نگران نباشید، پسرخاله ها مشغول وارداتند !

سیاسی،   4000101001 ۸۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

. درحالی که گرانی گوشت و میوه همچنان محل انتقاد عموم مردم و برخی کارشناسان اقتصادی است موضوع برخورداری برخی وابستگان مقامات ارشد دولت ها از رانت واردات نیز هر از گاهی از سوی برخی چهره های سیاسی مطرح می شود بدون آنکه واکنشی متناسب را در پیگیری و برخورد با آن از سوی نهادهای مرتبط شاهد باشیم.

نگران نباشید، پسرخاله ها مشغول وارداتند !

به گزارش الف ساعاتی پس از  نامگذاری سال ۱۴۰۰ با عنوان سال «تولید ، پشتیبانی و مانع زدایی» از سوی رهبر انقلاب عضو هیات رییسه مجلس یازدهم رانت وابستگان دولت را در زمینه واردات به عنوان یکی از  موانع مهم تولید برشمرد.

در تازه ترین اظهار نظر  در این زمینه امیرآبادی فراهانی، نماینده مجلس  گفت: «واردات موز و گوشت دست پدر داماد آقای رئیس‌جمهور و پسرخاله آقای وزیر  است»

وی که در برنامه «پرونده ویژه» شبکه سوم حضور یافته بود در این زمینه تاکید کرد: «بخش زیادی از موانع تولید، رانت‌هایی است که برخی مسئولین به اقوام و اعضای ستاد انتخاباتی‌شان می‌دهند».

این نخستین باری نیست که این عضو هیئت رییسه مجلس یازدهم در این زمینه سخن کفته است  .

امیر آبادی فراهانی در اواخر دی ماه سال ۹۹ نیز در یک گفتگوی تلویزیونی از نسبت فامیلی این وارد کننده گوشت با یکی از وزرای دولت سخن گفته بود. 

همچنین پای پدر داماد رییس جمهور پس از آن به میاندکشیده شد که نام وی در فهرست دریافت کنندگان ارز دولتی برای واردات میوه به چشم خورد و او در گفتگو با روزنامه اصلاح طلب ضمن تایید این موضوع تاکید کرد که علیرغم واریز کل معادل ریالی ارز یاد شده تمام آن را دریافت نکرده است. 

«محمدحسین بهشتی» براساس گزارش این روزنامه مبلغ سه میلیون و ۲۶۵ هزار و دو  یورو (دلار ۴۲۰۰ تومانی به صورت معادل) دریافت کرده تا برای واردات موز به کار گیرد.

به گفته وی در همین گفتگو،  «فامیل از این که ایشان رئیس جمهور شده‌اند، ناراحتند. زیرا رئیس جمهوری ایشان هیچ مزایایی نداشته است، در این 5-4 سال جز ضرر و درهای بسته برای فامیل هیچ چیزی نداشته است. هر بلایی هم بر سر خانواده و فامیل می‌آید آن ها مجبورند بهناطر آقای رییس جمهور سکوت کنند.»

وی در همین گفتگو تاکید کرد: «خواهش من این است که اگر کسی می‎داند من از رانت استفاده کرده‌ام، مدرکش را به قوه قضائیه اعلام کند تا بدون هیچ اغماضی به آن رسیدگی شود.»

بهشتی در این کفتگو تاکید کرده بود که « درحالی به من برچسب سلطان موز می زنند که که در هفته در نهایت ۵ تریلی واردات موز دارم که از هفته آینده دیگر ندارم»  

اظهارات تازه عضو هیئت رییسه مجلس در  این زمینه گویای آن است که موضوع رانت های وابستگان مقامات دولتی چنانکه شایسته است مورد بررسی قرار نگرفته یا در صورت رسیدگی و برطرف شدن موردی، ماجرای برخورداری وابستگان مقامات دولت از رانت های مشابه گسترده تر از این موارد است ، تا بدانجا که از نظر امیر آبادی فراهانی عملا به مانعی برای تقویت تولید تبدیل شده است .  

از آنجا که شفافیت در این زمینه ها حرف اول را در نظام های مدعی مردم سالاری می زند توجه به آن در همه زمینه ها بسیار ضروری می نماید؛ به خصوص آنکه اثرات منفی تاخیر و اهمال در این باره عملا خود را در کاهش سرمایه اجتماعی نظام نمودار می سازد، یعنی همان چیزی که از ابتدای تاسیس نظام جمهوری اسلامی پشتوانه ای اصلی به شمار می رود. 

افکار عمومی با مشاهده این افشاگری ها خواهان پیگیری و اطلاع رسانی درباره کم و کیف، صحت و سقم و نتایج آن نیز هستند. نکته ای که در صورت نادیده گرفتن رفته رفته از اثرات مثبت این افشاگری ها و اصلاح گری ها را نزد افکار عمومی خواهد کاست.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۸۷۷۴۶۹۰۹:۲۰:۲۱ ۱۴۰۰/۱/۱
... از سفره ملت در حال تناول هستند.
mostafa.kamali95@yahoo.com۱۸۷۷۵۹۶۱۱:۱۴:۱۵ ۱۴۰۰/۱/۱
تنها راه نجات کشور و انقلاب ملی کردن ثروت های کلان و افسانه ای حرام و نامشروع و ثروت های باد آورده نلشی از تلاطمات اقتصادی می باشد
ناشناس۱۸۷۷۷۶۸۱۳:۴۵:۱۹ ۱۴۰۰/۱/۱
تنها را نجات کشور تفکر و عقلانیت است.
ناشناس۱۸۷۷۸۵۹۱۵:۱۷:۵۴ ۱۴۰۰/۱/۱
پسر و دختر ، داماد و عروس ، خواهر و برادر ، خواهرزاده و برادرزاده ، فک و فامیل ، همشهری و هم زبون ، هم حزبی و هم جناحی ، ... ؛ همه اینها دارن از سفره بیت المال میخورن و تپل میشن
ناشناس۱۸۷۷۹۳۳۱۶:۲۶:۱۸ ۱۴۰۰/۱/۱
گل گفتید این یک فرمول اساسی است
ناشناس۱۸۷۷۶۴۴۱۲:۰۰:۴۴ ۱۴۰۰/۱/۱
سالهای سال وضع اینطوری بوده. حالا که کفگیر به ته دیگ خورده خودش را نمایان کرده است.
ناشناس۱۸۷۷۶۴۶۱۲:۰۲:۳۹ ۱۴۰۰/۱/۱
مسئله این است که این دور تسلسل سالهای سال است که وجود دارد و دست به دست می شود!
ناشناس۱۸۷۷۶۴۸۱۲:۰۴:۱۷ ۱۴۰۰/۱/۱
در کلبه ما اگر رونق نیست، صفا که هست!!!!
پیر دیر و پیچش مو بین۱۸۷۷۶۹۴۱۲:۴۷:۳۰ ۱۴۰۰/۱/۱
حال که بنا به هر دلیلی اعم از فساد و ضعف قوانین و سو استفاده از قدرت و موقعیت و تلاطم های اقتصادی عده زیادی به ثروت های افسانه ای و کهکشانی دست پیدا کرده اند تنها چاره عقلانی این است که این ثروت ها ملی اعلام گردد
ناشناس۱۸۷۷۷۰۶۱۲:۵۴:۵۷ ۱۴۰۰/۱/۱
رئیس صنف مرغدارن گفته بود که باید از تولید حمایت شود! باید به ایشان گفت که ایران تولید مرغ ندارد. بلکه مونتاژ مرغ دارد. وقتی 95 درصد دان مرغ از خارج وارد می شود دیگر تولید نیست. بلکه همان مونتاژ با پرت بسیار بالا با وجود قیمت اب و برق و گاز و گازوییل و نیروی کار تقریبا مجانی در قیاس حتی همین تولید کننده مرغ ترکیه هست. صنعت مرغداری و تولید! مرغ ایران مانند خیلی صنایع دیگر ایران چیزی نیست جز مونتاژ و کانال استفاده از رانت دلار نفتی. اگر روزی مرغداران ایران توانستند دان مرغ را با دلار 25 هزار تومنی وارد کنند و انوقت توانستند در بازار جهانی حتی یک کیلو صادرات داشته باشند باید مجسمه انها را از طلا گرفت. صنایع خودرو و دارو سازی و لبنیات و.... هم همین داستان است. اگر تا الان هم مرغ گران نشده بود به خاطر دلارهای نفتی ذخیره ایران در هند بود که به روپیه و سپس به دان مرغ تبدیل میشد. الان که ان ذخایر تمام شده بانک مرکزی چاره ای جز دادن دلار نیما به نهاده ندارد و نتیجه ان مرغ 40 هزار تومنی است.
ناشناس۱۸۷۸۰۰۷۱۷:۳۱:۳۱ ۱۴۰۰/۱/۱
ما می توانیم دان مرغ تولید کنیم ونمی کنیم ؟اگر می توانیم پس کم کاری وخیانت است اما اگر نمی توانیم پس چاره ای نیست وباید با این افزایش قیمتها کنار بیاییم .
ناشناس۱۸۷۸۱۸۵۲۰:۰۴:۳۸ ۱۴۰۰/۱/۱
نه خیر نمی توانیم. چون آب کافی نداریم. امسال عده ای با خرید گندم بالاتر از نرخ خرید دولت، آن را به مرغداری ها فروختند. مرغداری ها به جای دانه سویا و.... به مرغ هایشان گندم دادند.
ناشناس۱۸۸۰۳۹۷۱۰:۳۵:۰۰ ۱۴۰۰/۱/۳
تا واردات دان مرغ با دلار چهار هزار و دویست و فروش با ارز آزاد و با اختلاس و زد وبند راه صد ساله را یک شبه پیمودن، کلا کدام عاقل به فکر تولید است؟
ناشناس۱۸۷۷۷۰۸۱۲:۵۵:۲۹ ۱۴۰۰/۱/۱
مانند بحث تولید! روغن در کشور. ما تولید روغن نداریم. 95 درصد روغن مصرفی مردم ایران بصورت خام از هند و مالزی و اندونزی وارد می شود و در کارخانه ها تولید! بسته بندی می شود و چند برابر به خلق الله فروخته می شود. مانند بحث دارو. 90 درصد مواد اولیه دارو باز از هند و چین وارد می شودو در این کارخانه های داروسازی بسته بندی می شود. خلاصه نفت در ایران همه چیز است. حالا که درست بفروش نمیرسد و ذخایر دلاری هم در این دو سال با تبدیل به یوان و روپیه و لیر و... ته کشیده می بینید که این همه وزیر صنعتی و اقتصاد کاری نمی توانند کنند جز معذرت خواهی و وعده
ناشناس۱۸۷۷۷۶۴۱۳:۴۲:۴۲ ۱۴۰۰/۱/۱
عزیزم در بحث دارو مواد اولیه آن 70 درصد در داخلی است
عبدالله۱۸۷۹۸۸۶۲۱:۱۲:۵۶ ۱۴۰۰/۱/۲
عزيزم ، با يكي از كارخانه هاي داروسازي تماس بگير تا واقعيت را براتون عنوان كنند يا امار واردات گمرك را سرچ كن
ناشناس۱۸۷۷۷۶۹۱۳:۴۶:۳۸ ۱۴۰۰/۱/۱
جهت اطلاع شما کشوری مثل آلمان و یا ژاپن 80 الی 90درصد موارد اولیه از خارج وارد می کنند و اسم آن هم بسته بندی نیست بلکه با دانش و تکنولوژی محصول جدید از آن مواد تولید می کنند در ضمن ربطی هم به ته کشیدن دلارندارد از همان مسیر صادرات بخشی خصوصی آقایان بگذارند واردات انجام شود
ناشناس۱۸۸۰۶۲۴۱۳:۳۵:۵۸ ۱۴۰۰/۱/۳
کشوری مانند المان و ژاپن هم مانند ایران خیلی از قطعات و مواد اولیه صنعت خودرو سازی خود را در کشورهای دیگر تهیه و تولید می کنند. ولی برون ده صنعت خودور سازی ایران پراید و برون ده صنعت خودرو سازی المان و ژاپن بنز و تویوتا ست.
ناشناس۱۸۷۷۴۷۰۰۹:۲۱:۰۷ ۱۴۰۰/۱/۱
... مردم خودشان می دانند چه خبر است.
ناشناس۱۸۷۷۵۹۸۱۱:۱۸:۵۷ ۱۴۰۰/۱/۱
برای رفع موانع تولید طرح تحقیق و تفحص از بانک مرکزی از واجبات است طبری های بسیار زیادی در سیستم و شبکه بانکی و بانک مرکزی هستند که بصورت اختاپوسی و عنکبوتیرو مویرگی و بصورت ملوک الطوایفی براین سیستم چنبره زده و مانند بختک بر روی اقتصاد کشور افتاده اند
ناشناس۱۸۷۷۶۹۳۱۲:۴۷:۰۰ ۱۴۰۰/۱/۱
تقسیم درآمدهای مفت بین عده ای اندک و فقیر شدن روز به روز قاطبه مردم پیامدهای جدی به دنبال خواهد داشت.
ناشناس۱۸۷۸۱۷۱۱۹:۴۹:۵۲ ۱۴۰۰/۱/۱
چه خبر است؟
ناشناس۱۸۷۸۱۸۶۲۰:۰۵:۱۶ ۱۴۰۰/۱/۱
اگر تو مردم باشی باید بدانی.
ناشناس۱۸۸۰۴۷۹۱۱:۳۶:۵۸ ۱۴۰۰/۱/۳
مردم گمان میکنند که میدانند همانطور که سال ۹۲ و ۹۶ گمان میکردند که میدانند
ناشناس۱۸۷۷۴۷۱۰۹:۲۲:۱۷ ۱۴۰۰/۱/۱
آنانی که با ادامه تحریم ها موافق هستند باید پاسخگوی وضعیت فعلی باشند.
ناشناس۱۸۷۷۶۰۴۱۱:۲۳:۳۱ ۱۴۰۰/۱/۱
لطفا نام ان شخص را که بیش از یکسال یارانه پرداختی کشور از ارز 4200 تومانی سود برده برای ملت افشا کنید و برای ملی کردن ثروت های افسانه ای از همین شخص شروع کنید
ناشناس۱۸۷۷۶۱۸۱۱:۳۳:۴۱ ۱۴۰۰/۱/۱
فائزه هاشمی خواهان تداوم دولت ترامپ و تحریم ها شده بود !
ناشناس۱۸۷۷۶۳۵۱۱:۵۳:۲۳ ۱۴۰۰/۱/۱
قیمت سیب و پرتغال و خیلی از میوه های تولید داخل نجومی شده و این هیچ ربطی به تحریم ندارد دولت نظارت ندارد دلالان میوه را از باغدار مفت می خرند و گران می فروشند.
ناشناس۱۸۷۸۹۶۵۱۱:۴۵:۰۱ ۱۴۰۰/۱/۲
شما تولید کننده سیب و پرتقال باشید و همه هزینه های دیگر زندگیتان چند برابر شود، محصولات خود را به قیمت سال قبل می فروشید؟ نهایتا اگر دولت مانع شود تولید را کنار می گذارید چون صرفه اقتصادی برایتان ندارد.
ناشناس۱۸۷۷۶۶۱۱۲:۱۵:۰۸ ۱۴۰۰/۱/۱
تحریم ها نتیجه فتنه دار و دسته شما در سال 88 بود پس گله نکنید.
ناشناس۱۸۷۷۶۷۱۱۲:۲۲:۵۵ ۱۴۰۰/۱/۱
این کامنت گذار احتمالاً همان کسیست که معتقد است ایرانی‌ها فقط بلد هستند آبگوشت بزباش درست کنند ایشان آقای ترکان هستند تحریم‌ آفرین‌ها همان سلاطین واردات و تاجران تحریم هستند
کند ذهن۱۸۷۸۱۵۱۱۹:۲۹:۰۰ ۱۴۰۰/۱/۱
سلام . آقای ترکان گفت غیر از آبگوشت بزباش قدرت رقابت نداریم . بنظر بنده که درست گفته . شما بفرمایید در چه چیز دیگری قدرت رقابت داریم ؟ ممنون . سلامت و موفق باشید .
ناشناس۱۸۷۷۷۱۱۱۳:۰۰:۰۶ ۱۴۰۰/۱/۱
خودتان را پشت چیزهای دیگر قایم نکنید
ناشناس۱۸۷۷۷۶۱۱۳:۴۱:۰۰ ۱۴۰۰/۱/۱
همان کسانی که فتنه 88 ایحاد کردن و به اوباما جان گفتند تحریم کنید و خنده دارش هم این است که الان مسولیت در کشور هم دارند
ناشناس۱۸۷۸۴۷۶۰۱:۱۰:۴۹ ۱۴۰۰/۱/۲
به به نماینده روحانی کجابودی تاحالا؟ راسی مخالفای رفع تحریم که تو و رئیس جمهورت میگن کجان؟؟ خب ی بار بگید تا مردم پدرشونو درارن،،خودتونید،!!!!!!
ناشناس۱۸۷۷۴۷۵۰۹:۲۶:۴۴ ۱۴۰۰/۱/۱
آنانی که در مسئله رفع تحریم ها کارشکنی می کنند، مسئول مستقیم وضعیت الان کشور هستند/
ناشناس۱۸۷۷۶۲۱۱۱:۳۶:۱۴ ۱۴۰۰/۱/۱
همین وارد کنندگان رانت خوار بدنبال استمرار تحریم ها هستن زیرا در این شرایط سود کلانی به جیب می زنند.
ناشناس۱۸۷۷۶۶۲۱۲:۱۵:۵۴ ۱۴۰۰/۱/۱
به قول خود روحانی فقط 20 درصد مشکلات کشور ناشی از تحریم هاست.
ناشناس۱۸۷۷۴۷۷۰۹:۲۸:۲۵ ۱۴۰۰/۱/۱
از ریاست محترم قوه قضاییه انتظار داریم قانون اعاده اموال نامشروع و سند تحول قوه قضا را با جدیت اجرایی فرمایند و سخنگوی قوه قضا مرتبا در این ارتباط به مردم گزارش بدهند
ناشناس۱۸۷۷۴۷۸۰۹:۲۸:۳۲ ۱۴۰۰/۱/۱
ادعا و تهمت اگر با سند همراه نباشد، جرم است. بارها و بارها شاهد ادعاهای کذب افراد برای تخریب شخصیت دیگران بوده ایم.
ناشناس۱۸۷۷۴۷۹۰۹:۲۹:۵۰ ۱۴۰۰/۱/۱
سلطان سکه را اعدام کردید، مسئله گرانی سکه حل شد؟ مسئله اصلی بسیار بسیار بزرگتر از این ها است.
ناشناس۱۸۷۷۴۸۰۰۹:۳۱:۳۳ ۱۴۰۰/۱/۱
جهانگیری: عده ای با بر هم زدن عمدی بازار روغن و مرغ و میوه در حال تخریب افراد برای بهره برداری جهت انتخابات پیش رو هستند.
ناشناس۱۸۷۷۶۲۳۱۱:۳۹:۵۷ ۱۴۰۰/۱/۱
چرا دولت نتوانست بازار ارزاق عمومی را کنترل کند ؟! چون نه می خواهد نه می تواند آنها خود بخشی از مشکل هستند
ناشناس۱۸۷۷۶۶۴۱۲:۱۷:۴۳ ۱۴۰۰/۱/۱
جهانگیری باید در مورد توزیع بیش از 50 میلیارد دلار رانت ارز 4200 تومانی پاسخگو باشد و فرافکنی نکند.
ناشناس۱۸۷۷۴۸۱۰۹:۳۳:۰۲ ۱۴۰۰/۱/۱
مملکتی که درهایش بسته باشد و اجازه ورود و خروج تنها به افراد معدودی داده شود، به اینجا می رسد.
کور پیش بین در خشت خان و خشت خام۱۸۷۷۴۸۲۰۹:۳۳:۱۸ ۱۴۰۰/۱/۱
موارد ذیل باید برای رفع موانع تولید سریعا اجرایی شود۱- طرح تحقیق و تفحص از بانک مرکزی که با تبانی دولت و رییس مجلس قبل نگذاشتند اجرایی شود۲- اجرای قانون از کجا آورده ای پ مشروعیت سنجی اموال و قانون اعاده اموال نامشروع۳ ملی شدن تمامی دارایی ها و ثروت های بیش از حد یک زندگی خوب و مطلوب۴ طرح ممنوع الخروجی اعضای دولت و مدیرانش تا چند سال پس از پایان کار
ناشناس۱۸۷۷۴۸۳۰۹:۳۳:۳۰ ۱۴۰۰/۱/۱
از گرگ های والستریت چه خبر؟
ناشناس۱۸۷۷۴۸۴۰۹:۳۵:۱۱ ۱۴۰۰/۱/۱
اگر مدیریت جهادی جایگزین مدیریت ناقص قرار گیرد و سوء مدیریت‌ها جمع شود قطعاً دیگر مشکلی باقی نمی‌ماند.
ناشناس۱۸۷۷۴۸۷۰۹:۳۶:۲۵ ۱۴۰۰/۱/۱
هیچ کشوری در دنیا نمی تواند تمام نیازهای خودش را از داخل تامین نماید. کشورها از کالاها و خدمات سایر کشورها هم استفاده کرده تا نیازهای خود را مرتفع سازند. تا تعامل سازنده با دنیا صورت نگیرد، نباید چشم انتظار گشایش اقتصادی باشیم.
ناشناس۱۸۷۷۷۱۲۱۳:۰۱:۱۱ ۱۴۰۰/۱/۱
یکسری برو در گمرکات و چشمانت را خوب باز کن
ناشناس۱۸۷۸۳۵۵۲۲:۰۴:۰۳ ۱۴۰۰/۱/۱
هیچ کشوری در دنیا نمی تواند «تمام» نیازهای خودش را از داخل تامین نماید. اما برخی کشورها از جمله ایران میتونن عمده نیازهای «ضرروی» خودشون رو در داخل تولید کنند. الان هم تقریبا داریم در خیلی از مسائل ضروری بخش مهمی از نیاز رو در داخل تولید میکنیم که باید بیشترش کنیم.
ناشناس۱۸۷۷۴۸۸۰۹:۳۸:۳۰ ۱۴۰۰/۱/۱
باید سیل خروشان نقدینگی را در ۱۴۰۰ به سمت بازار سرمایه بطور اصولی سوق دهید تا تولید و صنعت از این طریق تامین مالی شوند بانک های ورشکسته را هم بتدریج منحل کنید
ناشناس۱۸۷۷۶۸۷۱۲:۴۲:۴۵ ۱۴۰۰/۱/۱
این نوع نسخه ها منسوخ هستند.
ناشناس۱۸۷۷۷۷۲۱۳:۴۸:۲۷ ۱۴۰۰/۱/۱
منسوخ نشده دوستان دولتی شما...
ناشناس۱۸۷۷۴۹۴۰۹:۴۶:۴۱ ۱۴۰۰/۱/۱
پس در انتظار ارزانی و عدالت این چند ماه هم صبر می‌کنیم..
عبدولی۱۸۷۷۴۹۵۰۹:۴۷:۱۹ ۱۴۰۰/۱/۱
آقا زادها رفتن حالا پسر خالاها اومدن !!!
ناشناس۱۸۷۷۴۹۷۰۹:۴۸:۱۲ ۱۴۰۰/۱/۱
سازمان بازرسی و قوه قضائیه چکاره اند؟ اگر قرار به این همه رانت و فساد بود چرا مردم انقلاب کردند ،
ناشناس۱۸۷۷۵۰۱۰۹:۵۱:۳۳ ۱۴۰۰/۱/۱
این مقدار موزی که این اقا وارد میکند 5درصد واردات موز هم نیست.اقای امیرابادی فراهانی اگر توانش را داری اسامی (سه چهار نفر دیگر) را اعلام کن تا مردم بدانند واردات اصلی دست کی و مربوط به کدام گروه است.همینطور وارد کنندگان بزرگ گوشت و نهاده های دامی و .... را هم نام ببر البته اگر زورت میرسد.
ناشناس۱۸۸۰۴۸۹۱۱:۴۷:۳۲ ۱۴۰۰/۱/۳
کدوم مقدار؟ ۵درصد از چه مقدار؟ چرا بیخود میخواهی مظلوم نمایی کنی برای اقوام رییس و وزیر؟ حالا شده مثل دختر مظلوم وزیر؟
ناشناس۱۸۷۷۵۳۰۱۰:۱۷:۱۲ ۱۴۰۰/۱/۱
اندر حكايت پسر خاله ها و نيز پسر خاله هايي كه مشغول صادرات و واردات هستند !! ---------------- اميد واريم تمام پسر خاله ها واقعاً پسر خاله باشند ،چرا كه پسر خاله خوب همچو برادر است ، ...غمخوار است ، و اگر احياناً پسر خاله اي واقعاً آن جوري كه بايد وشايد ، پسر خاله نباشد و زبانم لال براي كسب هر چه بيشتر منافع شخصي خلق خدا را به زحمت بيندازد ، خدا انشاءالله كمكش كند بشود مثل پسر خاله ليلا !! ... پسر خاله ليلا؟ ؟ ... آره جانم پسر خاله ليلا ...، پسر خاله قدرت ، پسر خاله شعبان ، پسر خاله كل حسين !! ... بابا جان مراد را عرض ميكنم ، ..مي پرسي كدام مراد ؟ ..مراد بيگ تصدقتم ، ،مراد بيگ سريال روزي روزگاري !!! ..همون پسر خاله اي كه ، در بيابان راه را بر مردم مي بست و آنها را لخت مي كرد و هست و نيست شان مي برد ، واز اين راه ارتزاق مي كرد و بعداً شد پسر خاله ليلا ، ... كه به راه راست هدايت شد .. افتاد به كار خداپسندانه ...افتاد به كسب مال حلال و در نهايت رفت از آزادي خواهان نهضت جنگل شد .. يادتان آمد ؟... بسيار عالي ...حالا همه دعاكنيم كه هر پسر خاله اي واقعاً پسر خاله واقعي نباشد و نيتش به زحمت انداختن خلق الله باشد ، انشاءالله تعالي به راه راست هدايت شود ... همچو پسر خاله ليلا ... همچون پسر خاله قدرت ... پسر خاله شعبان ، پسر خاله كل حسين ، ! در سريال به ياد ماندني روزي روزگاري !! ... آمين !!
ناشناس۱۸۷۷۵۴۱۱۰:۲۸:۱۴ ۱۴۰۰/۱/۱
تا این وضع ادامه دارد این کشور درست بشو نیست . یکی به این پسر خاله ها بگه اگر واردات انجام می دهید که مردم خرید کنند ، این مردم ته جیبشان خالی شده و چندین دهک ، دیگر رنگ میوه ، گوشت و مرغ را نمی توانند ببینند . دو سه دهک دیگر باقی مانده که آنهم امسال به جمع فقرا می پیوندند .
dayani۱۸۷۷۵۴۳۱۰:۳۱:۰۹ ۱۴۰۰/۱/۱
ایشان چیزتازه ای نفرموده اند . همانطور که خودشان نیز در آخرین بند این متن فرموده اند، این مورد طی همه سالهای بعد از انقلاب رواج داشته است ، حالا یا این یا آن . خیال نمی کنم کسی در ایران زندگی کرده باشد و نداند که این رانت ها چه بلایی بسرش آورده اند. تازه یادمان هست که از سالهای 1335 ببعد شعار از کجا آورده ای در ایران رایج بوده است و هیچ کس نگفته از کجا آورده است ولی مردم میدانند که از کجا آورده اند. این یکی نیز بگذرد.
ناشناس۱۸۷۷۵۵۴۱۰:۳۸:۵۵ ۱۴۰۰/۱/۱
یعنی اگر کسی با رییس جمهور فامیل شد، باید تجارت را کنار بگذارد؟؟؟!!!! این چه تحلیلی است ... شاید این خانواده قبل از فانیل شدن تاجر بوده... این نماینده اگر فامیل تاجر نداره بره یکی پیدا کنه
ناشناس۱۸۷۷۵۸۵۱۱:۰۶:۴۲ ۱۴۰۰/۱/۱
لطفاً خلط مبحث نکنید مردم مشکلی با تاجر بودن فک و فامیل رییس جمهور ندارند، بلکه مشکل اصلی، وجود رانت و روابط پنهانی برای سودجویی توسط اقوام رییس جمهور است که متاسفانه الان اکثر افراد جامعه به این موضوع اذعان می‌کنند اما چون کسی قدرت برخورد با این افراد سودجو را ندارد، لذا همه مردم فقط نظاره‌گر هستند و در خفا سخن می‌گویند.
عبدالله۱۸۷۷۶۱۳۱۱:۳۰:۳۴ ۱۴۰۰/۱/۱
ياد حرف طبري به قاضي افتادم: رفقاي من لواسون را بنامم ميزند، شما رفيق نداري به من چه!!!!...
ناشناس۱۸۷۷۵۵۹۱۰:۴۰:۲۸ ۱۴۰۰/۱/۱
از دست اینها بگیرید به دست فامیلهای نمایندگان مجلس بدهید
ناشناس۱۸۷۷۵۶۴۱۰:۴۳:۵۲ ۱۴۰۰/۱/۱
...هرکس سرمایه دارد و به داد این مردم می‌رسد باید دستش را بوسید ..
عبدالله۱۸۷۷۶۱۵۱۱:۳۲:۱۳ ۱۴۰۰/۱/۱
توجه كنيد وقتي ميگه من فقط هفته اي چندتا كانتينر وارد ميكنم، دارد چه كساني را ميبيند كه واردات ٤-٥ كانتينر هفتگي براشون هيچه
ناشناس۱۸۷۷۶۳۱۱۱:۴۷:۵۷ ۱۴۰۰/۱/۱
از ماست که بر ماست
علیرضا۱۸۷۷۶۷۵۱۲:۲۵:۳۷ ۱۴۰۰/۱/۱
خدایا،خاله هایمان را زیاد کن
حسن۱۸۷۷۶۷۹۱۲:۳۵:۲۸ ۱۴۰۰/۱/۱
واردات جرم نیست. مردم حق دارند در صورت تمایل از کالاهای خارجی خریداری نمایند. نتیجه سیاست غلط ممنوعیت واردات در صنعت به اصطلاح خودروسازی کاملا عیان است. اگر کسی نمی‌تواند با تولیدکننده خارجی رقابت نماید چرا باید هزینه ناتوانی او را مردم بپردازند؟
ناشناس۱۸۷۸۳۵۹۲۲:۰۷:۰۳ ۱۴۰۰/۱/۱
بله واردات جرم نیست به شرط اینکه با دلار رانتی 4200 تومنی نباشه و بعدش به قیمت چند برابر فروخته بشه.
ناشناس۱۸۸۰۴۹۱۱۱:۵۰:۰۱ ۱۴۰۰/۱/۳
بیشتر تجارتهایی که انجام میشه جرم نیست جرم در آن رانتی است که در اختیار اقوام قرار میگیرد
ناشناس۱۸۷۷۷۲۱۱۳:۰۸:۱۲ ۱۴۰۰/۱/۱
رانت که مدرک نمی خواهد شفاهی هم فردی بداند که مثلا ارز دو هفته دیگر گران یا ارزان می شود با چه باری پشت گمرک است کافی است
ناشناس۱۸۷۷۷۲۹۱۳:۱۶:۳۱ ۱۴۰۰/۱/۱
برای تولیدباید اول ومقدما پایه واساس آن که همانا اصل بنیادین کشاورزی وتولیدات کشاورزی که پایه ریزی دیگرتولیدات از آن نشات میگیرد واتفاقا کشور ما در این زمینه ضعف اساسی داردببینیدمیوه ها وخوراکی های دیگرکه همه ازکشاورزی ناشی میشودچگونه گران وگرانتر میشودنظام وحکومت طبق فرمایش رهبری عزیزبایدموانع آنرا برداردوپشتیبانی کند چرا ما بایدموز رایااقلام دیگرراواردکنیم یاگرانتربخریم تمامی حقوق مردم صرف خریدن میوه ها وخوراکی میشود پس تولید کشاورزی وتولید مسکن رکن رکین تمامی تولیدات دیگر است
ناشناس۱۸۷۷۷۳۶۱۳:۲۴:۳۵ ۱۴۰۰/۱/۱
در هر کشوری تجار بر اساس مقررات ،کالایی را وارد یا صادر میکنند پول کشورشان ارزش دارد و با دنیا تعامل و داد و ستد دارند و طبق مقررات مالیات را میدهند و سودی هم‌ میبرند هیچکس هم آنها را متهم به پسر خاله مسول نمیکند
ناشناس۱۸۷۸۳۶۲۲۲:۰۸:۳۵ ۱۴۰۰/۱/۱
در همه جای دنیا قیمت دلار آزاد پنج برابر دلار دولتیه؟
ناشناس۱۸۷۷۷۴۱۱۳:۲۷:۱۳ ۱۴۰۰/۱/۱
یکی از دلایلی که سیاستهای دولت ضد تولید و به نفع وارداته شاید همین باشه. مثل دلار 4200 تومنی.
ناشناس۱۸۷۷۹۰۲۱۵:۵۸:۵۸ ۱۴۰۰/۱/۱
تعجب میکنم که چرا مدارک این افشاگری ها به قوه قضائیه ارائه نمیشود. از دو حال خارج نیست یا افشاگر در صدد اصلاح امور نیست و صرفا به دنبال کوبیدن رقیب است یا اسناد به قوه قضائیه فرستاده شده ولی قوه قضاییه پشت گوش می اندازد.
ایرانی۱۸۷۸۵۹۳۰۵:۴۴:۱۴ ۱۴۰۰/۱/۲
زمانی که جوجه های زنده را از بین میبردید همه ی مردم میدانستند که میخواهید مرغ را هم وارد کنید تا به راحتی از طریق رانت قیمتش را بالا ببرید.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

پربحث‌های هفته

  1. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  2. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  3. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  4. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  5. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  6. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  7. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  8. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  9. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  10. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  11. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  12. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  13. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  14. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

  15. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  16. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  17. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

  18. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  19. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  20. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  21. عملیات "وعده صادق" ؛ بررسی ابعاد تسلیحاتی نظامی

  22. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  23. یک سیلی برای تنبیه

  24. رئیسی: می‌گفتند روی موشک‌ها شعار مرگ بر اسرائیل ننویسیم        

  25. نگاهی به جایگاه و موقعیت ارتش شاهنشاهی

آخرین عناوین