روایت میدل ایست مانیتور از فشارهای روانی رژیم صهیونیستی بر ملت فلسطین

گروه جهان الف،   4000103072 ۱۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

رژیم اسرائیل به طور سیستماتیک و هدفمند، با روح و روان ملت فلسطین بازی می کند و سعی دارد آن ها را از این نظر، تضعیف و راه را برای اشغالگری و رویه های ظالمانه خود هموار کند. متاسفانه سکوت جامعه بین المللی در این زمینه موجب شده تا رژیم آپارتایدی اسرائیل جسورتر شده و چندین نسل از ملت فلسطین را با جراحات عمیق روحی و روانی، مواجه کند.

روایت میدل ایست مانیتور از فشارهای روانی رژیم صهیونیستی بر ملت فلسطین

به گزارش الف، "پایگاه خبری میدل ایست مانیتور" در گزارشی به بُعد روحی و روانی جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین پرداخته و به طور خاص به این موضوع اشاره کرده که جامعه بین المللی جهت مقابله با شکنجه های روحی رژیم آپارتایدی اسرائیل علیه ملت فلسطین، باید هرچه سریع تر وارد میدان شود و از تعمیق جراحت در این زمینه علیه ملت فلسطینی ها، جلوگیری کند. میدل ایست مانیتور در این رابطه می نویسد: 

«نوار غزه و کرانه باختری رود اردن که پذیرای جمعیت قابل توجهی از ملت فلسطین هستند، با چالش ها و مشکلات اساسی در مساله سلامتِ روح و روان شهروندان فلسطینی رو به رو هستند. امری که تا حد زیادی ریشه در اعمال و رویه های غیرانسانی رژیم اسرائیل دارد. بر اساس یافته های یک مطالعه علمی که در سال 2014 در یک مجله پزشکی منتشر شده، حدودا یک چهارم از جمعیت نوجوانان فلسطینی در نوار غزه و کرانه باختری، بر اثر فشارهای مختلف رژیم اسرائیل سعی کرده اند تا دست به خودکشی بزنند. 

این آمارها به مراتب از آمارهای مشابه در کشورهای همسایه بیشتر هستند. البته که مولفه های مختلفی بر این مساله تاثیرگذارند با این حال، تقریبا با قاطعیت می توان گفت که در این میان، رفتارها و رویه های نژادپرستانه رژیم آپارتایدی اسرائیل، نقش اصلی را بازی می کنند. از سال 2014 که یافته های پژوهش علمی مذکور منتشر شده اند تا به امروز، شرایط حتی به مراتب بدتر نیز شده است. حملات مکرر رژیم اسرائیل و شهروندانِ نژاد پرست آن به شهروندان فلسطینی در کرانه باختری و نوار غزه، موجب شده تا شهروندان فلسطینی مخصوصا طیفِ نوجوان و جوان آن ها، عمیقا حس ناامیدی و رهاشدگی پیدا کنند. این بحران به طور خاص در نوار غزه حالتی حاد و وخیم دارد. نوار غزه جمعیتی بالغ بر دو میلیون نفر را در خود جای داده و اغلب، هدفِ اصلی اقدامات و رویه های وحشیانه رژیم اسرائیل است. 

جنایات اسرائیل علیه روح و روان ملت فلسطین، جنبه ای است که همواره در تحلیل و تفسیر اشغالگری و خشونت‌ورزی رژیم اسرائیل علیه ملت فلسطین، توجه چندانی به آن نشده است. با این حال، حتی آن دسته از فلسطینی هایی که از نوار غزه و کرانه باختری خارج می شوند نیز همچنان با کابوسِ اقدامات وحشیانه رژیم اسرائیل، دست و پنجه نرم می کنند و از نظر روحی و روانی حالتی آشفته دارند. 

در این رابطه به تازگی یک جوانِ فلسطینی پناهجو به نام "تمام ابوسلامه"، در یک وب سایت مرتبط با انتفاضه فلسطین، گزارشی را به چاپ رسانده و به ابعاد روحی و روانی جنایات اسرائیل علیه ملت فلسطین پرداخته است. وی به وضوح و با شجاعتی مثال زدنی، آسیب های روحی و روانی رژیم اسرائیل را علیه خود، بازگو کرده و آن ها را مورد واکاوی قرار داده است. 

در جریان جنگ خونینی که اسرائیل در سال های 2009-2008 علیه نوار غزه به راه انداخت، خانواده "تمام" بارها و بارها در معرض مرگ و نابودی قرار گرفتند. وی در جریان گزارش خود توضیح می دهد که وضعیت کنونی زندگی وی در بلژیک چگونه است و به طور خاص به دوره های مرتبط با وضعیت درمان روح و روان خود نیز اشاره می کند. دوره هایی که جهت التیام بخشی به آسیب های روحی وارده بر او بر اثر جنایات اسرائیل، تعریف شده‌اند و او در حالِ گذراندن آن ها است. "تمام ابوسلامه" می گوید: "هنوز صدای هلی کوپترهای ارتش اسرائیل در حمله به نوار غزه در گوش من هستند و من نمی توانم از ترس و وحشت آن دوران فرار کنم". وی می گوید: روزی که اسرائیل به نواز غزه حمله کرده، او و خواهرش در مدرسه بوده اند و اسرائیلی ها به منطقه ای در مجاورت مدرسه آن ها حمله کرده اند. وی در ای رابطه می گوید: "من و خواهرم از مدرسه با یکدیگر فرار کردیم اما در خارج از آن، از هم جدا شدیم. من در خیابان ها مدام اسم خواهرم را صدا می کردم اما نتوانستم او را پیدا کنم. خوشبختانه اندکی بعد توانستیم بار دیگر، یکدیگر را پیدا کنیم. اما این تصور و فکر که امکان داشت در آن روز، خواهرم کشته شود، هنوز که هنوز است در ذهن من مانده و عمیقا به من وحشت و ترس را تزریق می کند". 

تمام ابوسلامه می گوید که ترس و وحشتی که در نوار غزه تجربه کرده، همچنان و در شرایطی که اکنون در اروپاست، همراه اوست. وی می گوید: "من هنوز نمی توانم درست بخوابم. هر وقت هم که به خواب می روم، کابوس های بدی می بینم. من مدام با ترس و اضطراب دست و پنجه نرم می کنم.من عمیقا حس ناامنی، بی‌ثباتی، و عدم اطمینان دارم". ذکر خاطرات اینچنینی از زبان یک دختر فلسطینی، عمیقا نشان از عمق شکنجه روحی و روانی دارد که اساسا ملت فلسطین تحت سیاست های ظالمانه رژیم صهیونیستی، با آن ها رو به رو هستند. 

"تمام" همچنین در گزارش خود به روزی اشاره می کند که مجبور شد با خانواده اش و همچنین همسایگان خود، پابرهنه و از ترس اینکه مبادا جنگنده های اسرائیلی به محل سکونتشان حمله کنند، فرار کنند. حمله ای که اگرچه رخ نداد اما همواره وحشت آن در هرلحظه با "تمام" باقی مانده است. وی در این رابطه می گوید: "من دقیقا لحظه ای که به ما هشدار داده شد که باید خانه خود را ترک کنیم به یاد دارم. در آن لحظه، می توانستم به وضوح ناامیدی و استیصال را در چشمان پدر و مادرم ببینم. آن ها به شدت ناراحت بودند زیرا حتی نمی توانستند به وظیفه بنیادین خود یعنی حراست از فرزندانشان عمل کنند".  

رژیم اسرائیل همواره یک رویه غیرانسانی در تهدیدکردن ملت فلسطین را دنبال کرده است. آن ها قبل از حمله به مناطق مسکونی، به مردم مناطق مذکور هشدار می دهند و سپس مناطق مسکونی را با خاک یکسان می کنند. امری که البته تاکنون بارها و بارها با انتقادهای گسترده بین المللی رو به رو شده است و بسیاری از کشورها و افکار عمومی جهان از رژیم اسرائیل خواسته اند تا به این اقدام غیرانسانی خود هر چه سریع تر خاتمه دهد. این در حالی است که اساسا رژیم اسرائیل این اقدام را با هدف تضعیف و بیمارسازی ملت فلسطین از لحاظ روحی و روانی انجام می دهد و در این زمینه کاملا عامدانه و سیستماتیک کنش ورزی می کند. 

"تمام" در بخشی از گزارش خود می گوید که رژیم اسرائیل، سال به سال بر شدت جنگ روحی و روانی خود علیه ملت فلسطین می افزاید. وی می گوید در جریان جنگ های سال های 2012 و 2014 رژیم اسرائیل علیه نوار غزه، رژیم اسرائیل با اهداف خصمانه به خانه های فلسطینی ها تماس تلفنی می گرفت و آن ها را تهدید می کرد و یا اقدام به پخش بروشورهای تهدیدآمیز از طریق جنگنده های خود برای مردم فلسطین می کرد و حتی با تبلیغات رادیو و تلویزیونی عملا سعی داشت تا مردم غزه را وحشت زده کند. 

"تمام ابوسلامه" در گزارشش تاکید می کند: "آسیب روحی و روانی که من اکنون تحمل می کنم، جدای از اینکه شخصی است، نمودی از آسیب گسترده روحی است که ملت فلسطینن بر اثر رویه های مخرب رژیم اسرائیل متحمل می شود. آسیب هایی که نسل هاست فلسطینی ها در حال تجربه کردن آن ها هستند". وی می گوید: "رژیم اسرائیل تا چه میزان جرم و جنایت بایستی انجام دهد تا جامعه بین المللی از خواب غفلت بیدار شود و به آن واکنش نشان دهد؟ چرا اسرائیل به دلیل جنایاتش محاکمه نمی شود؟ چرا دیوان بین المللی دادگستری که اسرائیل از آن به شدت وحشت دارد، وارد عمل نمی شود؟ این ها همه پرسش هایی هستند که اگر به آن ها پاسخ داده نشود، عمق جراحات روحی و روانی علیه ملت فلسطین، بیش از پیش تعمیق خواهد شد"». 

 --------------------------------------

*لینک: 

https://www.middleeastmonitor.com/20210319-israels-war-against-palestinian-minds/

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۸۸۱۳۱۳۰۴:۴۸:۱۴ ۱۴۰۰/۱/۴
رژیم صهیونیستی ریشه در خون دارد و سقوط خواهد کرد.
ناشناس۱۸۸۱۳۲۷۰۶:۱۶:۳۲ ۱۴۰۰/۱/۴
از کدوم فشار حرف میزنه ؟!!! فشار تزریق واکسن کرونا به اونا ؟!!!
ناشناس۱۸۸۱۳۳۹۰۷:۳۲:۳۷ ۱۴۰۰/۱/۴
ای وای خدا، حالا چه کاری از دست ما برمیاد؟؟ ای بابا تعطیلات زهرمار مون شد با این خبر
ناشناس۱۸۸۱۳۸۲۰۹:۱۵:۴۱ ۱۴۰۰/۱/۴
خدا کنه همه فشارهای روانی جوری باشد که شامل تزریق واکسن کرونا شود
ناشناس۱۸۸۱۳۸۳۰۹:۱۶:۲۰ ۱۴۰۰/۱/۴
حزب نتانیاهو پیشتاز انتخابات است
ناشناس۱۸۸۱۴۸۳۱۰:۳۴:۳۰ ۱۴۰۰/۱/۴
رژیم منحوس صهیونیستی فرزند ناخلف امریکا شیطان بزرگ است و با حمایت این کشور در فلسطین اشغالی جنایت می کند.
ناشناس۱۸۸۱۴۸۶۱۰:۳۵:۲۲ ۱۴۰۰/۱/۴
اسرائیل غده سرطانی و سگ هار منطقه است و باید از نقشه کره زمین حذف شود.
ناشناس۱۸۸۱۶۷۰۱۳:۱۳:۵۷ ۱۴۰۰/۱/۴
بابا تو رو خدا دست بردارید.. دوتا ملت هستند که دارن کنار همدیگه زندگی شون رو میکنن..
ناشناس۱۸۸۲۰۷۵۱۹:۵۴:۲۹ ۱۴۰۰/۱/۴
همشون عربن
صالح الدین۱۸۸۲۳۶۰۰۶:۵۷:۱۵ ۱۴۰۰/۱/۵
تمام مشکلات کشور خودمون رو حل کردیم فقط مونده بود اونا.. اوضاع داخل را نمیبیند.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. وحدت ملی با وعده صادق

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. کمی دیر نیست؟

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  10. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  15. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  16. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  17. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  18. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  19. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  20. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  21. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  22. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  23. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  24. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  25. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

آخرین عناوین