سست‌تر از خانه عنکبوت

محمدصادق مصطفوی، گروه تعاملی الف،   3991221016 ۳۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۲ تکراری یا غیرقابل انتشار
سست‌تر از خانه عنکبوت

چند سالی از این توصیف سیدحسن نصرالله از وضعیت رژیم صهیونیستی نمی گذرد که وی ازتعبیر «خانه عنکبوت» وحتی «سست تر از خانه عنکبوت» برای ترسیم اوضاع و احوال این رژیم استفاده کرد اما شاید در آن زمان درک این مفهوم برای برخی چندان واقعی وبر اساس شواهد به نظر نمی رسید، لیکن در ماه های اخیر این تعبیر ماهیت دقیق خود را آشکارتر کرده است. چرا که نه تنها شاخصه های کارآمدی این رژیم با تزلزل روبرو گشته، بلکه شاخصه ماهیتی آن نیزبرای ساکنینش بیش از گذشته مبهم و ناآشنا شده است، در این مختصر درسه بخش به ترسیم چالش های این رژیم در این حوزه هاخواهیم پرداخت:

الف- چالش‌های اقتصادی: شکی نیست علیرغم تلاش حامیان غربی رژیم صهیونیستی، ساختار اقتصادی این رژیم از قوام لازم برخوردار نشده و با معضلات متعددی روبروست که فقط یکی از این معضلات فساد مقامات عالیرتبه این رژیم است از نخست وزیر این رژیم یعنی نتانیاهو گرفته تا بسیاری دیگر از دولتمردان، لیکن همه‌گیری کرونا سبب شد ساختار اقتصادی متزلزل واقعیت خود را آشکار کند. بر اساس نتایج تحقیقات موسسه صهیونیستی International Fellowship of Christians and Jews که ازمعتبرترین مؤسسات این رژیم در بررسی شاخصه‌های کارآمدی می‌باشد، رژیم صهیونیستی با بزرگترین بحران اقتصادی تاریخ خود مواجه است، ازجمله درشرایط کنونی ناشی از بحران ویروس کرونا بیش ۱۰ درصد ازساکنین برای تأمین نیاز‌های اولیه خود ازغذا گرفته تا سایر ملزومات زندگی با مشکل جدی روبروهستند.

ازسوی دیگر رشد اقتصادی این رژیم افت ۷.۱ درصدی را تجربه می‌کند وخسارت ناشی از کرونا به اقتصاد بحران زده رژیم صهیونیستی به ۱۳ میلیارد دلار رسیده است. به عنوان نمونه براساس آمارهای رسمی در سال ۲۰۱۱ درآمدهای حاصل از صادرات رژیم صهیونیستی ۶۸ میلیارد دلار بوده است، درحالی که در سال جاری رژیم صهیونیستی ۷۵ میلیارد دلار فقط به واردات اختصاص داده است. به اذعان بنی گانتز وزیر جنگ رژیم صهیونیستی قلب میلیون‌ها اسرائیلی به دلیل بحران اقتصادی به درد آمده است، زیرا پروژه‌های صنعتی بسیاری درشرایط کنونی تعطیل وبسیاری ازمردم بیکار شده‌اند.

ب- چالش سیاسی: اواخر دسامبر سال ۲۰۲۰ با کارشکنی نتانیاهو برسر راه تصویب بودجه سالانه رژیم صهیونیستی کنست (پارلمان) برای مرتبه چهارم درکمتر از دوسال منحل شد و این رژیم مجبور به حرکت به سمت چهارمین انتخابات پیش از موعد شد. نظرات گوناگون احزاب در حوزه‌های سیاسی و اجتماعی یک بن بست ساختاری را برای این رژیم ایجاد کرده است و مشخص نیست پس از چهارمین انتخابات، کابینه ای تشکیل شود. در همین راستا «زلمان شووال» سفیر سابق رژیم صهیونیستی در آمریکا اعلام کرد که این رژیم از سوی احزاب چپ و راست، شاهد فروپاشی خواهد بود.

ج- چالش اجتماعی: از دیگر چالش‌های مهمی که رژیم صهیونیستی با آن روبروست به گسترش سطح نارضیتی های اجتماعی و بحران هویت در این رژیم بر می‌گردد. چرا که علیرغم تلاش سردمداران، این رژیم هنوز موفق به تعریف هویتی واحد و ملی برای ساکنین خود نشده است و از سوی دیگر ناکارآمدی و عدم تأمین منافع عمومی سبب تقویت نارضایتی در سطح اجتماع شده است به گونه ای که در روزهای اخیر این رژیم شاهد گسترده ترین اعتراضات مردم از زمان شکل گیری بوده است، به گونه ای که فقط در یکی از این تجمعات اعتراضی بیش از نیم میلیون نفر حضور داشتند.

خلاصه آنکه، در این مرحله آنچه محرز به نظر می‌رسد بروز نشانه‌های زوال رژیم صهیونیستی است و شواهد حاکی از آن است که تاریخ مصرف رژیم جعلی ای با عنوان اسرائیل رو به پایان است و تصمیم سازان تل‌آویو تصمیم گرفته‌اند برای فرونشاندن این نشانه‌ها همه بحران‌ها را متوجه نتانیاهو کنند، حال آنکه به اذعان بسیاری از کارشناسان سیاسی با پایان زندگی سیاسی نتانیاهو، رژیم صهیونیستی نیز به پایان خود نزدیکتر خواهد شد. 

دیدگاه کاربران

علی۱۸۶۳۲۱۹۰۷:۴۳:۵۵ ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
ان شالله نابودیشان نزدیک است و ثابت خواهد شد که نابودیش به نفع اکثریت مردم دنیا است. هم از نظر اقتصادی و هم فرهنگی و معنوی قطعا عده ای با این نظر مخالفت خواهند کرد، ولی با گذشت زمان تغییر نظر خواهند داشت، اگر جزو آن اقلیتی نباشند که الان ذی نفع هستند.
ناشناس۱۸۶۴۹۵۳۱۱:۴۲:۴۳ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
فعلا که لااقل در واکسیناسیون کرونا از ما خیلی جلوتره با همسایگان ما هم یکی یکی داره صلح میکنه در ضمن روغن هم دی جی کالا میاره میتونی ازش قیمت مصوب بگیری!!
ناشناس۱۸۶۳۲۳۶۰۸:۰۵:۴۱ ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
چه جور سسته که تمام کشورهای عربی منطقه دارن باهاش پیمان اقتصادی ، سیاسی و امنیتی میبندن ؟!!!
ناشناس۱۸۶۳۹۳۶۱۶:۰۳:۱۸ ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
یه زمانی عربها رو آدم حساب نمیکردن و توی 6 روز شکستشون میدادن. همینکه الان مجبور شدن با فشار و وعده و وعید و پول و امتیاز 4تا کشور بی اثر دور خودشون جمع کنن یعنی سست شدن.
امیر۱۸۶۵۱۶۶۱۳:۵۷:۲۵ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
خوابی واقعا یا..
ناشناس۱۸۶۳۹۴۳۱۶:۰۷:۲۲ ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
خب سست شده که میخواد با این پیمانها بلکه یه کم شرایط خودش رو بهتر کنه
ناشناس۱۸۶۳۲۶۰۰۸:۲۰:۳۱ ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
واقعا سست تر از خانه عنکبوته که ما اینقدر داریم تعلل میکنیم در محو کردنش از نقشه جغرافیا ؟؟؟؟؟
ناشناس۱۸۶۴۴۵۷۲۳:۰۰:۰۰ ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
ما شروع کننده جنگ نیستیم وقتی بهانه اول را دستمان بدهند سایتشان روش
ناشناس۱۸۶۳۲۸۱۰۸:۴۳:۳۶ ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
هنگامی که طبل جنگ نواخته شود ، استعدادها و توانمندی ها و قدرت ها و توانایی ها و سستی ها و رجز خوانی ها و شعارها نمایان میگردد .
ناشناس۱۸۶۳۹۴۰۱۶:۰۴:۳۷ ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
البته از سال 2006 یعنی جنگ 33 روزه چندین بار نمایان شده!
ناشناس۱۸۶۴۳۶۵۲۱:۵۲:۲۶ ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
۳۳ روز لبنان نابود شد و تبلیغات دروغی برای گول زدن من و شما اثر کرد
ناشناس۱۸۶۳۲۸۲۰۸:۴۴:۱۸ ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
اسراییل بعد از شکست 2006 از حزب الله، به شدت تلاش کرد تا توان نظامیش رو بالا ببره و از طرف دیگر، با ترور و تحریم، از قوی شدن ایران جلوگیری کرد
ناشناس۱۸۶۳۹۱۳۱۵:۴۳:۵۰ ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
خود اسراییل میگه ما جنگ رو باختیم، دن حالوتس ارشد ترین مقام نظامی اسراییل مجبور شد استعفا بده، اما عقب افتادگان وطنی میگند نه جنگ رو بردند !
ناشناس۱۸۶۳۳۶۵۰۹:۳۶:۰۶ ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
با ضعیف دانستن دشمن ، هیچگاه نمیتوان قوی شد .
ناشناس۱۸۶۴۴۴۹۲۲:۵۵:۵۴ ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
ندیدن ضعف های واضح دشمن ضعیف اعتماد به نفس را از بین می برد و نتیجه می شود دیپلماسی التماس
ناشناس۱۸۶۳۴۱۵۱۰:۰۹:۰۵ ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
الان ساده لوحان هم می گویند ایران هم با بحران روبرو است ولی غافل هستند که این اسرائیل سابقه تاریخی ندارد و به بهانه بهشت بردن یهودها را از سراسر جهان آورد اینجا
ناشناس۱۸۶۳۴۱۷۱۰:۱۰:۴۰ ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
اگه مثل خانه عنکبوت سسته پس چرا ۸۰ ساله مسلمانان نتونستن نابودش کنن؟ این حرف شما بیشتر مسلمانان رو ضعیف نشون میده
ناشناس۱۸۶۳۹۴۷۱۶:۱۲:۱۶ ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
معلومه ضعیف بودن چون توی چندین جنگ شکست خوردن. اما از سال 2006 ورق برگشته و دارن قوی میشن! حالا باید دید چند سال آینده چی میشه!
ناشناس۱۸۶۳۵۳۵۱۱:۳۱:۳۷ ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
یکی از اونا رو در سطح شهید فخری زاده بزنید و بعد شعار بدید
ناشناس۱۸۶۳۷۴۸۱۴:۰۴:۰۰ ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
ببين اين حرفى كه ميزنى بيش از همه نشون دهنده ناتوانى خودت و دوستان براندازت هست، چون زورتون به ج.ا نميرسه
ناشناس۱۸۶۳۹۸۹۱۶:۵۲:۰۵ ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
چرا هر کسی که مخالف دیدگاه شماست میشه برانداز و غربگرا.بابا رها کنید این طرزتفکر را.در ضمن بر اساس تحقیقات جدید تار عنکبوت مقاوتش چندین برابر فولاده.
ناشناس۱۸۶۳۵۹۲۱۲:۰۸:۰۰ ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
ان شاءالله رژیم جعلی و کودک کش صهیونیستی 5 سال آینده را نخواهد دید.
ناشناس۱۸۶۴۴۵۹۲۳:۰۱:۱۲ ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
انشالله
حمید۱۸۶۳۸۲۴۱۴:۴۵:۱۴ ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
فرا فکنی وبیان شعارها وسخنان بدون بررسی واطلاعات درست در نهایت مشکل زا خواهد شد. بی توجهی به مشکلات داخلی ومقصر شناختن دیگران در این همه گرفتاری مردم راهی اشتباه است ..
سعید۱۸۶۴۰۲۲۱۷:۳۲:۳۵ ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
اخبار و تحلیل ها خیلی شبیه اخبار سعید الصحاف شده، خدا به دادمون برسه!!
عرفان ربیع۱۸۶۴۰۷۲۱۸:۰۷:۲۷ ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
ریون ریولین رئیس جمهور وقتشون گفته: با رصد تحرکات اخیر ایران پیشنهاد میکنم برای ملت یهود به دنبال سرزمین امن در ایالات متحده بگردید. شاید زمان کوچ بزرگ یهود در آخرالزمان فرا رسیده است. بنظرتون چرا یک کشوری مثل اسرائیل (با بهترین امکانات نظامی و فشار های سیاسی) باید از یک ایران بترسه ولی ایران دهه 50 و 60 (به بعد) از دو ابر قدرت(روسیه و امریکا) و کشورهای هم پیمانشون نمیترسه؟؟
منصور۱۸۶۴۱۳۰۱۸:۵۱:۱۹ ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
والا تار عنکبوت نسبت به نازکیش جزو قویترین الیافه نامگذاریتونم اشتباهه
ناشناس۱۸۶۴۲۷۶۲۰:۳۹:۳۹ ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
" که فقط یکی از این معضلات فساد مقامات عالیرتبه این رژیم است از نخست وزیر این رژیم یعنی نتانیاهو گرفته تا بسیاری دیگر از دولتمردان، لیکن همه‌گیری کرونا سبب شد ساختار اقتصادی متزلزل واقعیت خود را آشکار کند." برخی مقام های ایران هم درگیر فساد اقتصادی هستن به عنوان مثال اکبر طبری..
ناشناس۱۸۶۴۳۶۳۲۱:۵۰:۴۰ ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
کاری با محتوای این نظریه ندارم فقط به نویسنده یادآوری میکنم که از نظر خواص مکانیکی هر رشته تار عنکبوت بر خلاف تصور ایشان بسیار بسیار مقاوم تر از فولاد است.
محمد۱۸۶۴۴۴۴۲۲:۵۴:۴۰ ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
سست‌تر از خانه عنکبوت. ولی روغن و مرغ و میوه دارن
ناشناس۱۸۶۴۵۷۳۰۱:۰۴:۰۷ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
جناب محمد صادق مصطفوى با اين آمار كه شما داديد حداقل كارى كه اين رژيم غاصب انجام داده مردمشو واكسينه كرده ما با اينهمه رشد اقتصادى آخرين كشور در نمودار واكسيناسیون هستيم على بركت ..
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

آخرین عناوین