هاشمی: حرف دو سال پیشم را پس می‌گیرم

اجتماعی،   3991226093 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: حرف دو سال پیشم را که گفتم ما یک کیلومتر مترو نساخته‌ایم پس می‌گیرم چرا که اکنون بیش از ۱۰ کیلومتر مترو افتتاح کرده‌ایم.

به گزارش تسنیم، محسن هاشمی رفسنجانی در مراسم افتتاح 3 ایستگاه متروی تهران و ورود 40 دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس به پایتخت، اظهار کرد: ابتدا حرفی را که دو سال زدم و گفتم ما یک کیلومتر مترو هم نساخته‌ایم پس می‌گیرم چرا که اکنون می‌توانم بگویم که بیش از 10 کیلومتر مترو را افتتاح کرده‌ایم.

وی افزود: اگر 9 ایستگاه افتتاح شده و 4 ایستگاهی که سال آینده افتتاح خواهند شد را با در نظر گرفتن ایستگاه‌هایی که در گذشته افتتاح شدند در نظر بگیریم بیش از 20 کیلومتر تونل مترو احداث کرده‌ایم. خوشبختانه دستگاه سی‌تی‌‌بی ام خط 6 که به سمت جنوب حرکت می‌کرد به نزدیکی حرم عبدالعظیم حسنی رسیده که تونل آن نیز 6 کیلومتر است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: همین بخشی که امروز افتتاح می‌شود نیز از نظر سوق‌الجیشی اهمیت ویژه‌ای دارد چرا که شمال غرب تهران تاکنون به مترو متصل نبوده و ایجاد ایستگاه‌های جدید مترو در این بخش یک پدیده در شمال غرب محسوب می‌شود. ترافیک غرب تهران به سمت مرکز شهر از طریق بزرگراه‌های حکیم و... کاهش می‌یابد و مسافران می‌توانند از طریق ایستگاه‌اهی اشرفی اصفهانی، شهید ستاری و تربیت مدرس به مرکز شهر سفر کنند.

به گفته هاشمی افتتاح این ایستگاه‌ها افتخار جدیدی برای شهرداری است که توانسته بخشی از منطقه 5 و بخشی از منطقه 2 را به شبکه مترو متصل کند.