فائزه هاشمی: اصلاح‌طلبان فرافکنی می‌کنند/ رئیسی به نامزدی تمایل دارد؟/ کنایه عطریانفر به رهبران اصلاحات/ آرای احمدی‌نژاد به سبد هیچ‌کس نمی‌رود

گروه سیاسی الف،   3991225091 ۲۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنان که اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

فائزه هاشمی: اصلاح‌طلبان فرافکنی می‌کنند/ رئیسی به نامزدی تمایل دارد؟/ کنایه عطریانفر به رهبران اصلاحات/ آرای احمدی‌نژاد به سبد هیچ‌کس نمی‌رود

آخرین آمار کرونا در ایران

سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۷ هزار و ۹۸۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۹۶۳ نفر از آنها بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۷۵۴ هزار و ۹۳۳ نفر رسید.

وی افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۰۰ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۱ هزار و ۳۳۰ نفر رسید.

بیشتر بخوانید:

زودتر از همه کشورها مردم را واکسینه می‌کنیم/کووبرکت توانایی مقابله با کرونا انگلیسی را دارد

وزیر بهداشت: نگران‌ طغیان کرونای انگلیسی در ایران هستیم/شرمسار همکارانم شده‌ام

دستور روحانی به نمکی درباره شفاف سازی روند واکسیناسیون

***

چرا اقتصاد ایران پیشرفت نمی‌کند؟

عباس عبدی تحلیلگر سیاسی در اعتماد نوشت: «اگر قرار است با نظام جهاني تقابل شود، پس چرا مقدمات آن را فراهم نمي‌كنيد؟ اولين و مهم‌ترين آن قطع وابستگي اقتصاد كشور به نفت است. چهل سال است كه شعار آن داده مي‌شود. نتيجه چه شد؟...

مساله اقتصاد ايران تنها وابستگي به نفت نيست، فقدان اراده لازم براي پيشرفت است. در دهه 1390 كه اقتصاد به كلي درجا زده است و رشدي را در مجموع شاهد نيست، برخي كشورها حتي تا 3 برابر اقتصاد خود را بزرگ كرده‌اند. چرا؟ فقط به اين علت كه به بديهيات دانش اقتصادي تن داده‌اند. كافي است كه شاخص‌هاي كسب و كار را در ايران مقايسه كنيم با كشورهايي كه در حال رشد شتابان هستند.

نگاه غالب در ايران اجازه نمي‌دهد كه شاخص‌هاي كسب و كار بهبود پيدا كند. اين نگاه به الزامات توسعه اقتصادي و حضور همه مردم در عرصه تن نمي‌دهد. هنوز دنبال محدود كردن اينترنت هستند. تن به آزادي نمي‌دهند. با پاسخگويي و شفافيت مخالف هستند، در نتيجه اجازه نمي‌دهند ظرفيت‌هاي بزرگ ايرانيان نمايان شود. ...

تمامي هم و غم بخشي از صاحبان قدرت متوجه دوچرخه‌سواري بانوان و امثال اين است. در حالي كه آنان اهتمام چنداني به رفع فقر، رفع نابرابري، كاهش فساد، ايجاد اشتغال و توليد ندارند.»

***

رئیسی به نامزدی تمایل دارد؟

اعتماد نوشت: «پيگيري‌هاي خبرنگار ما نشان مي‌دهد كه رييسي نه‌تنها چندان هم مخالف نام‌نويسي در انتخابات رياست‌جمهوري نيست، بلكه منتظر است تا مگر شرايطي فراهم شود و دعوت و اجماعي سراسري براي حضور او در انتخابات شكل بگيرد تا وارد گود شود. به‌ خصوص آنكه او منصوب رهبري در قوه قضاييه است و نمي‌خواهد بدون چنين پشتوانه‌اي از رياست بر قوه قضاييه كناره‌گيري كند. از اين‌رو ترجيح مي‌دهد گروه‌هاي مختلف ديگري اين مساله را از رهبري درخواست كنند.

در همين حال هم شنيده‌ها حاكي از اين است كه گمانه‌زني‌هايي درباره جانشيني او در قوه قضاييه شروع شده است. چنانكه برخي ناظران از آيت‌الله عليرضا اعرافي، از فقهاي شوراي نگهبان به اين عنوان نام مي‌برند.»

