ساخت فصل دوم «سرنخ» بعد از ۲۵ سال

فرهنگی،   3991222023

جهانبخش سلطانی از ساخت سری دوم سریال «سرنخ» خبر می دهد و تاکید می‌کند که فصل جدید این مجموعه هم با وجود فاصله زمانی ۲۵ ساله، همچنان برای مخاطب جذاب خواهد شد. او می گوید، کاراکتر «امیرحسین اوصیا» به‌شدت به خودش شباهت داشته و به نوعی خودِ خودش بوده است.

به گزارش ایسنا، همزمان با بازپخش سریال «سرنخ» از شبکه آی فیلم، صحبت ها در مورد تولید سری دوم این سریال جدی شده است.

پخش دوباره «سرنخ» از آی فیلم باعث می شود، به سراغ جهانبخش سلطانی برویم. سلطانی ایفاگر نقش یکی از ایرانی ترین کارآگاه های پلیس در سریال های تلویزیونی است. امیرحسین اوصیا در سریال «سرنخ» پلیسی آرام و شوخ طبع است که در کمال خونسردی، گره از معماها برمی ‌دارد و راز جنایت ‌ها را برملا می‌ کند.

این بازیگر علاوه بر «سرنخ» در سریال های دیگری از جمله «قصه‌ های مجید»، «فرار»، «مردان آنجلس»، «یوسف پیامبر(ع)»، «سر دلبران» و «کامیون» به ایفای نقش پرداخته است.

سلطانی بخشی از جذابیت های سریال «سرنخ» را به بداهه گویی بازیگران مرتبط می داند و می گوید، «کیومرث پوراحمد (کارگردان) به بازیگرانش اعتماد داشته و دست آنها را در جلوی دوربین باز می گذاشته است.»

او در پاسخ به پرسشی درباره جدی بودن ساخت فصل دوم سریال «سرنخ»، چنین اظهار می کند: بله؛ قرار است سری دوم سریال از ابتدای سال آینده ساخته شود. آقای خداویسی فیلمنامه سری جدید را نوشته اند و خسرو معصومی هم قرار است کارگردان سریال باشند. بازیگران هم همان هایی هستند که در سری اول حضور داشتند.

سلطانی ادامه می دهد: فیلمنامه ۳۲ قسمتی تصویب شده و اوایل فروردین ماه زمان آغاز تصویربرداری مشخص و نهایی خواهد شد. قرار شده است نقش خانم جان را هم یک خانم اصفهانی بازی کنند.

او به این پرسش که «فکر می‌ کنید با توجه به فاصله حدود ۲۵ ساله میان ساخت سری اول و دوم سرنخ و با لحاظ تغییر روحیات و سلایق مخاطبان تلویزیون در این مدت، سری جدید سرنخ با استقبال مخاطب مواجه شود؟»، پاسخ مثبت می دهد و اضافه می کند: سریال «سرنخ» یک کار دغدغه مند و پر از مسئولیت بود که می خواست در جهت سالم سازی جامعه قدم بردارد. حالا ۲۴ سال از پخش این سریال گذشته و مشکلات مردم در این مدت ۱۰ برابر شده است. همان آدم ‌هایی که سال ها قبل سریال «سرنخ» را برای سلامت جامعه ساخته بودند، حالا دوباره دور هم جمع شده اند و می خواهند یک بار دیگر حال جامعه را خوب کنند و به سمت روشنایی، سلامتی و شادمانی سوق دهند. وقتی افراد به لحاظ روانی در سلامت باشند، خانواده ‌ها، جامعه و تمام کشور در آرامش زندگی خواهند کرد. با توجه به نیت و هدفی که در سازندگان سری جدید سراغ دارم، فکر می‌کنم فاز دوم «سرنخ» هم موفق باشد و بتواند نظر بینندگان را جلب کند.

این بازیگر درباره کاراکتر «امیرحسین اوصیا» و اینکه تا چه اندازه به این شخصیت علاقه داشته است، می گوید: کاراکتر برای ما بازیگران همانند بچه ای است که در دامان خودمان بزرگ و با او زندگی می کنیم. طبیعی است که نگاه ما به این کودک باید زیبا و هنرمندانه باشد. کیومرث پوراحمد کارگردان آگاه و بادانشی است و پر از شور و حال. همکاری با او واقعاً عالی است. نقش امیرحسین اوصیا در نگاه اول خیلی عادی و رئال بود و به همین دلیل سعی کردم با راهکارهایی مثل صحبت کردن با لهجه، جاذبه و کشش آن را برای مخاطب بیشتر کنم. سریال «سرنخ» یک کار پلیسی بدون ادابازی و اغراق و روشنفکرنمایی بود. این سریال یک کار بسیار تاثیرگذار بود که برای نسل امروز و فردا هم می ماند.

او درباره میزان شباهت میان شخصیت خودش با کاراکتر اوصیا، اظهار می کند: نقش اوصیا یک رئالیسم متعالی بود مبتنی بر آن چه باید باشد نه آن چه که هست. امیرحسین اوصیا خودِ خود من بود و در اصل، خودم را بازی می کردم. آن چه از این کاراکتر می بینید هم در اصل ویژگی‌ های رفتاری خودم است.

جهانبخش سلطانی یادآور می دهد: خیلی چیزها در جلوی دوربین فی البداهه بود. آقای پوراحمد به توانایی بازیگرانش ایمان داشت و دست ما را برای بداهه گویی خیلی باز گذاشته بود. ما در ابتدا به ساکن موقعیت کاراکتر در سکانس را بررسی و نوع بازی اش را طراحی می کردیم و سپس با لهجه گذاری، زیباتر و دلنشین تر می شد.

او خاطرنشان می کند: مردم استقبال خیلی خوبی از سریال کردند و به ما بازیگران هم لطف داشتند. بی اغراق، مردم سریال «سرنخ» را مثل «قصه های مجید» دوست داشتند. همین استقبال هم باعث شد که این انگیزه در ما ایجاد شود تا تصمیم بگیریم سری دوم این سریال را هم بسازیم.

جهانبخش سلطانی در پایان درباره فعالیت های این روزهایش در عرصه نمایش، می گوید: چند روزی است که بازی ام در سریال «مردان آهنین» به کارگردانی فرشاد فهیمی به پایان رسیده است و این روزها هم مشغول بازی در سریال «شهر هرت» هستم. این سریال را محمدرضا ممتاز کارگردانی می ‌کند.

به گزارش ایسنا، در سریال «سرنخ» به کارگردانی و نویسندگی کیومرث پوراحمد، علاوه بر سلطانی، بهزاد خداویسی، مرحومه پروین‌دخت یزدانیان، رضا کیانیان، محمدرضا فروتن، افسانه بایگان، لیلی‌ رشیدی، ایرج ‌نوذری و مجید مشیری بازی کرده بودند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین