سریال ۳ شهید سرشناس ساخته می‌شود/ کدام مجموعه‌ها به آنتن ۱۴۰۰ می‌رسند؟

فرهنگی،   4000107037 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

تلویزیون برای سال ۱۴۰۰ درباره زندگی چند شهید سریال می‌سازد که از مهم‌ترین‌ آن‌ها می‌توان به شهیدان صدوقی، لشکری و دوران اشاره کرد.

سریال ۳ شهید سرشناس ساخته می‌شود/ کدام مجموعه‌ها به آنتن ۱۴۰۰ می‌رسند؟

به گزارش تسنیم، سریال‌هایی که در معاونت امور استان‌ها دنبال می‌شود بخشی از آن‌ها تکلیف‌شان مشخص و بخشی هم هنوز مهیای تولید نشده‌اند. یکی از این سریال‌ها که قرار است وارد فصل‌های دیگر بشود سریال "جلال" است که به تازگی فصل دوم آن به پایان رسیده و قرار بود بعد از تعطیلات عید نوروز وارد چرخه طراحی، پیش‌تولید و نهایتا تولید شود. به تعبیر رئیس مرکز سیمای استان‌ها، طراحی 5 یا 6 فصله این سریال پابرجاست و فقط باید بنابر اولویت‌ها پیش برویم. 

سریال , تلویزیون , صدا و سیما ,

رسیدن سریال شهید شهریاری به آنتن رمضان؟!

سریال دیگر که درباره‌اش صحبت می‌شود سریال شهید شهریاری است. به گفته این مسئول ارشد در معاونت امور استان‌ها، بحث طراحی و نگارش این مجموعه تلویزیونی پیش می‌رود در حالی که سریال شهید شهریاری می‌تواند برای آنتن ماه رمضان، مهیای پخش شود باید دید که چه تصمیمی درباره پخش این سریال تلویزیونی گرفته خواهد شد؟

* مجموعه "صبح آخرین روز" درباره زندگینامه شهید شهریاری است به روزهای پایانی فیلمبرداری‌‌اش رسیده و خودش را برای آنتن بهارِ تلویزیون آماده می‌کند؛ هنوز شبکه‌اش مشخص نیست اما صحبت‌هایی شده که یا شبکه یک و یا شبکه سه سیما، این سریال تلویزیونی را پخش کند.  

فیلمنامه این مجموعه طی 2 سال توسط فاطمه حیدری، حسن عطارها و مرتضی اصفهانی نوشته شده است و علاوه بر بازیگران توانمند زنجانی بازیگرانی همچون کاوه خداشناس، سپیده خداوردی، زهرا سعیدی، شهرام عبدلی، مهران رجبی، افسانه ناصری، سیروس همتی، میرطاهر مظلومی، حسن اسدی، پریسا گلدوست، مهدی علیپور و اردشیر رستمی حضور دارند.

شهید مجید شهریاری استاد دانشگاه شهید بهشتی، فیزیک‌دان و دانشمند هسته‌ای متولد زنجان بود که در تاریخ 8 آذر 1389 در تهران و در 44 سالگی توسط عوامل استکبار ترور شد و به شهادت رسید.

"راز ناتمام" (شهید باهنر) در پاییز 1400

رئیس سیمای استان‌ها درباره تکلیفِ دو سریال "راز ناتمام"(شهید باهنر) و سریال "سنجرخان" محمدحسین لطیفی خاطرنشان کرد: سریال "راز ناتمام" تصویربرداری‌اش را پیش می‌برد و از گزینه‌های ما برای آنتن پاییز 1400 است.

* "راز ناتمام" عنوان سریالی تلویزیونی به کارگردانی مشترک امین امانی و علی امانی، تهیه‌کنندگی امین امانی و نویسندگی سیدجلال‌الدین دری با درجه کیفی الف است که قصد دارد زندگی پر فراز و نشیب شهید محمدجواد باهنر و اتفاقات سال‌های پس از جنگ و نفوذ دشمن در ارکان دولت در زمان حال را روایت کند.

سریال , تلویزیون , صدا و سیما ,

"نقش خاک" در آنتن تابستان 

رئیس سیمای استان‌ها در جریان گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم  اعتقاد دارد که مجموعه تلویزیونی "نقش خاک" با پیشرفت 50 درصدی فیلمبرداری بتواند خودش را به آنتن تابستان 1400 برساند. کاری که آرش معیریان کارگردانی می‌کند و این روزها فیلمبرداری‌اش در همدان پیگیری می‌شود. 

* داستان "نقش خاک"،‌ درباره دو خانواده است که در کار سفالگری در لاله جین از توابع استان همدان‌اند و همچنین ماجرایی عاشقانه میان دخترعمو و پسرعمو بخشی دیگر از داستان این سریال را تشکیل می‌دهد. تصویربرداری این سریال از 24 دی شروع شده و بازیگرانی همچون مریم معصومی، شیرین بینا،  حبیب دهقان نسب، فرزانه نشاط خواه، شیرین بینا، شهنام شهابی، مهرداد ضیایی، مهران ضیغمی، افشین ذی‌نوری و ... در این سریال به ایفای نقش می‌پردازند. 

سریال , تلویزیون , صدا و سیما ,

سنجرخان در آنتن 1400

رئیس مرکز سیمای استان‌ها درباره سریال "سنجرخان" می‌گوید یکسری اصلاحاتی در فیلمنامه وجود دارد که بازنویسی آن پیش می‌رود؛ البته صحنه‌هایی گرفته و با اصلاحات وارد مراحل تولید به صورت جدّی خواهد شد تا بتواند خودش را به احتمال زیاد به آنتن 1400 برساند. 

سریال "سنجرخان" به نویسندگی زنده‌یاد ضیاءالدین دری از اوایل خردادماه پس از مدت‌ها رسماً وارد پیش تولید شد. محمدحسین لطیفی کارگردان مجموعه «سنجرخان» و تهیه‌کنندگی و نظارت کیفی این سریال نیز به ترتیب برعهده حسین جلالی و قطب‌الدین صادقی است. فرشید گویلی نقش شخصیت اصلی این مجموعه را ایفا می‌کند و حضور پیام دهکردی نیز در این سریال قطعی شده است اما هنوز نام دیگر بازیگران این مجموعه رسانه‌ای نشده است.

به گفته تهیه‌کننده این مجموعه، «سنجرخان» بین 20 تا 26 قسمت تولید می‌شود؛ قرار بوده است نیمه اول سال 1400 به پخش برسد که با روشن شدن وضعیت تولید و کلید خوردن این سریال می‌توان درباره زمان پخش، بهتر تصمیم‌گیری کرد.  "سنجر خان" وزیری ملقب به سردار اکرم پس از مبارزه‌های بی‌وقفه در مقابل تجاوزگری‌های روس و انگلیس در ایران، با دسیسه انگلیسی‌ها در سال 1295 خورشیدی در روز عاشورا به شهادت رسید.

تلاش "جزر و مد" خوزستانی‌ها برای رسیدن به پخش

رئیس سیمای استان‌ها همچنین به سریال "جزر و مد" اشاره کرد که در خوزستان فیلمبرداری می‌شود و احتمال دارد در 1400 از شبکه یک سیما پخش شود. سریالی که پیش از این خبرش را رضا فیاضی در اختیار خبرنگار تسنیم  قرار داد و گفت: این روزها درگیر سریال دیگری در اهوازم که علی عبدالعلی‌زاده کارگردانی می‌کند.  من در سریال "جزر و مد"، نقش لطیف را بازی می‌کنم، نقش همسرم در این سریال را افسانه ناصری و نصرالله رادش هم نقش دیگری را برعهده دارد. داستان در خصوص کلاهبرداری است؛ کلاهبرداری که باعث می‌شود شخصیتِ لطیف مجبور شود از تهران به اهواز برود.

"تقدیر" سریال آخر سالی تلویزیون/ موضوع؛ انقلاب فرهنگی

سریال دیگری که رئیس سیمای استان‌ها به آن اشاره کرد "تقدیر" نام دارد که تیم تهیه‌اش همان تیمِ سریال "سرزده" است که در سال 1399 از شبکه یک سیما پخش شد. "تقدیر" درباره انقلاب فرهنگی ساخته می‌شود، کاری دانشگاهی که رابطه میان چند استاد دانشگاه را که اعضای هیئت مدیره دانشگاهی هستند از زمان قدیم نشان می‌دهد. بهادر اسدی تهیه‌کننده این سریال پیش از این به نام بازیگران هم اشاره کرده بود؛ بازیگرانی همچون شیوا خنیانگر، شقایق فراهانی، بهرنگ علوی، قاسم زارع، پرویز فلاحی‌پور، جلیل فرجاد و یاشار هاشم‌زاده که جزو بازیگران اصلی سریال‌اند.

سریال‌هایی که ساخته می‌شوند؛ از شهید دوران تا شهید لشکری و صدوقی

رئیس سیمای استان‌ها در ادامه به سریال‌هایی اشاره کرد که در 1400 کلید خواهند خورد. یکی از آن‌ها سریال شهید دوران است که در فارس طرح و نگارش فیلمنامه‌اش پیش می‌رود. حتی محمود معظمی به عنوان کاندیدای اصلی کارگردانی این روزها روی متنِ این سریال کار می‌کند. 

سریال شیرعلی مردان‌خان راه می‌افتد!

شیرعلی مردان‌خان سریال دیگری است که این روزها پیگیری می‌شود؛ کاری که سعید سلطانی کارگردان سرشناس نوشته و قرار بود خودش کارگردانی کند. اما به نظر می‌رسد با درگیر شدن در کارهای دیگر، معاونت امور استان‌ها به دنبال گزینه دیگری‌ است تا این سریال را بسازد.

شیرعلی‌مردان بختیاری همچون میرزا کوچک‌خان جنگلی و آیت‌الله مدرس از وطن‌خواهان مبارزی بود که ضمن مقابله با عوامل بیگانه و خارجی از مخالفان جدی رضاشاه بود. در نهایت نیز توسط عوامل رژیم پهلوی به زندان قصر افتاد و در روز 17 آذر سال 1313 اعدام شد و به شهادت رسید. این مبارز بختیاری فرزند سردار بی‌بی ‌مریم است که چندی پیش سریال "بانوی سردار" از شبکه‌های تلویزیون روی آنتن رفت.

سریال مادر ایران ساخته می‌شود

چند سالی است که مطرح می‌شود فریدون حسن‌پور کارگردان شناخته شده قصد دارد در گیلان سریال 300 قسمتی به نام "مادر ایران" بسازد که البته با صحبت‌های جدید رئیس مرکز سیمای استان‌ها به 64 قسمت کاهش پیدا کرده که به محضِ تخصیص بودجه‌اش در گیلان کلید خواهد خورد. 

پروژه‌ای که از مدت‌ها پیش خبر آن رسانه‌ای شده بود و حالا وارد فازهای جدیدی شده است. این فیلمنامه پیش از این «مادر سوجان» نام داشت و اکنون با نام «مادر ایران» شناخته می‌شود. فریدون حسن‌پور کارگردانی سریال‌هایی مانند «از یاد رفته» و «گذر از رنج‌ها» را در کارنامه خود دارد.

سریال شهید لشکری و شهید صدوقی در راه‌اند

رئیس سیمای استان‌ها همچنین به ساخت سریال‌های شهید لشکری و شهید صدوقی اشاره کرد که با تفاهم‌های شده بتواند مقدمات کارشان را در 1400 آغاز کنند. شهید لشکری در قزوین و شهید صدوقی در یزد بتوانند مراحل تولید را سپری کنند تا به نوعی تلویزیون ادای دینی به این شهدای بزرگوار کرده باشد. 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۸۸۵۶۶۸۱۳:۳۶:۳۴ ۱۴۰۰/۱/۷
درود بر شهید سنجرخان
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین