عضو شورای هماهنگی مجمع نیروهای انقلاب: تا به امروز هیچ لیستی ارائه داد‌ه‌ایم

سیاسی،   4000119105

عضو شورای هماهنگی مجمع نیروهای انقلاب گفت: برخی گروه‌ها لیستی را پخش کرده و اعلام کرده‌اند که این لیست مجمع نیروهای انقلاب است درصورتی‌که تا به امروز هیچ لیست و اسمی طرح نشده و حداقل تا پایان اردیبهشت هم این اتفاق نخواهد افتاد.

به گزارش تسنیم، محمدعلی مهره‌کش در جلسه آنلاین ساختار مجمع نیروهای انقلاب اصفهان بااشاره به هدف شکل‌گیری این مجموعه اظهارداشت: درسال 94 مجمع با هدف انسجام، هماهنگی و هم‌افزایی فعالیت‌ تشکل‌های ارزشی و انقلابی شهر و استفاده از توانمندی افراد حقیقی موثر در شهر و کنار هم قرار این توانمندیها ، شکل گرفت و باحدود 70نفر کار خود را آغاز کرد که طی چند مرحله این عدد به حدود 260 نفر اسمی رسید که طبیعتا هیچ موقع تمامی افراد در جلسات حاضر نشدند اما بیشترین عدد شرکت‌کننده در مجمع 200نفر بودند که در چند نوبت شرکت کردند.

وی ادامه داد: براساس تقاضاهای صورت گرفته طی مدت فعالیت مجمع که مورد موافقت شورای عالی مجمع قرار گرفت، مقرر شد تا یک بازبینی در اساس‌نامه و مرام‌نامه مجمع براساس تجربیات سالیان گذشته صورت بگیرد و همچنین درخصوص انتخاب اعضای مجمع و وضعیت فعلی بازبینی بشود. بهمین دلیل کارگروهی متشکل از 14نفر از اعضای شورای هماهنگی مجمع و چند نفر از اعضای مجمع تشکیل شد که درطی برگزاری 17 جلسه و 3جلسه مشترک باحضور شورای عالی و هماهنگی تغییراتی پیش‌بینی و مصوب گردید که مهم‌ترین مباحث، بحث عضویت‌ها است.

عضو شورای هماهنگی مجمع نیروهای انقلاب اصفهان درخصوص تغییرات ایجاد شده در اساس‌نامه بیان کرد: دربعضی از مواد قبلی تغییراتی بوده اما آنچه که بیشتر به چشم می‌خورد، تعیین ویژگی‌ها و شاخص برای عضویت اعضای حقیقی و حقوقی در مجمع و همچنین نسبت اعضای مجمع است که مقرر شد 60درصد حقوقی و 40درصد حقیقی باشند، همچنین اضافه شدن مجموعه دیگری به‌نام مجموعه بازرسی بود که ضرورت وجود آن در دوره‌های قبلی واقعا حس شد و اعضای آن متشکل از 3نفر خواهند بود که در آینده نزدیک توسط مجمع انتخاب می‌شوند.

وی افزود: مجمع دو نوع عضو حقوقی و حقیقی دارد که اعضای حقوقی نمایندگان تشکل‌ها بوده و اعضای حقیقی افرادی هستند که عضو موثر تشکل‌ها نیستند اما در فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی شهر تاثیر گذار بوده و مورد وثوق قشری از جامعه هستند، که برای هر دو نوع عضو شاخص ها و ویژگی‌هایی پیش‌بینی شده‌است.

مهره‌کش بااشاره به نحوه گزینش تشکل‌ها در مجمع نیروهای انقلاب اصفهان بیان کرد: ما دو نوع تشکل در مجمع داشتیم، تشکل‌هایی که در وزارت کشور ثبت شده‌اند و تشکل‌هایی که ثبت نشده‌اند ولی در سال‌های پس از انقلاب شکل گرفته و فعالیت خوبی در عرصه سیاسی شهر انجام داده و مخاطب خود را دارند. در همین رابطه 39تشکل توسط اعضای شورای هماهنگی شناسایی شد  و 6تشکل درطول نیز در مدت زمان دریافت اطلاعات، متقاضی عضویت شدند که ازبین این 45 تشکل، 28 تشکل در وزارت کشور ثبت شده و 17تشکل ثبت نشده‌اند.

وی ادامه داد: از آذرماه سال 99 از تشکل‌ها خواستیم که اطلاعات خود را ارسال نمایند. در اساس‌نامه جدید برای تشکل‌ها دو سطح ویژگی درنظر گرفته شد اول ویژگی‌های پایه که باید الزاما این ویژگی‌ها را داشته باشند و دوم ویژگی‌های امتیازآور بود که براساس آن امتیازات ، تعداد نمایندگانشان مشخص می‌شد اما شرایط اصلی شامل دارا بودن مرام‌نامه و اساس‌نامه، دارا بودن حداقل 50عضو و 1سال سابقه فعالیت سیاسی در شهر برای تشکل‌های ثبت شده در وزارت کشور و 3سال سابقه برای ثبت نشده‌ها بود.

عضو شورای هماهنگی مجمع تصریح کرد: 36تشکل به درخواست ارسال اطلاعات پاسخ داده و اطلاعات آنها بررسی شد. از این تعداد اطلاعات 31تشکل مورد قبول قرار گرفت و 5تشکل دیگر باوجود شایستگی به‌دلیل نداشتن شرایط پایه امکان حضور در مجمع بعنوان عضو حقوقی را ندارند اما بعضی از نفرات این تشکل‌ها اکنون بعنوان عضو حقیقی در مجمع حاضر هستند.

وی افزود: درخصوص اعلام نام اعضای حقیقی به‌دلیل تعداد بالای آنان این‌کار امکان‌پذیر نیست ولی نام 31تشکل خدمت دوستان ارائه شده و برخی از تشکل‌ها ممکن است برای برخی دوستان ناآشنا باشند اما درحالت کلی ما نکته‌ای برای پنهان‌کاری نداریم.

بیشتر بخوانیدعرضه دیجیتالی 5 هزار عنوان اثر از ناشران مجمع انقلاب در فضای مجازی
 مهره‌کش دررابطه با نحوه گزینش اعضای حقیقی اظهارداشت: درخصوص اعضای حقیقی تاکید بر این بود که سهمیه 40درصدی اعضای حقیقی از افراد دوره قبل مجمع پر شده و اولویت به آن‌ها داده شود مگر اینکه این سهمیه با این اعضا تکمیل نشود، به‌همین دلیل نام حدود 140 نفر از اعضای دوره قبل که باقی‌مانده بودند احصا شد که تعدادی از آنها باوجود شایستگی‌های زیاد ، بدلیل عدم حضور و یا غیبت بیش از حد و یا عضویت موثر در تشکل‌ها، از لیست کنار گذاشته شده و در خصوص حدود 100نفر باقی‌مانده در شورای هماهنگی بحث و نسبت به تک‌تک آنها رای‌گیری صورت گرفت که درنهایت 73 نفر انتخاب شدند.

وی ادامه داد: از 73نفر انتخابی وقتی برای امضای میثاق‌نامه تماس گرفتیم، 6نفر انصراف خود را اعلام کرده و با این تفاسیر 100نفر نماینده از تشکل‌های حقوقی و 67نفر اعضای حقیقی بااحتساب 3نفر عضو شورای عالی، مجموعا 170 نفر عضو فعلی مجمع هستند.

عضو شورای هماهنگی مجمع نیروهای انقلاب در پاسخ به سوال، مبنای انتخاب اعضای حقیقی بیان کرد: درخصوص مبنای انتخاب این اعضا برخی شرایط در اساس‌نامه پیش‌بینی شده‌است که دو شرط پایه و چند شاخص امتیازآور را شامل می‌شود، ازجمله شرایط پایه داشتن سابقه و اشتغال به فعالیت سیاسی در شهر و پذیرش میثاق‌نامه است، همچنین سوابق مدیریتی و تحصیلی افراد، میزان تاثیر در قشر مربوط به خودشان و میزان فعالیت‌های انقلابی آنان نیز موردبررسی قرار می‌گیرد که اعضای شورای هماهنگی با درنظر گرفتن شایستگی افراد برای انتخاب آنان رای می‌دهند.

وی در خصوص این سوال که انتخاب اعضای حقیقی توسط شورای هماهنگی شائبه مهندسی کردن اعضا مجمع را بوجود می آورد، گفت : بالاخره باید یک رکن قانونی در مجمع نسبت به انتخاب اعضای مجمع اقدام نماید و این یک مسیر عقلایی است ضمن اینکه همه عزیزان ما مومن و منصف بوده و به اندازه لازم نسبت به افراد شناخت دارند و مجموعه تصمیمات مجمع درطول سال‌های فعالیت این مجموعه نشان از این دارد که هیچ مهندسی تا امروز حاکم نبوده‌است.

مهره‌کش درارتباط با نحوه انتخاب اعضای مجمع در شهرستان‌ها گفت: دراین خصوص کارگروهی با مسئولیت حجه الاسلام و المسلمین سالک و تعدادی از اعضای شورای هماهنگی قبلی و مجمع عضو آن تشکی شده که جلسات متعدد و شناسایی‌های خوبی درسطح شهرستان‌ها داشته‌اند تا مجامعی با استفاده از توانمندی‌های تشکل‌های شهرستان‌ها یا اعضای حقیقی در شهرستان‌ها راه‌اندازی کنند.

وی ادامه داد: اعضای شورای عالی با مشورت جمع دیگری از سابقون سیاسی و اجتماعی اصفهان این مجمع را راه‌اندازی کرده و افتخار مجمع این است که این عزیزان ، که مورد وثوق بودن اغلب دوستان ارزشی هستند، بعنوان اعضای شورای عالی حضور دارند و مجمع جمعی از بزرگواران سیاسی شهر و تشکل‌های مورد وثوق و ارزشی شهر می‌باشد که تصمیم دارد درجهت منافع مردم و نظام یک حرکت جمعی را انجام بدهد و اگر وحدت به معنای کنار هم نشستن و تصمیمات جمعی گرفتن و درمقابل فکرهای ضد ارزشی و انقلابی حرکت کردن است، همه ما باید به جهت عقلایی و شرعی به آن تمکین کنیم اما اگر کسی وحدت را با من بودن می‌داند، این تصور درستی نیست.

عضو شورای هماهنگی مجمع درارتباط با وظایف و اختیارات شورای عالی و شورای هماهنگی مجمع نیروهای انقلاب اصفهان تصریح کرد: براساس اساس‌نامه 7وظیفه برعهده این افراد است که عمده‌ترین آن داوری و حل اختلاف بین اعضای مجمع، مراقبت و نظارت بر حسن اجرای مصوبات، تعیین دبیر موقت درصورت عزل یا انصراف دبیر و تایید و نظارت بر شرایط پذیرش اعضای حقیقی و حقوقی است و تفاوت آن با شورای هماهنگی این است که شورای هماهنگی درواقع رکن اجرایی و آماده‌کننده مسائلی است که مجمع را روبه جلو پیش می‌برد.

وی افزود: در وظایف شورای‌عالی مجمع مسئله تغییر در لیست های  خروجی مجمع جهت انتخابات وجود ندارد و طی سالیان گذشته هم این رویه توسط این افراد رعایت شده است .البته اگر نظراتی داشته‌اند با شورای هماهنگی و یا مجموعه‌های مرتبط مطرح می‌شود اما اینکه بتوانند تغییری بدهند جزو وظایف نیست ولی اگر موردی در مصوبات شورای هماهنگی برخلاف شرع باشد می‌توانند تغییر بدهند که تابحال موردی پیش نیامده‌است.

وی در خصوص این سوال که عدم شرکت 7 نفر از اعضای شورای هماهنگی در جلسات شورا بدلیل کاندیداتوری در شورای اسلامی شهر آیا مصوبات شورا را با ابهام و مشکل روبرو نمی‌کند، گفت: شورا دارای 21 عضو است و  باوجود اینکه 7نفر از اعضای شورای هماهنگی بعنوان کاندیدا شدن در شورای شهر در جلسات شرکت نمی کنند اما جلسات در طی این مدت با حد نصاب لازم (یعنی باحضور حداقل 12 نفر از اعضای 14نفره دیگر شورا) تشکیل شده و به همین جهت تصمیمات این شورا کاملا قانونی است. علاوه‌بر آن کارگروه‌هایی متشکل از اعضای دیگر یا افراد غیر عضو مجمع وجود دارد که می‌تواند در تصمیم جمعی کمک‌کننده باشد.

 مهره‌کش درخصوص برگزاری جلسه پس از تغییر در اساس‌نامه مجمع بیان کرد: اولین جلسه مجمع با ترکیب جدید در روز اول اسفندماه سال 99 برگزار شد که در این جلسه تا 48ساعت بعد 38نفر کاندید انتخابات اعضای شورای هماهنگی جدید شدند و نهایتا 34نفر در روز 6اسفند بصورت مجازی مورد رای قرار گرفتند که 143نفر رای دادند و درنهایت 21نفر اعم از 8نفر عضو حقیقی و 13نفر عضو حقوقی انتخاب شده و مجمع با ترکیب جدید از حدود 45 روز پیش فعالیت خود را آغاز نمود.

وی ادامه داد: دغدغه مجموعه نیروهای حاضر و قبلی این بوده‌است که بتوانیم جذب حداکثری نیروهای انقلاب را داشته و افراد بیشتری را تحت چتر مجمع قرار دهیم تا لیست واحدی از این مجموعه خارج شده و شهر یکدست‌تر باشد، هدف اصلی تشکیل این مجمع همین بوده لکن در یک کار جمعی طبیعتا نظرات مختلف وجود دارد که پافشاری بر نظر بخصوص ممکن است مانع ایجاد همدلی و وحدت بشود اما ما درحد بضاعت و توان خود تلاشمان را برای ایجاد وحدت خواهیم کرد.

عضو شورای هماهنگی مجمع نیروهای انقلاب بااشاره به روند فعالیت برای ارائه لیست واحد انتخابات اظهارداشت: چارچوبی در شورای هماهنگی درخصوص انتخابات طرح شده‌است و شاکله آن به این شکل است که افراد ارزشی و انقلابی و مورد وثوق که منشور فکری مجمع با آن‌ها تطبیق پیدا می‌کند ، شناسایی شوند که تا امروز حداقل 153نفر شناسایی شده ، و به این 153نفر پیامک ارسال شده و در این مرحله قرار است این افراد به لحاظ تخصص و کمیسیون‌هایی که درهنگام ارسال رزومه انتخاب کرده‌اند، سطح‌بندی شوند.

وی افزود: در مرحله بعدی توسط کارگروهی متشکل از اعضا و افراد غیرعضو کارشناس مورد مصاحبه قرار بگیرند که جلسات توجیحی برای کاندیداها و مصاحبه‌کنندگان برگزار خواهد شد و در مرحله بعدی یک لیست حداقل سه برابری انتخاب می‌شود که پس از آن با رای مجمع ، ارائه لیست 13نفره نهایی به مردم خواهیم داشت و امیدواریم بتوانیم لیستی را ارائه کنیم که توانمندی و سلامت لیست حرف اول را بزند.

مهره‌کش بااشاره به پیشنهاد برخی برای ارائه لیست بندی سهمیه (سهم فرهنگی و ...) گفت: ما از پیشنهادات استقبال می‌کنیم اما وقتی قرار است یک لیست 13نفره ارائه شود که در مدیریت شهری بتوانند تشخیص لازم را داشته باشند، بعضی اوقات این سهم‌گذاری‌ها مانند یک مانع عمل می‌کند ما معتقدیم سهم‌بندی خوب است اما رویکرد اصلی لیست باید فرهنگی باشد یعنی اگر یک فرد تخصص غیرفرهنگی دارد باید بداند که تصمیمات او درسطح شهر چه آثار مطلوب یا نامطلوب فرهنگی برجای خواهد گذاشت.

وی ادامه داد: برخی گروه‌ها لیستی را پخش کرده و اعلام کرده‌اند که این لیست مجمع نیروهای انقلاب است درصورتی‌که تا به امروز هیچ لیست و اسمی طرح نشده و حداقل تا پایان اردیبهشت هم این اتفاق نخواهد افتاد و هر اسم و لیستی که در گروه‌ها اعلام می‌شود یا ازسر بی‌اطلاعی و یا پخش حاشیه است.

عضو شورای هماهنگی مجمع نیروهای انقلاب بااشاره به لزوم ایجاد وحدت و عدم ارائه لیست‌های گوناگون بیان کرد: مجمع و دیگر گروه‌ها باید کمک کنند تا حضور حداکثری و نشاط انتخاباتی در شهرمان ایجاد شده و  افراد اسلم و صالح و مناسبی به شورای شهر راه پیدا بکنند و این باید سیاست همه ما باشد، مطلوب اعضای مجمع بر این است که ما همه کنارهم باشیم و از ارائه لیست‌های مختلف تاحد ممکن خودداری شود البته نتیجه این حرف این نیست که حرف ما صحیح است و همه باید به آن گوش بدهند و متاسفانه بعضی اوقات این نکته توسط برخی افاد به غلط پخش می‌شود.

وی افزود: این که مجمع فقط کسی که با خودشان است را می‌بیند درست نیست و نظر ما بر خرد جمعی است چراکه وقتی نیروهای ارزشی و توانمند انقلابی درکنار هم قرار بگیرند می‌تواند چاره‌سازی بیشتر داشته و مشکلات بیشتری را حل بکند و اقبال مردمی بیشتری را نسبت به نیروهای ارزشی جذب کند.

 مهره‌کش درخصوص برخورد مجمع نیروهای انقلاب با معترضان تصریح کرد: دوستان می‌توانند اذعانکنند که از این سمت تلاش شده یعنی جلسات برگزار شده، صحبت شده و دلایل اعتراض مطرح شده‌است و بعضی دلایل صحیح هستند و بعضی احتمالا براساس اطلاعات ناقصی است که دوستان داشته و تصوری غیر واقعی ایجاد کرده‌است.

وی ادامه داد: درهرحال آنچه ما به عزیزان منتقل کردیم این است که در یک کار تشکیلاتی باحدود 170نفر طبیعتا ممکن است نظرات مختلف باشد اما وقتی این نظرات درکنارهم آمده و برآیند آن به تصمیم خوب منجر بشود، می‌تواند چاره‌سازی خیلی خوبی بکند.

عضو شورای هماهنگی مجمع نیروهای انقلاب اصفهان درخصوص نقش بانوان در این مجمع و نقطه ضعف این مجموعه دراین زمینه عنوان کرد: ممکن است اکنون خواهران به تعداد کافی در مجمع حضور نداشته باشند اما سیر تکاملی این کار در چندسال اخیر کاملا مشهود بوده و قبلا تعداد خواهران خیلی کم بود اما اکنون خوشبختانه 18نفر از خواهران عضو حقیقی و حقوقی مجمع هستند که غالبا حقیقی هستند و عدم قائل شدن نقش جدی برای خانم‌ها یک نقطه ضعف عمومی به‌شمار می‌رود.

وی افزود: همگی قبول داریم شاید از ظرفیت خانم‌ها نه در مجمع بلکه در جای‌جای کار کشور استفاده درست، مطلوب و متناسب با شان آن‌ها صورت نگرفته است و مجمع هم طبیعتا به این آفت دچار بوده ولی برداشت بنده باتوجه به اطلاعات و صحبت‌هایی که از اعضا و شورای عالی و هماهنگی دارم انشاالله این روند حتی با یک شیب کند اصلاح خواهد شد.

مهره‌کش دررابطه با لزوم وجود یک رسانه پویا و سخنگو برای اعلام موضع مجمع تصریح کرد: این درکنار دیگر ضعف‌های مجمع یکی از نقاط جدی ضعف بوده است که در این دوره خوشبختانه باتوجه به تجربیات گذشته کارگروه رسانه مجددا تشکیل شده و در عرض حدود 20روز گذشته از تشکیل آن، جلسات خیلی خوبی برگزار شده و نتایج خوبی داشته است.

وی ادامه داد: امیدواریم بتوانند چارچوبی که تدوین کرده‌اند را اجرا بکنند و این نقطه ضعف تاحد زیادی رفع بشود درضمن براساس اساس‌نامه، سخنگوی مجمع دبیر مجمع است که می‌تواند درکنار خود فرد دیگری را انتخاب کند.

عضو شورای هماهنگی مجمع نیروهای انقلاب بااشاره به لزوم انجام مطالبه‌گری بعنوان یکی از وظایف اصلی این مجمع گفت: ازاین منظر که یکی از کارهای مهم مجمع بحث مطالبه‌گری است، یک کارگروه باید تشکیل شده و امیدوارم در دوره جدید بحث مطالبه‌گری مجمع از سازمان‌ها و نمایندگان خصوصا نمایندگانی که توسط مجمع پیشنهاد شدند رونق بگیرد.

وی افزود: از کسانی‌که فکر می‌کنند می‌توانند با مجمع همکاری داشته باشند درخواست ارسال اطلاعات دارم چراکه اگر ما کنارهم همدل بوده و بتوانیم باهم فکر کنیم، بهتر از این است که جداجدا فعالیت کنیم البته در کار جمعی طبیعتا نقطه نظرات متفاوت وجود دارد اما باید صبر و تحملمان را بالا ببریم.

مهره‌کش خاطرنشان کرد: دلخوشی رهبر برای ما اهمیت دارد و اگر ما وجه همت خودمان را این نکته اصلی قرار دهیم بسیاری از مشکلات سر راهمان حل شده و خدا به کارمان برکت می‌دهد، در کار سیاسی رعایت اخلاق و همدلی اصل است و اگر در مجموعه از این جهت کوتاهی شده طبیعتا همگی ما باید عذرخواهی بکنیم ولی وجه همت مجموعه بخصوص شورای عالی و هماهنگی این بوده است که هرچه می‌تواند چتر همدلی و همکاری را بازتر بکند.

وی ادامه داد: واقعا این خواهش را از هم عزیزان دارم که اگر می‌توانند حضور پیدا کرده و اگر امکان حضور ندارند، با پیشنهاداتشان به ما کمک کنند تا انشاالله بتوانیم یک کاری که رضایت مردم در آن بوده و به نفع مردم و شهرمان باشد را انجام بدهیم.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  2. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  3. اعتماد کنید و مطمئن باشید

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  5. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  6. این صدای اقتدار ایران است ...

  7. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  8. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

  10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

  11. وحدت ملی با وعده صادق

  12. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  13. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  14. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  15. پشت‌پرده عقب‌نشینی صهیونیست ها از غزه

  16. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  17. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  18. درگیری لفظی علی دبیر و پیمان یوسفی روی آنتن زنده: شما تنت میخاره!

  19. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  20. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  21. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  22. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  23. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  24. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  25. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

پربحث‌های هفته

  1. اعتماد کنید و مطمئن باشید

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  3. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. وحدت ملی با وعده صادق

  7. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  8. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  9. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  10. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  11. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  12. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  13. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  14. رئیسی: فعالان اقتصادی از عددسازی‌ها در بازار نگران نباشند  

  15. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  16. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

  17. اولین واکنش قوه قضائیه به ماجرای صدیقی و باغ ازگل/ انتقاد روزنامه اصولگرا از فرزین/ ارزیابی وزیر ارشاد از فضای گفت‌وگو در کشور

  18. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

  19. اسراییل چه باید بکند؟ 

  20. تورم نقطه‌به‌نقطه به ۳۵ درصد کاهش پیدا کرد

  21. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

  22. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

  23. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

  24. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

  25. احتمال تشکیل استان تهران غربی

آخرین عناوین