درباره حضور رئیسی تردید وجود دارد

مهدی چمران فعال سیاسی اصولگرا به روزنامه ایران گفت: «اتفاقاً به‌دلیل مسئولیتی که آقای رئیسی دارند همانقدر که از حضور ایشان حمایت می‌شود، تردید هم وجود دارد. اما انکار نمی‌شود کرد که رأی 16 میلیونی ایشان در انتخابات سال 96 و اقبالی که مردم به ایشان داشتند نقطه اتکای خوبی است. موضوع دیگر این است که حضور ایشان می‌تواند مسأله اجماع را تسهیل و امکان به نتیجه رسیدن را بیشتر کند. وقتی ایشان بیاید توقع می‌رود که عموم دیگر نامزدهای انقلابی به سود ایشان کناره‌گیری کنند و با ایشان همراهی داشته باشند.»

***

فائزه هاشمی: اصلاح‌طلبان فرافکنی می‌کنند

فائزه هاشمی درباره انتخاب اصلاح‌طلبان میان بد و بدتر در سال 92 به شرق گفت: «سال 92 برای اجماع روی آقای روحانی بحث بد و بدتر نبود، بحث تحمیل كاندیدا هم نبود، بر خلاف اشتباه من که در مصاحبه‌ای هم گفته بودم به پیشنهاد آقای خاتمی نمایندگان شخصیت‌های مطرح مثل بابا، آقای خاتمی، حسن‌آقا و آقایان روحانی و دکتر عارف کمیته‌ای تشکیل دادند و پس از بحث‌های زیاد آقای روحانی را به‌عنوان کاندیدای اصلاح‌طلبان برگزیدند، دور اول هم عملکرد آقای روحانی تا حدودی مقبول بود؛ به‌خصوص در مورد برجام.

اگر در سال 92 به زعم اینها بد و بدتر مطرح بود، پس سال 1396 چرا اصلاح‌طلبان آقای روحانی را دوباره کاندیدا کردند؟ در این سال که دیگر شرایط خاص نبود، دستشان برای هر انتخابی باز بود. برای این انتخاب چه توضیحی دارند؟  ‌خود اصلاح‌طلبان در مجلس و در شورای شهر و در سمت‌های مختلف در دولت در این سال‌ها چه عملکرد قابل‌دفاعی دارند؟

این صحبت‌ها فرافکنی است. بهتر از هر‌کسی می‌دانند که اعمالشان در این سال‌ها مردم را از صندوق‌های رأی دور کرد. عمده اصلاح‌طلبان و آقای روحانی هر دو سهم اصلی در عدم مشارکت مردم غیر‌اصولگرا در انتخابات98 دارند.»

***

جهانگیری با مردم صادقانه صحبت کند

فرهیختگان نوشت: «واقعیت این است که چسبندگی به دولت روحانی و موثر بودن در انبوه ناکارآمدی‌های این 8 سال کار را بیشتر از آنچه جهانگیری تصور می‌کند سخت کرده است و عبور از این وضعیت هم به این سادگی برای حزب کارگزاران و عضو شورای مرکزی آن ممکن نیست. از این‌رو به‌نظر می‌رسد که جهانگیری و حامیانش به‌جای فرافکنی در وهله اول باید با مردم صادق باشند و آنچه واقع‌ شده را با صداقت برای آنها توضیح دهند.

ساده انگاشتن مردم و تلاش برای پاک‌کردن حافظه آنها حتما تیری است که به سنگ خواهد خود و نتیجه عکس خواهد داد. از این‌رو بهتر است در این فرصت باقی‌مانده معاون اول دولت ضمن تلاش برای اصلاح ایرادهای قبلی، مسیر روراستی با مردم را در پیش بگیرد و تلاش کند با جلب اعتماد آنها شکاف ایجادشده میان مردم و دولت و همچنین بی‌اعتمادی توسعه‌یافته در این سال‌ها را از بین ببرد.»

***

صدا و سیمای ناکارآمد و لطف مجلس

اعتماد نوشت: «نوع رفتارهاي صداوسيما و مديرانش با موضوعات روز سياسي و اجتماعي نه ‌تنها موجبات اعتراض فعالان سياسي و اجتماعي اصلاح‌طلب و مستقل را فراهم آورده بلكه اصولگرايان نيز كه اكثر برنامه‌هاي تهيه شده در صداوسيما به ‌ويژه در حوزه سياسي همسو با اميال آنان است و مديران و منصوبان جام‌جم نيز هر كدام به نوعي به خرده‌جريان‌هاي اصولگرا مرتبط‌اند نيز منتقد وضع موجود رسانه به اصطلاح ملي هستند.

نكته اشتراك انتقادها به اين رسانه لزوم نظارت بر عملكرد اين نهاد است اما در چند و چون شكل‌گيري اين نظارت، اتفاق‌نظري وجود ندارد. اصولگرايان خواستار فعال‌تر شدن شوراي نظارت بر صداوسيما هستند؛ حال آنكه اصلاح‌طلبان اختيارات اين نهاد را كافي ندانسته است. اظهاراتي كه هيچ‌يك از آنها تا امروز محقق نشده و اين رسانه حاكميتي سال آينده نه‌ تنها شاهد نظارت خاصي نخواهد بود بلكه به ‌لطف پارلمان‌‌يازدهمي‌ها از بودجه‌هاي خاص و البته اختيارات ويژه‌اي نيز برخوردار خواهد شد.

يكي از اين اختيارات ويژه روز گذشته در صحن علني و در جريان تصويب اصلاحيه بند (ب) تبصره 6 لايحه بودجه محقق شد. جايي كه نمايندگان مجلس باز هم «ساترا» را در شرايطي به عنوان نهاد ناظر بر آثار توليد شده در فضاي مجازي معرفي كردند كه عملكرد اين نهاد در قبال چهره‌هايي چون عادل فردوسي‌پور و علي كريمي به خوبي گواه عدم استقلال نظر آنان از مديران صداوسيماست و اين يعني در چهره‌هايي كه به علت دوري از «مدار» صداوسيما اين روزها جايي در «رسانه ملي» ندارند، حق حضور در شبكه‌هاي نمايش خانگي را هم نخواهند داشت.»

***

اعلام استقلال ضرغامی از اصولگرایان

عزت‌الله ضرغامی رئیس اسبق صدا و سیما در پاسخ به این سوال که «منتظر حمایت جریان خاصی برای حضوردر انتخابات هستید؟» به ایسنا گفت: «من مستقلم. با بقیه فرق می کنم. بسیاری از دوستان عزیز ما که در حوزه انتخابات فعال هستند یک جوری وابسته به جریانات سیاسی هستند. البته افراد مستقلی هم داریم ولی مستقل هستم و هیچ نسبتی با جریانات سیاسی ندارم برایشان معادلات جریان ها مهم است و خود را در آن معاملات تنظیم می کنند.

الان دو، سه نهاد مختلف و جامعه روحانیت مبارز را داریم که این دوره به طور جدی در انتخابات وارد شده و جمنا که با تغییر نام به نام شورای ائتلاف، فعال است. جریانات مستقلی هم هستند؛ جریاناتی که با هیچکدام از این دو نیستند هم دارند کنشگری می کنند، هوادار و سمپات دارند و بخشی از جامعه را می توانند تحت تأثیر قرار دهند. من جزو آن نامزدهایی هستم که هیچ نسبتی با جریانات سیاسی ندارم. با همه آن ها دوستی و رفاقت و تعامل دارم و زیادی هم دارم. کمی باید از آن بکاهم.»

بیشتر بخوانید:

ضرغامی: رییس جمهور آینده زیر میز ساختارهای ناکارآمد بزند/اصول‌گرا و اصلاح‌طلب پوست خربزه زیر پای ملت بوده است

***

توضیحات پلیس درباره ادعای انتقال سرباز معروف راهور به خشکشویی

سردار حسین رحیمی پیش از ظهر امروز در حاشیه اجرای دو طرح "اقتدار و ظفر" در ستاد فاتب در جمع خبرنگاران درباره مطالب منتشرشده مبنی بر انتقال سرباز راهور به خشکشویی پلیس که توسط نماینده مجلس کلید خورده بود، اظهار کرد: این سرباز نیروی قسمت عملیات پلیس راهور تهران بزرگ است و در همان قسمت عملیات فعالیت دارد.

رئیس پلیس تهران بزرگ مطالب مطرح‌شده مبنی بر انتقال این سرباز به خشکشویی پلیس را شایعه دانست و گفت: از همان نخست گفتیم که مسیرمان در این پرونده مسیر قانونی است و شکایت‌مان را به‌صورت رسمی به قوه قضائیه و مجلس اعلام کردیم.

وی خاطرنشان کرد: همچنین فیلم این ماجرا را به مجلس ارائه دادیم و هم تخلف به‌وجودآمده را به آنها اعلام کردیم و امیدواریم مجلس رسیدگی لازم را انجام دهد هرچند از مبادی قانونی نیز در حال پیگیری پرونده هستیم.

***

توصیه یک اصلاح‌طلب به حسن خمینی

علی محمد نمازی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران در گفت وگو با تسنیم، درباره حمایت برخی رسانه های اصلاح طلبان از کاندیداتوری سیدحسن خمینی در انتخابات 1400 به نمایندگی از جریان اصلاحات گفت: حداقل در حزب کارگزاران و مجمع نمایندگان ادوار که بنده در آنها حضور دارم، تاکنون بحثی درباره اینکه مثلا بحران های پیش روی کشور این چند مسئله است و برای برون رفت از این بحران ها آقای سید حسن خمینی می تواند بهترین گزینه باشد، نشده است.

وی با بیان اینکه  البته شاید گروه های دیگری به این جمع بندی رسیده اند که راه برون رفت از شرایط فعلی کشور ورود آقای حسن خمینی به عرصه انتخابات و حمایت از ایشان باشد، خاطرنشان کرد: به هر حال جایگاه آقای حسن خمینی که یادگار حضرت امام است باید حفظ شود و توصیه بنده به ایشان این است که کاندیدای ریاست جمهوری نشود.

نمازی درباره احتمال حمایت حزب کارگزاران از کاندیداتوری سیدحسن خمینی تصریح کرد: تا آنجا که بنده  اطلاع دارم کاندیدای نهایی حزب کارگزاران آقای محسن هاشمی است.

***

مخالفت محصولی با نامزدی قالیباف

به گزارش ایسنا، صادق محصولی دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی در نشست اتحادیه‌ انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: درخصوص تعیین مصداق اصلح در حال بررسی هستیم و تا کنون جلسات متعددی با افرادی که در مظان نامزدی هستند و افراد موثر، داشته‌ایم. با افرادی هم‌چون آقایان رئیسی، جلیلی، نیکزاد، فتاح، ضرغامی، رضایی و... جلسه داشته‌ایم. درخصوص آقای قالیباف، به نظر ما کسی که به تازگی رئیس مجلس شده بهتر است که برای ریاست جمهوری هم اقدام نکند. مردم اکنون به اقدام انقلابی در مجلس امید بسته‌اند و معطوف شدن ایشان به ریاست جمهوری این را زیر سوال می‌برد و مشکلاتی ایجاد می‌شود. البته این مطلب موضع ما قبل از انتخاب  هیئت رئیسه مجلس هم بود.

وی گفت: در عین حال برداشت ما این است که جایگاه قوه قضائیه و مقننه خیلی مهم است اما قوه مجریه توانایی و ظرفیتی چندین برابر بیشتر از سایر قوا دارد. این به معنای کاهش اهمیت سایر قوا نیست، ولی کار و اختیار و  قدرت و انتصاب های گسترده در دست قوه مجریه است. حتی اگر بهترین قانون ها را هم داشته باشیم، نتیجه بستگی به اجرایی شدن آنها توسط دولت دارد. پس باید هزینه و فایده را حساب کرد.

***

کنایه بادامچیان به برخی از نامزدهای نظامی

اسدالله بادامچیان دبیرکل حزب موتلفه در اجلاس سراسری این حزب گفت: افرادی بدون سابقه فعالیت سیاسی به‌صرف فعالیت نظامی و یا فعالیت تبلیغاتی مورد توجه قرار می‌گیرند اما نسبت به مؤتلفه برخی از دوستان مدعی می‌شوند که کاندیداهای حزب ما توانمند نیستند این در حالی است که پر سابقه‌ترین چهره‌های سیاسی در مؤتلفه با قیدهای رجل سیاسی و مذهبی وجود دارد.

***

آرای احمدی‌نژاد به سبد هیچ‌کس نمی‌رود

سیدحسین نقوی حسینی، نماینده سابق مجلس درباره فعالیت های انتخاباتی احمدی نژاد به نامه نیوز گفت: اگر احمدی نژاد بیاید با رأی بسیار بالا و فاصله بسیار زیاد از سایر کاندیداها پیروز انتخابات ریاست جمهوری خواهد شد.

وی درباره همپوشانی سبد رأی احمدی نژاد با سیدابراهیم رئیسی، سعید جلیلی و سعید محمد افزود: احمدی نژاد سبد رأی خودش را دارد و اگر نیاید آرایش به سوی کس دیگری نمی رود. کسانی که با سایر نامزدهای اصولگرا همراه هستند با احمدی نژاد همراه نیستند. نکته دیگر آنکه حتی اگر احمدی نژاد بگوید «مردم به فلانی رأی دهید»، تجربه نشان داده این اتفاق نمی افتد چون رأی دهندگان به احمدی نژاد فقط به خود او رأی می دهند نه کس دیگری.

***

کنایه عطریانفر به رهبران اصلاحات

محمد عطریانفر، فعال سیاسی اصلاح طلب و عضو حزب کارگزاران به خبرآنلاین گفت: «اشکالی که در جریان دوم خرداد پیدا شده این است که به جای تاکید روی مختصات و اصول اصلاح طلبی و تعیین ملاک‌های مورد انتظار جامعه، همواره روی افراد دست گذاشته و بعضا بلاوجه آنها را نماد تمام عیار اصلاح طلبی معرفی کرده ایم و ناخواسته جامعه را دچار سردرگمی نموده و فرضا گفته‌ایم حسن، حسین، تقی، نقی؛ و تاکید بر اینکه بدون عطف عنایت به اصول فقط  اینها نماد اصلاحات هستند.

در حالی که این رویکرد نادرست است. به گونه‌ای که تمام ذهن ها معطوف به این می شود که آن فرد چه اظهارات گهرباری می‌فرماید کمااینکه در جریان راست نیز این گونه است اگر بخواهیم منطق و عقلانیت را بر رقابتهایمان حاکم کنیم ابتدا باید مبانی را تعریف و معیارها را روشن کنیم اگرمعیارها را شفاف شد چه بسا می‌رسیم به این نکته که شاید نظریاتی که روزی تحت عنوان شاخص‌های مهم اصلاح‌طلبی مدنظر بنده و دیگران بوده است واقعا با معیارها فاصله بسیار دارد.»

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۸۷۰۰۴۱۲۱:۰۴:۰۹ ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
با عبدی موافقم وابستگی اقتصاد کشور به فروش نفت باید قطع بشود اقتصاد تک محصولی نفتی مانع پیشرفت و رشد کشور است.
ناشناس۱۸۷۰۶۳۰۰۰:۰۵:۲۲ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
اقتصاد بدون نفت یعنی چی؟؟؟ یعنی کاری به کار پول نفت نداشته باشید؟؟؟ که کجا میره؟؟؟؟
ناشناس۱۸۷۱۳۱۷۱۰:۱۰:۰۳ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
نمونه اقتصاد بدون نفت نروژ است که نفت را متعلق به همه نسل ها می داند و درآمد حاصل از فروش نفت را سرمایه گذاری می کند و وارد بودجه کشورش نمی کند.
ناشناس۱۸۷۰۰۴۴۲۱:۰۴:۴۹ ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
اصلاح طلبان فرافکنی می کنند اصلاح طلبان ابتدا باید خودشان را اصلاح کنند.
ناشناس۱۸۷۰۸۶۶۰۲:۱۰:۵۳ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
اگر از دولت فعلی و یا طیف و جناح انها کسی رییس جمهور شود یعنی علاوه بر تکرار هشت سال گذشته فسادها و تخلفات این هشت سال هم لاپوشانی و مخفی میشود
ناشناس۱۸۷۰۰۴۷۲۱:۰۶:۲۷ ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
روحانی و جهانگیری باید بابت مشکلات اقتصادی و معیشتی از مردم عذرخواهی کنند.
ناشناس۱۸۷۰۸۱۰۰۱:۲۶:۳۲ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
بایددادگاهی شوند.
ناشناس۱۸۷۰۰۵۵۲۱:۰۸:۰۹ ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
فائزه هاشمی از رفتن ترامپ نگران شده بود گویا ..؟
ناشناس۱۸۷۰۰۵۹۲۱:۰۹:۰۴ ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
حسن اول برای هفتاد پشت ملت بس بود.
ناشناس۱۸۷۱۲۲۸۰۹:۲۷:۵۳ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
محمود جون بیا که از حسن و اسحاق ملولیم سخت
ناشناس۱۸۷۰۰۶۱۲۱:۱۰:۰۲ ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
زیباکلام: خاتمی هم بیاید رای نمی آورد.
ناشناس۱۸۷۰۰۷۳۲۱:۱۲:۵۱ ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
احمدی نژاد همچنان محبوب است و اگر کاندیدا شود حداقل 25 میلیون رای دارد.
حمید۱۸۷۰۹۷۱۰۵:۴۵:۱۳ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
همین دیگه اینجوری رای دادیم که این حال و روزمونه
ناشناس۱۸۷۱۳۰۸۱۰:۰۶:۵۷ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
مردم چوب انتخاب شون در سالهای 92 و 94 و 96 را می خورند.
ناشناس۱۸۷۱۱۶۹۰۸:۵۶:۳۳ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
مگر اینکه هرنفرازشماها4بار رای بدهند اونموقع حرفت درست ازاب درمیاد
ناشناس۱۸۷۰۰۸۳۲۱:۱۵:۲۴ ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
خوشبختانه واکسن کو ایران برکت تاکنون هیچ عارضه ای نداشته و وارد تولید انبوه شد.
ناشناس۱۸۷۱۲۱۸۰۹:۲۴:۳۵ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
هیچ ماست فروشی نمیگه ماستم ترشه....
ناشناس۱۸۷۰۱۳۴۲۱:۳۵:۱۳ ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
تنها در 2 دولت شورش نان رخ داد: دولت هاشمی رفسنجانی و دولت روحانی! علتش واضح است.
ناشناس۱۸۷۱۲۳۲۰۹:۲۹:۴۴ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
الان هم که قیام خفته در رابطه با فساد اقتصادی و گرانی و خنجر زدن دولت به مردم در بورس داریم که در راه است
ناشناس۱۸۷۰۱۵۸۲۱:۴۱:۲۵ ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
فائزه هاشمی: دوست داشتم آقای ترامپ انتخاب شود بخاطر فشارهایی که به ایران وارد می کند ! کاسب تحریم کیست ؟!
mostafa.kamali95@yahoo.com۱۸۷۰۱۶۹۲۱:۴۳:۲۶ ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
قابل توجه کاندیدهای ریاست جمهوری تنها راه نجات اقتصاد کشور ملی کردن تمامی ثروت های بالاتر از یک زندگی خوب و مطلوب است تا حدودی تعادل اقتصادی به کشور باز گردد و فاصله طبقاتی از فرش تا عرش را از میان بردارد
ناشناس۱۸۷۰۶۵۲۰۰:۱۲:۲۹ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
اقتصاد مث خانه است خراب کردنش آسون درست کردنش سخت
ناشناس۱۸۷۱۲۲۲۰۹:۲۵:۴۷ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
اگر اقدامی اساسی نشود این دیوار کج تا ثریا میرود خراب کردن و ساختن مشکلات داره و لی کار از اساس و پایه محکم میشه
ع ن۱۸۷۰۷۵۶۰۱:۰۱:۵۱ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
مگه الان که نفت ملیه بجز دودش وبیماریش چیزی دیگه نصیب شما میشه حالا فکرش کن کل ایران حراج کنن همینه
ناشناس۱۸۷۰۳۹۱۲۲:۵۸:۵۶ ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
به هیچ کس به جز احمدی نژاد رای نخواهیم داد.
ناشناس۱۸۷۰۵۱۳۲۳:۳۳:۰۴ ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
حالا فائزه هاشمی به به اصولگرایان شده!!!
ناشناس۱۸۷۰۶۴۰۰۰:۰۸:۰۳ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
سلام آقای عطریانفر هنوز حافظه مردم از توبه شما پاک نشده لازم نیست برای اصلاحات شما نسخه بپیچید
ناشناس۱۸۷۰۸۷۳۰۲:۲۲:۵۸ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
خانم فائزه هاشمی اگر دختر مرحوم هاشمی نبود نظراتش حتی در دیدگاه کاربران هم منتشر چه رسد به ...... .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    3. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    4. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    5. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    6. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    7. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    8. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    9. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    10. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

    11. رئیسی: همه بخش‌های تولیدی مخاطب شعار سال هستند

    12. فضائلی: اختلاف سلیقه‌ها در کشور نباید نفرت ایجاد کند

    13. ادعای حسنی و رفتار اموی!

    14. درگذشت معاون امور زنان در دولت اصلاحات

    15. چرا شبکه آشوب به سراغ براندازان داخلی رفته است؟ / با اپوزیسیون داخل کشور آشنا شوید!

    16. حاجی‌دلیگانی: فساد نتیجه بی‌توجهی و عدم رعایت قانون است

    17. جوابیه پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله علم‌الهدی به حواشی اخیر

    18. جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد

    19. صلح امام حسن(ع)؛ چرا؟!

    20. شهادت یکی از مستشاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه

    21. سرلشکر رشید: آمریکا شریک جرم اسرائیل است

    22. روز قدس باید به زلزله سیاسی علیه صهیونیست‌ها تبدیل شود

    آخرین عناوین