راهنمای خرید بهترین دوربین مدار بسته در سال ۱۴۰۰

گزارش بازرگانی،   4000114034

آیا دوربین های مدار بسته را به خوبی می شناسید؟ دوربین های مدار بسته یکی از مهم ترین و معروف ترین ابزار های امنیتی و حفاظتی در سر تا سر جهان می باشند که نصب آن ها در هر مکانی بسیار ضروری می باشد. حال شاید از خودتان سوال بپرسید که چرا تقریبا همه افراد در محل کار، خانه، شرکت و یا حتی در مغازه خود باید از دوربین های مداربسته استفاده کنند؟

در پاسخ باید گفت با افزایش ناامنی در جهان استفاده از این وسایل امنیتی به صورت چشم گیری بیشتر شده است؛ در واقع امروزه استفاده از دوربین های مداربسته برای ادارات دولتی و یا کسب و کارهای شخصی دیگر مهم نیست بلکه یک اجبار است!!! چرا که کوتاهی در حفظ و نگهداری امنیت دارایی و سرمایه می تواند باعث نابودی آن در چند ساعت یا چند روز شود.

حال سوالی که معمولا در هنگام خرید برای اغلب افراد پیش می آید این است که قبل از خرید بهترین دوربین مدار بسته باید به چه نکاتی توجه کرد؟ در واقع چه معیارها و فاکتور هایی برای خرید بهترین و مناسب ترین دوربین مدار بسته وجود دارد؟ یا این که کدام مدل یا برند برای خرید برای استفاده‌ی ما مناسب تر است؟ آیا هر چه دوربین های گران قیمت تری را انتخاب کنیم، لزوما آن مدل برای ما بهتر است؟ یا اینکه به طور کلی دوربین های مدار بسته چه دوربین هایی هستند و کاربرد آن ها چیست و چند نوع هستند؟

نگران نباشید! ما در این مقاله فوق العاده جذاب قصد داریم در ابتدا تعریف ساده ای از دوربین های مدار بسته و مزیت ها و کاربرد های آن را بیان کنیم و در ادامه فاکتور ها و نکاتی را با شما در میان می گذاریم که باید قبل از خرید دوربین مدار بسته به آن توجه کنید چرا که اگر با این معیارها و راهنمایی های قبل از خرید، آشنایی داشته باشید می توانید بهترین دوربین مدار بسته مناسب خودتان را پیدا و خریداری کنید و بعد ها از انتخاب خود پشیمان نشوید!!

 

 تعریف دوربین مدار بسته به زبان ساده

یکی از مهم ترین اطلاعاتی که باید قبل از خرید دوربین مداربسته داشته باشید تا در انتخاب خود اشتباه نکنید، شناخت کافی از ماهیت دوربین مدار بسته و یا تعریف دوربین مدار بسته می باشد. در واقع کلمه “دوربین مدار بسته” ترجمه شده عبارت انگلیسی “closet circuit television” یا به اختصار CCTV می باشد.

دوربین مداربسته به همه‌ی دوربین هایی گفته می شود که در محلی ثابت بوده و تصاویر را به یک یا چند محل دیگر ارسال می کند. از آنجا که اغلب این دوربین ها در حفاظت، نظارت و سیستم های مانیتورینگ امنیت کاربرد دارند این واژه بیشتر به همین حوزه برمی گردد.

 

معیارهای فوق العاده مهم برای خرید بهترین دوربین مدار بسته

همان طورکه در ابتدای مقاله قول داده بودیم، ما در ادامه این مطلب قصد داریم معیارها و فاکتور هایی را به شما معرفی کنیم تا بتوانید به راحتی و با توجه به نیاز خود بهترین و مناسب ترین دوربین مداربسته مخصوص خودتان را پیدا کنید و از سردرگمی هنگام خرید جان سالم به در ببرید! هم چنین نکاتی در این میان گفته می شود که می تواند از ضرر های مالی میلیونی شما جلوگیری کند، پس پیشنهاد می کنیم این فاکتورها و معیارهایی که گفت می شود را همیشه در انتخاب دوربین مداربسته خود در نظر داشته باشید.

 

قیمت دوربین مدار بسته را دریابید!

یکی از مهم ترین معیارهایی که قبل از خرید اغلب افراد به آن توجه زیادی دارند واین توجه نیزعاقلانه است، بودجه خرید و یا همان قیمت دوربین مدار بسته می باشد چرا که بودجه ای که هر فرد با آن قصد خرید دوربین مدار بسته دارد، کاملا متفاوت است. ممکن است شخصی هنگام خرید به هیج عنوان دغدغه‌ی هزینه و قیمت آن مدل از دوربین را نداشته باشد در صورتی که شخص دیگری مهم ترین دغدغه ای که هنگام خرید دارد قیمت دوربین است.

حال از طرفی یکی از کلیدی ترین اشتباه رایجی که افراد هنگام خرید می کنند این است که به دنبال دوربین ارزان تر هستند که این کار کاملا اشتباه است!!! این افراد در اصل به دنبال خرید یک دوربین مدار بسته با قیمت کم هستید ولی حتما باید این نکته را به یاد داشته باشید که از دوربین مداربسته چه خواسته و انتظاراتی دارید. سعی کنید یک دوربین مدار بسته با قیمت مناسب و امکانات خوب برای خود انتخاب کنید؛ پس سعی کنید تا به آنجا که در توان دارید در قیمت صرفه جویی نکنید مگر آن که دوربین های ارزان قیمت نیز انتظارات شما را از یک دوربین برطرف کند.

 

ضمانت نامه ها و گارانتی دوربین های مداربسته، بسیار مهم!

دومین نکته ای که باید قبل از خرید دوربین مدار بسته به آن توجه کنید، انخاب فروشگاه و یا نمایندگی معتبر با ضمانت نامه ها و گارانتی های معتبر می باشد. از همین رو پیشنهاد می کنیم برای جلوگیری از مشکلات احتمالی در مورد دوربین‌های مدار بسته و تهیه کالاهای با کیفیت، دوربین های مدار بسته و لوازم جانبی آن را فقط از فروشگاه‌ ها و شرکت‌ های معتبر فروشنده این محصولات تهیه و انتخاب نمایید.

چرا که دوربین مدار بسته جز آن دسته از محصولات الکتریکی می باشد که اجناس تقلبی و بی کیفیت بسیار زیاد است پس حتما پیشنهاد می کنیم قبل از خرید گارانتی های آن مدل از دوربین مدار بسته مورد نظر خودتان چک کنید تا بعد ها مشکلی پیش نیاید.

 

امکانات و قابلیت های دوربین مداربسته مورد علاقه خودتان دربیاورید

سوالی که در این قدم باید از خود بپرسید این است که دوربین مدار بسته مورد علاقه شما باید چه قابلیت هایی داشته باشد؟ کمی فکر کنید؛ مطمئن باشید پاسخ هایی که افراد متفاوت به این سوال می دهند، متفاوت است و از هر فردی از دوربین مدار بسته انتظارات متفاوتی دارد که با دیگر افراد یکسان نیست.

به طور مثال  فرض کنید شخصی می خواهد یک دوربین مدار بسته برای فضای باز خریداری کند حتما باید به این نکته توجه داشته باشد که دوربین مدار بسته باید ضد آب باشد و یا اگر شخص دیگری می خواهد برای محیط کسب و کار خود دوربین مدار بسته خریداری کند باید به این نکته را در نظر داشته باشد که دوربین مدار بسته او دسترسی از راه دور داشته باشد تا آن فرد در هر جایی که باشد بتوانپ به دوربین خود دسترسی داشته باشد.

پس لیست کاملی از امکانات و قابلیت هایی که تمایل دارید در دوربین مدار بسته مورد نظر شما باشد  را یادداشت کنید و درهنگام خرید به این لیست توجه داشته باشید تا در انتخاب خود اشتباه نکنید.

 

چه نوع دوربین مداربسته می خواهید خریداری کنید؟

این نیز یکی از سوالات مهمی است که باید به هنگام خرید از خود بپرسید. قبل از خرید دوربین مدار بسته باید نوع دوربین مدار بسته را انتخاب کنید. در بازار دوربین های مدار بسته متنوعی وجود دارند، به طور مثال شما می توانید یک دوربین مدار بسته آنالوگ برای خود انتخاب کنید. ممکن است شما بخواهید یک دوربین مدار بسته IP داشته باشید. پس مهم ترین نکته در هنگام خرید دوربین مدار بسته انتخاب نوع دوربین می باشد.

در واقع مهم‌ ترین نکته ای که در هنگام خرید دوربین‌های مدار بسته حتما باید به آن دقت کنید نوع دوربین‌های مدار بسته است. شما در ابتدا باید بدانید در دوربین های مدار بسته به چه امکانات و ویژگی‌ های نیاز دارید. پس از اطلاع از نیازهای خود می‌توانید بهترین دوربین مدار بسته را برای خود انتخاب کنید.

 

کلام آخر:

خب امیدوارم از مطالعه این مقاله لذت کافی را برده باشید. ما دراین مطلب سعی کردیم در ابتدا تعریف ساده ای از دوربین مدار بسته را و کاربرد اصلی آن ارائه کنیم و در ادامه معیار ها و فاکتورهایی را که قبل از خرید بهترین دوربین مدار بست باید به آن توجه کنید را، معرفی کردیم تا مناسب ترین و بهترین انتخاب را برای خرید دوربین مداربسته بکنید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین