یک صدایی بایدن و اروپا در ماجرای برجام

گروه سیاسی الف،   4000106067 ۲۱۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

با روی کارآمدن جو بایدن در آمریکا در ۱ بهمن ماه سال گذشته با وجود انتقاد همیشگی از خروج دونالد ترامپ از برجام، تمایلی برای بازگشت سریع به توافق نه تنها مشاهده نشده بلکه گذشت زمان ثابت کرده اروپا و آمریکا به یک اجماع دست یافته‌اند که چگونه توافق می‌باید به نفع آن‌ها تغییر یابد. حتی در نخستین کنفرانس خبری بایدن نیز او هیچ اشاره به برجام نکرد.

یک صدایی بایدن و اروپا در ماجرای برجام

به گزارش الف، بعد از گذشت حدود دو ماه و نیم از ورود جو بایدن به کاخ سفید سیاست ایالات متحده آمریکا در قبال توافق هسته‌ای کاملاً مشخص شده است. علی رغم تمامی انتقادات دموکرات‌ها به سیاست فشار حداکثری دونالد ترامپ، دولت جو بایدن تقریباً همان استراتژی را با اندکی تغییر پیگیری کرده است. اگر چه تا حدی مواضع اعلامی و نوع گفتاری مقامات آمریکایی در این مدت تغییر کرده اما سیاست اعمالی تغییری نداشته است. از دیدگاه ساکنان جدید کاخ سفید برجام می‌باید در راستای برطرف کردن خواسته‌های آن‌ها تغییر یابد و توافق هسته‌ای حتی دیگر کف اهداف آن‌ها را نیز تامین نمی‌کند. این موضوع در نخستین کنفرانس خبری بایدن نیز تا حدی انعکاس داشت به گونه ای که اگر چه او با هیچ پرسشی درباره موضوع برجام مواجه نشد اما ظاهرا خودش هم هیچ میلی به سخن گفتن در این باره نداشت ! 

در این بین همگرایی جدی بین دو سوی آتلانتیک بوجود آمده و اتحادیه اروپا و آمریکا همزمان از لزوم تغییر و لحاظ شدن اهداف زیاده‌طلبانه خود سخن گفته‌اند. در آخرین تحول روز ۵ فروردین‌ماه آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا و جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بعد از دیدار در بلژیک بیانیه‌ای مشترک صادر کردند.

در این بیانیه تاکید شده برنامه جامع اقدام مشترک با وجود همه مشکلات همچنان یکی از دستاورد‌های اصلی دیپلماسی چندجانبه محسوب می‌شود. آن‌ها از اقدامات جبرانی و کاهش تعهدات هسته‌ای ایران که در پی خروج آمریکا در اردیبهشت ۱۳۹۷ و بی‌عملی اروپایی‌ها (در قالب اقدامات نمادین مانند اینستکس) انجام شد ابراز نگرانی و از تلاش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی جهت نظارت بر تعهدات ایران حمایت کرده اند. بلینکن و بورل اگرچه از برجام و بازگشت به آن سخن گفته‌اند اما همزمان از دیپلماسی موثر و انجام مذاکرات برای انجام این اقدام سخن گفته اند.

به نظر می‌رسد اروپایی‌ها و آمریکایی به این جمع‌بندی رسیده‌اند که تعلل در احیای برجام می‌تواند به پذیرش خواسته‌های آن‌ها از سوی ایران منجر شود. در مقابل ایران همیشه تاکید داشته اصرار و عجله‌ای برای بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای ندارد.

حضرت ایت الله خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی در اولین روز از سال۱۴۰۰ در سخنرانی خود بیان داشت «شرایط نسبت به سال ۹۴ تغییر کرده اما این تغییر به نفع ایران بوده نه آمریکا». از این رو «در صورت تغییر، برجام باید به نفع ایران تغییر کند».

ایشان با تأکید بر عجله نداشتن ایران در خصوص راه‌حل ارائه شده برای برجام، گفتند: «برخی می‌گویند نباید فرصت‌سوزی کرد. این حرف درست است اما عجله هم نباید کرد».

رهبر انقلاب در ارتباط تصویری با مردم آذربایجان شرقی در ۲۹/۱۱/۱۳۹۹ درباره سیاست جمهوری اسلامی درباره برجام نیز بیان داشته بودند: آن طرفی که حق شرط‌گذاشتن در برجام را دارد ایران است چون به همه تعهدات عمل کرد، نه آمریکا و ۳کشور اروپایی که کل تعهدات را زیرپا گذاشتند. اگر می‌خواهند ایران به تعهدات برگردد، آمریکا باید همه تحریم‌ها را لغوکند و ما راستی‌آزمایی کنیم و ببینیم درست است آنوقت به تعهدات برگردیم.

رهبر انقلاب این سیاست را سیاست قطعی جمهوری اسلامی ایران که مورد اجماع است بیان داشته بودند.

در تحولی دیگر روز ۶ فروردین ماه چهل و سه سناتور آمریکایی در نامه‌ای به جو بایدن خواستار امضای توافقی جامع‌تر با ایران شدند. این نامه که به سرپرستی دو سناتور قدرتمند جمهوری خواه و دموکرات یعنی لیندسی گراهام و باب منندز نوشته شده تاکید دارد دو حزب آمریکا اگر چه از نظر تاکتیکی اختلافاتی با همدیگر دارند اما در مقابله با ایران اشتراک نظر دارند. این سناتور‌ها خواستار تغییر توافق هسته‌ای، کنترل برنامه موشکی و مقابله با سیاست منطقه‌ای ایران شده بودند.

با توجه به اتفاقاتی که اخیراٌ رخ داده می‌توان گفت هم در داخل آمریکا و هم بین ایالات متحده و اروپا درباره چارچوب جدید تغییر توافق هسته‌ای نوعی اجماع و همگرایی پدید آمده است. بنابراین به نظر می‌رسد مسئولان دولت جمهوری اسلامی ایران می‌باید تاکید بر احیای برجام و پیشقدم شدن در این باره را کنار بگذارند؛ چرا که تجربه توافق هسته‌ای ثابت کرده عجله و شتاب در این باره عملاً می‌تواند منجر به واگذاری امتیازات قطعی در مقابل امتیازات نسیه و رفع مقطعی تحریم‌ها شود به طوری که غرب هر زمان اراده کند می‌تواند با بهره‌گیری از مکانیسم ماشه و بازگرداندن تحریم دوباره به اول راه طی شده جهت کسب امتیازات بیشتر برگردد. لذا بهترین راه حل برای رفع مشکلات تکیه بر ظرفیت و توانمندی‌های داخلی است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۸۸۵۱۳۸۰۹:۲۰:۵۷ ۱۴۰۰/۱/۷
باید با دنیا آشتی کرد. باید با آمریکا بدون واسطه گفتگو کرد. نزدیکی ایران به چین مشکلی را حل نخواهد کرد.
ناشناس۱۸۸۵۱۶۴۰۹:۳۴:۵۶ ۱۴۰۰/۱/۷
نمیشود تا آخر عمر با آمریکا دعوا کرد ‌ . بی نمک بازی هم حدی داره
ناشناس۱۸۸۵۲۱۰۰۹:۵۹:۰۶ ۱۴۰۰/۱/۷
امریکا حالا وقتشه برای اینکه ایران خودش را وابسته به چین نکند امتیاز های خوبی به ایران بدهد
ناشناس۱۸۸۵۲۵۷۱۰:۲۵:۴۹ ۱۴۰۰/۱/۷
مگر آمریکا دلش برای ما می سوزد یا با نزدیکی ما به چین خسارتی به آمریکا وارد می شود؟ ما باید خودمان دلمان برای خودمان بسوزد.
ناشناس۱۸۸۵۸۲۸۱۴:۳۶:۱۳ ۱۴۰۰/۱/۷
به همین دلیل که امریکا دلسوز ما نیست و در مذاکرات بدنبال تحمیل خواسته های سلطه جویانه و غیرقانونی خود به ایران است نباید با امریکا مذاکره کنیم.
ناشناس۱۸۸۵۲۸۰۱۰:۳۲:۴۸ ۱۴۰۰/۱/۷
وایسا تا آمریکا بهت امتیازات خوبی بده !
ناشناس۱۸۸۵۵۰۵۱۲:۲۶:۲۳ ۱۴۰۰/۱/۷
آخرش مجبور می شود امتیاز بدهد
ناشناس۱۸۸۵۴۹۷۱۲:۲۲:۳۰ ۱۴۰۰/۱/۷
عزیزم فعلا آمریکا دبه کرده! ما بدهکار شدیم؟؟
ناشناس۱۸۸۵۸۵۹۱۴:۴۵:۱۷ ۱۴۰۰/۱/۷
از نظر این این غرب زده های شبکه های لندنی ببین ما همیشه مقصر در جهان هستیم!
ناشناس۱۸۸۵۶۰۱۱۳:۰۹:۵۶ ۱۴۰۰/۱/۷
بایدن اصلا امتیاز نمیده
ناشناس۱۸۸۵۸۰۵۱۴:۲۴:۱۵ ۱۴۰۰/۱/۷
مذاکره با امریکا مصداق بارز آب در هاون کوبیدن است و بجز ضرر و زیان هیچ حاصلی برای کشور و مردم ندارد.
ناشناس۱۸۸۶۰۰۸۱۶:۰۳:۱۴ ۱۴۰۰/۱/۷
گذشت سند امضا شد و ترامپ مارو بسمت چین هدایت کرد این بازی کثیف سیاسی از هیچ جهت بنفع ما نیست
ناشناس۱۸۸۶۴۷۹۲۱:۴۴:۲۰ ۱۴۰۰/۱/۷
تعامل با چین و روسیه به نفع ایران است.
ناشناس۱۸۸۶۶۰۹۲۲:۳۳:۳۶ ۱۴۰۰/۱/۷
ظریف: چین دوست دوران سختی ها است.
ناشناس۱۸۸۵۲۲۴۱۰:۰۹:۲۲ ۱۴۰۰/۱/۷
یکی به من توضیح بده که اصلا دشمنی آمریکا با ما سر چیه ؟!!!!!
ناشناس۱۸۸۵۳۵۳۱۱:۱۵:۰۹ ۱۴۰۰/۱/۷
کمی تاریخ بخون تا بدونی
ناشناس۱۸۸۵۷۴۶۱۴:۰۲:۵۴ ۱۴۰۰/۱/۷
تاریخ رو خوندم. بسیاری از زیرساخت های ایران از جمله مخابرات، آب و فاضلاب، صنایع ذوب آهن، کارخانجات مختلف و... رو همه آمریکایی ها ساختن
ناشناس۱۸۸۵۸۶۹۱۴:۴۹:۰۶ ۱۴۰۰/۱/۷
تاریخ ایران از کودتای 28 مرداد 32 تا ترور سردار سلیمانی خباثت و شیطنت امریکا را نشان می دهد.
ناشناس۱۸۸۵۸۷۱۱۴:۴۹:۵۲ ۱۴۰۰/۱/۷
پس تاریخ قبل انقلاب خوندی چون آن موقع اکثرا آمریکا می ساختند و درصد این ساخته شدن ها هم نسبت به الان چیزی به حساب نمی آید که الان به دست خودمان ساختیم
ناشناس۱۸۸۵۸۷۴۱۴:۵۱:۲۰ ۱۴۰۰/۱/۷
تاریخ 200 ساله امریکا بیش از 200 جنگ با کشورهای مختلف را نشان می دهد و این بدلیل خوی وحشیگری و روحیه استکباری دولتهای امریکاست.
ناشناس۱۸۸۵۳۵۶۱۱:۲۰:۰۸ ۱۴۰۰/۱/۷
سر اسرائیل و از 50 سال پیش هم برای قوی تر کردن اسرائیل دنبال تجزیه کشورهای منطقه است
ناشناس۱۸۸۵۷۵۲۱۴:۰۴:۳۴ ۱۴۰۰/۱/۷
تو این 50 سال آمریکا کدوم کشور دشمن اسرائیل رو تجزیه کرده؟ مصر؟ عراق؟ ترکیه؟ عربستان؟ پاکستان؟
ناشناس۱۸۸۵۸۳۸۱۴:۳۸:۴۰ ۱۴۰۰/۱/۷
امریکا با تاسیس داعش بدنبال تجزیه کشورهای منطقه از جمله سوریه و عراق و یمن و ایران بود و به قول خود ترامپ با 700 تریلیارد دلار هزینه شکست خورد.
ناشناس۱۸۸۵۸۶۴۱۴:۴۷:۰۸ ۱۴۰۰/۱/۷
اول نمی آید دوستان را خراب کند اول دشمنان مانند سوریه و عراق.. و بعد آن دوستان
رضا۱۸۸۵۴۲۰۱۱:۴۱:۳۵ ۱۴۰۰/۱/۷
غارت و چپاول سرمایه و نفت کشور
م۱۸۸۵۵۲۲۱۲:۳۴:۰۹ ۱۴۰۰/۱/۷
بهتره کمی در مورد نظریه جنگ تمدنها که از 25 سال پیش اساس راهبردهای غرب شده مطالعه کنید.
حسین۱۸۸۵۶۸۲۱۳:۴۱:۳۲ ۱۴۰۰/۱/۷
این دیگه پرسیدن داره؟؟؟... نیم قرن نفت مفت از ایران می‌برد.. 60 هزار مستشار نظامی اینجا داشت... ایران رو ارث پدرش میدونه
حسین خان۱۸۸۵۹۰۵۱۵:۰۷:۴۴ ۱۴۰۰/۱/۷
الان یعنی روسیه و چین و ترکیه به ظاهر حامی ایران هستند عاشق چشم وابروی سیاه ماها هستند؟؟؟؟ نه
ناشناس۱۸۸۵۷۰۴۱۳:۴۹:۵۴ ۱۴۰۰/۱/۷
ما با امریکا هیچ دشمنی نداریم امریکا تهدید و تحریم و ترور می کند و در امور داخلی ایران مداخله می کند و قصد باج گیری از ایران را دارد.
ناشناس۱۸۸۵۷۲۸۱۳:۵۸:۱۲ ۱۴۰۰/۱/۷
تاریخ ایران از کودتای 28 مرداد 32 تا ترور سردار سلیمانی خباثت و شیطنت امریکا را نشان می دهد.
ناشناس۱۸۸۵۸۵۶۱۴:۴۵:۱۰ ۱۴۰۰/۱/۷
واقعا نمیدانی؟ کتاب دموکراسی یا دموقراضه را بخوان میفهمی.
ناشناس۱۸۸۶۲۷۲۱۹:۰۳:۲۰ ۱۴۰۰/۱/۷
اسرائیل
ناشناس۱۸۸۶۳۵۸۲۰:۱۲:۵۷ ۱۴۰۰/۱/۷
اگه تا حالا نفهمیدی زیاد خودت رو اذیت نکن!!!!
ناشناس۱۸۸۶۴۱۸۲۱:۱۴:۵۶ ۱۴۰۰/۱/۷
سر استقلال سر منطقه سر نفت سر اسرائیل سر فرهنگ سر موشک سر هسته ای سر خلیج فارس سر اقتصاد سر امنیت سر .... البته هر کدوم اینا چندین زیرمجموعه دارن که هر کدوم اون زیرمجموعه ها هم دهها شاخه میشه! یه عده ساده باور هم فکر میکردن با تعطیلی هسته ای همه مشکلات حل میشه، که خب طبیعیه نشد و نخواهد شد. البته مشکل اصلی آمریکا با ما اینه که اصلا هستیم!۲№ اگر توضیح بیشتری لازم بود بفرمایید!
ناشناس۱۸۸۶۴۲۲۲۱:۱۵:۴۳ ۱۴۰۰/۱/۷
دخالت های بی حد و مرز چپاول ثروت ما از دوره مصدق فضولی های آمریکا شروع شد
یک انسان۱۸۸۷۳۴۸۰۸:۳۷:۱۸ ۱۴۰۰/۱/۸
می دانی چرا با آمریکا دشمنیم؟ چون او با ما دشمن است همین آمریکا بود که قاسم سلیمانی را شهید کرد همین آمریکا بود که حتی دارو های کودکان سرطانی را تحریم کرد همین آمریکا بود که داعش را به وجود آورد و هنگامی که عراق درخواست کمک کرد آمریکای بشر دوست با آن همه سرباز و امکانات در عراق قبول نکرد دوست داشتید که با داعش هم مرز بودیم؟ نه دوست نداشتید ولی آمریکا دوست داشت و اینها دشمنی آشکار آمریکا فقط در همین ۱۰ سال گذشته است قبل تر آن که به کنار(کودتا در دولت مصدق و...)
ناشناس۱۸۸۷۳۹۶۰۹:۰۰:۴۳ ۱۴۰۰/۱/۸
از کدوم سیاره اومدی
رضا.سپه۱۸۸۸۰۹۸۱۴:۰۰:۴۴ ۱۴۰۰/۱/۸
سر همان موضوعی است که با عراق ومعمر قذافی داشت
ناشناس۱۸۹۰۱۲۲۱۰:۱۲:۵۰ ۱۴۰۰/۱/۹
آمریکا با جهوری اسلامی ایران دشمن است، چون مثل عربستان سعودی گاو شیرده نیست.
ناشناس۱۸۸۵۴۸۹۱۲:۱۸:۲۶ ۱۴۰۰/۱/۷
آزموده را دوباره آزمودن خطاست!
ناشناس۱۸۸۵۸۰۰۱۴:۲۰:۴۹ ۱۴۰۰/۱/۷
2 بار آزمودن یکبار در سعادت آباد و یکبار هم برجام و قبل آن هم توافقات با آمریکا در دیگر زمینه ها بماند که دبه کردن
ناشناس۱۸۸۵۹۲۰۱۵:۱۲:۵۲ ۱۴۰۰/۱/۷
ضمن تایید کامنت شما توافق سعدآباد صحیح است نه سعادت آباد !
ناشناس۱۸۸۵۵۷۱۱۲:۵۱:۳۵ ۱۴۰۰/۱/۷
امریکا قابل اعتماد نیست و گرنه ما که اعتماد کردیم نامردی کرد
A. M۱۸۸۵۶۳۲۱۳:۲۳:۴۳ ۱۴۰۰/۱/۷
امثال شماها نمیفهمید یا نمیخواید بفهمید ما مشکلی با کسی نداریم این آمریکا وغربیها هستند که باما مشکل دارند مگه چند سال از گفتگوی برجام گذشت که آنها زیرش زدند ما که تمام تعهدات خودمون انجام دادیم حتی یکسال بعد ازخروج آمریکا از برجام اروپایی‌ها به اسم در برجام بودن ولی کجا عمل کردند هرچی آمریکا میگفت والان میگه چشم بسته قبول می‌کنند شما از سرنوشت کشورهایی مثل لیبی و.. هنوز عبرت نگرفتید آمریکا نه با هسته ای ما مشکل داره فقط میخواد ایران زیر سلطه خودش باشه فقط ایران قبول کنه هسته ای وموشکی خودش کنار بگزاره دیگه ایرانی نمیمونه با خاک یکسانش می‌کنند انگار شما نمیخواید بفهمید اگر نمیدونید بدونید وگرنه لازم نیست نظر بدید ساکت باشید کسی. نمیگه که شماها .. هستید ما هیچ دشمنی با هیچ کس نداریم آنها هستند که با ما دشمنی می‌کنند خدا نابود کنه وطن فروشان بی غیرت
محمدی اردشیر۱۸۸۶۸۷۲۰۰:۴۰:۵۱ ۱۴۰۰/۱/۸
امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند الک دست وپامی زند
ناشناس۱۸۸۷۶۳۴۱۰:۴۸:۰۰ ۱۴۰۰/۱/۸
درودبرشرفت.شروط آینده ایران بایستی این باشه تااسراییل غاصب وکشورهای اروپایی وآمریکا سلاح هسته ای خودرابایستی نابودکنن و موشکهای قاره پیماوبیش از۵۰۰کیلومترخودشون رونابودکنن ودخالت درخاورمیانه روکناربگذارن .تاآرامش درمنطقه برگرده. وگرنه مابراساس رفتارسلطه جویانه آنهاوظیفه داربم ودوست داریم هرسلاحی که اونهادارن بسازیم وداشته باشیم. راه سومی وجودنداره. والسلام
ناشناس۱۸۸۷۶۹۱۱۱:۱۷:۲۲ ۱۴۰۰/۱/۸
مشکل آمریکا با برسر علم هست که آمریکا زورمیگوید ومیگو علم باید درانحصارماباشد وبخاطرهمین دانشمندان مارا ترور میکنن ،آمریکا به هیچ وجه قابل اعتماد نیست
داریوش شجاعی۱۸۸۷۴۴۲۰۹:۲۶:۵۷ ۱۴۰۰/۱/۸
شماها نمیدونید آمریکا و اروپایی ها فقط به دنبال منافع خودشون هستن و آنها ایرانی ضعیف و بدون دفاع میخواهند پس پیش به سوی بمب اتم تا دیگر هیج دشمنی چشم طمع به ایران عزیز نداشته باشد
هموطن۱۸۸۵۱۷۰۰۹:۳۷:۵۸ ۱۴۰۰/۱/۷
پول می گیری که ذلت را در ایران نهادینه کنی !!! این گونه افکار مشمئز کتننده را تبلیغ می کند به خوبی می فهمد که با آمریکای زورگو نمی شود تعامل و گفتگو کرد امروز امضا می کند فردا اگر دید به ضررش تمام شده حرف و امضای خود را پس می گیرد...
ناشناس۱۸۸۵۴۶۰۱۲:۰۳:۵۲ ۱۴۰۰/۱/۷
تا قبل از خروج امریکا ،گروهی داد می زدند که برجام به نفع امریکا و اسرائیل هست و باید از آن خارج شویم.حالا که به هم خورده می گویند چون به ضرر امریکا بوده ،قرارداد را فسخ کرده .واقعیت این هست البته به نظر من این قرارداد از اول اشتباه بود و هیچ منافعی برای گشایش اقتصادی و ایجاد شغل و کسب و ارزانی کالا برای مردم عام نداشت فقط به هم خوردن برجام باعث مشکلات زیادی برای عموم مردم شده است.برای امریکا چون از منافع اقتصادی برجام سودی نداشت از آن خارج شد.اگر به جای چین با چند شرکت امریکایی قرارداد تجاری بلند مدت امضا می شد شاید ترامپ تاجر به این سادگی برجام را فسخ نمی کرد.
ناشناس۱۸۸۶۴۹۰۲۱:۴۹:۲۱ ۱۴۰۰/۱/۷
نتانیاهو بعد از برجام گفت خیال ما تا 25 سال از بابت ایران راحت شد هدف امریکا و اروپا از برجام کشیدن دندان های اتمی ایران بود.
ناشناس۱۸۸۷۶۴۳۱۰:۵۴:۴۵ ۱۴۰۰/۱/۸
باسیام آدم حسابی بعد از امضای برجام ایران باجند شرکتهای بزرگ غربی قردادا امضا کرد.؟ آیا آنها به قرداد پایبند ماندن.؟فورا یادت رفت یاخودترو زدی به خواب ؟ غربیها ذاتا باما دشمن هستن برجام وحقوق بشر وسیاست منطقه ای همه بهانه هست .تمام ساده لوح نباش
ناشناس۱۸۸۵۴۹۴۱۲:۲۰:۵۳ ۱۴۰۰/۱/۷
کشوری که اساس اقتصادش بر پایه دلار است، از دوستی و تجارت با چین جز ضرر چیزی نصیبش نمی شود.
ناشناس۱۸۸۵۷۸۵۱۴:۱۶:۵۷ ۱۴۰۰/۱/۷
حذف دلار از مبادلات تجاری کشور و انعقاد قراردادهای پولی و بانکی دو جانبه با چین و روسیه و ترکیه و غیره بهترین راهکار مقابله با تحریمهای امریکاست.
ناشناس۱۸۸۵۵۵۵۱۲:۴۶:۰۰ ۱۴۰۰/۱/۷
معلومه که نفست از جای گرم بلند می شود و حسابی وضعت خوبه و وضعیت زندگی مردم برات مهم نیست
ناشناس۱۸۸۵۷۹۱۱۴:۱۸:۳۱ ۱۴۰۰/۱/۷
دار و دسته شما غربگدایان اگر غیرت داشتن اکنون وضع اقتصاد کشور و معیشت مردم این نبود که شرمنده زن و بچه خود باشند.
ناشناس۱۸۸۶۰۴۸۱۶:۱۷:۱۷ ۱۴۰۰/۱/۷
دولت روحانی رکورددار تورم در 60 سال اخیر است همچنین دولتی نوبر است.
لااه۱۸۸۵۶۹۳۱۳:۴۳:۴۷ ۱۴۰۰/۱/۷
از کی آمریکا زور گو شده وقتی ۲۱میلیون دلار به خانواده جرج فلوید میده ایران چی
ناشناس۱۸۸۵۷۷۸۱۴:۱۴:۱۹ ۱۴۰۰/۱/۷
امریکا ذاتا"مستکبر و زورگو هست حتی با خط لوله گازی نورد استریم روسیه به اروپا مخالف است و ممانعت می کند.
ناشناس۱۸۸۵۸۰۴۱۴:۲۳:۰۵ ۱۴۰۰/۱/۷
امریکا ناجی بشریت و خیرخواه دنیا است خخخه عزیزم آن دوران تمام شده که پشت این چیزها قایم می شد و حمله می کرد به کشورهای دیگر
ناشناس۱۸۸۶۳۶۳۲۰:۱۴:۵۵ ۱۴۰۰/۱/۷
از وقتی که میلیاردها دلار پول نفت ما رو تو روز روشن دزدیده، چند میلیون دلاری رو داده خانواده جرج فلوید!!!!
ناشناس۱۸۸۶۳۶۵۲۰:۱۶:۰۱ ۱۴۰۰/۱/۷
ما یه مقدار مرغ پخته از دیشب داشتیم، استدلال شما رو که شنید کلی خندید!!!
حسین۱۸۸۶۶۶۹۲۳:۰۴:۴۰ ۱۴۰۰/۱/۷
هیچ نمی دانی وفقط داری تز میدی . شما فقط باید کشور تسلیم بشه و ناموس به اونا داده بشه تا راضی بشین .ولی کور.....
یک انسان۱۸۸۷۴۱۵۰۹:۱۰:۳۹ ۱۴۰۰/۱/۸
برای بستن دهان مردم اول حرف بزن اگر نشد پول بده اگر نه زور بگو این سیاست آمریکاست فکر میکنید چرا بعد از چند سال هنوز تعداد دقیق کشته های جنگ ویتنام معلوم نشده به خانواده های کشته شده ها پول دادند که حرف نزنند نمونه بزرگش همین جورج فلوید
ناشناس۱۸۸۸۱۶۵۱۴:۲۳:۰۵ ۱۴۰۰/۱/۸
پلیس ایران تو رو بکشه به خونوادت پول بده حاضری کشته بشی
ناشناس۱۸۸۵۱۸۰۰۹:۴۴:۰۵ ۱۴۰۰/۱/۷
با امضای سند توافق با چین برجام عملا منتفی است و ما فقط با چین و روسیه تبادل خواهیم داشت
ناشناس۱۸۸۵۲۶۸۱۰:۲۹:۵۰ ۱۴۰۰/۱/۷
یعنی به چین نفت می دهیم یا اجازه استخراج نفتمان را می دهیم. حیف نفت نیست که با آن مداد تراش و سنگ قبر و دست بیل و ..... وارد کنیم؟
ناشناس۱۸۸۵۷۲۴۱۳:۵۶:۵۵ ۱۴۰۰/۱/۷
با احیای جاده ابریشم و همکاری اقتصادی با چین و روسیه می توانیم تحریم ها را خنثی و بی اثر کنیم.
ناشناس۱۸۸۶۳۶۶۲۰:۱۸:۰۲ ۱۴۰۰/۱/۷
قبلاً مگه چیز دیگه وارد میکردیم!؟!؟ تازه بعد از برجام کود انسانی هم وارد میکردیم. حالا خدا رو شکر حداقل اونو دیگه وارد نمی‌کنیم!!!
ناشناس۱۸۸۵۲۴۷۱۰:۱۹:۳۶ ۱۴۰۰/۱/۷
دقیقا منظور شما از گفتگو با جهان و آمریکا چیست ؟ شاید گفتگو یک چیز دیگری هست!
ناشناس۱۸۸۵۵۰۱۱۲:۲۴:۲۳ ۱۴۰۰/۱/۷
گفتگو بر سر اختلافات. آدم های عاقل اختلافات را با گفتگو حل می کنند.
ناشناس۱۸۸۵۷۷۰۱۴:۱۱:۳۸ ۱۴۰۰/۱/۷
آدم عاقل از یک سوراخ 10 بار گزیده نمیشه !
ناشناس۱۸۸۵۷۷۴۱۴:۱۲:۱۰ ۱۴۰۰/۱/۷
حل اختلافات چی آن وقت؟
ناشناس۱۸۸۵۸۴۵۱۴:۴۰:۴۷ ۱۴۰۰/۱/۷
آدم عاقل در مقابل دزد و آدمکش خود را خلع سلاح نمی کند !
ناشناس۱۸۸۶۳۶۷۲۰:۱۹:۱۹ ۱۴۰۰/۱/۷
البته آدمهای عاقل از یه سوراخ دوبار گزیده نمیشن.
ناشناس۱۸۸۵۷۳۵۱۳:۵۹:۳۲ ۱۴۰۰/۱/۷
اینها در مذاکره فقط امتیازات مفت به دشمن می دهند و وعده های نسیه دریافت می کنند و دیگر هیچ !
ناشناس۱۸۸۵۲۶۹۱۰:۲۹:۵۸ ۱۴۰۰/۱/۷
چون آشتی مورد نظر آمریکا برای شما گرفتن همه چیز و بعد تجزیه است
ناشناس۱۸۸۵۵۱۴۱۲:۳۱:۵۷ ۱۴۰۰/۱/۷
دلم گرفته از روزگار…. که آدمهایش همچون هوایش ناپایدارند….
ناشناس۱۸۸۵۲۷۳۱۰:۳۱:۱۴ ۱۴۰۰/۱/۷
خخه دنیای شما ظاهرا فقط چند کشور است
ناشناس۱۸۸۵۳۲۹۱۱:۰۰:۱۲ ۱۴۰۰/۱/۷
نه، امریکا است که دیدی در تحریم های خلاف قطع نامه شورای امنیت، تمام دنیا حتی چین و روسیه از او اطاعت کردن.
ناشناس۱۸۸۵۴۵۶۱۲:۰۱:۴۱ ۱۴۰۰/۱/۷
یک سری برو در گمرکات و خیلی از کشورها تا توانشان است با ما کار می کنند
ناشناس۱۸۸۵۷۰۷۱۳:۵۱:۲۴ ۱۴۰۰/۱/۷
درس عبرت برجام این بود که هرگز نباید با دولتهای بدعهد و خبیث مذاکره کنیم.
ناشناس۱۸۸۵۲۹۳۱۰:۳۹:۴۸ ۱۴۰۰/۱/۷
چرا مدینه فاضله تو حاضر نیست بتن بریزد و آشتی کند با صلح جهانی؟
ناشناس۱۸۸۵۶۵۰۱۳:۳۱:۱۲ ۱۴۰۰/۱/۷
چون امریکا هیچ کشوری را تهدید به محو و نابودی نکرده هست جنگ و درگیری هست ولی تهدید به محو چیز دیگریست که فقط از طبل توخالی مثل کشور ما بر میاید
ناشناس۱۸۸۵۷۶۷۱۴:۱۰:۵۰ ۱۴۰۰/۱/۷
امریکا با بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی و قتل عام مردم بیگناه ویتنام و عراق و افغانستان و سوریه و لیبی و یمن و غیره نشان داده که دشمن اصلی بشریت است.
ناشناس۱۸۸۵۷۷۹۱۴:۱۴:۵۱ ۱۴۰۰/۱/۷
امریکا خودش با نسل کشی سرخپوست ها تاسیس شده!! در ضمن مشکل ما با دیگران چه ربطی به آمریکا دارد که از آن سر دنیا آمده اینجا؟ درضمن این را به هیچ کس نگو که آمریکا دنبال نابودی دیگران نیست که می خندن به تو
ناشناس۱۸۸۵۷۹۳۱۴:۱۹:۲۶ ۱۴۰۰/۱/۷
وقتی از شعار نیل تا فرات آنها جلوگیری کردیم و در مرزهای دور خودشان محصور کردیم و نتوانستند کشورگشایی کنند ، قدم بعدی محو کردن آنها است آن وقت طبل تو خالی را خواهید دید
ناشناس۱۸۸۵۷۹۸۱۴:۲۰:۲۸ ۱۴۰۰/۱/۷
امریکا با همه کشورهای استقلال طلب مشکل دارد و آنها را تهدید و تحریم و ترور می کند و حامی اصلی تروریسم در منطقه و جهان است.
ناشناس۱۸۸۶۳۷۰۲۰:۲۲:۱۱ ۱۴۰۰/۱/۷
جهت اطلاع شما عرض کنم که ایران در دویست سال گذشته هیچ جنگی رو شروع نکرده اما آمریکا دو شهر رو با بمب اتمی محو و نابود کرده و تعداد رئیس جمهورهای آمریکا که درگیر هیچ جنگی نبودن صفره!!!!
م۱۸۸۷۶۹۲۱۱:۱۹:۱۷ ۱۴۰۰/۱/۸
حرف‌نابودی‌نزد‌اما‌عمل‌کرد‌بمب‌‌اتم‌در‌هیروشیما وناکازاکی‌در‌ژاپن.نابودی‌ویتنام.نابودی‌سوریه لیبی‌عراق‌افغانستان‌‌‌‌فلسطین‌وووووو
ناشناس۱۸۸۸۱۷۴۱۴:۲۶:۴۱ ۱۴۰۰/۱/۸
یا نمیدونی یا نمیخوای بدونی برو برنامه کاووش مدیا ببین چی درباره ایران میگن برنامه کامل زبان اصلی با زیر نویس فارسی
ناشناس۱۸۸۵۵۶۸۱۲:۴۹:۴۸ ۱۴۰۰/۱/۷
سلام ما با دنیا اشتی هستیم اونها دارن قهر میکنن و زور میگن خودشون همه چی دارن و بقیه را میگن نداشته باشید الانم به تعهداتی که دادن و نامردی کردن عمل کنند تا ایران هم برگرده به تعهدات
ناشناس۱۸۸۵۶۷۲۱۳:۳۷:۴۰ ۱۴۰۰/۱/۷
این برجام کی میخاد تموم بشه
ناشناس۱۸۸۵۷۴۵۱۴:۰۲:۴۳ ۱۴۰۰/۱/۷
همه دنیا از برجام خارج شدن فقط ایران به آن پایبند است !
ناشناس۱۸۸۵۷۴۴۱۴:۰۲:۳۷ ۱۴۰۰/۱/۷
سیاست مداران آمریکا دلسوز این مردم نیستند انها براحتی زیر برجام زدند وبراحتی زیر توافق دیگری میزنند بهترین کار این است ک باکشورهای همسایه از در دوستی ورفاقت پیش برویم و دست از جنگ افروزی وحمایت نابجااز کشورها برداریم واز خودمان لولو نسازیم هیچ کشوری را تهدید نکنیم و مشکلات کشورها را بدست سازمان ملل بدهیم واز تولید ونخبگان داخلی بشدت دفاع کنیم مردم ایران از تحریم ناراحت نیستند از زالو زادهای ناراحت هستند ک خون مردم رامیمکند وازادانه زندگی میکنند راه نجات ب زیر کشیدن اینهاست و دوستی با همسایگان و حمایت از تولید داخل
ناشناس۱۸۸۵۸۴۰۱۴:۳۹:۲۳ ۱۴۰۰/۱/۷
آمریکا و اروپا هیچ وقت با هم در زمینه برجام اختلافی نداشتند بلکه فقط تقسیم کار شده بود، اشتیاق وافر دولت روحانی وله له زدن آنها برای برگشت بایدن در زمان اندک باقی مانده از حیات دولت او تنها آموزش دشمن بود به نقاط ضعف ما،واگذاری مسئولیت ها به نیروهای جوان وخوش فکر و اعتقاد به کارایی نیروهای داخلی و پیوند های مستحکم با چین و روسیه تنها راه غلبه بر تحریم های قرون وسطایی نظام سلطه برما است‌.
رضا۱۸۸۶۳۱۳۱۹:۴۴:۱۹ ۱۴۰۰/۱/۷
اگر مذاکرهٔ اول بی نتیجه بوده، چرا دوباره مذاکره کنیم؟ این کار عاقلانه نیست. درخواست های غرب پایان ندارد. توسعهٔ روابط با کشورهای غیر غربی بسیار خوب ومؤثر است. باید از برجام قطع امید کنیم. برجام توانِ اقتصادی ما را کم کرده است، البته علت آن فقط خارجی نیست.
من۱۸۸۷۶۲۶۱۰:۴۴:۳۷ ۱۴۰۰/۱/۸
سیاست آمریکا درقبال کشورهای درحال توسعه هیچ تغییری نمی کنه چه ترامپ باشه چه بایدن راه حله فقط در داخل کشورمونه باید مسولیت رابه افراد دلسوزوپاکدست دادویه خود متکی باشیم آمریکاواروپا نمی خوان سربه تن ما باشه
ناشناس۱۸۸۶۹۸۱۰۱:۳۸:۲۲ ۱۴۰۰/۱/۸
اعتمادبه امریکایعنی اعتمادگوسفندبه گر گ
یک ایرانی۱۸۸۷۱۹۳۰۶:۵۹:۴۶ ۱۴۰۰/۱/۸
چرا خدا را فراموش کرده ایم بیایید روی پا خودمان بایستیم .خدا ریشه منافقهای که به وطن خودشان خیانت میکنند بکند
ناشناس۱۸۸۷۴۰۷۰۹:۰۵:۱۴ ۱۴۰۰/۱/۸
در مقابل دشمن قاطع باشی
ناشناس۱۸۸۵۱۴۰۰۹:۲۲:۲۶ ۱۴۰۰/۱/۷
۱۰۰ رحمت به ترامپ
ناشناس۱۸۸۵۱۶۱۰۹:۳۴:۰۲ ۱۴۰۰/۱/۷
دموکرات ها با پنبه سر میبرند و جمهوری خواهها با قمه
ناشناس۱۸۸۵۵۶۳۱۲:۴۸:۱۸ ۱۴۰۰/۱/۷
با پنبه سر بریدن کار یک دیپلمات کارکشته است که درسش را خوب بلد است. تو هم یاد بگیر به جای شعار و نفرین و..... با پنبه سر ببری.
ناشناس۱۸۸۵۸۱۴۱۴:۲۹:۰۱ ۱۴۰۰/۱/۷
انقلابی ها شعار تو خالی نمی‌دهند بلکه غرب زده ها یک طرفه قرارداد می بندن که کد خدا ناراحت نشود البته با دو قطبی سازی که مردم را گول بزنند تا نظام را هم درگیر کنند
ناشناس۱۸۸۶۶۸۲۲۳:۱۲:۱۹ ۱۴۰۰/۱/۷
ما که قرار نیست سر ببریم که حالا داری روشش رو یاد میدی!!! سر بریدن کار داعش و مادر داعشه. فرقی هم نداره چه با پنبه چه با چیز دیگه!!! ما با شیب ملایم داریم مزاحم رو محو میکنیم!!
ناشناس۱۸۸۵۷۴۲۱۴:۰۱:۰۵ ۱۴۰۰/۱/۷
دموکراتها با 700 نوع تحریم و جمهوری خواهان با 800 نوع تحریم رکورددار تحریم های ظالمانه بر علیه ملت ایران هستند.
ناشناس۱۸۸۵۱۷۴۰۹:۳۹:۳۶ ۱۴۰۰/۱/۷
بایدن یک سیاستمدار کهنه کار و یک جنتلمن است.
ناشناس۱۸۸۵۵۴۹۱۲:۴۴:۰۹ ۱۴۰۰/۱/۷
فراموش نکن کسی که با فشار تحریم به یک ملت و در تنگنا قرار دادن زندگی میلیونها ایرانی، نتها جنتلمن نبست بلکه حیوان هم نیست و فقط بایدن یک رذل کثیف و بی مقدار است.
ناشناس۱۸۸۶۰۳۷۱۶:۱۳:۵۱ ۱۴۰۰/۱/۷
آفرین
ناشناس۱۸۸۵۷۱۱۱۳:۵۲:۲۵ ۱۴۰۰/۱/۷
بایدن یک یانکی حامی تروریسم است که از ترور سردار سلیمانی حمایت کرد.
ناشناس۱۸۸۶۷۰۱۲۳:۲۱:۳۰ ۱۴۰۰/۱/۷
اگه اینقدر خوبه چرا میگفتی با ترامپ تا ۲۰۲۴!؟!؟
ناشناس۱۸۸۵۱۷۶۰۹:۴۱:۴۰ ۱۴۰۰/۱/۷
قبل از انتخابات قول داده بود که در 100 روز نصف مردم آمریکا را علیه کرونا واکسینه کند. الآن توانسته این کار را در مدت 55 روز انجام دهد!
ناشناس۱۸۸۵۲۷۲۱۰:۳۱:۰۳ ۱۴۰۰/۱/۷
رییس جمهور ما هم قول داده بود که در 100 روز اول همه مشکلات را حل کند.
ناشناس۱۸۸۹۰۵۵۲۲:۱۷:۰۴ ۱۴۰۰/۱/۸
چرا
ناشناس۱۸۸۵۱۴۱۰۹:۲۲:۴۹ ۱۴۰۰/۱/۷
مذاکره منش بزرگان است. آنهایی که از مذاکره می گریزند، شهامت و اراده ندارند.
ناشناس۱۸۸۵۲۷۷۱۰:۳۲:۰۹ ۱۴۰۰/۱/۷
مذاکره برای دادن نوامیس کشور جز منفورترین مذاکرات است و ترسو ها انجام می دهند
ناشناس۱۸۸۵۵۱۸۱۲:۳۳:۱۷ ۱۴۰۰/۱/۷
از نظر تو ناموس چیست؟!
ناشناس۱۸۸۵۷۵۵۱۴:۰۵:۳۰ ۱۴۰۰/۱/۷
وقتی امریکا و اروپا به هیچکدام از تعهدات برجامی شون عمل نکردند و تحریم ها را تشدید کردند مذاکره مجدد معنا ندارد برجام قابل مذاکره مجدد نیست.
ناشناس۱۸۸۵۳۸۸۱۱:۳۳:۰۲ ۱۴۰۰/۱/۷
مگر برجام نتیجه مذاکره نبود؟؟؟
ناشناس۱۸۸۵۸۲۰۱۴:۳۱:۰۶ ۱۴۰۰/۱/۷
از دید غرب زده ها مذاکره با کد خدا هر چند درخواست باشد ولو عملی هم نکنند به تعهداتشان باید ما بی برو برگشت بگوییم چشم
ناشناس۱۸۸۵۷۱۴۱۳:۵۳:۱۷ ۱۴۰۰/۱/۷
کشورهای بزرگ دنیا کل اقتصاد و صنعت را رها نکردند به امید مذاکره !
ناشناس۱۸۸۶۰۰۲۱۶:۰۰:۱۷ ۱۴۰۰/۱/۷
مثل صنعت پراید سازی ژاپن
ناشناس۱۸۸۶۰۴۴۱۶:۱۵:۴۷ ۱۴۰۰/۱/۷
دوست من طرف تو شهامت ندارد و الا از ایرانی با شهامت دارتر توی دنیا پیدا نمی کنی . ما مار گزیده ایم دیگر توی سوراخ انگشت نمی کنیم مگر مطمئن شویم که ماری وجوددندارد
ناشناس۱۸۸۶۰۵۵۱۶:۲۱:۰۱ ۱۴۰۰/۱/۷
آنچه که آمریکا واروپا اسمش را مذاکره میگذارند با آنچه که شما میگید تفاوت داره. اونا همیشه منظورشون تسلیم طرف مقابله نه رسیدن به توافق مورد قبول طرفین. هیچوقت به توافق روی کاغذ عمل نکرده اند.همیشه بعد از عمل طرف مقابل بدعهدی کرده وهدف اصلی خودشان را پیگیری کردن.نمونه اش لیبی و برجام .
ناشناس۱۸۸۸۱۷۶۱۴:۲۷:۲۴ ۱۴۰۰/۱/۸
همیشه اینطورنیست
ناشناس۱۸۸۵۱۵۴۰۹:۳۱:۰۵ ۱۴۰۰/۱/۷
آقایونی که برا رفتن ترامپ لحظه شماری میکردن تحویل بگیرن
ناشناس۱۸۸۵۲۲۱۱۰:۰۷:۳۹ ۱۴۰۰/۱/۷
بایدن منتظر است تا بر جام توسط دولت بعدی ایران فسخ گردد او علاقه ای به برگشت به بر جام با توجه به شرایط موجود ندارد واز طرفی با توجه به شعارهایش نمیتواند علنا پایان بر جام را اعلام بکندوزمان میخرد تا بار این کار را دولت بعدی ایران بدوش بگیردودر ذهنش بدنبال امتیازات بیشتر است
امیر۱۸۸۵۵۸۵۱۲:۵۹:۳۴ ۱۴۰۰/۱/۷
برجام که با خروج امریکا فسخ شده اونها میخوان ایران پایبند باشد و خودشون نه
حمید۱۸۸۵۲۳۲۱۰:۱۲:۲۸ ۱۴۰۰/۱/۷
خبرنگاان جهان استقبال میکنند اگر اگر گفتگو در مورد احیای برجام با حضور خبرنگاران را پیشنهاد کنیم . برجامی که منتشر شده اگر قبول کردند که کردند و اگر نکردند آبرویشان پیش مردم جهان بیشتر می رود هر حرفی خارج از موضوع زندند آنرا خارج از موضوع جلسه اعلام کنیم دنیا باید صدای ایران را بشنود دنیا باید بداند ایران ضد گفتگو نیست توپ را در زمین انها باید انداخت الان ادعا میکنند توپ در زمین ایران است
ناشناس۱۸۸۵۲۷۵۱۰:۳۱:۳۶ ۱۴۰۰/۱/۷
از اول هم معلوم بود دولت بایدن هرگز حاضر به پس دادن امتیازهای تحریمهای ترامپ نخواهد شد با این تفاوت که ترامپ به واسطه تکروی باعث انزوای امریکا شده بود کما اینکه تمام تحرکات او برای تحریمهای سازمان ملل با شکست روبرو شد اما باید با رویکرد جمع کردن شرکای استراتژیک خود دوباره یک اجماع جهانی علیه ما ایجاد خواهد کرد. شعاری که می دهد ایران باید به تعهدات برجامی برگردد و امریکا هم متقابلا برمی گردد اما دوباره مذاکره می کند. حال اگر ما کاری نکنیم و همین وضع را ادامه دهیم هر روز شرایط اقتصادی کشور بدتر می شود. اگر غنی سازی را زیاد کنیم اروپایی ها حتی با کمک چین و روسیه مکانیسم ماشه را اجرا خواهند کرد. که مجددا به قبل از برجام برخواهیم گشت. تنها راه برون رفت مذاکره مستیم و بدون واسطه با امریکا است.
ناشناس۱۸۸۶۰۵۴۱۶:۲۱:۰۱ ۱۴۰۰/۱/۷
تنها راه برون رفت از وضعیت موجود همکاری اقتصادی با چین و روسیه و قطع امید از غرب است.
ناشناس۱۸۸۷۳۱۴۰۸:۱۷:۲۴ ۱۴۰۰/۱/۸
دوست عزیز تنها کشوری که فقط با چین و روسیه در ارتباطه کره شمالی
ناشناس۱۸۸۵۲۷۶۱۰:۳۲:۰۰ ۱۴۰۰/۱/۷
بدون توافق شرایط سختگیر نسبت به دوران ترامپ خواهیم داشت اگر امید به چین روسیه بستین بدونین هم تاریخ و هم آینده نشان خواهد داد که هیچ کدوم منافع کشورشون رو فدای ارتباط با مانخواهند کرد و فقط به عنوان یک کارت بازی از شرایط ما برای گرفتن امتیاز از امریکا استفاده خواهند کرد در هر صورت امریکا پیشرفته ترین اقتصاد رو داره چه ما قبول کنیم یا نه برای فرق ما با امریکا کافی به تعداد آدمای که واکسن زدن نگاه کنید همین فاصله تو همه زمینه ها وجود داره .
ناشناس۱۸۸۵۲۸۱۱۰:۳۳:۱۹ ۱۴۰۰/۱/۷
ما که سر در نمی آوریم چند سال قبل گفتیم برنامه گسترده تر از این ها است و امریکا و اروپا ندارد ولی خام اندیشان..
من ایرانی هستم۱۸۸۵۲۹۷۱۰:۴۳:۳۸ ۱۴۰۰/۱/۷
تجربه چند دهه گذشته نشان داده که سیاستگزاران ایران هر چیزی را خود می خواهند تجربه کنند و به تجربه تاریخ هیچ اهمیتی نمیدهند. مطمئن باشید که پس از چند سال دیگر تازه سیاستگزاران ایران متوجه میشوند..
علی۱۸۸۵۳۰۲۱۰:۴۵:۴۹ ۱۴۰۰/۱/۷
با کمال احترام بله شما ها که عجله ندارید ، منم که بدلیل پایین بودن قدرت خریدم که ماشین خراب سوار میشم و لباس کهنه میپوشم .
ناشناس۱۸۸۵۴۴۹۱۱:۵۳:۵۲ ۱۴۰۰/۱/۷
مگه حداقل دستمزد از 500 هزار سال 92 امسال به دو ونیم میلیون افزایش نیافته؟
ناشناس۱۸۸۵۴۶۱۱۲:۰۴:۱۳ ۱۴۰۰/۱/۷
خوب به جای دنبال دیگران اصلاح ساختار اقتصادی را درخواست کن تا رفاه بیاید
ناشناس۱۸۸۵۷۱۸۱۳:۵۴:۵۵ ۱۴۰۰/۱/۷
مذاکره = تحریم بیشتر = تورم و بدبختی بیشتر
ما شناس۱۸۸۷۳۵۳۰۸:۴۲:۰۶ ۱۴۰۰/۱/۸
مردم خوبی ایران من یک افغانستانی هستم باور کنید آمریکایی ها دلشون به کشور شما نمی‌سوزد آمریکای جنایتکار فقط دنبال تا امن کردن منطقه است دنبال دزدی هست خدا آن ملتی را سروری داد که سرنوشت اش به دست خویش بنویشت با ملت سرو کاری ندارد که دهقان اش از برای دیگران کشت
ناشناس۱۸۸۵۳۱۹۱۰:۵۵:۵۰ ۱۴۰۰/۱/۷
ابران در زمان اختلاف بین اروپا و آمریکا در دوره ترامپ چه استفاده ای کرد که حالا از اتحاد آمریکا با اروپا می نالید. متاسفانه سیاستمداران ایران استاد فرصت سوزی هستند.
علیرضا۱۸۸۵۳۷۰۱۱:۲۶:۰۸ ۱۴۰۰/۱/۷
پیش بینی ها این بود که آمدن بایدن اروپا و آمریکا را متحد خواهد کرد.اما ما بدون توجه به اینکه این اتحاد چه مشکلاتی برای ما خواهد داشت ، بر خواسته خود پا فشاری می کنیم ،غافل از اینکه آنها با کمال پررویی ،طلبکارانه خواسته خود را پیش خواهند برد.حالا اگر ما داوطلبانه به شرایط قبل برگردیم و فعالیت هسته ای را تقلیل دهیم چه خواهد شد.دقیقا آنها در موضع انفعال قرار خوهند گرفت و بهانه از دست آنها خارج خواهد شد.البته بازگشت به شرایط امروز برای ما خیلی سخت نخواهد بود.چنین کاری در اتحاد آنها رخنه وارد میکند و راهی جز قبول برای آمریکا باقی نمی گذارد.
سید۱۸۸۵۳۹۱۱۱:۳۳:۳۷ ۱۴۰۰/۱/۷
بابا به قرآن نه چین نه آمریکا و نه....به فکر ما هستن خودمان باید قوی شویم اگه خودمان قوی باشیم اصلا تحریم کل دنیا هم اثری نداره
ناشناس۱۸۸۶۹۵۱۰۱:۲۰:۳۴ ۱۴۰۰/۱/۸
اگر این مسوولین اختلاس نکنند ممکنه مردم دوام بیارند. در شهر ما کل شورای شهر را به جرم اختلاس از سمت خود خلع کردند. حالا وای به حال وزیر وزرا و نمایندگان که بفکر بستن بار بنه بچه هاشون هستتد
ناشناس۱۸۸۵۳۹۶۱۱:۳۴:۵۹ ۱۴۰۰/۱/۷
حقیقت این است که امریکا اساسا نه اراده و نه توان بازگشت به برجام را دارد. این حرف هایی که می زنند که به برجام بر می گردیم صرفا ارزش سیاسی دارد. وگرنه بایدن به برجام برنخواهد گشت. ایران هم باید برجام را حفظ کند و با چین به تجارت ادامه دهد تا زمان برجام بگذرد و اتوماتیک تمامی محدودیت های قانونی ایران که سازمان ملل ایجاد کرده حذف شوند. خروج از برجام در حال حاضر هیچ نتیجه مثبتی برای ما ندارد.
ناشناس۱۸۸۵۴۰۶۱۱:۳۷:۵۳ ۱۴۰۰/۱/۷
آمریکا اگر با ایران سر لجبازی ودشمنی نداشت سربرجام برای حرف خودش وامضا خودش ارزش قائل میشد نه اینکه زیر تمام قول وقرارش بزنه وکلا از برجام بیاد بیرون چون ما به تعهدات ذیل برجامیمون متعهد شدیم عمل کردیم آمریکا زد زیرش تحریمها رو برنداشت هیچ افزایشم داد با اون اروپایا تا الانم که به هیچ تعهدات برجامی عمل نکرده میخواد تبصره یا بند داخل برجام وارد کنه عملا قراداد قبلیو عمل نکرده میخواد تبصرهای دیگه اضافه کنه مثل جریان موشکی بعدش حقوق بشری عملا زیاده خواهی وعملی هم تا امروز بابت رفع تحریمها انجام نداده همش دروغ دروغ دروغ اینه به غرب هیچ اعتمادی نیست ،مشکل ما با غرب اینه سر قولو قرارشون نیستن پس اعتمادیم بهشون نیست
یوسف۱۸۸۵۴۴۰۱۱:۴۹:۲۸ ۱۴۰۰/۱/۷
اگر شماها که نظر مینویسید مرزنشین باشی وازمشکلاتی که دولت درمرز ایجادکرده اگاه بشی اونوقت کاملا به فرمایش رهبری پی میبرید که خودمون کشور راتبدیل به قفس کردیم امریکا ان طرف کره زمین است و ماباهمسایگان ارتباط منطقی نداریم تصمیمات دولت باعث برشکسته شدن تجار وتولید کنندگان شده. چرا مامورکوله بر رو بالگد میزنه ولی درتهران ملیارد دلار دزدیده میشه
برجامی۱۸۸۵۴۵۵۱۲:۰۱:۰۳ ۱۴۰۰/۱/۷
مرگ برآمریکا !
منم۱۸۸۵۴۷۰۱۲:۰۸:۱۴ ۱۴۰۰/۱/۷
یکی از دوستان چند روز پیش گفته بود ،یعنی چی؟ بریم بشینم پای میز مذاکره درباره نداشتن سلاح هسته ای مذاکره کنیم باکسانی که خودشون سلاح هسته‌ای دارن و حتی باهاش کلی آدم تو دنیا کشتن وآسیب هاش بعد قرنی هنوز ادامه داره؟این منطقیه؟
ناشناس۱۸۸۵۸۲۳۱۴:۳۳:۰۶ ۱۴۰۰/۱/۷
ولی کردیم شرم آور است
ناشناس۱۸۸۵۵۲۵۱۲:۳۴:۵۹ ۱۴۰۰/۱/۷
امریکا از برجام خارج شد و اروپا به تعهداتش عمل نکرد.ببخشید چین و روسیه مگه به تعهداتشون عمل کردن.سوزن ما گیر کرده روی دشمنی با غرب
ناشناس۱۸۸۵۸۵۵۱۴:۴۴:۳۹ ۱۴۰۰/۱/۷
اکنون در شرایط تحریم تنها کشوری که از ایران نفت می خرد چین است اگر از فعالان اقتصادی بپرسید اذعان دارند که در 3 سال گذشته بیشترین پرداخت ها به ایران از طریق چین بوده است.
ناشناس۱۸۸۵۵۶۱۱۲:۴۸:۰۵ ۱۴۰۰/۱/۷
اگر ترامپ انتخاب شده بود حداقل تکلیف خودمان را می دانستیم که توافق نمیشود الان پا در هوا ماندیم
ناشناس۱۸۸۵۸۶۳۱۴:۴۷:۰۲ ۱۴۰۰/۱/۷
ترامپ و بایدن و اوباما و کلینتون و بوش و ریگان و کارتر و غیره هیچ تفاوتی با هم ندارند هدف آنها دشمنی با ملت ایران و تضعیف کشور ما است.
ناشناس۱۸۸۵۵۸۰۱۲:۵۵:۱۸ ۱۴۰۰/۱/۷
اخروعاقبت خوبی نمیبینم
ناشناس۱۸۸۵۷۶۳۱۴:۰۸:۱۱ ۱۴۰۰/۱/۷
ان شاءالله بر تحریم ها غلبه می کنیم و از برهه حساس تاریخی به خوبی عبور می کنیم.
ناشناس۱۸۸۵۸۲۹۱۴:۳۶:۱۷ ۱۴۰۰/۱/۷
اگر چند سال این روال ادامه یابد و دوباره مذاکره برای فروش نفت ایجاد نشود قطعا وضع بهتر و با ثبات اقتصاد بعد آن درست خواهد شد وگرنه بازی و له شدن مردم ادامه دار خواهد بود
ناشناس۱۸۸۶۶۲۳۲۲:۴۷:۱۸ ۱۴۰۰/۱/۷
داداش من کو اقتصاد ک مردم توان خرید ندارند مردم:|همه میگفتن اقتصاد خوبه ولله من ک چیزی ندیدم همش تقصیر همین آمریکاس ک دست از سر کچلمون برنمیداره ولی الکی باید باهاش سر یچیز مسخره آیی به اسم تحریم بجنگیم :/تا جایی ک اخرش جنگ ب نظامی کشیده میشه
امیر۱۸۸۵۵۹۳۱۳:۰۴:۲۹ ۱۴۰۰/۱/۷
اکثر مشکلات ایران فساد اقتصادی داخلی است که سرمایه داران و دلالان و محتکرین به کمک نفوذیای دشمن و سرمایه گذاری دشمنان به خاطر ثروت اندوزی به بهانه های مختلف ضروریات مردم را از جمله زمین و خانه خوراک و پوشاک را به گروگان میگیرند و ملت را به خاک سیاه مینشانند که هیچ ربطی به تحریم و دلار ندارد و باعث نا امیدی مردم میشود
مجید۱۸۸۵۶۰۲۱۳:۱۰:۱۲ ۱۴۰۰/۱/۷
به نظر من مذاکره ای که پشتوانش قدرت نباشه و از سر ضعف باشه مذاکره نیست. یه نوع تسلیم شدن.و تسلیم شدن هم مشخصه که چه عواقبی داره. که نمونش برجام بود. دیدید چطور حاصل چند سال مذاکره و توافق رو بعد از گرفتن خواسته های اضافی پاره کرد. یادتون باشه اون چون تو موضع قدرت بود اینکار رو کرد. والا.. هیتلر سر یه همچنین مذاکرهای به غرورش بر خورد و جنگ رو راه انداخت چون زیر بار حرف زور نمیرفت. کمی غیرت لازمه ایران با اون پشتوانه و اعتبار..
ابراهیم۱۸۸۵۶۱۹۱۳:۲۰:۱۸ ۱۴۰۰/۱/۷
آمریکا فقط می خواهد از ایران بیشترین امتیاز را بگیرد ! اما ایران نباید عجله کند هرچند ما روزهای سختی میگشیم و ادامه خواهد داشت !!!
ناشناس۱۸۸۵۶۲۳۱۳:۲۰:۵۰ ۱۴۰۰/۱/۷
پیشنهاد می دهم مسیولین ایران دیگراز برجام حرف نزنند واین نقل مجلس را فراموش کنند به کارهای خودشان برسند . تا می توانند اورانیوم ۶۰ در صد بسازند و بروند دنبال قدرت زور ، فقط بمب اتم پاسخ امریکایی ها را می دهد و یک روز هم سند برجام آتش بزنند . ما که آب از سرمان گذشته است واگر درگیری هم رخ دادمطمئن باشید از امریکاییها بیشتر کشته می شود تا ایرانی ها.
ناشناس۱۸۸۵۶۳۰۱۳:۲۳:۱۶ ۱۴۰۰/۱/۷
توسعه بدون تعامل با جامعه جهانی امکان پذیر نیست نمونه بارزش چین و امریکا در عین حال ک دشمن صد درصد هستن باز هم تعامل دیپلماتیک دارن مگه اول انقلاب مرگ بر شوروی،انگلیس نمیگفتیم پس چی شد بنظر باید یک دشمن دائمی داشته باشیم که کمکاری ها رو بندازیم گردنش
ناشناس۱۸۸۵۸۰۲۱۴:۲۲:۲۱ ۱۴۰۰/۱/۷
چین و روسیه بر سر توانمندی ها استراتژیک موشکی و هسته ای خود هرگز با امریکا مذاکره نکرده و نمی کنند.
ناشناس۱۸۸۵۸۲۶۱۴:۳۴:۵۰ ۱۴۰۰/۱/۷
امریکا جانت دست از تحریم و دشمنی بردارد و درکش هم سخت نیست
ن ش۱۸۸۵۶۳۱۱۳:۲۳:۲۰ ۱۴۰۰/۱/۷
اروپا از اول دروغ می گفتن همراه امریکاه از فرجام خارج شده بودن فقط ایران مانده بود
ناشناس۱۸۸۵۶۳۸۱۳:۲۵:۴۳ ۱۴۰۰/۱/۷
بدوید و بروید به سمت ساخت بمب اتم . آیا شرع ما به ما این اجازه را داده که اگر دشمن به ناموس ما تجاوز کرد ما عین بز گردن کج کنیم تا سرمان را ببرد ؟ باید از همان سلاحی که دشمن برای قدرتش و نفوذش و تزویرش استفاده می کند ما بالاتر از آن بسازیم و متحد باشیم. یادمان هست بعضی می گفتند سگ زرد برادر شغال است؟
ناشناس۱۸۸۵۶۴۰۱۳:۲۶:۲۹ ۱۴۰۰/۱/۷
پیش به سوی ساخت سلاح اتمی
ناشناس۱۸۸۶۰۹۲۱۶:۴۳:۱۸ ۱۴۰۰/۱/۷
کره شمالی با هسته ای به کجا رسیده ؟
ناشناس۱۸۸۶۵۰۶۲۱:۵۵:۳۱ ۱۴۰۰/۱/۷
کره شمالی به جایی رسیده که امریکا هرگز جرئت حمله نظامی به این کشور را ندارد.
هنرجوی انقلابی۱۸۸۷۶۴۰۱۰:۵۳:۳۳ ۱۴۰۰/۱/۸
آیا آمریکا جرئت حمله نظامی به ایران رو داره؟..... چون قدرت نظامی نداره با استفاده از فضای مجازی افکار نردن را تغییر داده اند و به این می‌گویند جنگ نرم..
علی۱۸۸۵۶۵۶۱۳:۳۳:۴۷ ۱۴۰۰/۱/۷
تجربه ثابت کرده که با زورگوها باید محکم و قاطع موضع گرفت درود به رهبر قاطعمان
محسن۱۸۸۵۶۶۳۱۳:۳۵:۱۱ ۱۴۰۰/۱/۷
در این دنیای سیاسی بازی و نیرنگ ، ایران هم باید نیرنگ میزد نباید مذاکره را با قبول شرایط طرف مقابل یکی فرض کرد باید قبل از اینکه ترامپ از برجام خارج شود ، استارت یک مذاکره سرکاری را میزدیم و در نتیجه ترامپ بدون توافق جدیدی در برجام می ماند
ناشناس۱۸۸۵۶۸۵۱۳:۴۲:۱۴ ۱۴۰۰/۱/۷
می خواهیم سر به تن یک امریکایی نباشد تازه آنها بیش از ۹۰۰ میلیارد دلار بدهکار ایران هستند و بیش از ۵۰ سال است که انگار نه انگار پول نقدمان نمی دهند !! بعد بعضی با وقاحت تمام سند نقد می بندندتا او نسیه امتیاز بدهد. آدم عاقل پیاده شو برو ..، یک کم حیثیت داشتیم آن را از مان نگیر.
قاسم۱۸۸۵۷۰۸۱۳:۵۱:۴۷ ۱۴۰۰/۱/۷
امام حسین علیه السلام :: به تحقیق من نمی بینم مرگ را، مگر سعادت و نمی بینم زندگی در کنار ستمگران را، مگر عار و ننگ.. النّاس عبید الدّنیا والدّین لعبٌ علی السنتهم یحوطونه ما درّت به معایشهم فإذا محصوا بالبلاء قلّ الدّیّانون مردم بنده دنیا هستند و مذهب بازیچه زبانشان شده است و برای امرار معاش خود دین را پذیرفته اند، پس اگر بلائی (خطر مقام، جان، مال، فرزند، ...) به ایشان برسد، دینداران واقعی کمیاب می گردند.
ناشناس۱۸۸۵۷۲۱۱۳:۵۶:۱۵ ۱۴۰۰/۱/۷
با وجود این همه دزد و اختلاص، بود و نبود برجام فرقی نمی کند.
وطن دوست۱۸۸۵۷۳۲۱۳:۵۸:۵۲ ۱۴۰۰/۱/۷
اگه خائنین داخلی بگذارند ما نباید در مفابل اینها کم بیاریم، باید مقاومت کرد وروی این هارو کم کرد ،حتی اگه جنگ هم بشه یا نابود همبشین بهتر از خفت وخواریه
مجید۱۸۸۵۷۴۰۱۴:۰۰:۵۴ ۱۴۰۰/۱/۷
با وجود اختلاس هر توافقی بی فایده است.
ناشناس۱۸۸۵۸۹۸۱۵:۰۵:۴۱ ۱۴۰۰/۱/۷
تنها راه حل راحتی مردم زنده شدن برجام و لغو تحریمهاست هیچ چی چاره ساز نیس
ناشناس۱۸۸۶۰۷۸۱۶:۳۶:۵۳ ۱۴۰۰/۱/۷
لغو تحریم با برجام امکان نداره. ازاول هم سرکاری بود. دولت ما خودش ومردم را گول می زد.از اول هم خیلی ها گفتند. دولت قبول نکرد.الان هم دولت اینو میدونه فقط سیاست بازی می کنه .
ایرانی اصیل۱۸۸۵۸۲۵۱۴:۳۴:۲۹ ۱۴۰۰/۱/۷
سازش باغرب خیانتی بزرگترازخیانت خاندان سلطنت است. سازش باغرب ذلت است. داشتن بمب اتم افتخاروقدرت است. بایدداشته باشیم* قدرتمندان هرچه دارندوبرای دیگرکشورهاتصمیم میگیرندازبمب اتم است. و.....
محمد. اچ۱۸۸۵۸۴۱۱۴:۳۹:۳۵ ۱۴۰۰/۱/۷
صبر کلید همه مشکلات است، پس صبر میکنیم ببینیم خدا چی قسمت کرده، هرچه خدا خواست همان میشود و آنچه دلم خواست نه آن میشود.
ناشناس۱۸۸۵۸۵۷۱۴:۴۵:۱۰ ۱۴۰۰/۱/۷
دیگه با شعار دشمن دشمن نمیشه مردمی که از شدت گرسنگی وتبعیض به ستوه امدن را راضی کرد بیایید شعار صلح دوستی رادر برنامه خود قرار دهیدشاید بتوانید مردم را راضی کنید
ناشناس۱۸۸۵۸۸۳۱۴:۵۸:۳۱ ۱۴۰۰/۱/۷
جنگ و دشمنی واسه دهه ۵۰ و ۶۰ بود.شرایط و زمانه عوض شده و نیاز به تعامل با امریکا هست.
ناشناس۱۸۸۵۹۲۶۱۵:۱۵:۵۵ ۱۴۰۰/۱/۷
امریکا باید تحریمهای بانکی و نفتی را لغو کند و حُسن نیت خود را اثبات نماید.
ناشناس۱۸۸۶۳۸۱۲۰:۳۴:۳۷ ۱۴۰۰/۱/۷
ولی بهترین سردار مملکتت را همین امریکایی ها شهید کردند و داعش را هم همینها بوجود اورده اند (به گفته خودشان) تحریم ها را هم انها وضع کرده اندآنهم در دهه ۹۰ نه در ۶۰ و ۵۰ آنوقت امثال شما از فراموشی به اصطلاح کینه و دشمنی حرف میزنید غیرت و تعصب ملی هم خوب چیزی است و ربطی به قیمت مرغ و امثال اینها که شماها مثال میزنید ندارد
ناشناس۱۸۸۵۹۱۷۱۵:۱۱:۳۸ ۱۴۰۰/۱/۷
قابل توجه روغنفکران غربزاده ! آمریکا نمی خواهد با ما رابطه داشته باشد بلکه می خواهد ما را برده خود سازد ، مگر قبل از انقلاب ما با آمریکا رابطه نداشتیم ؟ به نظر شما در آن زمان کشورما پیشرفت داشت ؟
ناشناس۱۸۸۵۹۲۲۱۵:۱۴:۱۷ ۱۴۰۰/۱/۷
به نظرمن در زمان ترامپ هم اروپا و آمریکا همدست بودند. آمریکا دایم فشار رو بیشتر میکرد و اروپا هم با وعده های توخالی سعی میکرد ایران رو با وجود فشارها در برجام نگه داره!
علی۱۸۸۵۹۲۸۱۵:۱۶:۱۷ ۱۴۰۰/۱/۷
اشتباه نکنید آمریکا و اروپا و اسرائیل سگ زرد برادر شغال هستند
علی۱۸۸۵۹۳۳۱۵:۱۸:۳۸ ۱۴۰۰/۱/۷
تا موقعی که خائنین داخلی در کار باشند این رجزهای آمریکا و اروپا هست
ناشناس۱۸۸۶۰۲۲۱۶:۰۹:۰۴ ۱۴۰۰/۱/۷
انهادخوب می دانند که با ایران و ایرانی ۸ سال جنگیدند و هیچ غلطی نکردند. انچنان خواب را برچشمانشان حرام کنیم که فرسوده شوند و خودشان از کرده ان نادان تاریخ( ترامپ) پشیمان شوند شرطش این است که دیگر از برجام حرف نزنیم و پیش به سوی ساخت سلاح هسته ای
مهدی۱۸۸۶۱۶۵۱۷:۳۰:۳۳ ۱۴۰۰/۱/۷
برای من کارگر مستأجر هیچ فرقی نداره آینده چی بشه من عمرم رو کار کردم و هیچ امیدی به آینده ندارم
ناشناس۱۸۸۶۳۳۹۲۰:۰۴:۴۸ ۱۴۰۰/۱/۷
دولت روحانی تا آخرین ثانیه ها عمرش در ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ هم به دنبال پیدا کردن کسی در حکومت آمریکاست که توافق نامه برجام را تایید کند .
ناشناس۱۸۸۶۳۸۲۲۰:۳۸:۰۶ ۱۴۰۰/۱/۷
ساده لوحان از پایان دشمنی با امریکا می گویند چیزی که امریکایی ها اعتقادی به ان ندارد انها معتقدند شما برده و نوکر باشید و ما ارباب ان موقع مشکلات حل است شما رانمیدانم ولی من شیعه حسین ابن علی هستم و برده و نوکر غیر خدا نخواهم شدو اعتقاداتم را به مرغ و تخم مرغ مانند اینها نمی فروشم
پاکان۱۸۸۶۶۹۴۲۳:۱۸:۰۱ ۱۴۰۰/۱/۷
چاره ای نیست. باید از درون قدرتمند بشیم گرچه سخت باشه.
ناشناس۱۸۸۶۷۷۴۲۳:۵۴:۲۳ ۱۴۰۰/۱/۷
اگه امریکادنبال تجزیه بود عربستان تجزیه میکرد هم جمعیت کمتری داره هم کشوربزرگتی هم ثروت ونفته بیشتری ما به دلارامریکاه محتاجیم اما باخودش دشمن
جابری۱۸۸۶۷۹۶۰۰:۰۳:۰۰ ۱۴۰۰/۱/۸
تعامل با امریکا یعنی نابودی ایران..... همان بهتر که نباشه ...... چین وروس برای ما بهتر است . اروپا مثل ژاپن وکره مستعمره اروپاست . فقط سه قدرت چین وایران وروس در جهان ازاد مخالف قلدری انهاهستند. واین مخالفت هزینه زیادی را به ملتها تحمیل کرده است . قرارداد 500 میلیارد دلاری ترامپ با بن سلمان سعودی در 2018 وتحریم ایران در 2018 ایران را بطرف چین وروسیه سوق داد.والا بعد برجام بزرگان اروپا امدند وقرارداد بستند و به خاطر ترس از امریکا یکسال بعد فرار کردندو این قصه شده حالا غصه غربگراها که چرا چین ...... همه شان سروته یک کرباسند ولی باز ضرر چین کمتر است انشالله
حسین۱۸۸۷۰۲۵۰۲:۰۹:۲۶ ۱۴۰۰/۱/۸
سلام پیشرفت خوب است نه اینکه خودمان را در مقابل دشمن کوچک کنیم فکر کنیم که در کره زمین اسمی از آمریکا نیست ما باید به تولید واشتغال زایی پیش برویم تا سر پا بمانیم وپشت پا هم دیگر نزنیم واز نظرات همدیگر استفاده کنیم پیش به روی پیروزی
محمد۱۸۸۷۴۰۰۰۹:۰۲:۲۹ ۱۴۰۰/۱/۸
آقا نه چین نه آمریکا . همه ورود و خروجی کشور ببندید . آدمی که برای فردای خودش فکر و برنامه ندارد باید بمیرد
ناشناس۱۸۸۸۹۳۰۲۱:۱۰:۱۱ ۱۴۰۰/۱/۸
آمریکا با برجام کاری نداره با اصل نظام مخالفه چون باج میخواد ونفت وگاز ما رو
حسین۱۸۸۷۵۱۰۰۹:۵۸:۵۵ ۱۴۰۰/۱/۸
مابااین روش آمریکافرصت ساخت هرنوع سلاح رادار یم ودقیقامثل کره شمالی بهترین زندگی رابرای مردم کشورمون فراهم می کنیم .زنده بادایران .
رسول۱۸۸۷۵۲۶۱۰:۰۶:۴۴ ۱۴۰۰/۱/۸
آمریکا شیطان بزرگ هست داره بازیمون میده،درست هست مردم در فشار دارن نابود میشن،ولی تو این موقعیت فقط صبر صبر صبر،واگر نه دشمن کلک ایران رو میکنه
ناشناس۱۸۸۷۵۵۸۱۰:۲۰:۱۹ ۱۴۰۰/۱/۸
امریکا.تا۱۰۰سال.هم.این.دست.ان.دست.وقت.کشی.کنید.اش.همان.اش.کاسه.هم..همان.کاسه.توافقشده.امضا.شده.کاری.نمیشود.کردوامتیازی.درکار.نیست.توافق.جدیدی.درکار.نیست
ناشناس۱۸۸۷۶۷۵۱۱:۰۹:۵۸ ۱۴۰۰/۱/۸
از کامنت ها معلوم است که اکثر مردم ایران به بی اعتباری قول های اروپایی ها و امریکایی ها پی برده اند
ناشناس۱۸۸۷۷۱۶۱۱:۲۹:۲۸ ۱۴۰۰/۱/۸
تا دزدهای داخلی هستن ایران روزبروز ضعیف تر میشه . ایران اینقدر بزرگه که نیاز به هیچ کشوری نداره همه دنیا هم بهش نیاز دارن.فقط به این شرط که دزدای داخلی نباشن .
محمد۱۸۸۷۷۲۸۱۱:۳۵:۳۹ ۱۴۰۰/۱/۸
گذر زمان همه چیز را نشان خواهد داد. بگذارند نسل جوان و تحصیلکرده راههاس توسعه را پیدا میکنن.ولله هیچ کشوری دلش به حال ما نسوخته........
حسین۱۸۸۷۷۹۲۱۲:۰۷:۲۳ ۱۴۰۰/۱/۸
فقط جلوی اختلاسها رو بگیرن نیاز به هیچ کشوری نداریم پیش به سوی ساختن بمب اتم
علی مطلق۱۸۸۸۶۴۶۱۸:۳۰:۰۹ ۱۴۰۰/۱/۸
سلام سخنان رهبر را جدی بگیرید از تیم اقای ظریف هم ممنون هستم
بهرام۱۸۸۹۱۱۷۲۲:۵۵:۵۸ ۱۴۰۰/۱/۸
ایران یعنی بهشت دنیا
عابدین عبدی۱۸۸۹۲۶۴۰۰:۰۵:۲۵ ۱۴۰۰/۱/۹
مارا به خیر تو امید نیست شر مرسان
یاشار۱۸۹۲۸۴۷۰۸:۴۱:۱۸ ۱۴۰۰/۱/۱۱
عدم لغو تحریم های ایران نشان داد که سیستم آنها با برنامه پیش می رود و افراد و تغییر آنها ، تغییرات زیادی در برنامه ها ندارد.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  2. این صدای اقتدار ایران است ...

  3. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  4. وحدت ملی با وعده صادق

  5. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  6. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  7. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  8. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  9. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  10. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  11. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  12. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  13. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  14. اسراییل چه باید بکند؟ 

  15. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  16. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

  17. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

  18. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

  19. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

  20. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

  21. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

  22. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

  23. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

  24. احتمال تشکیل استان تهران غربی

  25. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

آخرین عناوین