آموزش زبان ؛ چرا و چگونه باید یک زبان خارجی را یاد بگیریم؟

گزارش بازرگانی،   4000121036

آموزش و یادگیری زبان های خارجی همواره یکی از دغدغه ها و چالش ها برای تمامی اقشار جامعه محسوب می شده و به خاطر عدم تدریس صحیح آنها در مدارس، بیشتر زبان آموزان و دانش آموزان تا مدت ها پیش هیچ علاقه و تمایلی به فراگیری آن ها نشان نمی دادند. کلاس های بی هدف، تدریس های سنتی، کتاب های غیر اصلی، اجبار و … همواره از عوامل دلزدگی بسیاری از شاگردان بوده و اگر معدود کسانی هم پیدا می شدند که به یادگیری یک زبان علاقه نشان می دادند، به خاطر عوامل اشاره شده، برای همیشه قید مطالعه و یادگیری یک زبان را می زدند و سالیان سال در آینده نه چندان دور حسرت آن را می خوردند.

اما با به روز شدن اساتید و ظهور تکنولوژی و انتشار و ورود کتاب های خارجی و اهمیت بین المللی زبان در زمینه های تجاری  و فرهنگی، پیش از پیش اهمیت فراگیری زبان های خارجی نزد همه اقشار پر رنگ تر شد. به گونه ای که امروزه والدین فرزندان خود را از پایین ترین سنین برای فراگیری یک زبان ثبت نام می کنند تا در آینده نتیجه آن را ببینند.

چرا حتما باید حداقل یک زبان خارجی را آموزش ببینیم؟

یادگیری یک زبان آن هم به طور حرفه ای نه تنها از بُعد مالی و تجاری و شغلی در آینده بسیار پر کاربرد خواهد بود بلکه از بُعد علمی فرهنگی و بین المللی هم دریچه ها و پنجره های جدیدی بر همگان باز خواهد کرد. از بعد علمی طبق نظر اکثر زبان شناسان و دانشمندان حوزه زبان شناسی، یادگیری زبان بیشتر قسمت چپ مغز را درگیر می کند. حال تصور کنید شما با یادگیری زبان یا زبان های جدید،  آن را می خواهید بیشتر به چالش بکشید. این خود نوعی ارتقای سیستم مغزی محسوب می شود چون دائما در حال افزودن ساختار ها و گرامر ها و لغات جدید به آن هستید.

از بعد فرهنگی هم شما نه تنها با فرهنگ و سنت های کشورهایی که آن زبان در آنجا به کار می رود بلکه با خلق و خوی مردم، رفتارها، تفاوت های فرهنگی و حتی آداب و رسوم آنها آشنا می شوید. در این باب همه ما جمله معروف هر زبان یک شخصیت جدید به شما می دهد را شنیده ایم، بله این جمله صد در صد واقعی است. برای مثال زبان آموزان زبان های رومانس و مشتق شده از لاتین نظیر زبان ایتالیایی، زبان اسپانیایی و زبان فرانسوی، شخصیت های عاطفی تر و موزیکال تری به شما می دهد. ویا اینکه فراگیری زبانی مانند زبان آلمانی، شما را مکانیکی تر و منظم و مقید تر می کند چون گرامر آن بسیار منطبق با اصول و نظم است و یا زبانی مانند زبان انگلیسی شما را متفکر تر می کند.

از بعد تجاری و بین المللی هم که بر همگان روشن است. تصور کنید شما یک زبان را در حد متوسط رو به پیشرفته و حتی بهتر بدانید، کافی است اولین جایی که برای مصاحبه می روید آن را در رزومه خود ذکر کنید. قطع به یقین اگر مدیر یا کارفرما انسان متفکر و روشن فکری باشد، ارزش همچین کارمندی را در سیستم خود می داند و شما را در اولویت استخدام قرار می دهد چون می داند وجود چنین کارمند و نیرویی بسیار سودمند تر از کسی است که زبان بلد نباشد و می تواند از وی برای روابط بین الملل شرکت خود، جذب سرمایه گذار خارجی و … استفاده کند.

بهترین سن برای یادگیری زبان های خارجی چه زمانی است؟

همیشه و همه جا این مطلب را شنیده اید که سن کودکی و نوجوانی بهترین سن برای یادگیری زبان است چون ذهن کودک و نوجوان به مراتب آماده تر برای جذب و فراگیری است. این مطلب کاملا صحیح است و کودکان به خاطر اینکه مانند یک ضبط صوت عمل می کنند، با تمرین و تکرار زیاد به راحتی زبان را فرا می گیرند. اما در نظر داشته باشید بر اساس تحقیقات جدید در علم زبان شناسی و آموزش افراد بزرگسال، هر چند در گیر مشکلات و دغدغه های بیشتر هستند، به دلیل سن بالاتر خود و درک بهتر از روابط و ساختار ها هم می توانند زبان های خارجی را به راحتی، فقط با کمی حوصله و زمان بیشتر یاد بگیرند و از آن استفاده کنند. چون آن ها ارزش زبان، نحوه استفاده و اهداف خود را به روشنی می دانند فقط نیازمند یک سیستم هوشمند و پیگیری منظم و صبوری هستند.

 

چگونه یک زبان خارجی را یاد بگیریم؟ کلاس یا اپلیکیشن و ویدئو؟

راه های بسیاری برای آموزش زبان خارجی وجود دارد که اینجا به چند مورد می پردازیم. شاید برای شما پیش آمده باشد اگر کمی با زبان آشنا باشید، با اشخاصی روبه رو شده اید که وقتی زبانی را صحبت می کنند، لهجه های عجیب و غریب یا غلط های فاحشی داشته باشند و به دل شما نشیند. بله این افرلد کسانی هستند که متاسفانه صرفا لغات را حفظ کرده اند و به دنبال یاد گیری اصولی زبان، گرامر، آوا شناسی و دیگر موارد نرفته اند.

خواندن کتاب های بسیار، گوش دادن ترک های صوتی و پادکست های یک زبان خارجی، تماشای ساعت ها فیلم های خارجی، کار کردن با اپلیکیشن های لغت و گرامر و … همه و همه اموری عالی و بی نظیر هستند اما هیچ گاه بدون داشتن معلمی خوب و دلسوز و همراه و بدون تصیحیح غلط های گفتاری شما، به نتیجه دلخواه نخواهید رسید و خروجی بسیاری ضعیفی خواهید داشت.

به زبان ساده تر، وقتی شما به کلاس حضوری یا آنلاین زبان می روید، معلم و مدرس شما دائما در حال کمک و تصحیح شماست و خطاهای شما را به انواع روش های مدرن به شما گوش زد می کند و هنگام تدریس قسمت ها و نکات مهم تر را برایتان پررنگ تر می کند که شاید شما اگر سالیان سال هم انفرادی زبانی را مطالعه کنید به تنهایی به آنها نرسید. لذا همواره تاکید بر داشتن معلمی حرفه ای است که سطح شما را دائما ارتقا دهد که این معلم می تواند در یک کلاس حضوری یا یک کلاس آموزش آنلاین زبان باشد.

به عنوان مثال سایت آموزش زبان فرالن با وجود تولید محتوای ویدئویی فراوان، باز هم کلاس های آنلاین زبان را در کنار انواع محتوای خود دارد تا افرادی که واقعا می خواهند یک زبان خارجی را یاد بگیرند، بتوانند به بهترین شکل ممکن یادگیری را پیش ببرند.

کلاس حضوری یا کلاس آنلاین زبان های خارجی؟

تا چند سال پیش کلاس های آنلاین نقش کم رنگ تری در بحث آموزش داشتند و تعداد کلاس های آنلاین به شدت محدود بود. اما با پیشرفت تکنولوژی و فراگیری بیماری کرونا، دنیا خیلی سریع تر به سمت بستر های آموزش آنلاین رفت که البته این خود مزایای زیادی را به همراه داشت. از مزایای کلاس های آنلاین می توان به صرفه بودن، مدیریت زمان بهتر و صرفه جویی در زمان به دلیل عدم نیاز به حمل و نقل، استفاده از امکانات عالی اپلیکیشن ها و تکنولوژی، افزایش تمرکز،  دسترسی به کلاس های شهر ها و حتی کشور های دیگر، دسترسی به منابع با کیفیت آموزشی و … اشاره کرد.

وب سایت فرالن یکی از سایت های خوب برای آموزش آنلاین زبان در ایران است که دارای اساتید و سیستم آموزشی حرفه ای برای یادگیری و آموزش زبان های خارجی از جمله زبان انگلیسی، آلمانی، فرانسه، ترکی استانبولی، اسپانیایی، چینی، روسی و ایتالیایی است. این مجموعه کلاس های خود را در بستر اپلیکیشن اسکایپ برگزار می کند تا بهترین تعامل بین زبان آموزان و استاد وجود داشته باشد. برای اطلاعات کامل کلاس های آنلاین آموزش زبان سایت فرالن می توانید به آدرس feralan.com مراجعه کنید.

منبع: ویجیاتو

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

    3. جلاد، به پایان سلام کن!

    4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

    7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

    8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    9. انتقام از پوتین؟

    10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

    11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

    15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

    16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

    18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

    19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

    20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

    21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

    22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

    24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

    25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

    آخرین عناوین