مذاکرات وین و برگ برنده ایران در پاسخ به خرابکاری نطنز

گروه سیاسی الف،   4000129133 ۶۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۶ تکراری یا غیرقابل انتشار
مذاکرات وین و برگ برنده ایران در پاسخ به خرابکاری نطنز

بامداد یکشنبه 22 فروردین‌ماه که خرابکاری در شبکه برق مجتمع غنی‌سازی شهید احمدی روشن در نطنز رخ داد برخی به این حدس و گمانه‌زنی پرداختند که صنعت هسته‌ای ایران با مشکل عدیده‌ای مواجه شده است. حتی روزنامه نیویورک‌تایمز به نقل از دو مقام اطلاعاتی ایالات‌متحده و رژیم صهیونیستی که نامشان را عنوان نکرده بود مدعی شد به دلیل قطع برق گسترده یک انفجار بزرگ و عمدی رخ‌داده که به پروژه غنی‌سازی ایران ضربه مهلکی واردشده است که جبران خسارات آن حداقل 9 ماه زمان خواهد برد.

در ادامه گزارش تحلیلی این روزنامه عنوان‌شده بود این اتفاق اهرم‌های فشار ایران در مذاکراتی که هم‌زمان در وین در جریان است را از بین می‌برد و تهران را در تنگنای قرار می‌دهد.

اقدام خرابکارانه رژیم صهیونیستی در نطنز که بسیار بعید است بدون هماهنگی با آمریکا صورت گرفته باشد احتمالاً همین اهدافی را پیگیری می‌کرد که روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز به آن اشاره‌کرده بود. این‌که احتمالاً با ضربه زدن اساسی به توانمندی‌های هسته‌ای، ایران ناگزیر به واگذاری امتیازات فراوان در مذاکرات شود. بالطبع اگر ایران چنین اقدامی انجام ندهد زمینه برای شکست مذاکرات فراهم‌شده که در این صورت هم ‌فشارهای داخلی و هم خارجی به ایران افزایش خواهد یافت.

ایران بلافاصله در بامداد روز جمعه 27 فروردین‌ماه اقدام به آغاز غنی‌سازی 60 درصدی اورانیوم در هسته‌ای شهید احمدی روشن گرفت. این واکنشی به خرابکاری رژیم صهیونیستی در نطنز بود.

قبل از این اتفاق در تاریخ 4 اسفندماه 1399 رهبر انقلاب اسلامی در دیدار رئیس و منتخبان ملت در مجلس خبرگان بیان داشته بودند: جمهوری اسلامی از مواضع منطقی خود در موضوع هسته‌ای کوتاه نخواهد آمد و بر اساس مصلحت و نیاز کشور تا آنجا که لازم باشد، حتی تا غنی‌سازی ۶۰ درصد پیش خواهد رفت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی، رئیس‌جمهور نیز روز 26 فروردین‌ماه 1400 در آیین افتتاح طرح‌های ملی صنعت پتروشیمی وزارت نفت با بیان توانمندهای صلح‌آمیز هسته‌ای ایران گفت: ما همین امروز هم می‌توانیم غنی‌سازی 90 درصد را انجام دهیم اما پای حرف خود ایستاده‌ایم و دنبال بمب اتم نیستیم، این شما هستید که بمب اتم ساختید و ذخیره کردید وهمچنان هم بمب می‌سازید، این کار شماست، ما را متهم به ساخت بمب نکنید، فعالیت‌های ایران کاملاً صلح‌آمیز است.

آغاز غنی‌سازی 60 درصد در مدتی کوتاه بعد از انفجار نطنز که به تائید سازمان بین‌المللی انرژی اتمی نیز رسید نوعی نمایش قدرت ایران برای کشورهای غربی و رژیم صهیونیستی بود. این اقدام موجب شد که موضع ایران در میز مذاکرات تقویت یابد و در چانه‌زنی‌های دیپلماتیک دست برتر را داشته باشد.

این اقدام مبتنی بر ماده اول قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران صورت گرفته بود. مطابق این ماده سازمان انرژی اتمی ایران موظف است نیاز کشور برای مصارف صلح‌آمیز اورانیوم با غنای بالای بیست درصد را به‌طور کامل و بدون تأخیر تأمین کند.

در پی غنی‌سازی 60 درصدی بسیاری از کشورهای غربی به تکاپو افتادند و پیتر استانو، سخنگوی اتحادیه اروپا شروع غنی‌سازی 60 درصدی در تأسیسات هسته‌ای نطنز را به‌عنوان تحولی بسیار نگران‌کننده یاد کرد.

با این توضیحات می‌باید اذعان داشت اقدام رژیم صهیونیستی در خرابکاری نطنز که حتماً ضرورت دارد به آن پاسخ جدی و در همین سطح به آن داده شود نه‌تنها موجب تضعیف موقعیت ایران در مذاکرات نشد بلکه نتیجه معکوس به همراه داشت و باعث تقویت جایگاه ایران در کارگروه‌های تحریم و هسته‌ای شده بود.

لازم به یادآوری است که ایران در سال 1390 به سطح غنی‌سازی 20 درصد رسیده بود که در سال 1392 به حالت تعلیق درآمده بود و مطابق توافق هسته‌ای می‌باید در سطح 3.67 نگه‌داشته می‌شد اما در 15 دی‌ماه 1399 سازمان انرژی اتمی اعلام کرد تولید اورانیوم غنی‌شده 20 درصدی را در تأسیسات فردو آغاز کرده است. اقدام ایران در راستای واکنش به بدعهدی اروپا و خروج آمریکا از توافق هسته‌ای و مطابق با ماده 36 برجام صورت گرفته بود که تهران می‌تواند تعهداتش را جزئی یا کلی متوقف سازد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۹۲۸۵۲۹۰۹:۵۲:۰۰ ۱۴۰۰/۱/۳۰
... چرا اونهايي كه اينهمه شعار ميدن بر عليه غرب و آمريكا چرا در عمل خودشون عشقشون غربه اينهمه دوگانگي رو چه جوري ميشه توجيه كرد
ناشناس۱۹۲۸۶۳۶۱۰:۳۸:۰۹ ۱۴۰۰/۱/۳۰
اتفاقا آنهايي كه شعار نميدهند و نداده اند عاشق غرب هستند چون مواجب ميگيرند.
ناشناس۱۹۲۸۹۱۹۱۲:۵۷:۴۴ ۱۴۰۰/۱/۳۰
شعار دادن ارزان و نوعی بیان آرزو است. اگر زیاد تکرار شود، تبدیل به باور می شود. باوری که بر هیچ بنا شده است.
ناشناس۱۹۲۹۹۱۱۰۶:۵۰:۱۰ ۱۴۰۰/۱/۳۱
شعار ندادن و عشق به غرب هم باعث ایجاد عقده حقارت در افراد آنچنان که داریم می بینیم می شود
ناشناس۱۹۲۸۶۶۱۱۰:۴۶:۵۰ ۱۴۰۰/۱/۳۰
آیا بهتر نبود که ایران از اول دنبال هسته ای نمی رفت؟
ناشناس۱۹۲۸۹۱۷۱۲:۵۵:۵۴ ۱۴۰۰/۱/۳۰
این همه خسارات اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و..... ناشی از تحریم ها را چطور می توان جبران کرد؟ آیا جبران پذیر است؟
ناشناس۱۹۲۹۵۳۵۲۰:۰۸:۲۵ ۱۴۰۰/۱/۳۰
تنها فرقش اینه که حالا حاضرند مذاکره کنند اونوقت مذاکره هم نمیکردند. یعنی واقعا نمیدونی این کشور چند ساله گوشه رینگه؟ سیب زمینی هم بود با اینهمه سال انواع تحریم و توهین و تهدید و حمایت متجاوز آتیش میشد. تنها قانون این دنیا زوره.
ناشناس۱۹۲۹۶۶۴۲۱:۵۸:۳۴ ۱۴۰۰/۱/۳۰
چی میگی براخودت اولٱ این جریان برمیگرده به قبل از انقلاب.دومأهرکشوری باصهیونیستهاوامریکاییهامشکل نداشته باشه وهم راستابامنافع انهاباشندنیروگاه که چه عرض کنم بمب اتم هم میتونن داشته باشن. درضمن پاکستان مردمش علف نخوردن ولی بمب اتم دارن
ناشناس۱۹۲۹۹۴۷۰۸:۱۲:۴۶ ۱۴۰۰/۱/۳۱
ادم کوتاه فکری هستی واقعا شرم آوره غیرت هم خوب چیزیه
ناشناس۱۹۲۸۸۰۶۱۲:۰۰:۱۳ ۱۴۰۰/۱/۳۰
برجام خیلی وقته نابود شده توسط تحریم های ترامپ و وجود ندارد اینها بزرگ نمایی میکنند برای برگشتن به هیچ راستی شعار خسارت برجام هم میدادید چه شد؟ یعنی غربی ها دارند اشی میپزند که یک من روغن روی ان است و این ساده لوحان دوان دوان میروند تا امضا کنند چه شد حرف های اولیه که تا امریکا همه تحریم ها را لغو نکند ما زیر بار نمی رویم امروز امریکا عکسش را اعلام کرد ایران باید به 5 درصد برگردد و ما راستی ازمایی کنیم بعد تصمیم خواهیم گرفت و حتما راستی ازمایی انها هم 4 سال طول خواهد کشید
مازیار۱۹۲۹۲۲۶۱۶:۲۶:۱۲ ۱۴۰۰/۱/۳۰
ایلی کوهین رو میشناسی؟ در سوریه او را «کامل امین» می‌شناختند. مردی تندرو و بسیار مخالف اسرائیل! اما در اصل مأمور مخفی اسرائیل که تا یک قدمی نخست وزیری سوریه پیش رفت. او در مجلس ملی سوریه فریاد می‌زد و اسرائیل را به هزار کار کرده و نکرده متهم می‌کرد، اما شب‌ها در خانه، برای اسرائیل اطلاعات بسیار سودمندی را ارسال می‌کرد. دستور العمل‌ها از تل آویو می‌رسید که وجه مشترک همه ان دستورها فقط یک چیز بود: هرچقدر میتوانی شلوغ کن و وانمود کن دشمن قسم خوردۀ اسرائیل هستی!
ناشناس۱۹۲۸۵۳۰۰۹:۵۵:۰۸ ۱۴۰۰/۱/۳۰
باید سریعا با آمریکا به تفاهم رسید و اوضاع اقتصادی کشور را سر و سامان داد.
نجیب۱۹۲۸۷۸۲۱۱:۴۸:۲۴ ۱۴۰۰/۱/۳۰
یعنی حاضری با شیطان به توافق برسی برای شکمت؟؟؟؟؟؟ روزی رسان خداست.
ناشناس۱۹۲۸۹۲۳۱۲:۵۸:۴۴ ۱۴۰۰/۱/۳۰
آیا تو از سیاست دشمنی با آمریکا خیری دیده ای که بر ادامه آن نظر می دهی؟؟؟
احمد۱۹۲۹۸۸۱۰۵:۱۲:۰۷ ۱۴۰۰/۱/۳۱
آخه ازجهل مردم باید به کی پناه برد،اگه خودت تو خیابان از یکنفر چک بخوری ودر همان لحظه مردم در مقابل اعتراضت به زننده چک بگویند، بابا حالا زد که زد حالا پیراهنت رو پاره کرد که کرد ! تو چرا دنبال شر میگردی،هیچی بهتر از دوستی و صلح نیست، بهتر است برای اینکه ماجرا ختم بخیر شود شما از آن آقای زننده چک عذرخواهی کنی ، حالا بنظر شما اگه واقعا به این توصیه‌ها عمل کنی چه اسمی باید رویت گذاشت؟!
حسن۱۹۲۹۰۱۱۱۳:۴۴:۵۹ ۱۴۰۰/۱/۳۰
از دوستی با شیاطین کمونیست بدتر نیست.
مسعود۱۹۲۹۰۷۱۱۴:۱۸:۵۶ ۱۴۰۰/۱/۳۰
برو خونه‌ات رو آتیش بزن بگو روزی رسان خداست
ناشناس۱۹۲۹۰۸۱۱۴:۲۵:۳۴ ۱۴۰۰/۱/۳۰
یکم چشمتو بازکن ببین خیلیها به خاطر همین شکم و لباس و کرایه خونه و... دیگه خدارو بندگی نمیکنن
ناشناس۱۹۲۹۸۵۱۰۲:۲۲:۵۷ ۱۴۰۰/۱/۳۱
البته اگر حرص و طمع سیری ناپذیر سیاسیون وطنی ( بدون هر گونه استثنایی ) بگذارد .
ناشناس۱۹۲۸۸۵۵۱۲:۳۲:۱۱ ۱۴۰۰/۱/۳۰
هدف بایدن این است که مذاکرات طولانی شود تا عمر دولت فعلی تمام شود تا با دولت جدید توافق کند
ناشناس۱۹۲۹۱۷۷۱۵:۵۰:۰۳ ۱۴۰۰/۱/۳۰
مثلا جلیلی و عارف و محسن رضایی و قالیباف و ظریف چه فرقی داره برای بایدن ؟
ناشناس۱۹۲۹۴۰۲۱۸:۰۹:۴۰ ۱۴۰۰/۱/۳۰
بایدن و اروپاییها عجله دارن یه تفاهم اولیه شکل بگیره که بدون رفع هیچ تحریمی اما با امیدواری الکی، توی انتخابات تاثیر بزارن تا یکی مثل همین دولت رای بیاره، اونوقت چی داری میگی برای خودت؟؟؟؟؟
ناشناس۱۹۲۹۸۶۸۰۳:۵۰:۲۵ ۱۴۰۰/۱/۳۱
دقیقا
ناشناس۱۹۲۸۵۴۱۰۹:۵۷:۲۱ ۱۴۰۰/۱/۳۰
طوری مطلب منتشر می کنید که انگار اتفاق بدی در وین دارد می‌افتد! در حالی که در صورت توافق، اموال بلوکه شده آزاد و واکسن بیشتری وارد می‌شود و آدم‌های کمتری می‌میرند.
ناشناس۱۹۲۸۹۵۳۱۳:۱۷:۱۷ ۱۴۰۰/۱/۳۰
خوش خیال.
ناشناس۱۹۲۹۴۰۳۱۸:۱۱:۱۷ ۱۴۰۰/۱/۳۰
طوری داری حرف میزنی که انگار از برجام و فرجام اصلا خبر نداری!!!!!!!
ناشناس۱۹۲۹۴۰۶۱۸:۱۲:۲۹ ۱۴۰۰/۱/۳۰
هر اتفاقی با اصل برجام برای ما افتاد با مذاکرات برگشت آمریکا به برجام هم میفته!!!!!!
ناشناس۱۹۲۹۴۰۷۱۸:۱۳:۰۴ ۱۴۰۰/۱/۳۰
یادت رفت بگی دلار هم میشه ۱۰۰۰ تومن!!!!!!
ناشناس۱۹۲۸۵۴۸۱۰:۰۰:۲۷ ۱۴۰۰/۱/۳۰
غنی سازی 4 یا 20 یا 60 یا 90 مشکلات ایران را حل می کند؟
ناشناس۱۹۲۸۸۳۹۱۲:۲۲:۲۶ ۱۴۰۰/۱/۳۰
اگر متن را سرسري هم ميخواندي متوجه مي شدي كه اين برگ برنده ايران در مذاكرات چگونه مي تواند به سلب امتيازات كمتر و كسب امتيازات بيشتر گردد ... گاهي فكر مي كنم برخي از كساني كه كه از قضا بيشتر از ديگران حوضله مي كنند پاي خبر ها كامنت بگذارند يك بقالي يا يك نانوايي را هم مديريت نكرده اند و از گوشه رينگ فرياد لنگش كن مي دهند
ناشناس۱۹۲۸۹۰۵۱۲:۵۳:۱۸ ۱۴۰۰/۱/۳۰
... ایران همیشه در دقیقه +90 هم تصمیم می گیرد.
طارق۱۹۲۹۷۸۵۰۰:۱۵:۳۸ ۱۴۰۰/۱/۳۱
کسب امتیاز برای چیه؟خودتون میگید توافق با شیطان یک سم است .بعد بگید امتیاز بگیریم واسه اینکه برگ برنده داشت باشیم این برگ برنده کجا استفاده میشه؟که ما بریم جلو یا عقب؟همین جلو که عنوانش برگشت امریکا به برجام همین برجامی که ۵سال پیش ظریف امضا کرد که در توصیفش گفتین امضاء برجام یک خیانته وبا کفش در فرودگاه به استقبالش رفتین .این بازی دوجناحی بسه در مسائل بین المللی باید اتفاق نظر داشت باشیم تا جایگاه ایران تقویت شود نه مسائل انتخابات وشآن داخلی کشور
ناشناس۱۹۲۹۱۴۲۱۵:۱۶:۱۴ ۱۴۰۰/۱/۳۰
برجام مشکلو حل میکنه؟
ناشناس۱۹۲۹۴۱۰۱۸:۱۵:۰۹ ۱۴۰۰/۱/۳۰
حالا اگر کل هسته‌ای رو تعطیل کنیم مشکلات حل میشه!؟!؟
ناشناس۱۹۲۸۵۵۳۱۰:۰۲:۳۶ ۱۴۰۰/۱/۳۰
تمام امور داخلی و خارجی کشور از جمله معیشت مردم به هسته ای گره زده شده است. چرا؟
ناشناس۱۹۲۹۴۲۶۱۸:۲۶:۲۵ ۱۴۰۰/۱/۳۰
واقعا چرا مشکل آب خوردن ما هم باید به هسته‌ای گره زده بشه!؟! مگه این همه جوان تحصیلکرده و پای کار نمیتونن مشکلات ما رو حل کنن!؟!؟
ناشناس۱۹۲۹۷۲۴۲۳:۰۴:۴۸ ۱۴۰۰/۱/۳۰
به نظر من عمداً این کار صورت گرفته و دلیل اصلیش هم انحراف افکار عمومی از مشکلات و مسائل اساسی کشور مثل فقر و سوءمدیریت و فساد هست.
ناشناس۱۹۲۸۵۶۵۱۰:۰۹:۰۸ ۱۴۰۰/۱/۳۰
امریکا تحریم را لغو نخواهد کرد. این یک توهم هست. برجام نتوانست جلوی برنامه اتمی ایران را بگیرد. یک ایران پولدار هسته ای برای امریکا بسیار خطرناک تر از یک ایران هسته ای بدون پول هست.
ناشناس۱۹۲۸۸۷۲۱۲:۴۱:۲۱ ۱۴۰۰/۱/۳۰
دقیقا حرف درستی زدید
ناشناس۱۹۲۸۶۶۰۱۰:۴۶:۳۷ ۱۴۰۰/۱/۳۰
امريكا با موضع ايران در باره رژيم جعلي اسراييل مشكل دارندتحريمهاي هسته اي وحقوق بشري يك بهانه براي حمايت از صهيونيستها است لذاتازمانيكه ايران دست ازمواضع خود در قبال اسراييل است دست بر ندارد به هيچ عنوان تحريمهاي ايران حذف نميشود حتي اگركليه تاسيسات هسته اي ايران را مانند ليبي جمع اوري وتحويل انها شود
ناشناس۱۹۲۹۰۹۷۱۴:۳۵:۵۵ ۱۴۰۰/۱/۳۰
اسراییل عضو سازمان ملل متحد است.
ناشناس۱۹۲۹۴۲۸۱۸:۲۷:۲۵ ۱۴۰۰/۱/۳۰
چند سال دیگه نیست!
ناشناس۱۹۲۸۷۰۴۱۱:۰۴:۴۶ ۱۴۰۰/۱/۳۰
کلا شما همیشه برنده هستید وامریکا بازنده ! !
ناشناس۱۹۲۸۸۳۶۱۲:۱۶:۱۴ ۱۴۰۰/۱/۳۰
سلام به طور کل باید دید انرژی هسته ای چه مشکلی برایمان ایجاد کرده و چه مشکلاتی را برایمان رفع کرده. لازم است یک بررسی بشود. جلوی ضرر رو از هرکجا بگیری منفعت است.
ناشناس۱۹۲۹۴۱۲۱۸:۱۸:۳۱ ۱۴۰۰/۱/۳۰
البته شما که داری بررسی میکنی یه بررسی هم بکن ببین این مشکلاتی که میگن بخاطر هسته‌ایه واقعا بخاطر هسته‌ایه!؟!؟ مثلاً ونزوئلا که نه هسته‌ای داره نه موشک داره نه نفوذ منطقه‌ای داره نه با اسرائیل مشکل داره نه .... اون چرا تحریم شده!؟!؟
ناشناس۱۹۲۹۷۱۹۲۲:۵۹:۴۷ ۱۴۰۰/۱/۳۰
ونزوئلا به خاطر مسائل حقوق بشری تحریم شده. دولت ونزوئلا یک دولت مستبد و ضد حقوق بشر هست.
ناشناس۱۹۲۸۹۳۲۱۳:۰۵:۴۹ ۱۴۰۰/۱/۳۰
خیلی بازی جالبیه غرب میگه ایران نباید توانمندی هسته ای داشته باشه چون ممکنه بتونه بمب اتم بسازه پس بیایید توافق کنیم که توان غنی سازی ایران محدود بمونه و نتونه بمب اتم بسازه ایران میگه من دنبال بمب نیستم اما یه دفعه در جواب خرابکاری اسرائیل در نطنز در عرض دو روز اورانیوم ۶۰ درصد تولید میکنه و تازه مدعیه همین امروز هم اگر بخوام میتونم اورانیوم ۹۰ درصد تولید کنم که عملا یعنی ایران براحتی میتونه بمب اتم بسازه... اکثریت مردم ایران میگن... نمیخواهیم همیشه تحریم باشیم ما هم آدمیم میخواهیم زندگی کنیم اما مسئولان میگن ما هیچ چاره ای نداریم جز اینکه همیشه تحریم بمونیم و اصولا تحریم هسته ای بهانه است پس باید با همین فرمون جلو بریم...
ناشناس۱۹۲۹۴۲۲۱۸:۲۴:۰۱ ۱۴۰۰/۱/۳۰
اینکه ایران میگه توانایی غنی‌سازی داره هیچ تناقضی با اینکه نمی‌خواد بمب بسازه نداره! اما اینکه غربیها بگن مشکل ما با شما هسته‌ایه با تحریم دارو کاملا در تناقضه!!!
ناشناس۱۹۲۹۴۲۳۱۸:۲۴:۴۷ ۱۴۰۰/۱/۳۰
الان شما حرف غربیها رو باور داری یا حرف ایرانیها رو!؟!؟
ناشناس۱۹۲۹۴۲۹۱۸:۲۸:۴۸ ۱۴۰۰/۱/۳۰
حالا هسته‌ای بهانه‌ هست یا نیست!؟ برجام مگه برنامه هسته‌ای ما رو کاملا شفاف نمی‌کرد پس چی شد!؟!؟
ناشناس۱۹۲۹۴۳۱۱۸:۲۹:۳۸ ۱۴۰۰/۱/۳۰
اگه بعد از برجام باز هم کسی فکر می‌کنه هسته‌ای بهانه نیست من دیگه حرفی ندارم!!!!!!
ناشناس۱۹۲۸۹۹۸۱۳:۴۰:۱۴ ۱۴۰۰/۱/۳۰
... وقتی که نتیجه پای سفر مردم امد درست است برای من مهم خانوادم هست ....
ناشناس۱۹۲۹۴۳۵۱۸:۳۲:۵۶ ۱۴۰۰/۱/۳۰
انشاءالله خانواده شما سلامت باشن، سفره‌تون هم همیشه رنگین باشه، در انتخابتون هم دقت کافی داشته باشین!
ناشناس۱۹۲۹۸۲۹۰۱:۲۷:۴۸ ۱۴۰۰/۱/۳۱
انتخاب بین بد و بدتر بهتر از این نمیشه.
ناشناس۱۹۲۹۳۷۰۱۷:۵۵:۲۸ ۱۴۰۰/۱/۳۰
نمی دانم این همه پیروزی چرا نتیجه اش شده فقر هرچه بیشتر مردم!!!
ایران ی۱۹۲۹۷۸۸۰۰:۱۸:۲۴ ۱۴۰۰/۱/۳۱
پای مرغ ارزون نمیشه، خدایا گرفتار شدیم تو این مملکت راحتمون کن خودت به جاه وجلالت قسم مارا نجات بده
محمد۱۹۲۹۷۹۵۰۰:۲۶:۲۱ ۱۴۰۰/۱/۳۱
کاش حکام کشور ما میدونستند که هیچ پشتوانه ای بهتر از حمایت مردمی نیس وبه وضع مردم می‌رسیدند
AA۱۹۲۹۸۱۹۰۱:۰۵:۰۸ ۱۴۰۰/۱/۳۱
زهی خیال باطل آمریکا چند سال است که شیطنت می کند وهمواره روح استعماری دارد
ناشناس۱۹۲۹۸۴۳۰۱:۵۷:۰۸ ۱۴۰۰/۱/۳۱
چند ساله سنگ هسته‌ای شدن رو به سینه میزنیم بجز بدبختی چیزی برای ملت نداشته هنوز یک لامپ با انرژی هسته ای برای ملت روشن نکردن افسوس که عمرمان با بدبختی گذشت
hasan۱۹۲۹۸۶۰۰۳:۱۷:۳۴ ۱۴۰۰/۱/۳۱
چه جالبه که از دیدگاه دوجانیه کاری سیاسی گلایه مندیم اما اسم خودمونو ناشناس رد میکنیم!!!!
علی۱۹۲۹۸۷۴۰۴:۳۱:۱۰ ۱۴۰۰/۱/۳۱
یک عده دشمنی آشکارآمریکارامیبینندبازهم خیال میکنندماباآمریکادشمنی میکنیم مگرامریکانبودصدام راواداربجنگ باایران کردوازاوحمایت کردوصدهاتوطئه پنهان وآشکار انجام داده انتظارداریددودستی ایران راتحویل آمریکا بدهیم
ناشناس۱۹۲۹۹۴۶۰۸:۱۲:۱۹ ۱۴۰۰/۱/۳۱
اینا همش بازی دولت مردا است بخدا ملت سر کارند برجام کیلویی چند ما اینقدر جوانهای پر قدرت وتوانمند تو کشور داریم ک اگر بهش توجه میکردیم اصلا لازم نبود ک بلند شیم بریم با دشمن مذاکره کنیم برای رفع تحریم خودمون میتونیم تحریمها برداریم
ناشناس۱۹۲۹۹۷۹۰۹:۰۶:۴۶ ۱۴۰۰/۱/۳۱
ای کاش همه چیز برجام و مسائل هسته‌ای بود پس اینهمه طلا و دلار که پشتوانه پول بود، که از ایران خارج کردند و وووووو بنظر من مشکل جای دیگه ای هست
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

    2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

    3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

    4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

    5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

    6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

    7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

    8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

    9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

    10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

    11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

    12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

    13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

    14. پاسخی به یادداشت موسوی خوئینی ها 

    15. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

    16. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

    17. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

    18. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

    19. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

    20. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

    21. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

    22. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

    23. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

    24. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

    25. ایران و آمریکا به «جنگ سخت» نزدیک شده‌اند؟

    آخرین عناوین