بهترین مقاصد برای سفر در بهار و تابستان بعد از اتمام شیوع کرونا

گزارش بازرگانی،   4000121095

تمام مردم معمولاً در سفرهای زمستانی داخلی شهرهای کویری و گرمسیری، شهرهای دارای پیست اسکی و شهرها و جزایر جنوب را برای سفر انتخاب می‌کنند؛ اما انتخاب مقاصد مناسب سفر در بهار و تابستان برای بسیاری از مردم چندان راحت نیست و بسیاری از افراد نمی‌دانند دقیقاً چه مقاصدی برای گردشگری بهاری و تابستانی بهترین گزینه ممکن هستند تا با سفر به آن‌ها بتوانند بهترین لذت را از سفر خود ببرند و بهترین آب‌وهوا را تجربه کنند.

بهترین مقاصد مناسب برای بهار

در ماه‌های فروردین و اردیبهشت تقریباً تمام مناطق کشور به‌جز مناطقی که آب‌وهوای کاملاً سردسیری دارند، مناسب هستند (البته مناطق جنوبی ایران تقریباً نیز تنها تا اواخر فروردین دارای آب‌وهوای مناسبی هستند) اما تعدادی از مقاصد گردشگری کشورجزو بهترین مکان‌های برای سفرهای بهاری هستند که برخی از آن‌ها به شرح زیر هستند:

دشت دریاسر تنکابن: دشت دریاسر تنکابن در استان مازندران در فصل بهار به‌قدری باطراوت و مملو از زیبایی می‌شود که آن را بهشت اردیبهشت ایران می‌نامند. در اردیبهشت‌ماه فرشی مخملین از گل‌های بابونه در سراسر دشت گسترانیده می‌شود و هر نگاهی را برای مدت طولانی به خود خیره می‌کند. ده‌ها چشمه نیز در زیر بستر چمنی دشت جریان دارد که آب آن‌ها در فصل بهار به اوج خود می‌رسد و به‌سختی می‌توان نقطه‌ای خشکی در این دشت پیدا کرد. درضمن رودخانه‌ای نیز در میان دشت جریان دارد که زیبای بی‌بدیل دشت را تکمیل می‌کند.

شهر محلات: محلات با القابی همچون شهر گل‌های ایران، پایتخت گل ایران و هلند ایران، قطب پرورش گل در کشور محسوب می‌شود و در گلزارهای آن انواع مختلفی از گل‌های رز، میخک، زنبق، بنفشه، مریم، گلایول، داوودی و... پرورش داده می‌شوند. درضمن در اردیبهشت‌ماه نمایشگاه‌های بین‌المللی گل و گیاه نیز در این شهر برگزار می‌شود.

  1. شیراز: شیراز در اردیبهشت‌ماه غرق در عطر بهارنارنج می‌شود و استشمام هوای عطرآگین آن حس بی‌نظیری به شما می‌دهد. در پانزدهم اردیبهشت که در تقویم روز شیراز نامیده شده است، برنامه‌های شاد و متنوعی همچون جشن بادکنک‌ها، بهپروازدرآوردن بالن‌ها و جشنواره‌های معرفی آداب‌ورسوم و جاذبه‌های مختلف شهر و... در این شهر برگزار می‌شود.

  2. کاشان: ۱۵ اردیبهشت تا ۱۵ خرداد زمان گلاب گیری کاشان است. در طول این یک ماه جشنواره‌های گلاب‌گیری مختلفی برگزار می‌شود و هوای عطرآگینی با عطر ناب گل محمدی فضای شهر را پر می‌کند. در این جشنواره‌ها مراحل گلاب‌گیری نمایش داده می‌شود و مردم شهر با شربت گلاب معطر از مسافران پذیرایی می‌کنند. در ضمن گلاب مرغوب کاشان نیز در طول جشنواره در کارگاه‌های گلاب‌گیری و مغازه‌های مختلف عرضه می‌شوند.

کوهرنگ: دشت‌های لاله‌های واژگون و دشت‌های شقایق جزو زیباترین جاذبه‌های طبیعی در فصل بهار هستند که در اردیبهشت‌ماه به اوج زیبایی خود می‌رسند. شهرستان کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری، یکی از زیباترین دشت‌های لاله‌های واژگون را در خود جای داده است. شهرهای الیگودرز در استان لرستان و افوس در استان اصفهان و دامنه گلستان‌کوه در شهر خوانسار در استان اصفهان نیز دارای بهترین دشت‌های لاله‌های واژگون هستند. دشت‌های شقایق تالش استان گیلان و دشت شقایق کالپوش در استان سمنان جزو بهترین دشت‌های شقایق ایران هستند.

تنکه کافرین ایلام: تنگه کافرین ایلام در میان صخره‌های بسیار مرتفع با پوشش گیاهی پراکنده واقع شده است و رودی در میان آن جریان دارد که با قایق‌سواری در آن می‌توانید از مناظر بسیار بکر اطراف خود لذت ببرید و آرامش وصف‌ناپذیری را تجربه کنید. این تنگه در ۱۵ کیلومتری شمال شرق بدره واقع شده است.

مقاصد مناسب برای تابستان

مناطق ییلاق شمال ایران بدون تردید منطق ییلاقی خوش آب‌وهوای شهرهای شمال ایران مثل ییلاق اولسبلنگاه ماسال و ییلاق سوباتان تالش در استان گیلان و ییلاق فیلبند بابل در استان مازندارن، نقاط مرتفع جاده اسالم به خلخال و گردنه حیران، مناسب‌ترین مکان‌ها برای سفر تابستان هستند و در این مناطق حتی در اوج تابستان هم هوا اصلاً گرم و شرجی نیست.

سرعین: سرعین تابستان‌ها میزبان خیل عظیمی از گردشگرانی است که می‌خواهند از خواص درمانی شفابخش آب‌های گرم معدنی سرعین بهره‌مند شوند، در این شهر مجتمع‌های آبگرم و آب‌درمانی زیادی وجود دارد. مجتمع آب‌درمانی ایرانیان، مجتمع آب‌درمانی سبلان و استخر روباز گاومیش گلی جزو بهترین مراکز آبگرم این شهر هستند.

اردبیل: فاصله کم اردبیل با جاذبه‌های طبیعی بسیار زیبا مثل دریاچه نئور، گردنه حیران، جنگل فندق لو باعث شده است این شهر در صدر بهترین مقاصد گردشگری تابستانی قراربگیرد.

ارتفاعات جنگل ارسباران: ارتفاعات جنگل ارسباران که در نزدیکی تبریز واقع شده، در فصل تابستان آب‌وهوای بسیار خنکی دارد و می‌توان گفت جزو خنک‌ترین مناطق جنگلی ایران در فصل تابستان است.

آبشار بیشه: آبشار بیشه درود با ۴۸ متر ارتفاع یکی از زیباترین آبشارهای ایران در استان محسوب می‌شود و نام آن فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است. این آبشار در فصل تابستان هوای بسیار خنکی دارد و امکانات رفاهی لازم در اطراف آن نیز فراهم شده است. تاج آبشار و مناطق اطراف پوشش گیاهی نسبتاً انبوهی دارند و همین موضوع جذابیت آن را دوچندان کرده است.

آبشار مارگون: آبشار مارگون با ۷۰ متر ارتفاع مرتفع‌ترین آبشار چشمه‌ای ایران به‌ شمار می‌رود و عرض آن نیز ۱۰۰ متر است. آب آبشار از چشمه‌هایی که از دل دیواره آن جوشیده‌اند، تأمین می‌شود. این آبشار در گرم‌ترین ماه‌های سال هم آب‌وهوای کاملاً خنکی دارد. در نزدیکی آبشار نشیمنگاه و سرویس بهداشتی نیز ساخته شده است. این آبشار در ۸۰ کیلومتری یاسوج در روستای مارگون قرار دارد.

باغ بهادران: این شهر که در استان اصفهان و در کنار زاینده‌رود قرار دارد ، دارای آب‌وهوای دلپذیر در فصل تابستان، طبیعت زیبا و باغات فراوان است. شما می‌توانید با اجاره ویلا در کنار زاینده‌رود اقامتی به‌یادماندنی شهر در این شهر داشته باشید. زاینده‌رود در تمام ایام سال در این باغ‌ بهادران جریان دارد.

سمیرم: سمیرم یکی دیگر شهرهای گردشگری بسیار زیبای استان اصفهان است که با داشتن جاذبه‌های طبیعی بسیار زیبا مثل آبشار سمیرم، آبشار آب ملخ، آبشار بی‌بی سیدان، چشمه ناز و آب‌وهوای کاملاً خنک در فصل تابستان، قطعا یکی از بهترین مقاصد گردشگری تابستانی استان اصفهان محسوب می شود. با اجاره ویلا سمیرم می‌توانید اقامت راحتی در این شهر داشته باشید.

روستای اورامان: روستای اورامان یکی از زیباترین مناطق کوهستانی ایران است که دو رودخانه و یک چشمه در آن جریان دارد و باعث ایجاد جنگل‌های انبوه با درختان گلابی وحشی، زالزالک و بلوط در اطراف روستا شده‌اند. معماری روستا نیز نظر شما را به خود جلب می‌کند و خانه‌های آن شبیه به خانه‌های روستایی ماسوله ساخته شده‌اند. این روستا در ۶۲ کیلومتری جنوب غرب مریوان قرار دارد.

روستای هجیج: روستای هجیج در ۲۵ کیلومتری پاوه با معماری زیبا و طبیعت بسیار بکر و دل‌نشین نیز می‌تواند از بهترین مقاصد گردشگری تابستانه غرب ایران باشد. از جاذبه‌های طبیعی این روستا می‌توان به رودخانه سیروان، سد خاکی داریان و چشمه بل اشاره کرد.

آبشار تونل کوهرنگ: شهرستان کوهرنگ با داشتن جاذبه‌هایی مثل آبشار بسیار پر آب تونل کوهرنگ که سرچشمه زاینده‌رود است و چشمه دیمه، مقصد مناسبی برای سفرهای تابستانی در استان چهارمحال و بختیاری است.

پارک جنگلی مخمل کوه لرستان: مخمل کوه لرستان یکی از جاذبه‌های طبیعی بسیار زیبا در نزدیکی خرم‌آباد است که با کوه‌های سبزپوش خود یکی از بهترین مناطق برای کوهنوردی در نزدیکی خرم‌آباد محسوب می‌شود. در این پارک جنگلی که بسیاری از بخش‌های آن با پوشش گل‌سنگ پوشانیده شده است، تنگه و آبشار بسیار زیبایی به نام تنگه و آبشار شبیخون قرار دارد. آبشار شبیخون به دلیل عبور از گلسنگ‌ها آب زلال و شفافی دارد.

خرید تور مسافرتی از سایت ایرانگرد

ایرانگرد مرجع راهنمای ایرانگردی و اقامت در شهرهای ایران است و درزمینهٔ فروش تورهای مسافرتی خدمات خوبی ارائه می‌دهد. شما می‌توانید با مراجعه به بخش تور لحظه آخری و تور مسافرتی در ایرانگرد و وارد کردن نام و مقصد تور داخلی و انتخاب زمان تور، تور موردنظر خود را جستجو کنید.

از مزایای خرید تور مسافرتی از طریق سامانه ایرانگرد می‌توان به امکان رزرو آنلاین تور و گشت شهری، امکان کنسلی و استرداد وجه به‌صورت آنلاین، صدور بلیط و رسید خرید به‌صورت آنلاین پشتیبانی ۲۴ ساعته آن اشاره کرد. شما می‌توانید با وارد کردن شماره تلفن همراه خود با دریافت پیامک از برگزاری تورهای ویژه توسط ایرانگرد باخبر شوید. در ضمن شما می‌توانید آخرین تورهای ایرانگردی را که ایرانگرد به‌زودی برگزار می‌کند یا اخیراً برگزار کرده است، به همراه قیمت آنها و تمام اطلاعات‌شان مشاهده کنید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

آخرین عناوین