رئیسی: اولویت دستگاه قضا برخورد با ویلاسازی‌های اشرافی است/ باید ناامیدی را از مردم دور کرد

اجتماعی،   3991224080 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس قوه قضاییه تغییر کاربری اراضی را غیر قابل قبول دانست و گفت: اولویت این دستگاه برخورد جدی با ویلاسازی‌های اشرافی است که به صورت جدی در دستور کار تمامی مجموعه قوه قضاییه قرار گرفته است.

رئیسی: اولویت دستگاه قضا برخورد با ویلاسازی‌های اشرافی است/ باید ناامیدی را از مردم دور کرد

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی روز یکشنبه در نشست با نخبگان و اقشار مختلف مازندران افزود: دستگاه قضایی به دنبال برخورد با آلونک ها و سازه های اقشار ضعیف نیست زیرا مهم تر از آن باید با تغییر کاربری اراضی و ویلاسازی های اشرافی برخورد کند.

وی اجرای کامل قوانین را وظیفه و مسئولیت همگانی دانست و تاکید کرد: هر کسی و در هرجایگاهی موظف است قوانین را به طور کامل و بدور از هرگونه تفسیر اجرا کند.

ریس دستگاه قضا همچنین بر احترام به قانون از سوی تمامی افراد جامعه تاکید کرد و گفت: تغییرکاربری غیرمجاز از سوی هرکسی یا هرگروهی باشد به طور جدی با ان برخورد خواهد شد و نمایندگی قوه قضاییه در هر استان مسئولیت این مهم را بر عهده دارد.

حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه اجرای عدالت در حفظ محیط زیست و منابع طبیعی یک مسئولیت همگانی است ادامه داد: اگر مسئولی در حراست و صیانت از منافع ملی و انفال خطا کند مجازاتی مضاعف شامل او خواهد شد زیرا او به عنوان حافظ قانونی در جهت نقض ان عمل کرده است.

وی خطاب به استاندار مازندران و مدیرکل دادگستری استان گفت: تمامی پرونده های تغییر کاربری غیرمجاز، تجاوز و تصرف عرصه های طبیعی و دست اندازی به منابع ملی بدون هیچگونه تبعیضی مورد بررسی قرار بگیرد.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه مازندران با امکانات خدادادی ، زمینهای کشاورزی و معادن می تواند اقتصادی قوی برای استان و کشور به بار اورد اظهار داشت: اقتصاد دریایی ، کشاورزی، دامداری و از همه مهم‌تر نیروی انسانی جوان و کارامد این استان میتواند فرصت استثنایی برای ایحاد فرصت های شغلی و افزایش درامد باشد.

حجت‌الاسلام رئیسی مرتفع کردن گله مندی های جامعه را در گرو ایجاد اشتغال و افزایش درامد معیشتی دانست و افزود: بهره وری کار و تولید و بهبود معیشت مردم با دست توانمند مسئولان و مردم داخل کشور حل و فصل می شود و تصور حل مشکلات با دستان عوامل خارجی اشتباه است.

وی ارائه راهکار و برنامه ریزی برای حل مشکلات داخلی را در دست جوانان دانست و گفت: باید جوانان را در جهت برطرف کردن نیازمندی های امروز کشور هدایت کرد و پای کار آورد و از ظرفیت آنان بهره برد. 

باید ناامیدی را از مردم دور کرد

رئیس قوه قضاییه شکیبایی و صبر را ۲ توصیه اصلی مقام معظم رهبری به عنوان زنجیره توانمند کردن جامعه عنوان کرد و گفت: امید را باید در جامعه زنده نگهداشت زیرا ناامیدی نخستین گام برای شکست جامعه است.

حجت‌الاسلام رئیسی حل مشکلات را در گرو اقدام و عمل دانست و تاکرد کرد: نباید برای حل معضلات جامعه به حرف بسنده کرد زیرا مردم باید به واقع امیدوار شوند که یکی روش های امیدواری کارمدی نظام اداری در جامعه است. 

وی یکی از دغدغه های اصلی جامعه امروز را مربوط به اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی دانست و گفت: فارغ التحصیلات دانشگاهی باید باور داشته باشند که پس از دانشگاه فرصت شغلی و درامدی آنان فراهم است. 

رئیس دستگاه قضا روحیه انقلابی و جهادی را ۲ مولفه اصلی حل مشکلات دانست و افزود: موضوع «ما می توانیم» در قاموس روحیه جهادی ملت ایران یک اصل اساسی است و الگوی این باور شهدا هستند.

حجت‌الاسلام رئیسی نقش نخبگان در تحقق این آرمان را تعیین کننده توصیف کرد و اظهار داشت: روشنفکران و نخبگان علاوه بر بررسی و واکاوی مشکلات باید برای حل آن قدم پیش بگذارند.

وی با بیان اینکه دشمن امروز استقلال اقتصادی و تولید کشور را هدف قرار داده است گفت: اقتصاد ایران در منطقه می تواند حرف نخست را بزند و جمهوری اسلامی می تواند همانند حوزه دفاعی و نظامی در بخش اقتصادی نیز قدرت منطقه باشد.

دادگاه ها به سهولت حکم طلاق صادر نکنند

رئیس دستگاه قضا بر پرهیز از صدور حکم طلاق در مراجع قضایی تاکید کرد و گفت: طلاق امروز به عنوان مهم ترین آسیب اجتماعی جامعه است که باید دستگاه قضا برای مدیریت و کاهش آن پیش قدم باشد.

حجت‌الاسلام رئیسی گفت: طلاق و اعتیاد به عنوان مهم ترین معضلات اجتماعی کنونی به شمار می روند که ریشه اساسی آنان در بیکاری و کمبود درآمد است.

وی اقدامات پیشگیرانه را برای حل این ۲ معضل اجتماعی از همه مسئولان و مردم خواستار شد و گفت: دادگاه ها نباید به سهولت اقدام به صدور حکم طلاق کنند و باید این مسئله را به عنوان آخرین راه حل بدانند.

وی همچنین از مسئولان بخش های فرهنگی خواست تا نسبت به بررسی دقیق تر مقوله طلاق و اعتیاد ورود کنند و افزود: اشتغالزایی ، فراهم کردن مسکن و ایجاد حداقل های رفاهی می تواند بخش قابل توجهی از این آسیب های اجتماعی را مدیریت کند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۸۶۷۷۶۸۱۴:۳۶:۱۸ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
جناب رئیسی اولویت دستگاه قضا جلوگیری از ظلم و بی عدالتی است و رساندن حق به حقدار واقعا اولویت شما جلوگیری از ویلاسازی است؟
ناشناس۱۸۶۷۸۲۳۱۵:۱۰:۰۱ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
آیا بخش مسکن هم می تواند زیرنظر قوه ی قضاییه باشد تا مشکل برای همیشه حل شود؟می شود یا نمی شود؟
ناشناس۱۸۶۷۸۷۵۱۵:۴۳:۲۷ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
دور كن دوركن
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

    3. جلاد، به پایان سلام کن!

    4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

    7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

    8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    9. انتقام از پوتین؟

    10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

    11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

    15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

    16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

    18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

    19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

    20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

    21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

    22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

    24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

    25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

    آخرین عناوین