حمایت تسلیحاتی اسرائیل از تروریست‌ها/ چرا داعش صهیونیست‌ها را هدف نگرفت؟

جهان،   4000108077

با توجه به منافع مشترک و پیوند تاریخی گروه‌های تکفیری-تروریستی با رژیم صهیونیستی، حمایت لجستیک و تسلیحاتی این رژیم از تروریست‌ها موضوع تعجب‌برانگیزی نیست.

حمایت تسلیحاتی اسرائیل از تروریست‌ها/ چرا داعش صهیونیست‌ها را هدف نگرفت؟

به گزارش الف، از زمان ظهور گروه‌های تروریستی در منطقه و به طور ویژه داعش، بحث حمایت رژیم صهیونیستی در کنار آمریکا از این گروه تروریستی نیز مطرح شد. جولای 2018 مرکز دیده بان فتواهای تكفیری و دیدگاه های تندرو وابسته به مركز فتوای مصر اعلام كرد، دلایل زیادی وجود دارد كه اثبات می كند رژیم صهیونیستی از داعش و دیگر گروه های تروریستی در سوریه حمایت می كند.

البته رژیم اسرائیل در روزهای نخست درگیری ها در سوریه به صورت مستقیم وارد عمل نشد؛ ابتدا از گروه های شورشی مسلح و در راس آن ها جبهه النصره كه در نزدیكی مرزهای بلندیهای جولان فعال بود، حمایت می كرد و با پیچیده تر شدن اوضاع در سوریه و تضارب منافع قدرت های مختلف در این كشور، ناچار شد به صورت مستقیم به پایگاه های نظامی ارتش سوریه و همچنین نیروهای ایرانی حمله كند و همچنان به حمایت از گروه های تروریستی مانند داعش ادامه دهد.

صهیونیست‌ها از راه های مختلف از داعش حمایت می‌کردند: از جمله درمان جنگجویان داعشی در بیمارستان های نظامی در منطقه اشغالی جولان، خرید نفت از داعش از طریق شبكه های واسطه گر، فروش اسلحه اسرائیلی به داعش، تلاش برخی عناصر صهیونیست برای پیوستن شمار بیشتری از جوانان كشورهای منطقه به داعش، مذاكرات مستقیم صهیونیست ها با داعش برای تحویل گرفتن 100 نفر از عرب های مقیم فلسطین اشغالی موسوم به عرب های 48 كه به داعش پیوسته بودند، حمله نكردن داعش به اسرائیل،  زیرا كمترین عملیات داعش در داخل اراضی اشغالی فلسطین انجام شده است ؛ داعش به طور كلی به اراضی اشغالی حمله نکرده و حتی كمی پس از حمله به جولان از اسرائیل عذرخواهی كرد و آخرین دلیل اینكه داعش به هیچ عنوان بیانیه ای در مخالفت با انتقال سفارت آمریكا به بیت المقدس منتشر نكرد.

رژیم صهیونیستی همواره منتظر فرصت برای پیشبرد سیاست توسعه طلبانه خود در قبال سوریه و خارج ساختن این کشور از محور مقاومت ضد صهیونیستی در منطقه بوده است.

گزارش های مختلف ارائه شده از ارتباط فزاینده گروه های تکفیری و رژیم اسرائیل حکایت دارد. نیروهای سازمان ملل که از سال ۱۹۷۴ بر ترک مخاصمه در بلندی‌های جولان تحت اشغال اسرائیل نظارت دارند نیز چندی پیش در گزارشی به سازمان ملل اعلام کردند افسران اسرائیلی و تروریست‌های تکفیری تحت حمایت خارج در مرز سوریه «همکاری مستقیم» داشته‌اند.  

در چارچوب این توطئه، در پی بروز ناآرامی ها در سوریه که از ماه مارس سال 2011 آغاز شد رژیم صهیونیستی و دولت‌های غربی حامی این رژیم با سوء استفاده از پاره ای اعتراضات گروهی از مردم در سوریه با حمایت لجستیکی از تروریست ها و آشوبگران به ناآرامی ها در سوریه دامن زدند.

بر اساس دیدگاه تحلیلگران منطقه، گروههای تروریستی که طی سالهای اخیر به نامها و اسامی مختلفی نظیر القاعده، جبهه النصره، داعش و انصارالشریعه در کشورهای منطقه ازجمله سوریه و عراق فعال شده اند، بدون حمایت مالی و تسلیحاتی برخی طرفهای خارجی ازجمله رژیم صهیونیستی نمی توانستند تا این حد پیش رفته و به جنایت و بحران آفرینی دست بزنند.

حمایت تسلیحاتی رژیم صهیونیستی از تروریست‌ها

اما رژیم صهیونیستی یکی از حامیان اصلی مالی تروریست‌های تکفیری نیز به شمار می رود که این موضوع بارها توسط سران این رژیم غاصب اعلام شده است. در واقع منابع مالی داعش از سوی ترکیه؛ آمریکا و برخی کشورهای حوزه خلیج فارس به ویژه رژیم غاصب صهیونیستی، عربستان سعودی، قطر،کویت و امارات تامین می شود. همچنین سلاح‌هایی که داعش در استان الانبار برای جنگ علیه اردوی عراق استفاده می‌کرد ساخت اسرائیل بوده و از طریق مرزهای سوریه و عراق به الانبار می‌رسید.

در جولای 2014 و ابتدای یورش تروریست‌های داعش به عراق، سرویس‌های امنیتی این کشور گزارش دادند که در عملیات‌ نیروی امنیتی و پلیس دیالی و درگیری با گروه تروریستی داعش در مناطق مختلف این استان سلاح‌های نیمه سنگین را کشف و ضبط کرده‌ اند که ساخت رژیم صهیونیستی است.

در فوریه 2018 نیز وزارت دفاع سوريه تصاويري از مخفيگاه تروريست هاي داعش به نمايش گذاشت كه نشان مي دهد آنان مقادير بسيار زيادي سلاح از جمله خمپاره هاي 120 ميلي متري، موشك ، مين و تجهيزات ارتباطي متصل به ماهواره ساخت اسرائيل وآمريكا در اختيار داشته اند.

در سپتامبر 2018 نیز ارتش سوریه در جریان پاکسازی حوض‌الیرموک واقع در حومه غربی استان درعا تعدادی سلاح، آرپی‌جی، موشک، اسلحه سبک و دیگر مهمات در یکی از پایگاه‌های داعش پیدا کرد که ساخت اسرائیل هستند.

«موشه یعلون» وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی در جدیدترین اظهارنظر درباره «داعش» که در نزدیکی مرزهای سرزمین‌های اشغالی فعالیت می‌کند، به یهودیان ساکن سرزمین‌های اشغالی اطمینان خاطر داد که خطری از سوی این گروه تروریستی متوجه آنها نخواهد بود. وزیر جنگ رژیم صهیونیستی تاکید می کند، آنقدر که تل‌آویو بابت حضور ایران در سوریه احساس خطر می‌کند، بابت داعش نگرانی ندارد.

البته رابطه رژیم صهیونیستی با داعش رازی نبود که توسط یعلون برملا شده باشد، بلکه پیشتر «ادوارد اسنودن» کارمند سابق سازمان سیا آن را افشا و تاکید کرده بود، براساس طرح «لانه زنبور» که توسط رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس ریخته شده، سوریه می‌بایست به کانون جذب عناصر تروریستی پراکنده در سراسر جهان تبدیل شود و در این راستا از نقش رژیم صهیونیستی در شکل گیری گروه‌های تروریستی تکفیری در منطقه از جمله داعش پرده برداشت.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. کمی دیر نیست؟

  9. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  10. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  11. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  19. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  20. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  21. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  22. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  23. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  24. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  25. اسراییل چه باید بکند؟ 

آخرین عناوین