افزایش تصاعدی فوتی های کرونا در پایتخت

سلامت،   4000119004

آمار فوتی های تهران ۳ برابر بیشتر شده است. مدیران شهری می گویند لغو طرح ترافیک تأثیری در کاهش کرونا ندارد و فقط تعطیلی تهران آمار مسافران مترو را کاهش می دهد.

افزایش تصاعدی فوتی های کرونا در پایتخت
به گزارش فارس، چند روزی است که تهران به لحاظ وضعیت کرونا مانند بسیاری از شهرهای دیگر پس از تعطلات نوروزی قرمز شده و آژیر خطر به صدا درآمده است. مسولان بهداشت و درمان مدام برای رعایت هرچه بیشتر پروتکل های بهداشتی به مردم تأکید دارند و وزیر بهداشت هم معتقد است، در حال حاضر افسار اژدهای کرونا از دستمان رها شده است.

 در شرایط بسیار سنگین و دشوار قرار داریم

سعید نمکی، وزیر بهداشت طی روزهای اخیر مدام از شرایط پیش آمده گلایه کرده و معتقد است سفرهای نوروزی عامل شیوع کرونا و موج چهارم این بیماری است. وی گفت: نظام سلامت علیرغم تمامی تلاش ‌ها برای دستیابی به مرگ و میرهای تک رقمی امروزه با مشکل مواجه است و نباید اجازه داد افسار از دست ما رها شده و مرگ و میرها افزایش یابد. امروزه مهار اژدهای کووید ۱۹ چموش سرکش از دست ما رها شده و مشخص نیست چه زمانی مرگ سه رقمی را کاهش دهیم. در حال حاضر در شرایط بسیار سنگین و دشوار قرار داریم.

۲۰ هزار و ۹۵۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته

 سیماسادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت هم اعلام کرد: از دیروز تا امروز ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۰ هزار و ۹۵۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۳۱۹ نفر از آنها بستری شدند.

وی ادامه داد: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۹۸۴ هزار و ۳۴۸ نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۹۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۳ هزار و ۶۹۹ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت تصریح کرد: خوشبختانه تا کنون یک میلیون و ۶۷۵ هزار و  ۸۹۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

به گفته لاری، چهار هزار و ۱۷۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند. تا کنون ۱۳ میلیون و ۳۳۱ هزار و ۲۲۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

 با محدویت‌های نیم بند نمی‌توان شرایط را کنترل کرد

پیام طبرسی رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری درباره وضعیت بیمارستان‌های تهران به ویژه مسیح دانشوری گفت:خواستار تصمیم گیری درست ستاد کرونا در کنترل بحران پیک چهارم در کشور هستیم و با محدویت‌های نیم بند نمی توان شرایط را کنترل کرد.

وی افزود: بیمارستان‌ها در حال حاضر اشباع شده و بخش‌های جدید باز می شود که این هم محدود است و بعد از چند روز به بن بست می‌رسیم.

طبرسی بیان داشت: نکته مهم، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و از چرخه انداختن ویروس است. محدودیت‌ها باید زودتر اعمال شود تا موج جدید به پایان برسد.

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری از افزایش آمار بستری ها و مراجعان به بخش اورژانس این بیمارستان خبر داد و گفت: خوشبختانه تعداد مرگ و میر چندان بالا نرفته است ولی بیماران بستری در بخش و آی سی یو زیاد شده است. تعداد مراجعان به 5 برابر اسفند رسیده است . ما بر اساس تخت های خالی بیماران را بستری می کنیم. به عنوان مثال دو روز گذشته با بازکردن بخش جدید 50 نفر بستری داشتیم ولی دیروز با کاهش تخت های خالی 15 نفر در بیمارستان ما بستری شدند.

 آسانسوری شدن آمار مبتلایان 

طبرسی اظهارات دکتر حریرچی را مبنی بر آسانسوری شدن مبتلایان تایید کرد و گفت: به دلیل پر بودن تخت ها در بیمارستان ها برخی خانواده ها مجبورند عزیزان خود را در چند بیمارستان بستری کنند.

زهرا نژادبهرام عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران درباره تأثیر اجرای طرح ترافیک و شلوغی مترو در شیوع بیماری کرونا به خبرنگار فارس گفت:‌بر اساس آخرین بررسی‌هایی که سال گذشته ستاد مقابله با کرونا انجام شد مشخص شد لغو طرح ترافیک تأثیری در افزایش ابتلا به کرونا و شیوع این بیماری ندارد.

وی افزود: لغو طرح ترافیک که در سال گذشته انجام گرفت فقط منجر به قفل شدن خیابان‌ها، گره ترافیکی و تجمع در معابر و جریان‌های شهری شد از طرفی ترافیک خیابان‌ها علت در ترافیک ماندن اتوبوس‌ها بود و این مسأله نتیجه معکوس در پیشگیری از ابتلا به کرونا داشته است.

سرانجام تعطیلی مترو تهران

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران در پاسخ به این پرسش که آیا تعطیلی مترو تهران با توجه به کرونا مدنظر است یا خیر، گفت:‌ این مسأله منوط به تصمیم ستاد مقابله کرونا است نمایندگان شورای شهر تهران عضو این ستاد هستند و ما می‌توانیم فقط پیشنهاد بدهیم ولی برنامه‌های اجرایی بر عهده ما نیست.

نژادبهرام خاطرنشان کرد: تا زمانی که ادارات و مکان‌های تجاری اقتصادی باز است تعطیلی مترو معنایی ندارد چرا که بسیاری از افراد امکان رسیدن به سر کار و فعالیت‌شان بدون مترو وجود ندارد.

وی بیان داشت: در صورت تعطیلی ادارات و بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی قطعاً آمار مسافران مترو نیز کاهش می‌یابد ولی به طور کلی رویکرد ما تابعیت از مدیریت واحد ستاد مقابله با کرونا است.

پیشنهاد دهنده تعطیلی 10 روزه پایتخت هستیم/ فوتی ها 300 درصد افزایش یافت

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران با اعلام اینکه من به عنوان عضوی از شورا پیشنهاددهنده تعطیلی 10 روزه پایتخت نیز هستم، گفت: شیوع کرونا شدت یافته و 300 درصد آمار فوتی‌ها بیشتر شده است از همین رو شخصا از علیرضا زالی رئیس ستاد کرونا تهران خواستار تعطیلی 10 روزه تهران هستم.

محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران هم درباره وضعیت قرمز کرونایی و پیشنهاد تعطیلی 10 روز تهران اعلام داشت: شرایط واقعا بحرانی است و ستاد بحران کرونا جلسات جدی را برگزار کرده است.

لغو طرح به شورای شهر بستگی ندارد

وی درباره اینکه آیا طرح ترافیک لغو می‌شود یا خیر گفت: لغو طرح به شورای شهر بستگی ندارد. تعطیلی شهر نیز جزو وظایف شورا نیست. البته شورا کمیته مربوط به کرونا را فعال کرده و در حال رصد شرایط هستیم. 

هاشمی بیان داشت: در بهشت زهرا(س) به آمار کمتر از 20 متوفی در طول روز رسیده بودیم ولی در حال حاضر این رقم به 60 فوتی در روز رسیده است. روز گذشته این عدد ثابت و 54 مورد بود و اگر این موضوع ادامه یابد، آن را در شورا به بحث می‌گذاریم. 

30 دقیقه حضور در مترو مشکلی نخواهد داشت

وی درباره وضعیت حمل و نقل عمومی در شرایط قرمز کرونا گفت: اخیراً گزارشی از سوی اتحادیه بین‌المللی حمل و نقل عمومی داشتیم مبنی بر اینکه اگر مسافران کمتر از 20 تا 30 دقیقه در  حمل و نقل عمومی باشند خطر کمتری آنها را تهدید می‌کند ولی اگر طولانی‌مدت باشد احتمال آلودگی به کرونا وجود دارد. 

هاشمی در مورد سیستم تهویه حمل و نقل عمومی گفت: برنامه‌ای طراحی و انجام شده که هوا از بیرون گرفته شود و هوای داخل کابین گردش نیابد.

وی بیان داشت: در ایام نوروز تعداد مسافران به کمتر از 300 هزار نفر در روز رسید که هنوز تعداد مسافران نسبت به قبل از عید افزایش نیافته است. البته طی یک هفته آینده احتمالاً تعداد مسافران افزایش می‌یابد و در طی این هفته باید برای این موضوع مسئله نیز تصمیم‌گیری کنیم.

وضعیت تهران در هاله ای از ابهام

وضعیت تهران به لحاظ شیوع کرونا بحرانی شده و به گفته مسوولان بهداشت و درمان اگر اقدامات فوری صورت نگیرد وضعیت بسیار وخیم خواهد شد. کرونا در مترو و حمل و نقل عمومی در حال جولان است و باید چاره ای اندیشیده شود. تعطیلی تهران و لغو طرح ترافیک هم در حاله ای از ابهام است و  سرانجام آن هنوز مشخص نیست و باید دید مسوولان چه تصمیمی اتخاذ خواهند کرد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

آخرین عناوین