وزیر دفاع آلمان: چین به‌دنبال تغییر نظم جهانی است

جهان،   4000114128

وزیر دفاع آلمان در مصاحبه‌ای ضمن استقبال از کنار گذاشته شدن طرح خروج نیروهای آمریکایی از آلمان گفت، چین به‌دنبال تغییر در نظم جهانی است.

وزیر دفاع آلمان: چین به‌دنبال تغییر نظم جهانی است

به گزارش فارس، «آنه‌گرت کرامپ کارن‌باوئر» وزیر دفاع آلمان روز شنبه گفت، چین به‌دنبال تغییر در نظم جهانی است.

وزیر دفاع آلمان در مصاحبه با نشریه «آراِن‌دی»، درباره تغییر دولت آمریکا گفت:‌ «سیاست‌خارجی آمریکا قابل اتکا تر شده است. آمریکایی‌ها دوباره در حال هماهنگی بهتر با شرکای خود هستند. با این حال حتی در دولت [جو] بایدن، اولویت‌های سیاست خارجی در مسائلی همچون حوزه اقیانوس هند-آرام باقی خواهد ماند. همچنین واضح است که با وجود اینکه آمریکا شیوه متفاوتی را در پیش گرفته، تقسیم مسئولیت‌ها در ناتو بدون تغییر خواهد ماند».

او با استقبال از توقف خروج نیروهای آمریکایی از آلمان گفت: «لوید آستین [وزیر دفاع آمریکا] و جو بایدن گفته‌اند که طرح ترامپ را کنار گذاشته‌اند. خروج گسترده سربازان آمریکایی از آلمان از روی میز کنار گذاشته شده است».

کارن‌باوئر ضمن اعلام افزایش ۲.۵ میلیارد یورویی بودجه دفاعی آلمان گفت: «پیش از هر چیز، مسئله امنیت و منافع خودمان مطرح است. هرگز قرار نبوده به آمریکا لطفی کنیم. باید امنیت خود را حفظ کنیم. با پیشرفت تکنولوژی در شکل تهدیدات ترکیبی که جنبه منطقه‌ای نیز دارند،  چالش‌ها رو به افزایش هستند، برای مثال نگاهی به رفتار روسیه کنید. به‌طور هم‌زمان، تقابل سیستمی با چین رو به افزایش است. شاید بزرگ‌ترین تهدیدات از نوع ترکیبی (دولتی و غیر دولتی) هستند که از داخل کشور نیز انجام می‌گیرند. آلمان کم‌وبیش با حملاتی مواجه بوده که می‌توانند به روسیه مرتبط باشند. اگر می‌خواهیم در امنیت و رفاه زندگی کنیم باید بر روی امنیت سرمایه‌گذاری کنیم».

وزیر دفاع آلمان در حمایت از اقدامات تحریک‌آمیز نیروی دریایی آمریکا در دریای جنوبی چین گفت: «در مورد ژاپن نیز بسیار مهم است که در کنترل محدودیت‌های تسلیحاتی کره شمالی مشارکت داشته باشیم».

کارن‌باوئر درباره مواضع آلمان در قبال چین گفت: «می‌خواهم چین را همان‌طور که هست ببینم. چین شریک تجاری و اقتصادی بسیار مهم ما بوده و خواهد ماند. ما نمی‌توانیم بدون کمک چین به وظایف بشر نظیر مقابله با تغییرات اقلیمی عمل کنیم. از سوی دیگر چین یک چالش راهبردی و سیستمی است».

او در ادامه گفت: «روسیه برخلاف چین، با زرادخانه‌ای که دارد، درخصوص [تسلیحات] هسته‌ای و متداول، تهیدیدی بسیار ملموس است. با این حال چین برنامه جاه‌طلبانه‌ای در نظر دارد تا ارتش خود را به بزرگ‌ترین و مجهزترین ارتش جهان تبدیل کند. چین به وضوح مدعی شکل دادن به نظم جهانی به روشی است که خود می‌خواهد و به‌دنبال مجبور کردن کشورهای ضعیف به حرکت در مسیر مشخصی است. اروپا و غرب نباید جزو این کشورهای ضعیف باشند».

وزیر دفاع آلمان درباره خروج نیروهای کشورش از افغانستان گفت: «هدف من خروج منظم نیروهای آلمانی از افغانستان در کنار شرکایمان است. ما به راه‌حلی سیاسی بین طرف‌های درگیر در افغانستان نیاز داریم. وظیفه فعلی ایجاد فضایی برای پیش برد روند صلح استانبول است. اگر همان‌طور که از قبل برنامه ریزی شده در تاریخ ۳۰ آوریل از افغانستان خارج شویم، طالبان انگیزه اندکی برای باقی ماندن بر سر میز مذاکره خواهد داشت. تمدید مأموریت به‌معنای حضور دائمی ارتش آلمان در افغانستان نیست و لزوما قرار نیست تا ژانویه ۲۰۲۲ در آنجا بمانیم، حتی اگر این تاریخ، زمان اتمام مأموریت تمدید شده ما باشد. این مأموریت به ما شانس حمایت از روند صلح و خروج منظم را می‌دهد».

او درباره دوره انتقالی خروج نیروهای ناتو از افغانستان گفت: «[وجود] تهدید بزرگ‌تری را [در این دوره] فرض می‌کنم. طالبان اعلام کرده اگر نیروهای غربی بیش از ۳۰ آوریل در این کشور بمانند، به توافق دوحه پایبند نخواهد ماند. چنین چیزی بدین معنا است که در حال برنامه ریزی خشونت علیه نیروهای بین‌المللی هستند. ما این بیانیه را بسیار جدی می‌گیریم و به‌ همین دلیل، در تماس دائم با سربازان افغان هستم. در مشورت با رهبران نظامی، دستور تقویت تدابیر محافظتی را صادر کردم. نیروهای جدید، تسلیحات، مهمات و تجهیزات بیشتری را سریعاً به آنجا فرستادیم. محافظت از سربازان‌مان اولویت بالایی دارد».

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین