افزایش ۶۵ درصدی حوادث ترافیکی در نوروز

اجتماعی،   4000105044

رئیس سازمان اورژانس کشور با ابراز تاسف از افزایش سفر‌های نوروز امسال با وجود کرونای جهش یافته در کشور گفت: آمار حوادث ترافیکی نوروز ۱۴۰۰ حدود ۶۵ درصد نسبت به پارسال افزایش یافته است.

 افزایش ۶۵ درصدی حوادث ترافیکی در نوروز

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، پیرحسین کولیوند امروز در نشست خبری با تشریح آخرین اقدامات صورت گرفته در طرح سلامت نوروزی که از ۲۵ اسفند در کشور در حال اجراست، افزود: سازمان اورژانس کشور در طرح سلامت نوروزی با ۵۷۰۰ دستگاه آمبولانس و ۴۸ فروند بالگرد در آمادگی کامل قرار دارد و همه مراکز درمانی، بیمارستان‌ها و تخت‌های ویژه آن‌ها در حال خدمت رسانی به مردم است و متخصصان، کادر درمان و مجموعه امداد و نجات سازمان به همراه داروخانه‌ها فعال هستند.

نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در طرح سلامت نوروزی گفت: تا به امروز در اورژانس کشور بیش از ۱۱۰ هزار ماموریت در طرح سلامت نوروزی انجام گرفته و حدود ۸۹۱ هزار تست پی سی آر و رپید کرونا گرفته شده که ۲۴۶ هزار تست فقط در روز گذشته از افراد مشکوک گرفته شده است.

کولیوند اضافه کرد: از آغاز طرح سلامت نوروزی تا به امروز ۱۷ هزار ماموریت حوادث ترافیکی و ۹۲ هزار ماموریت غیر ترافیکی در کشور صورت گرفته و اورژانس هوایی ۶۴ پرواز داشته است و ۱۰۰ مصدوم به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی گفت: در روز گذشته ۱۴۹ هزار و‌۹۶۳ نفر نیز به مراکز درمانی مراجعه کرده اند که ۲۹ هزار و ۱۴۴ نفر بستری شده و از این تعداد ۱۷۴۱ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده اند.

رییس اورژانس کشور افزود: بیش از ۳۰۰ هزار بازرسی توسط تیم‌های بهداشتی انجام شده که ۲۰۶۶ واحد متخلف پلمب و ۳۲۵ هزار کیلوگرم مواد فاسد معدوم شده و ۹۴۸۷ واحد صنفی متخلف به مراجع قضایی معرفی شده است.

کولیوند در ادامه درباره اثرات منفی واکسن‌های خارجی نیز تصریح کرد: تماس‌های محدود در زمینه بروز عوارضی مانند تب ناشی از تزریق واکسن خارجی با اورژانس گرفته شده است که مشکل جدی نیست.

وی اضافه کرد: با موافقت وزیر بهداشت و با هدف تکمیل نیروی متخصص اورژانس۵۴۰۰ نفر به اورژانس کشور اضافه می‌شوند و ۱۰۰۰ موتورلانس به تجهیزات اورژانس اضافه خواهد شد.

کولیوند همچنین گفت: با موافقت و همکاری وزارت بهداشت ۳۰ درصد از دانشجویان فوریت‌های پزشکی را به بانوان اختصاص داده ایم که پس از فارغ التحصیلی در اورژانس مشغول به فعالیت خواهند شد و با سایر نیرو‌ها خدمات درخشانی را به بیماران ارایه خواهند داد.

رییس اورژانس کشور درباره وضعیت ابتلا به کرونا نسبت مدت مشابه پارسال گفت: با بررسی‌های صورت گرفته شاهد شکل گیری شیب ملایم افزایش بیماری کرونا و مراجعه مردم به مراکز در مانی هستیم، اما هنوز این نتایج قطعی نیست و در دو هفته اینده اثار سفر‌ها و دورهمی‌ها و عید دیدنی‌ها مشخص می‌شود.

کولیوند درباره اثربخشی فوق العاده طرح شهید سلیمانی در کنترل بیماری کرونا تاکید کرد: بی شک طرح محله محور شهید سلیمانی یکی از اقدامات بسیار عالی در کنترل کرونا بوده است به گونه‌ای که با اجرای همین طرح توانستیم سرعت انتشار کرونا را در استان خوزستان کند و کنترل کنیم.

کولیوند با اشاره به نقش موثر همه مجموعه‌های انتظامی و امدادی در اجرای طرح سلامت نوروزی و قدردانی از انان گفت: تاکنون پلیس، هلال احمر و سایر نهاد‌ها همکاری خوبی با اورژانس داشته اند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین