هشدار کولاک در جاده ها و اختلال در پروازهای ۴ استان

اقتصادی،   4000102055

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: در ۲ روز آینده با توجه به افزایش قابل ملاحظه دما و امکان ذوب برف احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌های فصلی و سقوط بهمن در ارتفاعات شمال غرب، امتداد رشته کوه البرز و زاگرس مرکزی وجود دارد.

صادق ضیائیان در گفت و گو با فارس در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور با اشاره به بارش پراکنده در برخی نقاط آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل کردستان، کرمانشاه و ارتفاعات البرز مرکزی بیان کرد: روز آینده با ورود سامانه بارشی در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان و کرمانشاه رگبار باران و وزش باد شدید داریم همچنین در زنجان، لرستان و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده خواهیم داشت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روز چهارشنبه چهارم فروردین سامانه بارشی در استان هایی که ذکر شد تقویت می‌شود و بارش استان های مرکزی، ایلام، همدان، قزوین، البرز، تهران، شمال خوزستان و شمال چهارمحال و بختیاری را در بر می‌گیرد و در شمال شرق هم بارش های پراکنده خواهیم داشت.

وی افزود: روز پنجشنبه سامانه بارشی در بخش هایی از شمال غرب، دامنه‌های البرز مرکزی، دامنه زاگرس مرکزی و شمال شرق فعال خواهد بود؛ فعالیت این سامانه روز جمعه در شمال سمنان، ارتفاعات تهران و شمال شرق کشور است.

ضیائیان اظهار کرد: پیامد ورود این سامانه به کشور بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید و در ارتفاعات بارش برف خواهد بود.

* هشدار کولاک در گردنه های جاده ای کوهستانی و تاخیر یا لغو پروازها در چهار استان

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار کرد: از اوایل وقت سه‌شنبه ۱۴۰۰/۰۱/۰۳ تا اواخر وقت چهارشنبه ۱۴۰۰/۰۱/۰۴ بارش باران، رعدوبرق، وزش باد شدید، در ارتفاعات بارش برف، رخداد مه و کاهش دید افقی خواهیم داشت که این شرایط جوی روز سه‌شنبه ۱۴۰۰/۰۱/۰۳ در نیمه جنوبی آذربایجان غربی، جنوب آذربایجان شرقی و شمال کردستان و روز چهارشنبه ۱۴۰۰/۰۱/۰۴ در نیمه جنوبی آذربایجان غربی، نیمه جنوبی آذربایجان شرقی، کردستان و جنوب اردبیل حاکم است.

وی افزود: اثر این مخاطره آب گرفتگی معابر، بالا آمدن آب رودخانه ها، خطر سیلاب به ویژه در جنوب آذربایجان غربی، اختلال در تردد، کاهش دید، کولاک در گردنه های برفگیر و کوهستانی، احتمال رخداد بهمن در مناطق مستعد و تاخیر یا لغو پروازها است.

ضیائیان اضافه کرد: توصیه می شود بازگشایی آبراه‌ها، انجام اقدامات مدیریتی رودخانه و سیلاب، خودداری از سفرهای برون شهری به ویژه در مناطق کوهستانی، تجهیز خودروها به امکانات ایمنی و گرمایشی، جلوگیری از صعود کوهنوردان، پرهیز از انجام پروازهای هواپیماهای سبک و هلیکوپتر و سایر اقدامات پیشگیرانه و آمادگی دستگاه‌های اجرایی خدمت رسان مانند شهرداری ها و غیره و آمادگی ماشین آلات برف روب در دستور کار باشد.

* افزایش دما بین ۱۰ تا ۱۵ درجه در سواحل خزر و سپس  افت دمای ۶ تا ۱۰ درجه‌ای

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: در دو روز آینده در استان‌های واقع در سواحل خزر افزایش محسوس دما بین ۱۰ تا ۱۵ درجه پیش‌بینی می‌شود و این شرایط روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری در شمال شرقی کشور حاکم است.

وی افزود: با توجه به افزایش قابل ملاحظه دما و امکان ذوب برف احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌های فصلی و سقوط بهمن در ارتفاعات شمال غرب، امتداد رشته کوه البرز و زاگرس مرکزی وجود دارد.

ضیائیان یادآور شد: روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری در سواحل خزر افت دمای ۶ تا ۱۰ درجه‌ای خواهیم داشت و روز جمعه در شمال شرق کشور این شرایط حاکم است.

* وزش باد شدید و گرد و خاک در اغلب شهرها از چهارشنبه تا جمعه

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از چهارشنبه تا جمعه در اغلب مناطق کشور به ویژه در شمال غرب و غرب کشور جنوب غرب و مرکز همچنین دامنه های البرز و وزش باد شدید و گرد و خاک خواهیم داشت.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت بیان کرد: آسمان تهران روز سه شنبه سوم فروردین نیمه ابری با افزایش باد و در شب نیمه ابری گاهی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۲۳ و ۱۲ درجه خواهد بود.

ضیائیان گفت: روز آینده شهرکرد با کمینه دمای صفر درجه سردترین مرکز استان و اهواز با بیشینه دمای ۳۳ درجه گرمترین مرکز استان خواهد بود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

پربحث‌های هفته

آخرین عناوین