلامحسین کرباسچی مثل آن است که صادق زیباکلام و حسین الله کرم حزب تاسیس کنند!

بهرحال این موضوعی که عرض شد را باید به عنوان نکته‌ای مبهم در سپهر سیاسی کشور دانست که شاید برای عده‌ای سوال برانگیز باشد.البته از نکات جالب دیگر این حزب باید به حضور حسین مرعشی به عنوان سخنگو نیز اشاره کرد.شاید باید اعتراف کرد حد وسط غلامحسین کرباسچی و و فائزه هاشمی،حسین مرعشی قرار دارد که سعی می‌کند حداقل از منظر رسانه‌ای بالانسی ایجاد کند.»

***

پزشکیان: نامزد پوششی نیستم

مسعود پزشکیان، نماینده تبریز و وزیر بهداشت در دولت اصلاحات درباره حضور در انتخابات ریاست جمهوری به عنوان نامزد پوششی به شرق گفت: «من از این چیزها سر در نمی‌آورم، اینکه انسان غیرصادقانه بیاید و بعد پوششی عمل کند با همان نگاه که گفتم مخالف است و من بر سر این اعتقاد خود هستم و خواهم بود. چه باشم و چه نباشم به چیزی که اعتقاد دارم، عمل می‌کنم و هیچ‌گاه تظاهر به کاری نکرده‌ام. بین آنچه با شما صحبت می‌کنم و آنچه در قلبم هست، حداقل در محدوده‌ای که آگاهی دارم فرقی وجود ندارد. من برای کسی پوشش نبوده و نخواهم بود.»

پزشکیان اما احتمال ائتلاف را رد نکرد و گفت: «ائتلاف و پوشش با‌هم فرق دارند. نهایتا آنچه روند قضیه و خواست جامعه است، بر آن اساس پیش خواهیم رفت. مشکل ما در مملکت این است که راحت همدیگر را تخریب می‌کنیم به‌جای اینکه نقد علمی و کارشناسی کنیم برای هم پرونده‌سازی می‌کنیم.»

***

آذری‌جهرمی؛ گزینه اصلاح‌طلبان برای شهرداری تهران

فرهیختگان نوشت: «اخبار غیررسمی حکایت از آن دارد که جریان اصلاحات، برنامه‌ای تدوین‌شده برای انتخابات شورای شهر دارد و جلسات منظمی نیز برگزار کرده‌اند و تقریبا لیست انتخاباتی‌شان را نیز بسته‌اند، اما کمی نگران فرآیند تایید صلاحیت‌‌ها هستند و تلاش می‌کنند با فشارهای سیاسی مانع از ردصلاحیت افرادی شوند که نام‌شان در لیست نهایی قرار دارد.

اصلاح‌طلبان به‌دلیل سابقه شورای شهر پنجم که در افکار عمومی تنها کارکردشان، تغییر نام خیابان‌ها بود، می‌خواهند در انتخابات خردادماه، با یک نوآوری جدیدی به میدان بیایند. آنها درکنار لیست کاندیداهای شورای شهر تهران، می‌خواهند شهردار را هم به مردم معرفی ‌کنند.

در شورای شهر پنجم اصلاح‌طلبان فاقد گزینه قابل‌توجهی برای تصدی شهرداری بودند و پس از عبور از یک دالان خودساخته، با اما و اگرهایی، پیروز حناچی را به‌عنوان شهردار انتخاب کردند.

حالا اما با پایان کار دولت، اصلاح‌طلبان برای انتخاب شهردار پیچیدگی سابق را ندارند. براساس شاخصه‌های عنوان‌شده و همچنین میزان اثرگذاری شهردار احتمالی بر پیروزی در انتخابات، اصلاح‌طلبان به گزینه محمدجواد آذری‌ جهرمی، وزیر جوان دولت روحانی رسیده‌اند.

آن‌طور که منابع غیررسمی گفته‌اند، شعار اصلی لیست اصلاح‌طلب نیز «شهر هوشمند» یعنی تلفیقی از مدیریت شهری و سوابق آذری‌جهرمی در وزارت ارتباطات انتخاب شده است تا اقبال بیشتری را به‌ویژه از نسل جوان به خود جلب کند.»

سیدجمال هادیان سخنگوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به روزنامه فرهیختگان واکنش نشان داد و در توئیتی خود نوشت: «قبلا اسمشون روزنامه بود؛‌ ظاهرا تغییر شغل داده اند و خیاط شدن. برای خودشون می‌برند و می‌دوزند. از نگرانی به دست نیاوردن پاستور، بهشت را می‌بخشند.»

***

حصر شکسته شده است؟

فارس نوشت: «پیگیری‌های خبرنگار ما از منابع مطلع حاکی از آن است که در حال حاضر ارتباط کاملاً باز و آزادانه سران فتنه شدت گرفته است و تماس ها و مهمانی های موسوی و رهنورد با اعضای خانواده بدون حضور مأموران در جریان است.

با این حال چند روز قبل بود که سیّدحسن خمینی در دیدار اعضای حزب اعتماد ملّی از ضرورت رفع حصر موسوی و کروبی سخن گفته بود و همزمان نیز سایت کلمه از عدم صدور مجوز برای حضور موسوی در مراسم تدفین مادرش خبر داده بود.

اما واقعیت ماجرا چیز دیگری است. یک منبع مطلع به خبرنگار ما گفت: موسوی پس از درگذشت همسر دوم پدر خود- مرحومه طاهره‌المدنی که به اشتباه در پیامهای تسلیت مادر وی خطاب شده- در منزل پدری حاضر شده و بدون حضور مأمورین با اقوام دیدار داشته است. ضمنا هیچ محدودیتی برای حضور وی در مراسم تدفین وجود نداشته اما موسوی خودش ترجیح داده که در این مراسم شرکت نکند.

بر پایه این خبر زندگی میرحسین موسوی و زهرا رهنورد، روال عادی خود را طی می‌کند، و اخیرا نیز بخشی از آثار هنری خود از جمله نقاشی و مجسمه را به فروش رسانده‌اند.

از سوی دیگر، مهدی کروبی نیز مشغول زندگی عادی است و حتی کرونا هم مانع از آن نشده که  دیدارهای وی با چهره‌های سیاسی برگزار نشود.»

***

واکنش سردار کوثری به شایعه ترور سردار حجازی

سردار محمد اسماعیل کوثری، فرمانده باسابقه سپاه در خصوص شایعات منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر ترور بیولوژیک شهید حجازی به ایرنا گفت: انتشار این شایعات یک اقدام شیطانی از سوی دشمن بود و دشمن می‌خواهد چنین وانمود کند که در همه جا نفوذ دارد و قادر به انجام هر عملیاتی در داخل کشور است اما واقعیت این است که آثار صدمات ناشی از عارضه شیمیایی جنگ تحمیلی در سنین بالا بیشتر خود را نشان می‌دهد و همین موضوع هم باعث تحلیل رفتن توان جسمی سردار حجازی و شهادت ایشان شد.

***

روحانی: نگذاشتیم قحطی شود!

حسن روحانی در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت با اشاره به برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های انجام شده از سوی دولت درخصوص ترخیص کالاهای ضروری و مواد اولیه کارخانجات گفت: اقتضای شرایط ویژه کشور این است که کالاهای ضروری مردم و مواد اولیه کارخانجات به هیچ وجه و بدون دلیل در گمرکات کشور معطل نماند و می‌بایست مطابق بر ضوابط مشخص در اسرع وقت ترخیص شود.

روحانی اضافه کرد: در شرایطی که در سه سال گذشته دشمنان این سرزمین با جنگ اقتصادی به دنبال ایجاد قحطی در کشور بودند، دولت با تامین و توزیع کافی و فراوان کالا در کشور اجازه نداد این خواسته دشمن محقق شود.

در این زمینه باید گفت متاسفانه جناب رئیس جمهور طبق معمول مراقب گفتار خویش نیستند. اولا به گمانم ایشان در ماه اخیر به بازار سر نزده اند و از کمبود روغن و در برخی مقاطع کمبود مرغ آگاه نیستند. ثانیا آیا با خود می اندیشند این محصولات با چه قیمتی به دست مردم بینوا می رسد؟ آیا ایشان از تورم مواد غذایی آگاهی ندارند؟ 

پیش از این اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور هم سخنان مشابهی درباره قحطی به زبان آورده بود و بر سر ملت بینوا منت گذاشته بود. 

متاسفانه گفتار رئیس جمهور و معاون اول ایشان در این ماههای پایانی دولت فقط و فقط مردم را عصبانی می کند. متاسفانه ایشان یا از حال مردم خبر ندارند یا بی نهایت از خود متشکر هستند که در این شرایط نیز بر سر مردم بیچاره منت می‌گذارند. 

یک بار دیگر با صدای بلند از رئیس جمهور و معاون اول ایشان می خواهیم لطفا در این چند ماه باقی مانده تا رفع زحمت، اندکی سکوت پیشه کنند و به آنچه بر سر مردم بینوا آورده اند خوب تامل کنند تا شاید دیگر ارث پدری خویش را از مردم طلب نکنند.

بیشتر بخوانید:

روحانی: اجازه ندادیم قحطی در کشور رخ بدهد/ واکسیناسیون گسترده و حداکثری در راس برنامه‌ها قرار دارد

***

اختلاف مجلس انقلابی و مجمع تشخیص مصلحت

از سال 96 و تشکیل هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت، فرایند تطبیق قوانین مصوب مجلس با سیاست های کلی از زمره مناقشات مجلس دهم با مجمع تشخیص و شورای نگهبان بود.

گل سرسبد این مناقشه درباره کنوانسیون پالرمو، یکی از لوایح FATF بود که شورای نگهبان آن را تایید کرده بود اما مجمع، آن را مغایر سیاست های کلی تشخیص داد. از سال 96 تاکنون این اختلاف میان مجلس و مجمع تشخیص برقرار است.

گمان می شد با تغییر ترکیب مجلس این اختلاف حل شود اما این اتفاق رخ نداد و اولین اختلاف خود را نشان داد. موضوع اختلاف، طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری است.

مجلس تلاش دارد این طرح را به انتخابات امسال برساند اما ایرادات مجمع کار را عقب انداخته است. 

امروز 171 نماینده مجلس در نامه ای به آیت الله جنتی، نظر شورای نگهبان را در تایید مصوبه مجلس شورای اسلامی فصل الخطاب دانسته و ایرادات هیات عالی نظارت مجمع را در این خصوص فاقد اعتبار حقوقی برای توقف مصوبه مجلس شورای اسلامی اعلام کردند.

اتفاقی که به سرعت با واکنش مجمع تشخیص روبه رو شد. حجت الاسلام مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص در گفتگویی که توسط مرکز اطلاع رسانی مجمع تشخیص مصلحت نظام به رسانه ها اطلاع‌رسانی شده با اظهار تعجب از سخنان برخی نمایندگان مجلس درباره انجام وظیفه هیئت عالی نظارت گفته است: آنچه در مجلس تصویب می‌شود، باید هم غیرمغایر و هم مطابق با سیاست‌های کلی نظام، ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری باشد و هیات عالی نظارت وظیفه دارد بر اساس سیاست‌های ابلاغی، مغایرت و یا عدم مغایرت مصوبات را بررسی کند و نظر خود را به شورای نگهبان منعکس نماید. به عبارتی هیات عالی نظارت مجمع، مصوباتش را بر اساس قانون اساسی و به نیابت از مقام معظم رهبری از طریق شورای نگهبان ابلاغ می‌کند.

متاسفانه به نظر می رسد ریشه این اختلاف، ساختاری است و باید برای اصلاح ساختار فکری کرد.

بیشتر بخوانید: ۱۷۱ نماینده مجلس به آیت‌الله جنتی نامه نوشتند

***

رستم قاسمی و شائبه سوءاستفاده تبلیغاتی از نام حاج قاسم

رستم قاسمی، فرمانده اسبق قرارگاه خاتم و آخرین وزیر نفت در دوره احمدی نژاد است. قاسمی مدتی است که عزم پاستور کرده و می خواهد در انتخابات ریاست جمهوری نامزد شود. ذات این ماجرا هیچ اشکالی ندارد. اما اشکال از آنجایی آغاز می شود که قاسمی از آخرین مسئولیت خویش در معاونت اقتصادی سپاه قدس و محبوبیت شهید حاج قاسم سلیمانی در تبلیغات خود استفاده می کند.

اولین حضور رسانه ای قاسمی برای انتخابات به نشستی خبری برمی گردد که چند ماه پیش با عنوان معاون اقتصادی نیروی قدس سپاه برگزار کرد اما عمده مباحث ارتباطی به سپاه قدس نداشت و با اعتراض خبرگزاری تسنیم روبرو شد.

امروز هم قاسمی در یک نشست خبری دیگر در باشگاه خبرنگاران جوان شرکت کرده است. در این نشست سه بار در سه موقعیت مختلف نام شهید حاج قاسم سلیمانی را می آورد. در اینجا درباره نیت رستم قاسمی قضاوتی نداریم اما نام بردن مداوم از یک شهید بسیار محبوب نه تنها محبوبیتی برای هیچ کس نمی آورد بلکه شائبه سوءاستفاده از موقعیت را برای مردم تداعی می کند.

از مهندس قاسمی می خواهیم برای اینکه این حس به هیچ کس منتقل نشود لطفا دیگر از نام آن شهید عزیز در برنامه های رسانه ای تبلیغاتی خویش استفاده نکنند.

بیشتر بخوانید:

رستم قاسمی: باید با اقتدار مذاکره کرد/ به نفع هیچکس کنار نخواهم کشید/ با احمدی‌نژاد ارتباطی ندارم

***

راه‌اندازی دفتر مرکز پژوهشهای مجلس در کشورهای دیگر!

علیرضا زاکانی رئیس مرکز پژوهش های مجلس در جلسه علنی امروز پارلمان در جریان ارائه گزارش عملکرد مرکز پژوهش‌ها در مجلس یازدهم به نکته بسیار جالبی اشاره کرده است. زاکانی یکی از رویکردهای جدید مرکز پژوهشها را تعاملات خارجی عنوان کرده و گفته است: «رویکرد بعدی ما تعاملات خارجی بود که بر اساس قانون مرکز پژوهش‌ها، اداره تعاملات راه‌اندازی و تلاش شد در این مسیر بتوانیم از تجارب سایر کشور‌ها استفاده و تجارب خود را نیز به سایر کشور‌ها منتقل کنیم. امروز رایزنی برای تشکیل مرکز پژوهش‌ها در برخی کشور‌های دوست ایران در دستور کار مرکز پژوهش‌هاست.»

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۹۳۰۹۵۴۲۰:۴۸:۰۷ ۱۴۰۰/۱/۳۱
"اشکال از آنجایی آغاز می شود که قاسمی از آخرین مسئولیت خویش در معاونت اقتصادی سپاه قدس و محبوبیت شهید حاج قاسم سلیمانی در تبلیغات خود استفاده می کند." تا وقتی حقیقت رو می گه اشکالی نداره.
ناشناس۱۹۳۰۹۷۰۲۰:۵۷:۴۳ ۱۴۰۰/۱/۳۱
از آنچنان رونق اقتصادی رسیدیم به نگذاشتیم قحطی شود... وقتی برنامه نداشته باشی همینه
ناشناس۱۹۳۱۴۶۶۰۹:۳۱:۴۰ ۱۴۰۰/۲/۱
رهبری بنا به مصلحت استیضاح را صلاح ندیدند دولت را در پایان کارش محاکمه کنید
ناشناس۱۹۳۱۵۹۹۱۱:۱۰:۱۸ ۱۴۰۰/۲/۱
چه زمانی تحریم ها نبود ؟ چه زمانی پس از جنگ تا حالا قحطی داشتیم ؟ با ترساندن مردم از جنگ و قحطی می خواهند ادامه مدیریت خراب و بی فایده خود را تضمین کنند !
کور پیش بین در خشت خام و کج و معوج۱۹۳۰۹۷۲۲۰:۵۹:۰۶ ۱۴۰۰/۱/۳۱
از نمایندگان مجلس شورای اسلامی می خواهیم طرح پیشنهادی جمعی از نمایندگان مجلس مبنی بر ممنوع الخروج کردن دولت و تمامی وزرا و مدیران هشت ساله اش را در صحن به رای بگذارند تا هر زمان که لازم شد برای پاسخگویی حاضر باشند
ناشناس۱۹۳۰۹۸۰۲۱:۰۵:۲۲ ۱۴۰۰/۱/۳۱
آقای روحانی ملت ایران را از قحطی نجات داد همانگونه که یوزارسیف ملت مصر را نجات داد
ناشناس۱۹۳۰۹۸۵۲۱:۰۸:۵۲ ۱۴۰۰/۱/۳۱
چندمین باره که روحانی اعلام می کنه اگر ما نبودیم قحطی می شد. شرمتان باد که اگر کار نکرده ای هم دارید را اینجوری با تضعیف روحیات مردم عنوان می کنید.
ناشناس۱۹۳۱۰۳۶۲۲:۰۱:۳۹ ۱۴۰۰/۱/۳۱
آذری جهرمی را در پایان این دولت جمعش کنید که بد جوری روی اعصاب است دادستان کل هم که پیگیر فضای مجازی بی درب و پیکر است که ایشان درست کرده است
ناشناس۱۹۳۱۰۵۰۲۲:۱۳:۰۴ ۱۴۰۰/۱/۳۱
پس از پایان کار این دولت آقای آذری جهرمی هم تا مدتی طولانی با قدرت خداحافظی خواهد کرد
ناشناس۱۹۳۱۰۹۳۲۲:۵۴:۰۱ ۱۴۰۰/۱/۳۱
کجای اعمال جهرمی اصلاح طلبی است که آنها از این حمایت میکنند
ناشناس۱۹۳۱۱۰۹۲۳:۰۴:۱۸ ۱۴۰۰/۱/۳۱
مرسی حسن جون ممنون که نذاشتی قحطی بشه چقدر تو قهرمانی آخه اشک تو چشمام جمع شد از دلاوری های تو... از سال ۹۶ تا حالا قیمت همه چیز ده برابر شده پارسال هم که با دقت فراوان تمام مواد غذایی و خوراکی را دونه به دونه سه چهار برابر کردید مرسی ممنون خیلی لطف کردید من خیلی دقت کردم دیدم چیزی را از قلم ننداختین همه چیز گرون شده به سلامتی و شادی
محسن۱۹۳۱۱۱۶۲۳:۰۷:۴۶ ۱۴۰۰/۱/۳۱
حسن روحانی: اگر ما نبودیم قحطی می شد دلار می شد 100 هزار تومان تو پیاده رو ها دیوار می کشیدن جنگ جهانی سوم شروع می شد کره ماه به زمین برخورد می کرد سوخت خورشید تموم می شد و جهان تاریک می شد. !!!!!!!!!! ؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۱۹۳۱۱۳۴۲۳:۲۶:۱۴ ۱۴۰۰/۱/۳۱
جهرمی ، ظریف و بقیه تیم روحانی برن استراحت کنن بهتره تا مردم نفسی بکشن
ناشناس۱۹۳۱۱۳۷۲۳:۳۰:۱۲ ۱۴۰۰/۱/۳۱
دولت روحانی خودش سلطان قحطیه بدتر از مغول
ناشناس۱۹۳۱۱۴۵۲۳:۴۱:۱۲ ۱۴۰۰/۱/۳۱
با توجه به تورم های افسار گسیخته این چند سال و فسادهای مالی کلان افراد خاص از پرتو این دولت و خیانت در بورس که تقریبا به کل جمعیت کشور صورت گرفته است منتظر بروز نارضایتی و ناهنجاری های اجتماعی وسیعی باشید
ناشناس۱۹۳۱۱۵۰۲۳:۴۴:۰۴ ۱۴۰۰/۱/۳۱
یعنی حتی اگر یکنفر از اعضای این دولت در پایان کارشان به مجمع تشخیص و یا مراکز دیگر بروند ملت ایران باید بابت این توهین سر خود را به سنگ کوبیده و یا فریاد های وا مصیبتا سر دهند
ناشناس۱۹۳۱۱۶۹۲۳:۵۸:۵۳ ۱۴۰۰/۱/۳۱
جهرمی بدرد بازیگری میخوره نه وزارت و شهرداری
ناشناس۱۹۳۱۴۱۴۰۸:۴۲:۴۷ ۱۴۰۰/۲/۱
در این حد مسخرس
ناشناس۱۹۳۱۱۷۸۰۰:۰۷:۳۷ ۱۴۰۰/۲/۱
آقای زاکانی هم نشون داد که شناگر ماهریست . بنده خدا تا حالا آب ندیده بود
امیر حسین سلطان/تهران۱۹۳۱۱۹۷۰۰:۲۹:۰۴ ۱۴۰۰/۲/۱
ضدیت علنیربا دکتر روحانی و کنایه زدن و حتی بی نزاکتی کردن ها با ایشان فقط و فقط پایگاه طیف همراه و موافق با دولت را در دوره ریاست جمهوری آینده را برخلاف تصور منتقدان و مخالفان رئیس جمهور تقویت خواهد بخشید. به فرض حداکثر اینکه محبوبیت ایشان هر قدر هم پایین آمده باشد! به همان میزان بر محبوبیت طیف مقابل شان افزوده نمی گردد. از این حیث خیال تان راحت باشد! از ما گفتن بود و از بعضی ها هم همچنان ندیدن و نشنیدن!
ناشناس۱۹۳۱۲۱۳۰۰:۴۲:۴۱ ۱۴۰۰/۲/۱
رستم قاسمي هم در حد استانداري است نه رياست جمهوري
ناشناس۱۹۳۱۴۱۲۰۸:۴۰:۳۷ ۱۴۰۰/۲/۱
دهداری
ناشناس۱۹۳۱۲۳۸۰۱:۳۱:۱۳ ۱۴۰۰/۲/۱
بیچاره اصلاح طلب ها که مجبورند از فقر نداری دست به دامن چه ادم هایی بشند. پژشکیان هم ادم بی مقداریست و حتی بدرد کاندید پوششی هم نمیخورد . ولی کاندید شدن پژشکیان حسنش اینه که مجلسی ها از شرش خلاص میشند.
ناشناس۱۹۳۱۳۳۶۰۵:۲۱:۴۶ ۱۴۰۰/۲/۱
کم مونده وزارت مرغداری بزندد بعد دوباره میخوان کاندید هم بشن
ناشناس۱۹۳۱۳۶۵۰۷:۰۰:۵۲ ۱۴۰۰/۲/۱
آذری جهرمی شهردار تهران بشه فاتحه تهران خوانده است سیستم مخابراتی کشور را به خاک سیاه نشانده از مخابراتی ها بپرسید بهتون میگن
ناشناس۱۹۳۱۳۹۱۰۸:۰۶:۰۱ ۱۴۰۰/۲/۱
تیم فشل روحانی ما را به خیرتان امید نیست زودتر برید....
ناشناس۱۹۳۱۵۱۷۱۰:۰۸:۱۳ ۱۴۰۰/۲/۱
بدبخت رییس جمهور بعدی که دوباره فحش خواهد خورد بدتر از روحانی و همین داستان ادامه خواهد داشت تا......
ناشناس۱۹۳۱۷۰۴۱۲:۲۶:۰۹ ۱۴۰۰/۲/۱
چوب خشک بهتر از تیم روحانیه قطعا حداقل دستور رانت زا نمیده
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  2. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  3. و ناگهان اخلاق!

  4. زیباکلام: اسرائیل برای رهگیری موشک ایران خیلی هزینه داد/ ۷ اکتبر نشان داد که فلسطین هنوز زنده است!

  5. بخش املاک "دیوار"مسدود می‌شود/ فرصت یک هفته‌ای به سکوها

  6. خیانت و وطن فروشی علنی در مقابل دوربین

  7. این ۲ مشکلِ بزرگ در بازار مسکن ایران

  8. موضوع خودروهای لوکس پسران معاون سابق قوه قضائیه چه بود؟

  9. سرانجام دختر فوت شده در متروی تجریش چه شد؟

  10. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  11. توقیف محموله صادراتی رژیم صهیونیستی در مرز بازرگان

  12. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  13. دبی؛ چند روز پس از سیل

  14. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  15. رفتار عجیب یک شهروند در مترو تهران ؛ پارک موتور مقابل پله‌های ورودی ایستگاه!

  16. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  17. قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

  18. فریب نخوریم! 

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. کمی دیر نیست؟

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  10. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  15. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  16. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  17. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

پربحث‌های هفته

  1. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  2. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  3. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  4. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  5. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  6. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  7. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  8. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  9. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  10. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  11. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  12. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  13. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

  14. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

  15. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  16. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

  17. عملیات "وعده صادق" ؛ بررسی ابعاد تسلیحاتی نظامی

  18. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  19. واکنش احمدی‌نژاد به عملیات موشکی سپاه/ وعده زارع‌پور درباره افزایش سرعت اینترنت

  20. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  21. یک سیلی برای تنبیه

  22. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  23. بایدن: ایران به‌دنبال محو اسرائیل است

  24. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  25. رئیسی: می‌گفتند روی موشک‌ها شعار مرگ بر اسرائیل ننویسیم        

آخرین عناوین