چرا آمریکا نباید در مقابل ایران دست از پا خطا کند؟!

گروه جهان الف،   3991225145 ۱۵۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۲ تکراری یا غیرقابل انتشار
چرا آمریکا نباید در مقابل ایران دست از پا خطا کند؟!

 یک کارشناس امور هسته ای و سیاست خارجی آمریکا می گوید واشنگتن حتی نباید به فکر حمله به ایران باشد، زیرا هر گونه تلاش برای تهاجم به ایران و اشغال آن، فاجعه بار خواهد بود. 

"زاکر کِک" در مقاله ای در نشریه نشنال اینترست آمریکا نوشت، ایران می تواند هزینه ها و تلفاتی سهمگین به آمریکا وارد کند. 

<< تنها راه نظامی که واقعا می تواند ایران را از دست یابی به سلاح های اتمی بازدارد، این است که آمریکا به ایران حمله و آن را اشغال کند و رژیمی طرفدار واشنگتن در این کشور برسر کار آورد تا برنامه های اتمی آن را متوقف کند. با وجود حمایت های گسترده برای ممانعت از فعالیت های اتمی ایران، این گزینه ای است که هیچ ناظر جدی، هرگز آن را پیشنهاد نمی کند. 

بخشی از این مساله قطعا به دلیل خستگی بیش از حد آمریکا به دنبال جنگ های عراق و افغانستان است. اما مساله جدی تر از این حرف ها است. می توان گفت ارتش ایران قطعا ضعیف تر از نیروهای مسلح آمریکا است اما ارتش آمریکا قادر نیست به همان سرعت و شدتی که در عراق و افغانستان عمل کرد، ایران را اشغال کند. در حقیقت تهران قادر است هزینه هایی بسیار گزاف، حتی پیش از اشغال، به ارتش آمریکا وارد کند.  

توانایی ایران در دفاع از خود مقابل تهاجم آمریکا، ابتدا از جغرافیای خشن آن آغاز می شود. "استراتفور" که یک شرکت خصوصی اطلاعاتی است، می گوید "ایران یک دژ مستحکم است که از سه جهت در احاطه کوه ها است و در ضلع چهارم آن اقیانوس قرار گرفته و در مرکز، بیابان های گسترده قرار دارند؛ اشغال ایران بسیار دشوار است." 

"قدرت بازدارندگی آب" همواره تهاجم را برای طرفِ مهاجم دشوار کرده است، و در همین حال تهاجمات آبی-خاکی کار را به ویژه چالش برانگیز کرده است. آمریکا به معنای واقعی قویا ترجیح می دهد از طریق یکی از مرزهای خشکی، به ایران حمله کند نظیر آن چه که در اشغال عراق در سال 2003 انجام داد. اما در این خصوص گزینه های چندانی وجود ندارد.  

در نگاه اول، با توجه به حضور نظامی آمریکا در افغانستان، آغاز تهاجم از غربِ افغانستان منطقی ترین مسیر است اما چنین اقدامی امروز به هیچ وجه گزینه ای مناسب نخواهد بود. 

از منظر لجستیک، استقرار نیروهای گسترده تهاجمی در غرب افغانستان چیزی شبیه کابوس است، به خصوص در این روزها که روابط آمریکا و روسیه بسیار وخیم شده است. 

مهم تر از آن، جغرافیای مرزها در منطقه است... عبور از مرز افغانستان به طرف هر یک از شهرهای مهم ایران مستلزم رد شدن از دو منطقه بزرگ بیابانی است: دشت لوت و دشت کویر. 

دشت کویر به ویژه بسیار ترسناک است زیرا ماهیت آن شبیه شن های روان است. به گزارش استراتفور، " دشت کویر از پوشش های نمکی تشکیل شده که در زیر آن گل و لای حجیم قرار دارد، به سادگی شکسته می شود و هر چیزی را در خود فرو می برد. این منطقه یکی از مخوف ترین مکان های دنیا است." این وضعیت قابلیت های آمریکا را برای استفاده از هر گونه نیروی پیاده نظام مکانیزه و مدرن در تهاجم زمینی، شدیدا محدود می کند.  

مرزهای غربی ایران هم وضعیتی بهتر از این ندارند. مرزهای شمال غربی با ترکیه همجوار است، متحد آمریکا از ناتو، که در حمله واشنگتن به عراق به آن اجازه نداد از خاکش استفاده کند. علاوه بر آن، کوه های زاگرس که در مرزهای ایران با ترکیه و بیشتر مناطق مرزی با عراق قرار دارد، هرگونه تهاجم گسترده از این مسیر را به شدت دشوار می کند.   

تنها استثناء در مرزهای غربی، در منتهی الیه جنوب واقع شده یعنی جایی که رودهای دجله و فرات با هم تلاقی می کنند و آبراه شط العرب (اروندرود) را تشکیل می دهند. این مسیر تهاجم صدام به ایران در جنگ دهه 1980 بود. اما صدام هم متوجه شده بود که این منطقه باتلاقی و دفاع از آن برای هر کشوری آسان است...

لذا آمریکا در تهاجم  به ایران باید از خطوط ساحلی جنوب آن استفاده کند، منطقه ای با وسعت 800 مایل، تقسیم شده میان آبراهی که خلیج فاس و خلیج عمان را به هم وصل می کند. ایران هم تقریبا در ربع قرن گذشته برای چنین برنامه ای کاملا آماده بوده و قابلیت های نظامی خود را به گونه ای تقویت کرده است که مقابل دسترسی آمریکا به این منطقه بایستد. تهران این منظور از قابلیت های تعداد زیادی موشک های غیرهوشمند، قایق های پرسرعت، پهباد، زیردریایی و مین بهره می برد.   

"رابرت کاپلان" مولف آمریکایی در کتاب خود با عنوان "انتقام جغرافیا" درباره خطوط ساحلی ایران می گوید "خلیج ها، ورودی ها، خورها و جزایر آن، بهترین مکان برای مخفی کردن قایق های تندرو است که قادرند با نفت کش ها برخورد کنند." شاید بد نبود این را هم اضافه می کرد "برای مخفی کردن سیستم های پرتاب موشک."

"مایکل کُنل" مدیر برنامه مطالعات ایران در مرکز تحلیل نیروی دریایی آمریکا (CNA) می گوید "جغرافیا عنصری اصلی در برنامه ریزی های نیروی دریایی ایران است. فضای محصور خلیج فارس، که عرض آن در بسیاری مناطق کمتر از 100 مایل دریایی است، قابلیت مانور تجهیزات گسترده نظیر ناوهای هواپیمابر را محدود می کند. اما این وضعیت به نفغ نیروهای دریایی ایران به ویژه سپاه است..."

همه اینها نشان می دهد آمریکا اگر تلاش کند مناطقی را در خطوط ساحلی ایران اشغال کند، باید متحمل هزینه و تلفات زیادی بشود. البته چالش های آمریکا با ایجاد چنین مناطقی حل نخواهد شد... باز هم مساله جغرافیا به نفع ایران است زیرا اکثر شهرهای مهم آن در شمال کشور واقع شده و رسیدن به آنها بسیار دشوار است. مهم تر از آن، ایران کشوری وسیع است. به گزارش استراتفور، ایران هفدهمین کشور بزرگ دنیا است، یعنی بزرگ تر از مجموع فرانسه، آلمان، هلند، بلژیک، اسپانیا و پرتغال- اروپای غربی. 

البته برای عملیات نیروهای آمریکایی نیز شرایط مطلوبی فراهم نیست. در حقیقت، نیروهای سپاه پاسداران از مدت ها قبل در حال برنامه ریزی به منظور افزایش حملات چریکی علیه مهاجمانی بوده اند که تلاش می کنند از خطوط ساحلی ایران به شهرهای شمالی آن نزدیک بشوند... 

... تهاجم به ایران شدیدا چالش برانگیز است. شاید اشغال ایران قابل تحمل ترین راه برای توقف برنامه های هسته ای ایران باشد، اما بسیار بعید است واشنگتن برای این منظور اقدام کند.>>

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۸۷۰۹۸۷۰۶:۱۶:۴۴ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
حمله اقتصادی به ایران کافی بوده اثرات کوتاه مدت را دیدیم و حس کردیم . اثرات بلند مدت هم در پیش است .
گورخواب۱۸۷۱۱۷۷۰۹:۰۳:۲۱ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
مشکل بنیادی و اساسی ایران چیزی نیست که با افزایش قدرت نظامی و هسته‌ای و فرض محال پیروزی بر آمریکا و نابودی اسرائیل مرتفع شود. دموکراسی و دموکراسی و دموکراسی
ناشناس۱۸۷۱۳۴۲۱۰:۱۷:۱۲ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
در سال 1375 بنا شد که ایران در سال 1400 قدرت اول منطقه از نظر اقتصادی، نظامی، رفاه، صنعت و..... شود. اما امروز در آستانه حلول سال 1400، مردم در صف مرغ و روغن ... می ایستند! و تقریبا&quot; از لحاظ همه آمارها در آخر لیست کشورهای منطقه قرار داریم. این واقعیت نشان می دهد که از حرف و شعار تا عمل فاصله بسیار است.
ناشناس۱۸۷۱۷۲۸۱۳:۱۳:۰۹ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
دولتی که حتی توان تامین مرغ و تخم مرغ و روغن خوراکی مردم را ندارد فقط ادعا دارد !
ناشناس۱۸۷۱۳۴۴۱۰:۱۷:۴۷ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
دموکراسی!!! از این بعد لطفا برای ورزشگاه رفتن رای ندهید! کلا دنبال نخود سیاه هستید
ناشناس۱۸۷۱۴۹۷۱۱:۲۵:۴۸ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
قوی نباشی باید بمیری پس شکی نیست که هم اقتصاد هم نظامیمون باید قوی باشه
ناشناس۱۸۷۱۵۷۷۱۲:۰۴:۵۸ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
پروفسور، قوی شدن قرص ویتامین نیست که بخوری قوی شی! چند سال و چند دهه است که می خواهیم قوی شیم؟
ناشناس۱۸۷۱۳۴۶۱۰:۱۸:۲۰ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
مشکل اساسی ایران مدیران ناکارآمد و پیر و کم تحرک و نجومی بگیر است اگر کشور بدست افراد متخصص و متعهد اداره می شد اینهمه نابسامانی و مشکلات اقتصادی و معیشتی نداشتیم.
ناشناس۱۸۷۲۲۳۷۱۸:۳۶:۳۳ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
درسته ولی تا زمانی مثل کشورهای توسعه یافته یا در حال توسعه عمل نکنیم یعنی تعامل با کشورهای مخصوصا تاثیر گذار دنیا متاسفانه همین آش و همین کاسه خواهد بود
ناشناس۱۸۷۱۴۸۸۱۱:۲۰:۱۱ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
قدرت باید متوازن و در همه عرصه ها باشه هم اقتصادی هم نظامی و هم اجتماعی باید به فکر تقویت بنیان های اقتصاد بود
ناشناس۱۸۷۱۲۲۴۰۹:۲۶:۴۵ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
جنگ با آمریکای جنایتکار، رژیم پلید صهیونیستی و آل‌سعود عیاش آن هم در رکاب سید و رهبر عزیزمان امام خامنه‌ای برای ما از عسل شیرین‌تر است. بنابراین اشرار جهان در واشنگتن، تل‌آویو و ریاض برای ترساندن ایران به طبل جنگ نکوبند چراکه پاسخ‌های ملت قهرمانی که در دفاع مقدس امتحان خود را پس داده همیشه کوبنده و پشیمان‌کننده است.
ناشناس۱۸۷۱۲۲۹۰۹:۲۸:۱۰ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
هرچند آمريكايي‌ها طي اين سال‌ها در اقصي نقاط جهان ضرر و صدمات زيادي متحمل شده‌اند ليكن بايد در انتظار ضربات سهمگين‌تر باشند. آن روز دور نيست و همانا وعده خداوند حتمي است. «اليس الصبح بقريب».
ناشناس۱۸۷۱۳۴۹۱۰:۱۸:۴۲ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
چرا خدا باید با ما باشد؟ ما چه مان از دیگران بهتر است که همیشه فکر می کنیم که خدا با دیگران نیست و از ما حمایت می کند؟
ناشناس۱۸۷۱۴۳۰۱۱:۰۰:۰۴ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
نه پس می خواهی خدا همیشه با کد خدا باشد؟ دنیا در حال چرخش است
ناشناس۱۸۷۱۵۳۰۱۱:۳۷:۳۹ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
امریکا شیطان بزرگ در دنیا جنگ افروزی و تهدید و تحریم و ترور می کند و در امور داخلی سایر کشورها مداخله می کند و حامی اصلی تروریسم و مظهر ظلم و جور در جهان است و خداوند حامی مظلومان و ستمدیدگان است و قطعا"ظلم پایدار نمی ماند.
ناشناس۱۸۷۱۵۶۷۱۱:۵۸:۰۴ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
دولتهای خبیث امریکا و اروپا که از اسرائیل کودک کش و غاصب و آل سعود قاتل زنان و کودکان یمن حمایت می کنند مغضوب خداوند متعال هستن شک نکن.
ناشناس۱۸۷۱۶۷۷۱۲:۴۸:۳۷ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
از سطح رفاه و زندگی اونها معلومه که خدا با کی هست
ناشناس۱۸۷۱۲۳۳۰۹:۳۰:۲۴ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
درست است که ما سلاح های خوبی ساخته ایم. اما باید بدانیم که آنها سلاح های بسیار بهتری در اختیار دارند.
ناشناس۱۸۷۱۳۲۷۱۰:۱۲:۴۶ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
مقاله فوق می گوید که امریکا با سلاح های مدرن هم نمی تواند بر ایران غلبه کند.
ناشناس۱۸۷۱۴۶۲۱۱:۰۹:۵۱ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
رفرنس سازی از خصایص شما بزرگواران است الان یک مقاله شد مرجع قابل اتکا
ناشناس۱۸۷۱۶۱۲۱۲:۲۱:۳۹ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
همیشه ما همین را می گفتیم که آمریکا کاری نمی تواند بکند ولی غرب زده ها با دو قطبی سازی کاذب برای ترساندن مردم می گغتند
ناشناس۱۸۷۱۶۶۲۱۲:۴۳:۱۶ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
مقاله را دقیق بخوان تحلیل کاملا"منطقی و صحیح و متقن است.
ناشناس۱۸۷۲۱۴۹۱۷:۱۰:۵۱ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
مقاله فقط نیست بارها آمریکایی ها شبیه سازی کردن و شکست خوردن
ناشناس۱۸۷۲۰۵۷۱۵:۵۶:۵۰ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
با توجه به اینکه مقدرات آمریکا با مقاله فوق تعیین خواهد شد، لذا از نگارنده بخاطر نابود کردن آمریکا در این مقاله سپاسگزاریم.
ناشناس۱۸۷۱۲۴۱۰۹:۳۳:۰۷ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
اثر تحریم های فلج کننده از بمب اتم هم بیشتر است. چون اقتصاد را به قهقرا برده و زندگی را بسیار سخت تر می کند ( البته برای مردم!).
ناشناس۱۸۷۱۳۵۷۱۰:۲۱:۰۰ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
به گفته خود روحانی فقط 20 درصد مشکلات کشور ناشی از تحریمهاست و 80 درصد مشکلات ما بدلیل سوء مدیریت دولتهاست.
ترامپ۱۸۷۱۵۵۶۱۱:۵۲:۱۰ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
درآمد ارزی شده ۵ میلیارد دلار آیا این 20 درصد است؟
ناشناس۱۸۷۱۶۱۵۱۲:۲۳:۵۰ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
وقتی درآمد ارزی را فقط در نفت می بینی مشخص است که نمی توانی دید مناسبی از اقتصاد و تحریم داشته باشی
ناشناس۱۸۷۱۶۶۶۱۲:۴۴:۳۳ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
امسال 40 میلیارد دلار صادرات غیر نفتی داشتیم اما دولت تدبیر ندارد.
ناشناس۱۸۷۱۷۳۰۱۳:۱۵:۱۷ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
صفر شدن صادرات نفت ایران و کمبود درآمدهای ارزی بدلیل بی عُرضگی دولت است.
ناشناس۱۸۷۲۰۵۱۱۵:۵۵:۴۳ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
اینهمه سال بس نیس برا جواب پس دادن؟ دیگه چه وعده ای مونده ندن اقتصاد با حرف درست نمیشه اینکه بگیم همچی هست بازم درست نمیشه
ناشناس۱۸۷۱۲۶۲۰۹:۴۳:۴۲ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
اثرات بلند مدت آن خالی شدن نفت از بودجه است و رفاه به ایران می اید
ناشناس۱۸۷۱۶۷۸۱۲:۵۰:۵۴ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
دانشمند! خالی شدن بودجه از نفت چه ربطی به رفاه داره؟ الان 5 ساله نفت از بودجه ایران حذف شده و تحت سخت ترین تحریم ها هستیم اما آیا این باعث شده در صنعت و کشور داری پیشرفت کنیم. حتی در تولید دان مرغ هم نتونستیم خود کفا بشیم!
ناشناس۱۸۷۲۰۹۸۱۶:۳۰:۱۶ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
دانشمند وقتی بودجه حذف شود دیگر اقتصاد راسرکوب نمی کنند و به صورت علمی دخل و خرج می کنند و نه با پول پاشی نفت که مشکلات مدیریتی را قایم کنند و بعد مانند الان که 5 سال نیست و 3 سالی است اقتصاد را به قعر جهنم ببرند و اگر چند سال همین تحریم ها ادامه دار باشد که نفت را... آن وقت می فهمی چه اتفاقی می افتد
بیگی29۱۸۷۱۷۸۸۱۳:۳۶:۳۶ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
آنوقت درآمد نفت بدون حساب و کتاب از طریق جیب از ما بهتران به غرب و کانادا مهاجرت میکند.
ناشناس۱۸۷۱۲۶۳۰۹:۴۳:۴۵ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
به قول خود روحانی فقط 20 درصد مشکلات کشور بدلیل تحریمهاست.
ناشناس۱۸۷۱۵۶۴۱۱:۵۶:۴۰ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
حالا دیگه حرف روحانی رو قبول دارید!؟
ناشناس۱۸۷۱۶۱۷۱۲:۲۵:۰۹ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
یادش بخیر زمان احمدی نژاد هم همین را می گفتیم تحریم کیلویی چند
ناشناس۱۸۷۱۶۶۹۱۲:۴۵:۲۷ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
حرف حق را باید پذیرفت حتی اگر دشمن بگوید.
ناشناس۱۸۷۲۰۵۵۱۵:۵۶:۲۲ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
اینا بات هستن
ناشناس۱۸۷۲۲۴۳۱۸:۴۲:۱۶ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
روحانی مجبوره جلوی آمریکا وحامیان تحریم این طوری بگه وگرنه یه بچه ۵ساله هم میدونه مشکل اقتصادی ایران به دلیل تحریمه .
ناشناس۱۸۷۰۹۹۱۰۶:۱۷:۱۴ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
امریکا چاره ای جز رفع تنش و صلح ندارد
ناشناس۱۸۷۱۳۲۹۱۰:۱۲:۵۶ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
اولا مرگ بر آمریکا دوما مرگ بر استکبار و در نهایت نیز مرگ بر استبداد و خودکامگی اما ایکاش این بزرگوار توضیح دهند چرا و به چه دلیل امریکا چاره ای جز رفع تنش و صلح ندارد؟
ناشناس۱۸۷۱۰۰۳۰۶:۳۴:۴۴ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
چون که ما زورمان خیلی زیاد است و همه از ما میترسند
ناشناس۱۸۷۱۲۷۸۰۹:۵۳:۰۵ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
اندیشکده امریکایی: حمله نظامی به ایران حماقت محض است.
ناشناس۱۸۷۱۳۵۰۱۰:۱۹:۱۸ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
وقتی تحریم هست و جواب میدهد ، حمله نظامی و صرف بودجه حماقت است با اندیشکده موافقم .
ناشناس۱۸۷۱۵۴۴۱۱:۴۳:۳۲ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
امریکا اگر کشوری را ضعیف ببیند حمله می کند همانند لیبی و عراق و افغانستان که مورد حمله امریکا قرار گرفتن تحریم برای کشورهای قوی اعمال می شود و اما تحریم ها را می توان خنثی و رفع کرد.
ناشناس۱۸۷۱۶۸۱۱۲:۵۲:۳۸ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
پس چرا سال 1367 به ایران حمله نکرد؟ اون موقع ما هیچ سلاح پیشرفته ای نداشتیم حتی کشور گلوله آر پی جی هم نداشتیم
ناشناس۱۸۷۱۹۸۷۱۵:۱۸:۵۲ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
چند بار در حمایت از صدام درگیر شد
ناشناس۱۸۷۲۰۳۱۱۵:۴۰:۲۰ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
در سال 1367 سپاه ناوچه امریکایی را در خلیج فارس زد و یانکی ها از سپاه و قایق های تندرو ایرانی وحشت داشتند و جرئت درگیری را نداشتند.
ناشناس۱۸۷۱۳۸۵۱۰:۳۳:۰۶ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
برای آن کسی که در کاخ سفید پشت میز شیک خود نشسته است، حماقت معنی ندارد.
ناشناس۱۸۷۱۴۹۶۱۱:۲۴:۲۲ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
ما تونستیم در این حداقل ده سال ی درصد فقط و فقط یک درصد به امریکا ضرر بزنیم مثلا یک درصد تورم در امریکا بیشتر بشه ؟!
ناشناس۱۸۷۱۵۷۶۱۲:۰۴:۵۶ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
امریکا اکنون 50 میلیون نفر بیکار و گرسنه و بی خانمان و بی پول دارد که به نان شب محتاج هستن و این کشور با مشکلات اقتصادی شدیدی مواجه شده است.
ناشناس۱۸۷۲۱۷۷۱۷:۳۶:۴۳ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
تعداد بیکاران آمریکا در اول اسفند ۱۰.۱ میلیون نفر هست. ۵۰ میلیون؟ بگذریم از اینکه برای تعیین شخص بیکار استاندارد مشخصی دارن که خیلی ها که در آمار ایران دارای کار حساب میشن اونجا جز دیوارها هستن
ناشناس۱۸۷۲۶۹۱۰۸:۲۷:۰۵ ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
بودجه حمایتی آمریکا برای دوره کرونا اندازه 30 سال بودجه ایران است.
ناشناس۱۸۷۱۰۱۸۰۷:۰۳:۵۸ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
حزب فقط حزب علی رهبر یکی سید علی
ناشناس۱۸۷۱۳۳۳۱۰:۱۳:۴۷ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
حزب فقط حزب خدا
ناشناس۱۸۷۱۴۳۶۱۱:۰۲:۳۵ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
ما از حزب زمینی حرف می زنیم که برای اتحاد به حرف های او گوش بدهید وگرنه ضرر خواهید دید
ناشناس۱۸۷۱۵۴۳۱۱:۴۲:۴۱ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
از حزب خدا به حزب علی میرسیم
ناشناس۱۸۷۱۵۷۹۱۲:۰۵:۴۶ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
حزب فقط حزب الله / رهبر فقط روح الله
ناشناس۱۸۷۱۰۲۷۰۷:۲۲:۵۷ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
دفاع هر کشوری از تمامیت سرزمینی خود امری بدیهی و مشروع است. اما تکرار هزار باره این واقعیت هیچ دردی را دوا نمی کند. شاخ و شانه کشیدن برای قدرت های جهانی هم جز شعار چیزی دیگری نیست.
ناشناس۱۸۷۱۲۶۷۰۹:۴۵:۵۷ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
این مقاله نشریه نشنال اینترست نشان می دهد که بحث حمله نظامی کاملا"منتفی است و شاخ و شانه کشیدن امریکا برای ایران فقط بلوف است.
ناشناس۱۸۷۱۲۷۶۰۹:۵۲:۳۳ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
ببخشید که ما در خاک آمریکا می خواهیم عملیات کنیم و یا فقط ما فعالیت های صلح امیز هسته ای انجام می خواهیم بدهیم! دوران شماها خیلی وقت است به سر امده و هر چی جلوتر برویم کمر رنگ تر خواهید شد چون دیگر نمی‌توانید ملت را با این حرف ها خام کنید
ناشناس۱۸۷۱۲۹۴۱۰:۰۱:۰۴ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
امریکا در جهان قوی تر از ایران است ولی در منطقه و علیه ایران عددی نیست و دیگر نمی تواند اشغال کند و خیلی وقت است عبور کردیم از اشغال شدن
ناشناس۱۸۷۱۰۲۹۰۷:۲۳:۴۹ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
آمریکا مقابل چین با جمعیت ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون نفر و اقتصاد دوم دنیا ، هر روز در حال دست از پا خطا کردن است :-)
ناشناس۱۸۷۱۲۵۸۰۹:۴۰:۵۰ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
چین 1/5 میلیارد نفر جمعیت دارد و اگر نفری یک سطل آب بریزند کل ایالات متحده را آب می برد.
ناشناس۱۸۷۱۳۱۱۱۰:۰۷:۴۷ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
مهم اینجاس که چی جوری میخواد ۱ سطل آب رو بریزه !
ناشناس۱۸۷۱۵۵۱۱۱:۴۵:۴۶ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
مهم این است که امریکا از ابر قدرت نظامی و اقتصادی دنیا (چین) به شدت وحشت دارد.
ناشناس۱۸۷۱۶۸۹۱۲:۵۵:۴۵ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
سال گذشته آمریکا 2000 دانشجوی چینی رو از خاک آمریکا اخراج کرد و چین شروع به التماس کرد که این دانشجو ها برگردن به دانشگاه. این ترس چین از آمریکاست؟
سعید۱۸۷۱۸۶۳۱۴:۱۱:۲۰ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
دوست عزیز اتفاقا آمریکا خیلی خوشحال میشه که هر چینی یه سطل آب بریزه. جمعیت چین: ۱.۵ میلیارد نفر حجم هر سطل آب: ۲۰ لیتر = ۲ صدم متر مکعب حجم کل آب : ۳۰ میلیون متر مکعب ظرفیت سد فورت پک که در سال ۱۹۴۰ یعنی ۸۱ سال پیش در آمریکا به بهره برداری رسید: ۹۵ میلیون متر مکعب یه سوم سد هم پر نمیشه
ناشناس۱۸۷۱۳۴۳۱۰:۱۷:۳۹ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
ما چی؟ از خودمان بگو ! ختم کلام: دنیا هرگز زورش به ما نمیرسد . پاشنه آشیل ما فسادهای کلان و اختلاسهای گسترده است ....
ناشناس۱۸۷۱۳۰۳۱۰:۰۴:۴۳ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
چین قویترین و بزرگترین ارتش دنیا را دارد امریکا از چین و روسیه و ایران مثل سگ می ترسد.
ناشناس۱۸۷۱۰۳۲۰۷:۲۴:۳۲ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
ما در مدت 8 سال جنگ نظامی با عراق نتوانستیم از پس صدام بر بیاییم. چطور می خواهیم از پس آمریکا بر بیاییم؟
ناشناس۱۸۷۱۲۴۲۰۹:۳۳:۱۴ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
آمریکا حمله کرد به عراق... ولی ایران در عراق ارج و قرب دارد..چه کسی در عراق پیروز شد؟!!
ناشناس۱۸۷۱۳۰۹۱۰:۰۷:۰۹ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
ما می خواستیم از راه کربلا به قدس برویم. توانستیم؟
ناشناس۱۸۷۱۵۲۱۱۱:۳۵:۴۰ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
فعلا که راه کریدور از ایران به لبنان زدیم برای تحقق آن شعار اندکی صبر نزدیک است
ناشناس۱۸۷۱۵۵۲۱۱:۴۷:۴۴ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
ان شاءالله اسرائیل غده سرطانی و سگ هار منطقه به زودی نابودی می شود و قدس شریف آزاد می شود.
ناشناس۱۸۷۱۳۶۵۱۰:۲۵:۰۸ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
ایران چه عرج و قربی دارد؟ 6 میلیارد دلار پولش را عراق بلوکه کرده در حالیکه مردم ایران در شرایط اقتصادی سختی به سر می برند.
ناشناس۱۸۷۱۵۲۵۱۱:۳۶:۳۹ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
بخش دولت ایران مشکل دارد بخش خصوصی داردکار می کند با عراق
ناشناس۱۸۷۱۲۵۵۰۹:۳۹:۰۹ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
صدام در جنگ تحمیلی 8 ساله از طرف امریکا و فرانسه و آلمان و برخی دیگر کشورها حمایت تسلیحاتی و مالی می شد اما حتی نتوانست یکی از شهرهای مرزی ایران رو جدا کند !
ناشناس۱۸۷۱۳۶۰۱۰:۲۱:۴۲ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
خوب الان که همه کشورهای دنیا به آمریکا در جهت تحریم ها کمک کرده و پشت آمریکا هستند!
ناشناس۱۸۷۱۴۴۵۱۱:۰۴:۲۲ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
یک سری برو در گمرکات تا ببینی چه خبر است
ناشناس۱۸۷۱۵۵۴۱۱:۴۹:۳۸ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
به قول جان کری اگر برجام نبود دیوار تحریمهای ضد ایرانی فرو ریخته بود.
ناشناس۱۸۷۱۷۶۹۱۳:۳۲:۰۶ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
بسیار عجیب و بودار است که نامی از حامی اصلی تسلیحاتی عراق یعنی روسیه نمی برید!! این ترس ناشی از چیست؟؟؟
ناشناس۱۸۷۲۰۰۱۱۵:۲۷:۱۷ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
ناشی از این است که شوروی تجهیزات می فروخت و کاسبی می کرد
امید۱۸۷۱۲۶۱۰۹:۴۲:۳۳ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
بسم الله الرحمن الرحیم عزیز دل برادر یا خواب هستی یا جنگ ایران و عراق را ندیدی . ما در جنگ اولا با تمام دنیا می جنگیدیم و فقط از ۳۲ کشور دنیا اسیر گرفتیم و به فیلم‌هایی که از درون عراق در زمان جنگ تهیه شده است نگاه کن تمام نظامیان و کارشناسان خبره نظامی دنیا ارتش عراق را هدایت می کردند و نتوانستند هیچ غلطی بکنند . سایت محترم الف یک مقدار حقیقی تر کارشناسی کن . اگر جنگی رخ دهد در ساعات اولیه هزاران سرباز آمریکایی را به اسارت می گیریم چه در عراق و چه در سوریه و چه در افغانستان و اگر جنگی رخ دهد ارتشی متشکل از میلیون ها نفر از تمام دنیا به قول سردار نقدی ارتش ۱۰۰ میلیونی که ایران آنها را ساماندهی کرده است در هر کجای دنیا به آمریکا ضربات سهمگینی خواهند زد و خود آمریکایی ها در تحلیل هایشان تمام این موضوعات را بیان می کنند و برای همین است آنها می گویند ایران باید به حضور منطقه ای خود پایان دهد . به قول وزیر دفاع چین : اگر ما مانند ایران جرات داشتیم آمریکا جرات نمی کرد حتی سمت دریای چین بیاید . یک سری هم به تنگه هرمز بزنید و به قول شما بزرگترین ارتش دنیا ناوهای هواپیمابرش چگونه با ترس و با زبان فارسی در تنگه عبور می کند .
ناشناس۱۸۷۱۲۶۸۰۹:۴۶:۲۱ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
خخخه ساعت خواب عراق حمله کرد وجلوی اشغال شدن کشور را گرفتیم تازه آن موقع قدرت الان هم نداشتیم پس سطح هر دوره ایران را با هم یکی نفرمایید
ناشناس۱۸۷۱۴۱۸۱۰:۴۹:۳۲ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
همه کشور ها دست روی دست گذاشته اند و ما را تماشا می کنند؟ فقط ما موشک ساخته ایم؟
ناشناس۱۸۷۱۶۲۷۱۲:۲۹:۱۱ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
ما هم ساختیم پس دیگر حرف از جنگ را کنار بگذارید!
ناشناس۱۸۷۱۲۸۱۰۹:۵۴:۵۲ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
صدام با حمایت تمام قد امریکا و اسرائیل و اروپا از پس ایران بر نیامد.
ناشناس۱۸۷۱۰۳۵۰۷:۲۷:۴۶ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
اللهم عاقبه امورنا خیرا
ناشناس۱۸۷۱۰۵۳۰۷:۴۰:۴۱ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
سه هزار نفر نیروی ویژه تو تهران های برد کنه با پشتیبانی نیروی هوایی ظرف ده ساعت همه چی با کمترین هزینه به سرانجام می رسد
ناشناس۱۸۷۱۲۷۳۰۹:۴۹:۴۷ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
3000 نفر که عددی نیست اگر 300 هزار نفر هم بتواند برد کند !!! مردم ایران در عرض 10 دقیقه همه مهاجمان یانکی را قتل و عام می کنند.
ناشناس۱۸۷۱۳۷۶۱۰:۲۹:۳۴ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
در این که مردم ایران وطن پرست هستند، شکی نیست. اما شرایط طوری شده که بسیاری از وضعیت سخت کنونی خسته و ناتوان شده اند. ضمن آن که وجود آقا زاده ها و ژن های خوب و مسئولانی که به فکر خودشان هستند، بیشتر به این وضعیت دامن رده است.
ناشناس۱۸۷۱۲۸۰۰۹:۵۴:۲۶ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
زیاد بازی اینترنتی می کنی؟ خخخه
ناشناس۱۸۷۱۵۳۳۱۱:۳۸:۱۸ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
فکر کن با بازی کلش مهره 3 هزار نفری می‌چیند وسط نیروی مقابل خخخه
ناشناس۱۸۷۱۲۸۷۰۹:۵۷:۴۲ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
ایران در چند دقیقه با سامانه اس 300 روسی و سامانه موشکی داخلی که پهپاد گلوبال هاواک را سرنگون کرد تمام هلیکوپتر و هواپیماهای مهاجم دشمن را نابود می کند.
ناشناس۱۸۷۱۸۹۴۱۴:۲۵:۴۴ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
بابا استراتژیست چرا بایدن تو رو به کنگره معرفی نکرد بجای وزیر دفاع فعلی؟، از شدت این نبوغ که داری حیف شدی!!!!!!
ناشناس۱۸۷۱۰۵۵۰۷:۴۰:۵۵ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
قطعا نمیتونه غلطی بکنه چرا فاز جنگ میدی الف؟
ناشناس۱۸۷۱۲۹۹۱۰:۰۳:۱۶ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
غربگدایان داخلی دائما" فاز جنگ می دهند.
ناشناس۱۸۷۱۳۳۲۱۰:۱۳:۳۶ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
برای دو قطبی سازی تا باج بدهیم و بعد که نوامیس را دادیم آن وقت زمان حمله فرا برسد ولی کورخواندن
ناشناس۱۸۷۱۰۶۰۰۷:۴۵:۵۲ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
بیشتر شبیه رمان تخیلی بود
ناشناس۱۸۷۱۲۹۰۰۹:۵۹:۴۴ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
مقاله جالبی بود و نشان داد آنهایی که موضوع حمله به نظامی به ایران را مطرح می کنند خیالبافی می کنند.
ناشناس۱۸۷۱۰۶۳۰۷:۴۸:۱۷ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
تومون خودمون رو کشته و بیرونمون مردم رو !
ناشناس۱۸۷۱۰۶۶۰۷:۵۰:۴۸ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
متاسفانه امریکای جنایتکار نیاز به درگیری نداره با تحریم کار خود را جلو میبرد کشوری که چند سال تحریم بشود با یک کشور جنگ زده فرقی نمیکنه
ناشناس۱۸۷۱۲۹۷۱۰:۰۱:۵۵ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
عمده مشکلات کشور ناشی از سوء مدیریت دولته زیرا 25 سال قبل هم که تحریم بانکی و نفتی و لیست سیاه FATF نبود با مدیریت همین آقایان تورم و شاخص فلاکت رکورد زد.
ناشناس۱۸۷۱۳۶۱۱۰:۲۲:۲۲ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
آن اقتصاد را که دوستان لیبرال اداره می کنند ولی بخش نظامی که جز قدرت‌های بزرگ هستیم بخش انقلابی و آن بخش انقلابی هم شانه خالی نمی کنند
ناشناس۱۸۷۱۰۷۰۰۷:۵۲:۰۴ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
صبر کنن از درون خودمون قبر خودمونو میکنیم با این افتضاحی که مسئولان به بار میارن
ناشناس۱۸۷۱۰۹۷۰۸:۰۷:۲۰ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
آمریکا هیچ نیازی به جنگ نظامی با ایران ندارد. همین جنگ اقتصادی کافیه
ناشناس۱۸۷۱۲۶۵۰۹:۴۴:۳۳ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
چون توان بیشتری ندارد
ناشناس۱۸۷۱۱۰۲۰۸:۰۹:۲۶ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
آمریکا از شرایط کنونی ایران داره نهایت بهره رو میبره. فروش سلاح به کشورهای عربی، خوراک تبلیغاتی جهت اسلام هراسی و... پس چرا باید به ایران حمله کنه؟
ناشناس۱۸۷۱۱۰۵۰۸:۱۲:۱۴ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
در سال ۱۳۶۷ و در زمان پایان جنگ ۸ ساله ایران از نظر نظامی در ضعیف ترین حالت ممکن بود. به گفته کسانی که اون زمان جبهه بودن و خاطرات هشمی رفسنجانی جبهه ها خالی از رزمنده بود. سلاح و مهمات هیچی نداشتیم. پس چرا آمریکا در اون زمان به ایران حمله نکرد؟ در شرایطی که آمریکا در اون سال حدود ۲۰ سال بود که وارد جنگی نشده بود؟
ناشناس۱۸۷۱۶۹۵۱۲:۵۹:۰۵ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
به نکته بسیار دقیقی اشاره کردی. همین یک نکته خیلی چیز ها رو روشن می کنه
ناشناس۱۸۷۲۰۱۰۱۵:۳۰:۵۳ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
باید بهانه درست می کرد برای حمله و بهانه ای نداشت هر چند یک چشم زهری از سفارت و طوفان شن از آمریکایی ها گرفته شد حتی جنگ با عراق هم چند بار خودش دخالت محدود کرد و فهمید نباید درگیر شود به خاطر جوابی که از طرف ما دید
ناشناس۱۸۷۱۱۱۵۰۸:۱۶:۵۸ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
سوال اصلی این هست که آیا سیاستهای ایران به ضرر آمریکا شده یا به نفعش؟
ناشناس۱۸۷۱۱۱۶۰۸:۱۷:۱۱ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
در دنیای امروز ، کشوری قدرتمند است که اقتصاد قوی داشته باشد . همه چیز غیر از این توهم محسوب میشود
ناشناس۱۸۷۱۱۹۳۰۹:۱۱:۰۰ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
اقتصاد ما اول است از آخر
ناشناس۱۸۷۱۳۹۲۱۰:۳۶:۱۵ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
در اقتصاد ما دوشادوش ونزوئلا و زیمبابوه در حال حرکت به جلو هستیم
ناشناس۱۸۷۱۴۱۹۱۰:۴۹:۵۰ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
زیمبابوه و ونزوئلا پیشکسوت ما هستند در اقتصاد . ما پشت آنها در حرکتیم
ناشناس۱۸۷۱۵۹۰۱۲:۰۹:۱۳ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
دولت روحانی رکورددار تورم در 60 سال اخیر است با این دولت روند ونزوئلا شدن ایران تسهیل شد.
ناشناس۱۸۷۱۴۰۳۱۰:۴۱:۲۶ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
قدرتمندی ژاپنی ها را که دارای اقتصاد قدرتمندی هستند در پنهان شدن پشت امریکا مقابل کره شمالی به عیان می بینیم لازم به توضیح امثال شما بیخبران نیست
ناشناس۱۸۷۲۰۶۵۱۶:۰۵:۰۵ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
پاسپورتش ۱۸۰ کشور میارزه. مال شما جز کشورایی که پول دادین بهشون کجا ارزش داره
ناشناس۱۸۷۱۱۲۱۰۸:۱۸:۲۹ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
البته تا آمریکا بخواهد این همه زور بزند و ایران را تسخیر کند چیزی از رژیم غاصب صهیونیستی باقی نمانده است.
ناشناس۱۸۷۱۲۱۵۰۹:۲۲:۵۱ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
یه وقت مثل عین الاسد نباشه
ناشناس۱۸۷۱۲۷۵۰۹:۵۱:۴۴ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
حملات موشکی به عین الاسد و ساقط کردن پهپاد گلوبال هاوک 200 میلیون دلاری نشان داد که امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.
ناشناس۱۸۷۱۳۳۹۱۰:۱۵:۲۴ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
در عین الاسد چاله های عمیقی در زمین ایجاد شد
ناشناس۱۸۷۱۵۶۱۱۱:۵۴:۳۰ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
ترامپ گفته بود اگر ایران پاسخ ترور سردار سلیمانی را بدهد به 52 نقطه حمله می کنیم اما با حملات موشکی به عین الاسد هیچ غلطی نتوانست بکند.
ناشناس۱۸۷۱۷۰۳۱۳:۰۲:۳۴ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
آمریکا با توقیف چهار نفت کش ایران هر یک به ارزش چند صد میلیون دلار، خسارت پهباد کاملا مستهلک خود با 6 سال سابقه پرواز را با قیمت یک پهباد نو از ایران گرفت. هنوز نفهمیدید وقتی یک پهباد که ارتفاع معمول پروازش 20هزار پا است میاد در ارتفاع 8هزار پایی و در تیرس سامانه ایرانی در حقیقت یک تله است
ناشناس۱۸۷۲۱۱۳۱۶:۳۶:۴۶ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
هنوز که درگیر تبلیغات هستی
ناشناس۱۸۷۱۲۸۸۰۹:۵۸:۰۴ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
در جواب عین الاسد که جرات نداشتید پاسخ بدهید و بدتر از آن فرار می کردین و به پناهگاه در می رفتید فکر کن ابر قدرت نظامی در برود! و بماند که اینقدر ترس داشتید از آبروریزی کشته و زخمی ها را هم مخفی کردین
ناشناس۱۸۷۱۷۰۵۱۳:۰۳:۳۸ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
به پناهگاه رفتن نشانه ترسه؟! جدا شما این طور نظامی هستید؟
ناشناس۱۸۷۱۹۹۴۱۵:۲۳:۱۸ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
وقتی حمله می شود وظیفه دفاع کردن از پایگاه بر کی هست؟ دیگر اینقدر کد خدایتان را...!
ناشناس۱۸۷۱۱۳۱۰۸:۲۸:۱۸ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
چون زور ما خیلی بیشتر از آمریکا ست و در کمتر از 24 ساعت می توانیم آمریکا رو از پا در بیاوریم
من ایرانی هستم۱۸۷۱۱۳۳۰۸:۲۸:۵۴ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
در رابطه با جنگ امریکا علیه عراق هم کارشناسان شما می گفتند که امریکایی ها بیش از 6 ماه در پشت بصره متوقف خواهند شد ودر گرمای طاقت فرسای تابستان همگی نابود می شوند. ولی 2 تا 3 روز بعد اعلام شد که بغداد به تصرف نیروهای امریکایی درآمد. امیدواریم که جنگی با امریکا صورت نگیرد .چون در اینصورت تمامی زیرساخت های ایران را نابود می کنند. وشما هم میتوانید دلخوش باشید که یکی دو تا ناوچه امریکا رو غرق کنید. یعنی نابودی یک کشور در مقابل غرق یکی دو تا ناو جنگی. شما این رو پیروزی میدانید.
ناشناس۱۸۷۱۴۶۱۱۱:۰۹:۴۱ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
حکومت مرکزی که فراری بشود فاتحه خوانده است قربان و آن حکومت فراری هم قبلش تمام توان نظامی را به این و آن داده در جهت صلح خیالی و یک طرفه
ناشناس۱۸۷۱۷۱۹۱۳:۰۸:۳۰ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
وقتی اطلاعات تاریخی و نظامی ندارید واجبه کامنت بزارید؟ در زمان اشغال کویت توسط عراق، ارتش عراق در اوج قدرت و دارای تمامی تجهیزات روز دنیا بود. اما کشوری رو که ما باهش 8 سال جنگیدیدم و آخرش مساوی شدیم ارتش آمریکا در عرض کمتر از 15 روز به طور کامل ویران کرد و طبق برخی آمار بیش از 20 هزار سرباز عراقی رو فقط در هفته اول جنگ کشت. و هنوز بعد از 30 سال عراق نتونسته زیر ساخت قبل از جنگ رو ایجاد کنه. شما هم نیاز دارید اون تجربه رو تکرار کنید
ناشناس۱۸۷۲۰۳۶۱۵:۴۵:۳۳ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
مقاله فوق توضیح داده که ایران مثل افغانستان و عراق آسیب پذیر نیست.
ناشناس۱۸۷۲۱۱۷۱۶:۳۹:۱۹ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
جهت اطلاع تاریخی شما صدام هواپیماهای نظامی را فرستاد ایران و یا در توافقی با آمریکا کل سلاح های نظامی کارآمد را بار کرد و از عراق خارج کرد و بعد آمریکا جان با خیال راحت حمله کرد
ناشناس۱۸۷۱۱۳۶۰۸:۳۰:۵۳ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
با سپاس از نویسنده مطلب بله مطلب از یک بعد درست است اما هزینه سنگین اقتصادی که درگیری و تنش با امریکا به ما تحمیل می کند کمتر از هزینه جنگ تمام عیار نیست در دهه 50 یک فرهنگ امریکا ستیزی توسط چپ ها به ما منتقل شد که هنوز ادامه داره و هزینه ایجاد می کنه در حالی که اگر ما خود را از نظر اقتصادی توسعه می دادیم و این هزینه ها را نداشتیم اکنون در اقتصاد می توانستیم جلوی امریکا بایستیم و به یه جایی میرسید که توان تحریم ما را هم نداشت خوب است دوستان از این جهت هم عنایت داشته باشند که این سیاست چقدر هزینه به ما وارد کرده است و محاسباتی بکنند و تحلیل چند بعدی ارائه شود و من الله توفیق
ناشناس۱۸۷۱۱۳۸۰۸:۳۳:۰۳ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
بزرگترین قدرت در دنیا پایگاه اجتماعیه نه قدرت نظامی اگر پایگاه اجتماعی ما مثل اوایل انقلابه امریکا که هیچ سراسر دنیا در مقابل ما تعظیم خواهند کرد وگرنه با تکیه بر موشک کاری از پیش نخوهیم برد .
ناشناس۱۸۷۱۲۱۴۰۹:۲۲:۴۲ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
عاشق نظم نظامی ها هستم. فقط اون نفر آخر دو نفر پشت سر رهبر کی هست؟ زورش اومده سلام بده سفت و محکم...
ناشناس۱۸۷۱۳۰۴۱۰:۰۴:۵۳ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
اونها بادیگارد هستند.
ناشناس۱۸۷۱۳۸۳۱۰:۳۲:۱۷ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
لباس سبزه بادیگارد هست؟
ناشناس۱۸۷۱۵۲۳۱۱:۳۵:۴۹ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
مسئول بادیگاردها است.
ناشناس۱۸۷۱۳۱۹۱۰:۱۰:۴۲ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
محافظ سلام نمیده
ناشناس۱۸۷۱۲۴۶۰۹:۳۵:۴۰ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
آمریکا و زودتر از او در آینده نزدیک اسـرائیل به زباله دان تاریخ می پیوندند و حتی دوستان آمریکا از شدت تعجب تعدادی شاخ بر سرشان خواهد رویید..باور نمی کنند؟...منفی می دهند؟!!...هیچ ایرادی ندارد خودشان با چشمانشان خواهند دید!!!
ناشناس۱۸۷۱۴۰۱۱۰:۳۹:۵۵ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
تا کور شود هر آنکه نتواند دید
ناشناس۱۸۷۱۴۴۷۱۱:۰۵:۵۱ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
فعلن که ما تو صف مرغ و کرونا داریم همدیگه رو میکشیم نیاز به حمله نظامی نیست
ناشناس۱۸۷۱۵۹۳۱۲:۱۰:۲۸ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
با وجود تخصیص ارز 4200 تومانی صف های طویل مرغ و تخم مرغ نشانه اوج بی عُرضگی دولت است.
ناشناس۱۸۷۱۵۷۵۱۲:۰۴:۴۶ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
شما فعلا برو مرغ و تخم مرغ را تولید کن و کاری به این حرفها نداشته باشید
ناشناس۱۸۷۲۲۳۵۱۸:۳۵:۵۴ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
قلمرو افکار و عملکرد شما مرغ و تخم مرغ است ببخشید ولی گربه خانگی من از شما بیشتر فهم دارد
ناشناس۱۸۷۱۷۳۹۱۳:۲۰:۱۷ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
چرا دور تا دور ایران همه سلاح هسته ای دارند ولی ایران نه؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۱۸۷۱۸۶۰۱۴:۱۰:۳۵ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
معلومه وگرنه صف مرغ و روغن در نیویورک و واشنگتن طولانی تر شده و ریال ایران بالاتر رفته و بورس نیویورک بیشتر سقوط خواهد کرد.
منوچهر۱۸۷۱۹۱۲۱۴:۳۲:۵۷ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
دوستانی که در مورد قدرت ایران خیالبافی می کنند تجهیزات نظامی از نظر نیروی هوایی بمب اتم و هیدروژنی و .... مقایسه کنید با ایران جنگ بودجه و قدرت اقتصادی می خواهد مقایسه دوطرف جالب خواهد بود مقایسه سرمایه اجتماعی و رضایت مردم هم اهمیت دارد چین و روسیه در مقابل قدرت آمریکا تعظیم می کنند ما که توانایی تنظیم باز ار مرغ را هم نداریم چرا متوهم قدرت خود هستیم در کل اگر جنگی شود فقط آقازاده ها و ژن های برتر می مانند تجهیزات نظامی آمریکا
ناشناس۱۸۷۲۷۱۵۰۸:۵۹:۳۲ ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
ندونسته از قول چین و روسیه ننویس دادش!
ناشناس۱۸۷۲۰۸۶۱۶:۱۹:۴۳ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
مرغ و تخم مرغ چون برای سلامتی ضرر داده و چربی خون و فشار خون رو بالا می بره مسئولان دلسوز عمدا گرون کردن
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  2. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  3. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  4. و ناگهان اخلاق!

  5. این ۲ مشکلِ بزرگ در بازار مسکن ایران

  6. زیباکلام: اسرائیل برای رهگیری موشک ایران خیلی هزینه داد/ ۷ اکتبر نشان داد که فلسطین هنوز زنده است!

  7. بخش املاک "دیوار"مسدود می‌شود/ فرصت یک هفته‌ای به سکوها

  8. خیانت و وطن فروشی علنی در مقابل دوربین

  9. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  10. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  11. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  12. موضوع خودروهای لوکس پسران معاون سابق قوه قضائیه چه بود؟

  13. سرانجام دختر فوت شده در متروی تجریش چه شد؟

  14. توقیف محموله صادراتی رژیم صهیونیستی در مرز بازرگان

  15. فریب نخوریم! 

  16. دبی؛ چند روز پس از سیل

  17. تصاویر اختصاصی شبکه پاکستانی از اسکورت جالب زمینی و هوایی رئیسی در لاهور

  18. رفتار عجیب یک شهروند در مترو تهران ؛ پارک موتور مقابل پله‌های ورودی ایستگاه!

  19. قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. کمی دیر نیست؟

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  10. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  15. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  16. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  17. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  22. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  23. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  24. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  25. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

آخرین عناوین