همتی:١١ بدهکار بانکی ٩٠ هزار میلیارد تومان به بانک‌ها بدهکارند

اقتصادی،   4000107108 ۱۰۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

مهر نوشت: رئیس کل بانک مرکزی گفت: شیوع کرونا موجب شد رشد اقتصادی کشور که در آستانه مثبت شدن بود بار دیگر منفی شود.  

همتی:١١ بدهکار بانکی ٩٠ هزار میلیارد تومان به بانک‌ها بدهکارند

عبدالناصر همتی در گفتگویی تلویزیونی، افزود: شیوع کرونا موجب شد رشد اقتصادی کشور که در آستانه مثبت شدن بود بار دیگر منفی شود، اما تاب آوری اقتصاد ایران سبب شد پس از مدتی از رکود عبور کرده و رشد اقتصادی کشور مثبت شود.

وی گفت: در سال‌های ۹۷ و ۹۸ به خاطر بازگشت تحریم‌های اقتصادی، رشد منفی داشتیم، اما اقتصاد ما در حال جبران نکات منفی تحریم‌ها و مثبت شدن بود که با شیوع کرونا مواجه شدیم.

همتی کاهش قدرت بخش خدمات را مهمترین عامل منفی شدن اقتصاد در ماه‌های اول سال قبل دانست و افزود: اقتصاد ایران در فصول دوم و سوم سال قبل به تدریج از رکود خارج شد.

رئیس کل بانک مرکزی تأثیر بخش خدمات در اقتصاد را بیش از ۵۰ درصد دانست و گفت: بیشترین فرصت‌های شغلی در این بخش از دست رفت و حدود یک میلیون نفر که عمدتاً مشاغل خدماتی نیمه وقت داشتند به علت از دست دادن فرصت شغلی خود بیکار شدند که البته دولت تلاش کرد تا حد امکان از این افراد حمایت کند.

همتی افزود: سهم بخش نفت در اقتصاد ایران کمتر از ۵۰ درصد است، اما به خاطر کاهش شدید صادرات، اثر خود را روی کلیت اقتصاد ایران گذاشت که دولت به سرعت در جهت احیای این روند اقدام کرد.

وی افزود: در بخش نفتی در مسیری هستیم که تولیدات و صادرات قبلی را جبران کنیم، اما هنوز به میزان قبلی نرسیده ایم و با این وجود رشد بخش نفت نیز مثبت شده است.

رئیس کل بانک مرکزی همچنین سو مدیریت در دولت را رد کرد و گفت: همه مسئولان تلاش خود را کردند و گرچه در بخش‌هایی ضعف داشتیم، اما این موضوع وجه غالب نداشت.

همتی همچنین مشکلات بخش بانکی را که موجب ایجاد گلوگاه‌هایی در اقتصاد شده است، ناشی از ناترازی‌های دهه ۸۰ شبکه بانکی دانست و گفت: این امر باعث شد نظام بانکی از لحاظ دخل و خرج دچار ناترازی شود ضمن اینکه در مقاطعی از دهه ۷۰ هم نرخ سود بانکی افزایش شدیدی یافت و در نتیجه بانک‌ها نتوانستند خیلی در خدمت بخش تولید باشند.

وی افزود: اوایل دهه ۹۰ هم شاهد منفی شدن رشد سرمایه گذاری بودیم که همچنان دچار آن هستیم و موجب شده است دخالت نظام بانکی و توان آن در تأمین مالی بنگاه‌ها کاهش یابد.

رئیس کل بانک مرکزی همچنین از تخصیص ۶۰ درصد منابع بانکی در سال قبل برای تأمین سرمایه در گردش بنگاه‌ها خبر داد و افزود: این در حالیست که بازار سرمایه نقش پایینی در تأمین مالی بنگاه‌ها دارد درحالیکه در همه جای دنیا بازار سرمایه نقش اصلی در تأمین مالی بنگاه‌ها در سرمایه گذاری‌های بلند مدت دارد و شبکه بانکی در سرمایه گذاری‌های کوتاه و میان مدت بیشتر نقش آفرینی می‌کند.

وی ابراز امیدواری کرد: با احیای بازار سرمایه فشارها از روی شبکه بانکی برداشته شود.

بدهکاری ۹۰ هزار میلیارد تومانی ۱۱ بدهکار بزرگ به سیستم بانکی

رئیس کل بانک مرکزی گفت: ۱۱ بدهکار بزرگ بانکی با ۹۰ هزار میلیارد تومان بدهی در کشور وجود دارد که ما در طی مدت کوتاهی توانسته ایم حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان این بدهی را از آن‌ها پس بگیریم.

همتی افزود: متأسفانه منابع مالی بانکی وسوسه‌انگیز است و می‌تواند رانت ایجاد کند و به طور قطع عده‌ای تلاش می‌کنند تا از این منابع سو استفاده کنند.

وی گفت: ما باید سیستم بانکی و اعتبارسنجی درستی داشته باشیم تا جلوی رانت را بگیریم و برای این کار سه کار مهم را شروع کرده ایم.

وی ادامه داد: بخش اول فعالیت ما اعتبارسنجی است که از طریق سامانه سمات انجام می‌شود و پس از این تمام بانک‌ها باید اعتبارات خود را در سامانه سمات ثبت کنند تا مشخص بشود تا چه مقدار اعتبار به چه شخصی اعطا شده است، همچنین ما کمیته مرکزی داریم که در آن در حال پیگیری بدهکاران بزرگ و معرفی آن‌ها به دستگاه قضا هستیم برای مثال هم اکنون ۱۱ بدهکار بزرگ با ۹۰ هزار میلیارد تومان بدهی وجود دارد که ما توانسته ایم به کمک این سامانه طی مدت کوتاهی ۳۰ هزار میلیارد تومان از اعتبارات در دست این افراد را بازپس بگیریم.

همتی گفت: در بخش دوم ما در حوزه محدودیت در ترازنامه بانک‌ها وارده شده ایم که از امسال به طور جدی این ترازنامه مانیتور شوند تا بانک‌ها نتوانند منابع خود را به سمت فعالیت‌های پر ریسک سوق دهند.

وی افزود: در بخش سوم هم ما فعالیت‌های بسیار خوبی را در حوزه کنترل تراکنش‌های بانکی و مبارزه با پول‌شویی انجام داده‌ایم که از سال ۹۷ شروع شده و همچنان در حال توسعه است و به طور قطع کمک خوبی به سازمان مالیاتی خواهد بود.

رئیس کل بانک مرکزی تأکید کرد: بانک‌ها باید به فعالیت اصلی شأن باز گردند و از بنگاه داری دست بردارند، ما هم به طور گسترده به دنبال آن هستیم تا این اتفاق بیافتد، زیرا به نظر بانک مرکزی بنگاه داری بانک‌ها یکی از مسیرهای فسادآور است که باید جلوی آن گرفته شود.

وی ادامه داد: بانک مرکزی به دنبال انضباط مالی است، زیرا کشور مدت‌ها بود به درآمد نفتی عادت کرده بود، اما حالا باید با بالا بردن توان رقابتی کشور، افزایش صادرات، اختصاص کارآمد منابع بانکی برای تولید، اصلاح نظام توزیع و جلوگیری از قاچاق کالا به کشور کمک کرد تا انضباط مالی زودتر اتفاق بیافتد.

همتی درباره برنامه بانک مرکزی در حوزه گرانی‌های اخیر کالا در کشور گفت: باید بین گرانی و تورم فرق گذاشت، زیرا گرانی در حوزه کالاهای خرد اتفاق می‌افتد، اما تورم افزایش سطح عمومی قیمت‌ها و کاهش قدرت خرید مردم است که در حوزه وظایف بانک مرکزی است، اما باید تأکید کرد که فقط سیاست گذار پولی نمی‌تواند جلوی تورم را بگیرد.

رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد: بگذارید با مردم شفاف باشیم برای مثال در سال ۹۸ و ۹۹ بخش‌هایی از بودجه دولت از طریق درآمدهای تسعیر صندوق توسعه ملی تأمین شد که به زبان ساده‌تر به معنای چاپ پول است که نتیجه اش تورم خواهد بود، اما در بانک مرکزی با توجه به کسری‌های بودجه کاری غیر از این نمی‌توانستیم انجام دهیم.

وی گفت: باید تأکید کرد که بخش‌هایی از انضباط مالی وظیفه دیگر دستگاه‌های دولتی است که برای رسیدن به آن باید تمامی بخش‌های دولت به وظایف خود عمل کنند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۸۸۶۲۷۶۱۹:۰۸:۳۲ ۱۴۰۰/۱/۷
ابنها اسم هم دارند..
میرزا گل۱۸۸۶۷۷۸۲۳:۵۶:۱۹ ۱۴۰۰/۱/۷
اسم شونو بگن گندش در میاد ممکنه تشابه اسمی داشته باشند
ناشناس۱۸۸۶۹۱۷۰۰:۵۹:۵۳ ۱۴۰۰/۱/۸
الف-ت ف ق پ ا رت ی
ناشناس۱۸۸۶۹۵۳۰۱:۲۲:۰۴ ۱۴۰۰/۱/۸
عجب سوالی میفرمایید.
ناشناس۱۸۸۶۹۷۱۰۱:۳۲:۲۲ ۱۴۰۰/۱/۸
با اینهمه گند و افتضاح باز روحانی و‌ جهانگیری میگن ما خوبیم. ناشکری و سیاه نمایی نکنین
ناشناس۱۸۸۷۹۳۲۱۳:۰۵:۳۱ ۱۴۰۰/۱/۸
باسلام 90میلیارد انوقت یک نفر نمیتواند 5تومان از یک بانک بگیرد دریغ ودرد نفرین
مجید۱۸۸۷۰۸۷۰۳:۲۸:۰۴ ۱۴۰۰/۱/۸
اسم که دارن ولی مشخص نیست که چندتاشون توایران موندگارشدن. احتمالٱ الان بیشترشان پیش خاوری هستن.
ناشناس۱۸۸۷۲۰۷۰۷:۱۵:۴۵ ۱۴۰۰/۱/۸
حالا هر کی بخواد 5 میلیون وام بگیره هزار تا مدرک و مستند ازش میخوان
سعید ریسی۱۸۸۷۹۳۰۱۳:۰۵:۰۴ ۱۴۰۰/۱/۸
سلام عزیزم واقعیتش طرف ما اینطوری نیست 50میلیون خواسته باشیم بایک پروانه کسب مشکل می‌کنه قانون
ناشناس۱۸۸۷۲۴۴۰۷:۳۴:۰۵ ۱۴۰۰/۱/۸
یارانه شان را قطع کنید تا یادنگیرند قسط تاشو ندن
اسی۱۸۸۸۰۵۶۱۳:۴۷:۵۳ ۱۴۰۰/۱/۸
بله اسم هاشون به قرار زیر است : ا ب پ ت ث ج چ ح خ د ذ ر ز ژ س ش ص ض ط ظ ع غ ف ق ک گ ل م ن و ه ی
محمدایوب۱۸۸۶۲۹۳۱۹:۲۶:۵۵ ۱۴۰۰/۱/۷
اشکال نداره یا دم کلفت هستند یا .. به جایی وصل است وگرنه دوقسط وام 3میلیونی سریعا بدون اطلاع از ضامن کسر میکنن ..
ناشناس۱۸۸۶۶۴۳۲۲:۵۷:۱۰ ۱۴۰۰/۱/۷
چرا دادگاه رسیدگی به تخلفات رییس سابق بانک مرکزی و معاونت نظارتشرو معاون ارزیش اینقدر طولانی شده و چگونه معاون نظارتی را مسول دانشکده بانکداری کرده اند
ناشناس۱۸۸۶۳۱۸۱۹:۴۶:۴۸ ۱۴۰۰/۱/۷
گناهکاران اصلی و واقعی آن صاحب منصبان ، مسئولان ، مدیران و مقاماتی هستند که این ۱۱ نفر با قدرت سیاسی ، نفوذ ، حمایت ، لابیگری ، سفارش و تایید آنها توانسته اند این ۹۰ هزار میلیارد تومان را از سیستم بانکی ( بیت المال + اندوخته ملت ) قرض کنند و با گردن کلفتی و خیال آسوده پس ندهند .
ناشناس۱۸۸۷۳۳۱۰۸:۲۵:۳۹ ۱۴۰۰/۱/۸
مملکت اقتصاددان. احتیاج. داره
فری۱۸۸۷۶۳۹۱۰:۵۳:۰۰ ۱۴۰۰/۱/۸
اقتصاد دانا وام دادن نه..
علی۱۸۸۷۶۱۲۱۰:۳۹:۴۰ ۱۴۰۰/۱/۸
اگر هر کسی بتواند از تیغ تیز قانون فرار کند میشود همین وضعیتی که الان داریم کسانی اعمال نفوذ میکنند قطعا ذی نفع این مبالغ هستند .
۰۰۰۰۱۸۸۷۷۹۰۱۲:۰۶:۲۲ ۱۴۰۰/۱/۸
پس هم بدهند با این تورم باز سه برابر سود کردند
یکی از فقرای70میلیونی۱۸۸۶۳۲۵۱۹:۴۹:۵۸ ۱۴۰۰/۱/۷
اقای همتی این افراد ابربدهکار بانک قطعا مثل من افرادعادی جامعه نیستند افرادی هستند با رشوه به رئیس بانک وازبستگان ..مقامات ورانتخواران هستند من یک وامی از بانک مسکن برای خرید خونه گرفتم5روز دیرمیشود پیامک ازسوی بانک میاید وبعد10روز شعبه تماس میگیرد باتهدید و ال و بل باید قرض کنیم قسط را پرداخت کنیم چطور میشود این افراد وام کلان چندهزار میلیاردی بگیرند به اندازه وام 10میلیونی وثیقه به بانک ندهند؟
ناشناس۱۸۸۷۳۵۵۰۸:۴۲:۵۴ ۱۴۰۰/۱/۸
کسی اینا را تو این مملکت جواب نمیده که تو مینویسی
ناشناس۱۸۸۶۳۴۳۲۰:۰۶:۳۲ ۱۴۰۰/۱/۷
عجب! یعنی دولت روحانی فقط تو‌ یک قلم بدهی بانکی حداقل ۳۰ تا بابک زنجانی تولید کرده علی برکت..
ناشناس۱۸۸۶۳۴۴۲۰:۰۶:۳۹ ۱۴۰۰/۱/۷
ریاست کل بانک مرکزی یکی از عوامل فساد در مراکز مالی و بانک ها عدم جابجایی این پرسنل میباشد در اغلب شعب بانکی جابجایی انجام میشود ولی در ستاد ها و مدیریت ها بواسطه روابط خاص اینکار کمتر انجام میشود لطفا برای پایلوت چندین بازرس که مو را از ماست میکشند به مدیریت بانک .. اصفهان که چندین فساد کلان هم در طی سالیان در ان صورت گرفته بفرستید تا بررسی فرمایند چگونه افرادی اکثریت سال های خدمت خود را در آن مدیریت بوده اند
ناشناس۱۸۸۷۴۸۷۰۹:۴۹:۵۴ ۱۴۰۰/۱/۸
این لانه های فساد را باید لگد زد زیرش و پرت و پلا کرد
ناشناس۱۸۸۷۴۹۲۰۹:۵۲:۳۷ ۱۴۰۰/۱/۸
پرسنل این مدیریت ها و مدیران آنها را بفرستید به شعب راه دور و مناطق محروم که این مفت خوری های چند ساله از حلقوم آنها بیرون کشیده شود
ناشناس۱۸۸۶۴۱۷۲۱:۱۴:۴۴ ۱۴۰۰/۱/۷
درصد زیادی از تسهیلات بانکی در طی سال صرف دادن وامی جدید به بدهکاران کلان بانکی و تسویه بدهی قبلی آنها و ایجاد سود صوری یا موهومی می باشد بسیاری از تسهیلات در جریان در واقع همان معوقات بانکی است که با این ترفند مخفی میشوند مدیران بانکی هم از محل همین سودهای صوری پاداش های کلان میگیرند
ناشناس۱۸۸۶۴۴۶۲۱:۲۵:۳۳ ۱۴۰۰/۱/۷
۹۰هزار میلیاردتومان؟؟؟!! صد رحمت به دولت محمود واقعا روی مغول سفید شد در دولت تبخیر امید
مسعود۱۸۸۷۳۴۵۰۸:۳۶:۳۳ ۱۴۰۰/۱/۸
مبارک باشه برادر دولت احمدی نژاد بهترین سالم ترین دولت بوده تا امروز اولین بار احمدی نژاد دست دزدها رو برای مردم رو کرد حالا هم ازش وحشت دارن.
ناشناس۱۸۸۷۸۸۰۱۲:۴۵:۳۷ ۱۴۰۰/۱/۸
بسه دیگه دستتون رو شده
ناشناس۱۸۸۸۰۱۳۱۳:۳۳:۵۷ ۱۴۰۰/۱/۸
بااین دزدیها باید هم رشد اقتصادی منفی باشد ...
ناشناس۱۸۸۶۴۷۱۲۱:۴۱:۱۶ ۱۴۰۰/۱/۷
مردم عادی اگر یک قسط ناچیز برای 24 ساعت دیر بشه مداوم از بانک پیامک می آد
حسین۱۸۸۶۴۸۴۲۱:۴۶:۲۷ ۱۴۰۰/۱/۷
این یازده نفرکیندکه جرات ندارید نامشان را ببرید
حافظ۱۸۸۶۴۹۶۲۱:۵۱:۴۳ ۱۴۰۰/۱/۷
مردم عادی درگیر 10میلیون وام با انواع و اقسام سنگ اندازی ها، ولی ازما بهترون که وابسته به زر و زور هستند به راحتی سرمایه ملت را به تاراج می‌برند چرا.. اسم آقایان برده نشود عدالت کجاست؟
ناشناس۱۸۸۶۵۲۷۲۲:۰۲:۲۱ ۱۴۰۰/۱/۷
مبارکه
ناشناس۱۸۸۶۵۴۰۲۲:۰۴:۵۵ ۱۴۰۰/۱/۷
آقا زاده .. هم هستن؟
مهدی۱۸۸۶۵۴۳۲۲:۰۵:۴۲ ۱۴۰۰/۱/۷
قابل توجه نهادهای نظارتی و امنیتی رسیدگی بشه تا سر از کانادا درنیاوردن
رضا۱۸۸۶۸۴۶۰۰:۲۹:۴۹ ۱۴۰۰/۱/۸
از کجامیدونی الان ایران باسند؟؟
ناشناس۱۸۸۶۹۱۹۰۱:۰۰:۰۹ ۱۴۰۰/۱/۸
اشتباه نکن داداش اینا الان تو کانادا دارن کنار ساحل فاتحه برای منو تو میخونن که اینجوری آقای همتی حسودیش شده و به لو دادنشون بسنده کردن
رضا۱۸۸۶۵۷۳۲۲:۱۷:۳۸ ۱۴۰۰/۱/۷
اتفاقا اکثر بدهکاران عظیم سیستم بانکی .. در دوران محمود خان از این تسهیلات استفاده و هنوز بدهکار هستند
ناشناس۱۸۸۶۸۱۱۰۰:۰۸:۲۳ ۱۴۰۰/۱/۸
حرف بدون اطلاعات نزن
انار آبی۱۸۸۷۰۸۱۰۳:۱۵:۱۳ ۱۴۰۰/۱/۸
یعنی واقعا معتقدی محمود با حسن فرق داره؟؟
ناشناس۱۸۸۶۵۸۶۲۲:۲۳:۲۵ ۱۴۰۰/۱/۷
آقا این وام نیست قرض الپس نده است با چه ضمانتی همچین مبلغی پرداخت شده
ناشناس۱۸۸۷۳۹۲۰۸:۵۸:۰۴ ۱۴۰۰/۱/۸
این واژه جدید روکه اختراع کرد قرض الپس نده تکرارکنیم که فراموش نشه.
Mohamadali۱۸۸۶۶۰۲۲۲:۲۹:۲۶ ۱۴۰۰/۱/۷
واقعا که دم بانک مرکزی و قوه قضاییه ونهاد های امنیتی گرم که بالاخره فهمیدن که پولهای مردم فقیر پیش چه کسانی جمع شده
ناشناس۱۸۸۶۷۸۰۲۳:۵۶:۲۴ ۱۴۰۰/۱/۷
واقعا متاسفم به همین راحتی
ابراهیم۱۸۸۶۶۳۵۲۲:۵۲:۵۴ ۱۴۰۰/۱/۷
اخه تا کی میخوان مردم کوته فکر ببینند به خدا این مردم ادمهای دهه 50 و 60 نیستن که به خاطر بیسوادی چیزی متوجه نشن الان همه متوجه ایم
ناشناس۱۸۸۶۶۵۳۲۲:۵۹:۴۰ ۱۴۰۰/۱/۷
حتما با مقامات بالا سر و سری دارند که می ترسید رسوایشان کنید.شاه دزدها ول می گردند و آفتابه دزد ها را می گیرید.این اسلام نیست
ناشناس۱۸۸۶۶۶۲۲۳:۰۲:۴۷ ۱۴۰۰/۱/۷
این و چند ساله که تکرار میکنید خب چرا اعلام نمی کنید یا برخورد قانونی نمیکنید؟؟؟؟؟بگم بگم به درد نمیخوره
ناشناس۱۸۸۶۶۶۶۲۳:۰۴:۱۴ ۱۴۰۰/۱/۷
چرا برای پس گیری آن اقدام نمیشود مگر بیت‌المال نیست بیست میلیون وام گرفته موقع پرداخت قسط چند بار تلفن میزند اکثراً جایی دیگر سرمایه گذاری کردن
شیرین۱۸۸۶۶۷۶۲۳:۰۸:۴۲ ۱۴۰۰/۱/۷
دستتون دردنکنه که انقدر دزد نوازید
فف۱۸۸۶۶۹۶۲۳:۱۸:۴۳ ۱۴۰۰/۱/۷
۹۰ هزار ملیارد درسالی که پول گرفتن به دلار اعلام کنید ۹۰،هزار ملیارد ۴ سال،پیش با الان خیلی فرق داره
ناشناس۱۸۸۶۷۰۵۲۳:۲۳:۴۶ ۱۴۰۰/۱/۷
من به سهم خودم از اين افراد هيچ شكايتي ندارم اوضاع هردنبيل نوش جونشون ولي خواستار محاكمه واشد مجازات مسئولين بي لياقتي هستم كه به جاي نگهداري از اموال مردم اون را در اختيار اين غارتگران گذاشته اند
ناشناس۱۸۸۶۷۱۰۲۳:۲۵:۴۸ ۱۴۰۰/۱/۷
این همه بازرسی و نهاد نظارتی ، حراست در بانکها وجود دارند اینها شریک قافله هستند
ناشناس۱۸۸۶۷۱۳۲۳:۲۷:۰۳ ۱۴۰۰/۱/۷
چرا باید آقای همتی به این ادم ها وام بدهید که حالا دنبالشان هستید اونوقت جوانهای بیچاره ما برای ۵ میلیون وده میلیون توی نوبت باشند
ناشناس۱۸۸۶۷۲۸۲۳:۳۳:۴۹ ۱۴۰۰/۱/۷
وای بر احوال مردمی که در بانکها پولشان را می سپارند دراین هفت سال نود درصد پولشان آب شده یعنی نهصد درصد تورم داشته ایم بی خود نیست همه طلا ودلار می خرند چون دولت نمی تونه طلا ودلار چاپ کنه
علی۱۸۸۶۷۳۱۲۳:۳۴:۳۵ ۱۴۰۰/۱/۷
اگر یه آدم بدبخت بخواهد ۱۰۰۰۰۰۰ یک میلیون بگیره باید قواله ازدواج ننش هم بیاره چطوری پول دادید که بر نمیگرده
ناشناس۱۸۸۶۷۴۴۲۳:۴۱:۳۶ ۱۴۰۰/۱/۷
زندگی مردم عادی و تصاحب میکنه بانک چرا باید با این عده...
سید۱۸۸۶۷۴۸۲۳:۴۴:۵۴ ۱۴۰۰/۱/۷
سلام اقای رئسی و مسئولین دلسوز چرا این 11نفر را نمیگیرید از این روشنتر که رئس بانک مرکزی اعلام کرده مردم واقعا از این مسائل در رنج هستند
قنبر۱۸۸۶۷۵۷۲۳:۴۹:۴۶ ۱۴۰۰/۱/۷
ماشاءالله از افتخارات شماست، آنوقت ما فقیر فقرا برای 5میلیون تومان وام بدبختی دوتا ضامن کارمند با چک یک کاسب با پروانه کسب و وو کوفت و زهر مار آخرشم به یه بهانه ای نمیدن، بازهم از شماها تمکین میکنیم
سیدرزمنده۱۸۸۶۷۶۴۲۳:۵۱:۴۶ ۱۴۰۰/۱/۷
خدایی به گرفتاران اگر یک ریال بخواهید بدهید خون از وجودتان میزن بیرون انوقت خیلی راحت 90 میلیارد چی عادی به زبون میارید
حسین۱۸۸۶۷۷۵۲۳:۵۵:۱۲ ۱۴۰۰/۱/۷
۲ تومن وام دوره دانشگاه با قسط ماهی ۴۵ هزار تومن رو عمدا ندادم هزار تا پیام تهدید به بلوکه حساب ضامن و ... کردند که آخر یکجا تسویه کردم
ناشناس۱۸۸۶۷۹۳۰۰:۰۱:۲۴ ۱۴۰۰/۱/۸
آقای همتی خسته نباشی از زرنگیته یکی مثل ما باید دو هزار بار بریم بانک چقدر مدرک جور کنیم هنوزم به وام نرسیدیم اما یه عده از ما بهترون به راحتی..........
ناشناس۱۸۸۶۸۰۷۰۰:۰۶:۳۲ ۱۴۰۰/۱/۸
به اینا بدون کسر از حقوق وام دادن؟
سلطان۱۸۸۶۸۱۸۰۰:۱۴:۰۷ ۱۴۰۰/۱/۸
تا زمانی که با رییس شعبه وام دهنده وکارشناس وثیقه برخورد نشود دربرهمین پاشنه میچرخه!این گرگ سالهاست که باگله اشناست. 90000000000000میلیارد یاخداااااااااااااا!!
ناشناس۱۸۸۶۸۲۱۰۰:۱۵:۲۳ ۱۴۰۰/۱/۸
خجالت هم خوب چیزی ...علابرکت الاله
سلطان۱۸۸۶۸۲۷۰۰:۱۹:۳۱ ۱۴۰۰/۱/۸
جناب توکلی وعزیزان دیدبان شفافیت وعدالت. خواهشا وبخاطر رضای خدا اقدامی کنید.
رضا۱۸۸۶۸۴۳۰۰:۲۸:۳۴ ۱۴۰۰/۱/۸
بنده خدا ،همتی هم زورش نمیرسه ،خودت بدون پس اونا کی هستن،برای گرفتن پنجاه تومن وام پیرشدم هنوز ندادن،
مریم۱۸۸۶۸۷۶۰۰:۴۱:۳۶ ۱۴۰۰/۱/۸
حالا قسط اول ما به دوم نرسیده، از بانک زنگ میزنن، آبروی آدمو می برن. مخصوصا بانک ملت، سینا
ناشناس۱۸۸۶۸۷۹۰۰:۴۳:۲۴ ۱۴۰۰/۱/۸
چطور دو جوان بیکار یک قسط عقب میوفته فورا حساب ضامن بسته میشه اما به اینا کسی کاری نداره
موسی۱۸۸۶۸۹۲۰۰:۴۶:۴۱ ۱۴۰۰/۱/۸
کدام رشد اقتصادی روز روشن از مردم دزدی می کنید مرغ چهل هزار موز پنجاه هزار تومان فکر می کنید نمی فهمیم که گرانی عمدی و ریا کاری خودتٱن است!!!!!?
ناشناس۱۸۸۶۹۱۲۰۰:۵۵:۲۱ ۱۴۰۰/۱/۸
تسلیت برای به اینجا رسیدن فساد جامعه را برداشته نظارت کجاس ایم نفرات چیست مسول کیست
ناشناس۱۸۸۶۹۲۶۰۱:۰۴:۴۴ ۱۴۰۰/۱/۸
ازکیسه ملت همیشه در صحنه در بورس وی جاهای دیگر به فرمایش وزیر اقتصاد تامین مالی میشه ،،،،،
ناشناس۱۸۸۶۹۴۳۰۱:۱۶:۱۶ ۱۴۰۰/۱/۸
اگه این‌مبلغ رو‌ تقسیم بر ۸۴ میلیون کنید معلوم میشه این یازده نفر از هر ایرانی بیش از یک میلیون تومان دزدیده اند.
ناشناس۱۸۸۶۹۴۴۰۱:۱۶:۱۷ ۱۴۰۰/۱/۸
سلام اخه مگه این اقایان داخل ایران هستند که اسم شون ببرند همه. دارند در کشورهای اورپا کیف میکنند مثل اقای خاوری که داره به ریش مردم میخندن خدا خجالتون کنه
ناشناس۱۸۸۶۹۵۴۰۱:۲۲:۳۰ ۱۴۰۰/۱/۸
حتما یا از فامیل هستند یا از سایر مسولین.
مجهول۱۸۸۶۹۷۰۰۱:۳۱:۵۸ ۱۴۰۰/۱/۸
با این حساب بانک های ما فقط به11نفراعتمادکرده اندوام بدهند پس باید همین تعداد پای صندوق رای بروند
ناشناس۱۸۸۶۹۸۷۰۱:۴۲:۴۱ ۱۴۰۰/۱/۸
دوستان خبری از بابک زنجانی دارید؟
ناشناس۱۸۸۷۹۰۲۱۲:۵۵:۱۶ ۱۴۰۰/۱/۸
از آقای همتی بپرس
ناشناس۱۸۸۷۰۲۶۰۲:۱۰:۱۰ ۱۴۰۰/۱/۸
وای
رضا۱۸۸۷۰۳۸۰۲:۲۲:۳۴ ۱۴۰۰/۱/۸
که اگر نگیم سپرده های بزرگ ولی لااقل باید تا سپرده بمیزان ۲ میلیارد این اصلاحیه انجام شود
ناشناس۱۸۸۷۰۷۲۰۳:۰۱:۵۸ ۱۴۰۰/۱/۸
کجایید عزیزان مملکت بین خودشان تقسیم کردن تمام پول خودشان بوده از این جیب ریختن تو اون جیب
برج علی۱۸۸۷۰۹۱۰۳:۳۳:۱۱ ۱۴۰۰/۱/۸
لیست بدهید یا خبر نگذارید
ناشناس۱۸۸۷۱۳۶۰۴:۴۹:۲۶ ۱۴۰۰/۱/۸
سر دولت اصلاح طلبان سلامت
ناشناس۱۸۸۷۱۴۷۰۵:۲۷:۳۱ ۱۴۰۰/۱/۸
ما اخر نفهمیدیم کرونا بما ضرر زده یا تحریم یا بدهکارها یا کشورهای بدهکار یا نفروختن نفت پس شما چکار میکنید گفتید طلب از کره بگیریم دلار ارزان میشود پس چی شد فقط دنبال بهانه هستند کی برد کی خرد چی شد کجا رفت
محمد۱۸۸۷۱۸۵۰۶:۴۶:۲۶ ۱۴۰۰/۱/۸
تکرار داستان قدیمی ! حرف جدید بزن لطفاً.
یوسف۱۸۸۷۲۴۹۰۷:۳۶:۱۹ ۱۴۰۰/۱/۸
اخرش ازکارتون خوابها چه خبر نکنه اینها هم کارتون خواب هستند
ناشناس۱۸۸۷۲۵۶۰۷:۴۰:۲۳ ۱۴۰۰/۱/۸
اگه راست میگی اسامی بدهکاران را اعلام کن تاحرفت راباورکنیم.
محسن۱۸۸۷۲۹۱۰۸:۰۲:۴۷ ۱۴۰۰/۱/۸
این نیز رونمایی از هنری دیگر از شما، از پخش آن به خود ببالید.
ناشناس۱۸۸۷۲۹۵۰۸:۰۵:۱۶ ۱۴۰۰/۱/۸
یعنی کسی جرات نداره اسم یازده نفرو بیاره یقه شونو بگیره؟
ناشناس۱۸۸۷۳۱۹۰۸:۱۹:۴۸ ۱۴۰۰/۱/۸
آن یازده نفر حتما افراد عادی بودن آقازاده‌ها که از این کارها نمیکنن
حسین۱۸۸۷۳۶۸۰۸:۴۸:۵۴ ۱۴۰۰/۱/۸
با سلام ،امیدوارم ساختار و ووظایف اصلی بانک ها درست و اعمال شود در غیر اینصورت روال ادامه خواهد داشت
ناشناس۱۸۸۷۳۷۲۰۸:۴۹:۴۴ ۱۴۰۰/۱/۸
مگه غیر از اینه که خودتون این وام‌های بی ضابطه را به اونا دادید، پس لطفا حالا هم نقش بازی نکنید، ولی امیدوارم به زودی آه مردم فقیر شماها را نابود کنه......
ناشناس۱۸۸۷۳۹۸۰۹:۰۲:۰۶ ۱۴۰۰/۱/۸
مردم رو سیاه نکن اینا اکثرا آشناهای خودتون که با امضا وسفارش خود شماها با وثیقه های سوری وام گرفتن
ناشناس۱۸۸۷۴۰۶۰۹:۰۵:۰۴ ۱۴۰۰/۱/۸
خود شما چقد سرمایه داری از کجا آوردی با حقوق مدیریتی
مهدی۱۸۸۷۴۴۵۰۹:۲۹:۱۲ ۱۴۰۰/۱/۸
۳ قسط عقب بودم جلو حساب ضامن بسته شد
اسی۱۸۸۷۵۳۵۱۰:۱۰:۰۵ ۱۴۰۰/۱/۸
چشممان روشن . در دیزی باز حیای گربه کجا رفته . مشتی دزد و خائن .
ناشناس۱۸۸۷۵۴۱۱۰:۱۳:۲۵ ۱۴۰۰/۱/۸
باز مزاحم که گنده ها شدین.یه وقت اذیت نشن. میازار موری که دانه کش است
ناشناس۱۸۸۷۸۰۲۱۲:۱۰:۴۷ ۱۴۰۰/۱/۸
چرا بدون وثیقه دادید که حالا قدرت ندارید حق مردم را بگیرید برو
راد مهر۱۸۸۷۹۷۹۱۳:۲۱:۰۵ ۱۴۰۰/۱/۸
اب از سرچشمه گل الود ست وای به حال مردم
کریمی۱۸۸۷۹۸۱۱۳:۲۱:۲۰ ۱۴۰۰/۱/۸
ببخشید این پولارو من دادم به اینا.!.!..!...!.....!
زینب۱۸۸۷۹۸۹۱۳:۲۲:۵۴ ۱۴۰۰/۱/۸
به بانکها یا به مردم بانکا دلشون نمیسوزه که خرج که از کیسه ی ملت بود حاتم طایی شدن آسان بود
حمید۱۸۸۷۹۹۱۱۳:۲۳:۲۱ ۱۴۰۰/۱/۸
اینا همش فیلمه واسه ماها وگرنه همه دست ها تو یک کاسه است تازه اگر هم راست باشه برای اینه که طرف ها خواستند تک خوری کنند یا سهم بقیه را ندادند
ناشناس۱۸۸۷۹۹۷۱۳:۲۴:۵۶ ۱۴۰۰/۱/۸
اخی ۱۱تا بدهکار یا ۱۱تا دزد درجه ۱ مگه قرار هست که پس بدهند تازه اگر پس هم بدهند یه پوست تخمه ش هم عاید مردم نخواهد شد
سامان۱۸۸۸۰۱۶۱۳:۳۴:۲۴ ۱۴۰۰/۱/۸
بانکها شریک دزد و رفیق غا فله
یاسوج۱۸۸۸۰۳۴۱۳:۴۰:۳۶ ۱۴۰۰/۱/۸
بایدبیایندووامهارادردوره هرمسوولی که داده اندازبالاتاپایین وفرقی ندارداگه وثیقه دارندکه بگذارنداجراوگرنه ازحلقوم همان مسوولان بکشندبالا....
ناشناس۱۸۸۸۰۹۳۱۳:۵۹:۰۸ ۱۴۰۰/۱/۸
چیزی نیست که این مبلغ همه اش ۴ میلیارد دلار هم نمی شود رئیس جمهور داشتیم که ۸۰۰ میلیارد دلار را ......هیچ توضیحی برایش ندارد
سلطان۱۸۸۸۴۰۷۱۶:۲۰:۵۴ ۱۴۰۰/۱/۸
همشون دستهایشان تو جیب ملته
سید محمد سلامی پور۱۸۸۸۴۲۳۱۶:۳۱:۲۹ ۱۴۰۰/۱/۸
این بدهکاران بی گمان تروریست اقتصادی هستند نامشان کیست وابسته به کجا هستند که پول هارا پس نداده اند.کسی که ازبانک وام کلان می گیرد وپس نمی دهد و قلدری درمی آورد خائن است
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. کمی دیر نیست؟

  9. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  10. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  11. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  19. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  20. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  21. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  22. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  23. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

آخرین عناوین