توضیحات خطیب‌زاده درباره افتتاح سد کمال خان در افغانستان

جهان،   4000104078 ۶۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه رودخانه هیرمند دارای رژیم حقوقی تعریف شده‌ای است و حق آبه ایران کاملا مشخص بوده، از اظهارات اشرف غنی برای تبدیل آب به موضوع همکاری بین دو کشور استقبال و آمادگی ایران را بدین منظور اعلام کرد.

توضیحات خطیب‌زاده درباره افتتاح سد کمال خان در افغانستان

به گزارش فارس، «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (چهارشنبه) در پاسخ به سؤال خبرنگاران در خصوص اظهارات مطرح شده در ارتباط با افتتاح سد کمال خان در افغانستان اظهار داشت: رودخانه هیرمند دارای رژیم حقوقی تعریف شده‌ای است و بر اساس قراردادی که در سال ۱۳۵۱ بین دو کشور به امضاء رسیده و در مجالس قانونگذاری هر دو کشور به تصویب رسیده حق آبه ایران کاملا مشخص بوده و دولت افغانستان هم به این حق آبه متعهد است.

سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه کرد: البته حق آبه طبیعت و صیانت از حیات هامون‌ها موضوع جداگانه‌ای است که از مدت‌ها قبل با دولت افغانستان در حال مذاکره است و خوشبختانه اهمیت‌ حیات هامون‌ها و ضرورت تامین حق آبه آنها مورد توجه دولت افغانستان نیز می‌باشد. خشک‌ شدن هامون‌ها آسیب‌های جدی از جمله طوفان‌های شن برای مردم در هر دو  سوی مرز در پی خواهد داشت.

خطیب‌زاده با تاکید بر اینکه مسٔله توسعه سیستان موضوعی است که مورد توجه‌ دولت جمهوری اسلامی ایران بوده و طبیعتا برای برنامه‌های توسعه، آب مورد نیاز می‌بایست به طرق مقتضی تامین شود، افزود: در این خصوص دولت برنامه‌های مختلفی را از سال‌ها قبل در دست مطالعه و اجرا دارد ‌که از جمله آنها انتقال آب شیرین شده دریای عمان، بهره گیری از منابع آب ژرف، انتقال آب از سایر منابع داخلی و از همه مهمتر اجرای طرح‌های بهینه سازی مصرف آب می‌باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان تاکید کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران از اظهارات رئیس جمهور محترم افغانستان برای تبدیل آب به موضوع همکاری بین دو کشور استقبال کرده و آمادگی خود را بدین منظور اعلام می‌کند.

به گزارش فارس، «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان امروز (چهارشنبه) در مراسم افتتاح رسمی سد کمال خان در ولایت نیمروز گفت: به تعهد خود دربرابر حق‌آبه ایران متعهد هستیم و در صورت تقاضای مازاد از سوی ایران حاضر به مبادله آب در برابر نفت هستیم.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۸۸۲۲۵۰۲۳:۳۶:۴۷ ۱۴۰۰/۱/۴
امریکا اجازه ارسال اب به افغان ها نمی دهد.
ناشناس۱۸۸۴۲۸۶۲۰:۵۰:۲۸ ۱۴۰۰/۱/۶
امریکا چکار به آب دارد سواد نداری اظهار نظر نکن.
ناشناس۱۸۸۲۲۶۰۲۳:۴۶:۱۶ ۱۴۰۰/۱/۴
نفت میدیم در مقابل نابودی مزارع ترباک افغان.
رضا۱۸۸۲۲۸۵۰۰:۴۲:۰۲ ۱۴۰۰/۱/۵
لطفا حق ابه ایران را تعریف کنید.ایا حق ابه ما از مازاد است.
رضا۱۸۸۲۳۴۹۰۴:۵۶:۲۲ ۱۴۰۰/۱/۵
متاسفانه نه تنها حق آبه سالیان را نداده اند و رنج مردم سیستان و بلوچستان را شاهد بودیم حال برای آب از ملت ایران نفت میخواهند ولی ما باید بجای نفت بهشون افغانی بدیم
احمد۱۸۸۴۳۷۷۲۱:۴۸:۵۶ ۱۴۰۰/۱/۶
آب مال کشور خودشه تو چرا توهین میکنی
ناشناس۱۸۸۴۴۳۳۲۲:۲۰:۴۲ ۱۴۰۰/۱/۶
ایا میدانستید رژیم اشرف غنی از ایران در شرایط کنونی سو استفاده میکنه مثل اینکه درزمان رضا شاه بجای حق آبه ایران بخشی از ایران به افغانها داده شد اگر آب نمیدن او خاک ایران را برگردانند
ناشناس۱۸۸۲۳۵۲۰۵:۱۰:۳۱ ۱۴۰۰/۱/۵
دیگه افغانستان هم برا ما شاخ و شونه میکشه ای خدا اب بده نفت بگیره؟ خوب به تعداد برادران و خواهران افغانی که ساکن ایران هستن حق ابه بده
ناشناس۱۸۸۲۶۷۶۱۳:۴۹:۴۲ ۱۴۰۰/۱/۵
سهم برادان وخواهران افغانی رو سازمان ملل سالی ۸۰۰ میلیون دلار می پردازد جگر
ناشناس۱۸۸۴۳۴۲۲۱:۲۵:۲۸ ۱۴۰۰/۱/۶
..برادر افغانی اگر پولی میدادن ایران نمی آمدی تصورات نکنید لطفا
ناشناس۱۸۸۴۸۲۱۰۲:۱۳:۱۱ ۱۴۰۰/۱/۷
ما از سازمان ملل چیزی نمیخوایم فقط برید کشور خودتون
ناشناس۱۸۸۴۰۵۹۱۷:۴۵:۵۳ ۱۴۰۰/۱/۶
داداش من شاخ چه کشک چه چرا با این حرفا حرمت انسانیت رو لکه دار میکنین
ناشناس۱۸۸۲۴۰۴۰۹:۵۴:۲۲ ۱۴۰۰/۱/۵
دوستان عزیزایرانی شما چرا نمی توانید پیشرفت کشور مارو ببینید چهل ساله تو کشور ماجنگه لطفاً خودخواهی تون روبگذارید کنارچشماتون رو باز کنیدمردم ماهم حق پیشرفت داره
ناشناس۱۸۸۲۶۱۳۱۳:۰۷:۰۷ ۱۴۰۰/۱/۵
راه پیشرفت افغانستان محدود کردن ورود حق آبه هیرمند نیست هر چند این امر نشانه بی اعتباری و ناکارامدی دولتمردان ایران میباشد.در کوتاه مدت باید با خروج افغانهای غیر مجاز از ایران بهای حرف اشرف غنی داده شود.
ناشناس۱۸۸۲۸۲۰۱۵:۵۱:۲۸ ۱۴۰۰/۱/۵
با کی میجنگی کماندو
ناشناس۱۸۸۴۷۷۳۰۱:۳۶:۰۷ ۱۴۰۰/۱/۷
مگر از ایران و ایرانی جز این دیده اید پیشرفت افغانستان آرزوی ایران هست خروج بیگانگان از کشورتون ان شاالله
ناشناس۱۸۸۲۴۰۹۱۰:۰۶:۲۰ ۱۴۰۰/۱/۵
حرف آقای غنی در مقام دفاع از ثروت ملی افغانستان کاملا منطقی و درست است. اما به هرحال دریاچه هامون هم بر اکو سیستم منطقه اثرگذار است که باید مورد ملاحظه طرف افغانی قرار داشته باشد.
وحید۱۸۸۲۵۰۸۱۱:۴۵:۰۸ ۱۴۰۰/۱/۵
مبارک شون باشه اما طبق معاهده پاریس و بین المللی جهانی حق آبه رود هیرمند رو که بروی ما بستند رو باید بدهند اشرف غنی انگار با بچه صحبت میکنند. ؟! حالا میخواهند از امکانات کشور ما مثل بندر چابهار و ریل استفاد ه کنند بسم اله حرفی نیست. نفت هم به ازای مازاد حق آبه اونم حرفی نیست. آقایان فراموش نکنند که میلیونها افغانی از آب شرب تمیز استفاده میکنند. آبادانی هر دو کشور آرزوی ملی هر دو طرف است.
زکریا۱۸۸۲۹۳۷۱۸:۲۸:۱۶ ۱۴۰۰/۱/۵
دوست عزیز بابت مهاجران افغانی مزایای زیادی گیرتان میاد بابت چابهار هم به برکت افغانان چابهار از تحریم معاف شده که امتیاز خیلی بزرگی برای کشور ایران است دوست من بحث مردم از دولت ها جداهست ..
ناشناس۱۸۸۵۵۰۹۱۲:۲۸:۵۲ ۱۴۰۰/۱/۷
دوست گرامی اگر ایران امروز تحریم است به خاطر دفاع از مظلوم است از جمله شما ما می توانستیم مثل زمان شاه با آمریکا ببندیم وتحریم نباشیم پس منت تحریم نذار
سلام افغانستان هم اباد میشود وقتی۱۸۸۶۵۳۶۲۲:۰۳:۵۴ ۱۴۰۰/۱/۷
آقای مهاجر اگه ناراحتی برو کشور خودت اونجا یک بندر چابهار بزن واونجا رو اباد کن هنوز به سر ایرانیها منت هم می‌گذارید
ناشناس۱۸۸۲۵۲۲۱۱:۵۶:۱۹ ۱۴۰۰/۱/۵
متاسفانه در متن خبر یک کلام از نفت در برابر آب نگفته اید.. .. افغانها گفته اند آب در برابر نفت و شما می گویید استقبال می کنیم...از چی استقبال می کنید.
ناشناس۱۸۸۴۳۱۶۲۱:۰۷:۴۵ ۱۴۰۰/۱/۶
علی برکت ..
ناشناس۱۸۸۲۵۴۹۱۲:۱۳:۵۳ ۱۴۰۰/۱/۵
کلا سه میلیون افغانی داخل ایران دارند از خدمات ایران استفاده میکنند بهترین روش همان کاری بود که پاکستان کرد و سه ماه وقت داد افغانی ها به کشورشان برگردن.
ناشناس۱۸۸۴۴۳۶۲۲:۲۲:۱۱ ۱۴۰۰/۱/۶
پاکستان جلوی پیشرفت مهاجرین را نگرفت و سد راه پیشرفت نشد اما شوما ایرانی ها از دولتان و ملت تان همه تلاش میکنید تا مهاجرین پیشرفت نتوانند حرف از خدمات میزنید کدام خدمات ؟!
حسن۱۸۸۵۵۱۶۱۲:۳۲:۰۵ ۱۴۰۰/۱/۷
برگردید کشورتون دومیلیون فرصت شغلی رو از دست ایرانیها گرفته اید
حسین۱۸۸۲۵۸۶۱۲:۴۵:۲۸ ۱۴۰۰/۱/۵
اینقد ذلیل شدیم که افغانستانم تعیین تکلیف میکنه.خدا حکمتون کنه
ناشناس۱۸۸۴۵۴۸۲۳:۲۱:۰۳ ۱۴۰۰/۱/۶
ببین من شنیدیم افغانستانی ها خیلی نژاد پرستی علیه شون میشه مثل مسدود شدن کارت اعتباری و قطع شدن سیمکارت وغیره پس درست صحبت کن
وحید۱۸۸۲۶۲۰۱۳:۱۳:۰۰ ۱۴۰۰/۱/۵
خوبی که از حد گذشت نادان خیال بد کند. افغانها باید قدر دان ملت ایران باشند نه اینکه آقای اشرف غنی خط و نشان و شرایط بگذارند. تریاک و قاچاق مواد مخدر بزرگترین دستاورد اونا برایمان بوده. و جلوگیری از حق آبه یادشان رفته از گذشته نه چندان دور.؟!!
داوود۱۸۸۴۷۳۶۰۱:۰۸:۴۰ ۱۴۰۰/۱/۷
ارکاداش یه جوری میگی قدردان ما باشن انگار ما اینجا رو تاج و تخت نشتستیم یکی نیست ب تو بگه تورم ۱۰۰ درصدی شما .. دوما یه افغانی به قول شما حق داشتن یه سیم کارت رو هم نداره تو این کشور گل و بلبل شما بعد شما میشینی میگی فلانو بلان
ناشناس۱۸۸۴۹۱۵۰۵:۰۱:۴۷ ۱۴۰۰/۱/۷
یه کم مطالعه کن بعد حرف بزن
ناشناس۱۸۸۲۶۸۰۱۳:۵۱:۰۹ ۱۴۰۰/۱/۵
دولت افغانستان طبق سند حرف می زنه
سید۱۸۸۲۸۰۶۱۵:۴۲:۰۲ ۱۴۰۰/۱/۵
دولت افغانستان بهتره سکوت کنه افغانی ها از کشور ما بروند بعد هر کار خواستید بکنید مردمان افغان بیچاره اند بعد برای ایران شاخ شانه میکشد
ناشناس۱۸۸۲۸۳۸۱۶:۱۲:۱۹ ۱۴۰۰/۱/۵
آقا افغانها حق داره کشور شونه میتونه هرکاری بکنه .نباید ایران دخالت کنه
حسین۱۸۸۲۸۴۲۱۶:۱۶:۱۸ ۱۴۰۰/۱/۵
یاد چشم انداز۱۴۰۰ افتادم.قدرتمندترین کشور منطقه!!!تازه داریم التماس افغان هارو میکنیم.وای بر سیاسیون ما
مرتضی۱۸۸۲۹۸۴۱۹:۴۶:۰۰ ۱۴۰۰/۱/۵
افغان ها با مشکلات زیادی در ایران زندگی کردن ازجمله تحقیر تمسخر هرچی کار سخت بوده افغان ها انجام دادن حتی یک سیم کارت هم به نام افغان ها نمیزنند بعد موندم یه سری با چه رویی میان میگن امدن از امکانات این کشور استفاده میکنند
مهربان۱۸۸۴۳۵۱۲۱:۳۱:۲۳ ۱۴۰۰/۱/۶
زودتر برید..
ناشناس۱۸۸۴۳۶۲۲۱:۳۷:۳۵ ۱۴۰۰/۱/۶
بیشک راست میگی برار
ناشناس۱۸۸۵۸۳۰۱۴:۳۶:۲۵ ۱۴۰۰/۱/۷
دقیقا ما هم نمیدونیم کدام امکانات مد نظرشان هست
محسن۱۸۸۳۰۴۱۲۱:۱۰:۵۱ ۱۴۰۰/۱/۵
خدایا ، هامون که هیچ، کل افغانستان هم جزو ایران بوده، حالا ازبی عرضه گی بعضیا افغانستان هم .. شده، خدایاکجایي
ناشناس۱۸۸۳۰۶۶۲۱:۵۶:۳۰ ۱۴۰۰/۱/۵
افغانستان حق پشرفته داره ؟ حقیش است !افغانی ها کشوریش استه حق داره هر کار کنه
غلام۱۸۸۳۲۱۰۰۱:۰۷:۵۱ ۱۴۰۰/۱/۶
آب حق افغانستان هست پس ما نباید این قدر خود خواه باشیم اون هم حق داره بند آب داشته باشه چون امریکا پشت شان هست ..
ناشناس۱۸۸۳۲۶۱۰۲:۲۵:۵۲ ۱۴۰۰/۱/۶
همانطور که هر کشوری مسئول و صاحب دارایی های کشور خودشان است، کشور افغانستان نیز صاحب رود هیرمند خود است که از کوه های هندوکش سرچشمه می گیرد، اگر ایران از افغانستان آب می خواهد، چرا افغانستان نباید از ایران نفت بخواهد، به هر حال آب و نفت دو نیاز ضروری هر دو کشور است این حق افغانستان است که دربرابر سرمایه ی ملی که می دهد، چیزی نیز بخواهد. از برداران ایرانی خواهشمندم زیاد یکجانبه ..بر خورد نکنند،در ضمن تمام حقوق سکونت افغان ها از سوی سازمان ملل به ایران پرداخت می شود ..
یاور۱۸۸۳۲۶۲۰۲:۳۱:۵۹ ۱۴۰۰/۱/۶
اگر قرار باشه هر کسی برای مرزها و رودهای مرزی هر کاری بکند میشود هرج و مرج جهانی. افغانها با ایران معاهده بین المللی و این حق آبه جهانی است که هر کشور باید رعایت کند. متاسفانه چندین ده ساله اهمیت نمیدهند. و چندین استان ما رو در معرض خشکسالی قرار داده اند. آقای ناشناس ناشیانه سخن نگید.؟! یا از موارد و عهد نامه های بین المللی آگاهی ندارید.؟! اگر بنابه دوست داشتن باشد ما هم دوست داریم سه ملیون افغانی رو اخراج کنیم. چطوره؟! افغانها برای مان عزیز هستند اما این باید دو طرفه باشد.
لیاقت۱۸۸۴۲۱۸۲۰:۰۴:۳۰ ۱۴۰۰/۱/۶
افغانها درکشور شما برای شما مثل یک پروژه پر درامد تمام عیار است اگر به نفع کشورتان نبود یکسال ک خیلی زیاده ولله اگر یکماه اگر مگزاشتن
ناشناس۱۸۸۴۴۱۶۲۲:۱۲:۳۳ ۱۴۰۰/۱/۶
درسال های گذشته نزولات آسمانی کم بود در افغانستان سدی وجود نداشت و هرچه بود سرازیر می شد
ناشناس۱۸۸۳۲۶۷۰۲:۴۶:۳۶ ۱۴۰۰/۱/۶
در پاسخ اون دوست افغانی که نوشته مردمانشان حق پیشرفت دارند ما هم استقبال میکنیم. اما دوست افغانی آیا راه پیشرفت بستن حق آبه بین المللی است؟! آیا اینکه بعضی از افغانها و باندهای بین المللی سالیانه هزاران کیلو و مواد به ایران سرازیر میکنند روچه کسی جواب میدهد؟! پیشرفت اقتصادی وصنعتی درمنطقه آرزوی همه است و استقبال میکنیم.
مهاجر۱۸۸۳۹۳۰۱۵:۵۲:۴۱ ۱۴۰۰/۱/۶
افغانستان الان بند زده چهل سال آب می آید الان طبق قانون حقه آبه می دهند مهاجر در ایران از کارکردن وکارسخت و تمام پول کار به خودتان پرداخت می کنند اماغیرازایران مهاجر در کشور کفر ببیند چی امتیاز دارد
ناشناس۱۸۸۴۰۵۵۱۷:۴۴:۱۴ ۱۴۰۰/۱/۶
سلام دوستان ایرانی و افغانی آخه شما چرا بحث میکنید اون غنی ادم امریکاست دولت ایران هم باهوش تر از این حرفا هست چرا بحث میکنین ؟ .. ..
نیکزاد۱۸۸۴۱۱۷۱۸:۳۵:۱۶ ۱۴۰۰/۱/۶
.نزدیک سه میلیون افغان تو ایران هستن .۹۰ درصدشون غیر مجاز هستن ، سازمان ملل برای اون ده درصد پول پرداخت میکنه ، در ضمن حق آبه هامون طبق معاهده بین المللی باید پرداخت بشود ، در ضمن با کشیدن آب از دریای عمان در خلیج فارس شاید دیگر نیازی به رود هامون نباشه ودر آخر اگر ایران بده کسی دعوت نامه براتون نفرستاده ، بفرمایید برین افغانستان شاید وضعتان بهتر بشه
ناشناس۱۸۸۴۲۱۲۱۹:۵۷:۴۶ ۱۴۰۰/۱/۶
سلام من افغان هستم. غنی بی وجدان نوکر آمریکا به جای اینکه آب ببندی امنیت بیار تا مردم آواره ودربدر نباشه زخم زبان نشنوه
رضا۱۸۸۴۲۳۸۲۰:۲۰:۱۵ ۱۴۰۰/۱/۶
دوستان ایرانی یجور میگن!!! مهمونی تمومه...انگار ما مفت و مجانی توایران زندگی میکنیم...بخاطر نفس کشیدن هم پول میدهیم...منت برای چی ؟؟؟
....۱۸۸۴۲۷۸۲۰:۴۹:۱۵ ۱۴۰۰/۱/۶
ایرانیا انقدر مغرور هستن که فکر میکنن افغانیا آدم نیستن به ما چه که سیستان آب نداره کشور ما هم نفت نداره شما اگه به فکر مردم سیستان هستین نفت بدین
ناشناس۱۸۸۴۲۷۹۲۰:۴۹:۲۰ ۱۴۰۰/۱/۶
ما درجنوب استان فارس افغانها را از خودمان میدانیم ومشترکات فرهنگی زیادی بین ماوجودداره
ناشناس۱۸۸۴۳۰۰۲۰:۵۵:۳۶ ۱۴۰۰/۱/۶
ایران خودش نمیخواد افغانهارواخراج کنه چون به نفع ایرانه
قاسمی۱۸۸۴۳۰۸۲۱:۰۰:۳۲ ۱۴۰۰/۱/۶
اگرافغانهاازایران بیره کاراتونه کی اینجام بیده مطمئن باش اگرافغانها به ضررایران بود یک ساعت هم نگه شان نمیداشت
R۱۸۸۴۴۰۷۲۲:۰۷:۲۴ ۱۴۰۰/۱/۶
به نظر من هرچی ملت ایران وملت افغا نستان بحث کند .دولت کار خودیشو میکنه ،
بابک خرمدین۱۸۸۴۴۰۸۲۲:۰۷:۳۳ ۱۴۰۰/۱/۶
آقای خطیب زاده مطمئنا شما بهتر از هر کسی می دانید که افغانستان سالها در مورد حقابه ایران مشکل ایجاد می کرد و این سد نیز برای ما مشکلاتی را به همراه خواهد داشت و افغانها در این خصوص سنگ اندازی خواهند کرد.
ابراهیمی۱۸۸۴۴۳۷۲۲:۲۲:۴۸ ۱۴۰۰/۱/۶
اشرف غنی اول بیاد افغانهارو از ایران جمع کنه بعد حرف نفت بزنه کمی فکر کنید بعد حرف بزنید عزیزم
ناشناس۱۸۸۷۶۹۵۱۱:۲۰:۴۵ ۱۴۰۰/۱/۸
روحانی اول بره ایرانیا رو از امریکا جمع کنه بعد شعار مرگ به امریکا بده
سامرایی۱۸۸۴۷۵۰۰۱:۱۷:۱۳ ۱۴۰۰/۱/۷
مالک همه چیز ایران هست وافغانستان اشرف غنی نوچه ماهم حساب نمیشه ..
ناصر۱۸۸۴۹۲۲۰۵:۳۷:۲۴ ۱۴۰۰/۱/۷
لطفا از مهاجران افغانی مالیات بگیرند و همان پول را به جای نفت به دولت افغان بدهند که آب را برای کشورمان سرازیر کنند.
محمد۱۸۸۵۳۵۰۱۱:۱۲:۵۰ ۱۴۰۰/۱/۷
اندازه مو های سرت دارند مالیات میدن بندگان خدا من به عنوان یک کار فرما ساختمانی خیلی دلم براشون میسوزه
ناشناس۱۸۸۵۸۸۴۱۴:۵۹:۲۹ ۱۴۰۰/۱/۷
چقدر برای ما سخت هست از اینکه می بینیم بی هیچ اطلاع ما رو قضاوت میکنیدو با شرایط سخت زندگی مان بازم هم بدهکاریم
ناشناس۱۸۸۷۷۱۲۱۱:۲۷:۵۲ ۱۴۰۰/۱/۸
فکرکنم هنوز تو خوابی افغانها سالیان سال که به دولت تون مالیات پرداخت میکنه کمی تحقیق کن برادر
حیدر۱۸۸۵۰۰۹۰۷:۴۴:۰۸ ۱۴۰۰/۱/۷
بی تدبیری و رجز خوانی آخر و عاقبتی جز این ندارد.حالا هر چی زورمون به ترکیه رسید به افغانستان هم میرسد.
حسن۱۸۸۵۵۳۸۱۲:۴۰:۳۱ ۱۴۰۰/۱/۷
افاغنه عزیز اگه برید کشور خودتون برای سه میلیون شغل ایجاد میشه
ناشناس۱۸۸۵۸۸۶۱۵:۰۱:۱۰ ۱۴۰۰/۱/۷
مهاجرت ما اجباری هست نه اختیاری
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین