مرد ایرلندی برای چه به ایران آمد؟!

گروه سیاسی الف،   3991220157 ۳۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

سفرِ اخیر "سایمون کاونی" وزیر خارجه ایرلند(در مقامِ نماینده شورای امنیت در امر تسهیل اجرای توافق برجام) به تهران، با اهداف خاصی انجام شده و به نوعی باید آن را در ادامه دیپلماسی اروپا راجع به مساله هسته ای ایران در عصر پساترامپ تحلیل کرد. به طور خاص این سفر، احتمالا متمرکز بر طرحی است که به تازگی "جواد ظریف" وزیر خارجه ایران از ارائه آن جهت حل مناقشات جاری در چهارچوب معادله برجام خبر داده است.

 مرد ایرلندی برای چه به ایران آمد؟!

به گزارش الف، در جدیدترین تحول راجع به توافق "برجام" و مناقشات ایران و غرب در این رابطه، "سایمون کاونی" وزیر خارجه ایرلند به عنوان "نماینده شورای امنیت در امر تسهیل اجرای برجام" به تهران سفر کرده است. کاونی در تاریخ 17 اسفندماه با "حسن روحانی" رئیس جمهور اسلامی ایران و وزیر خارجه کشورمان دیدار داشت. در این میان، افکار عمومی و همچنین محافل خبری و رسانه ای، گمانه زنی های مختلفی در مورد ماهیت و محرک های اصلی سفر کاونی به ایران مطرح کرده‌اند. 

انجام این سفر مخصوصا پس از رایزنی های ایران و اروپا که در نهایت منجر به خودداری تروئیکای اروپایی از مطرح کردن و صدور قطعنامه علیه ایران در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی شد و در عین حال، واکنش های مقام های آمریکایی و اروپایی و ادعای آن ها دال بر اینکه سیگنال های برجامی مثبتی از تهران دریافت کرده اند، همه و همه، بر شدت و میزان گمانه زنی ها در مورد علل سفر وزیر خارجه ایرلند به تهران، افزوده است. در این راستا، به نظر می رسد که سه گمانی زنی عمده در اینباره می توان مطرح کرد:

*سفر وزیر خارجه ایرلند به ایران و رایزنی در مورد طرح جدید برجامیِ تهران

یکی از قویترین گمانه زنی هایی که در مورد ماهیت سفر وزیر خارجه ایرلند به تهران مطر می شود، این نکته است که اساسا سایمون کاونی حامل یک پیغام از سوی تروئیکای اروپایی برای تهران است. این مساله به طور خاص با توجه به موضع گیری اخیر "جواد ظریف" مبنی بر اینکه تهران طرحی جدید را برای تعامل در قالب توافق برجام میان ایران و گروه پنج بعلاوه یک آماده کرده، بیش از پیش تقویت می شود. در واقع، تروئیکای اروپایی به زویر خارجه ایرلند در مقامِ نماینده شورای امنیت در امر تسهیل برجام ماموریت داده اند تا برخی اصول و مسائل مد نظر آن ها را در مورد معادله برجام به تهران منتقل کند تا ایران در ارائه طرح برجامی خود، به آن ها نیز توجه داشته باشد و اساسا از دیدِ اروپایی ها، طرح ایران که قریب الوقوع اعلام خواهد شد، به نحوی نباشد که نکات مدنظر اروپا را در بر نداشته باشد. این گمانه زنی مخصوصا با توجه به موضع گیری اخیر "نِد پرایس" سخنگوی وزارت خارجه آمریکا که به تازگی اعلام کرده واشنگتن منتظر پیشنهاد سازنده ایران است، بیش از پیش تقویت می شود. در این چهارچوب، سایمون کاونی را به نوعی باید فرستاده اروپا و آمریکا به ایران، با محوریت سیگنال دهی به تهران مبنی بر اینکه منافع آن ها را نیز باید در پیشنهاد برجامی خود در نظر گیرد، تحلیل کرد. 

*سفر وزیر خارجه ایرلند به ایران و تلاش ظاهریِ اروپا جهت نجات برجام

از جمله دیگر محرک های اساسی که می توان آن را به مثابه علت سفر وزیر خارجه ایرلند به تهران با محوریت مساله برجام در نظر گرفت، همان چیزی است که در مدت اخیر جریان های سیاسی و رسانه ای غربی، بارها و بارها در مورد آن مانور داده اند و سع کرده اند از این طریق، موضع خود در معادله برجام را تقویت کنند: این مساله هم چیزی جز اعتباربخشی به این گزاره که اروپا به دنبال نجات برجام و تقویت جریان تعامل و دیپلماسی با ایران است، نمی باشد. نگاهی کوتاه به پرداخت رسانه ای رسانه های معتبر غربی در مورد سفر وزیر خارجه ایرلند به تهران نشان می دهد که تقریبا اغلب آن ها در پوشش رسانه ای این خبر، از لفظِ تلاش جهت نجات توافق برجام، یاد کرده اند. در این چهارچوب، اروپایی ها سعی دارند تا با پرداخت رسانه ای به معادله برجام در برهه کنونی، به نوعی خود را حامی سرسختِ تعامل و دیپلماسی و ایران را در جهتِ عکس معرفی کنند. امری که اساسا با واقعیت های میدانی و سابقه عملکرد ایران و غرب در معادله برجام، کاملا در تضاد است. نمونه این رویکرد نیز بارها و بارها و به شیوه های گوناگون توسط مقام های ارشد تیم امنیت ملی و سیاست‌خارجی دولت بایدن، در رابطه با توافق برجام، دنبال شده است. 

*سفر وزیر خارجه ایرلند به ایران و تداوم راهبرد مدیون سازیِ اروپا در معادله برجام

یکی دیگر از محرک های سفر وزیر خارجه ایرلند به عنوان نماینده شورای امنیت در امر تسهیل اجرای برجام و انتقال احتمالی پیام برجامی اروپا به ایران را می توان در ادامه راهکار اروپا در زمینه مدیون سازی ایران در چهارچوب معادله برجام دانست. در این راستا، تروئیکای اروپایی و آمریکا، عقب نشینی خود در امر صدور قطعنامه علیه ایران در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی را، به مثابه یک لطف به ایران در نظر گرفته اند و سعی دارند از این مساله برای خود یک امتیاز ساخته و با عقب نشینی از آن(امرِ صدور قطعنامه) و استناد به آن به عنوان گواهی بر عزم و اراده خود جهت تعامل با ایران در مورد توافق برجام، عملا تهران را به نوعی به خود مدیون سازند. سفر اخیر وزیر خارجه ایرلند به تهران نیز به نوعی در همین راستا و جهت به اصطلاح یادآوریِ این گزاره به تهران انجام شده است. امری که به نوعی در دلِ خود سعی دارد با یک روایت سازیِ جعلی در مورد معادله برجام، جایِ طلبکار(ایران) و بدهکار(اروپا و آمریکا) را عوض کند و عملا جهت اعطای امتیازهای برجامی به غرب، ایران را تحت فشار قرار دهد.

دیدگاه کاربران

آزاده۱۸۶۲۸۲۱۰۰:۵۲:۴۶ ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
شکل اطلاع رسانی ایران در خصوص مسائل سیاسی و ملاقاتهای غربیها عموما مبهم و غیر شفاف هست و همین نکته باعث میشه غربیها خبرها وقایع رو آنچه که منافع خودشون ایجاب میکنه منتشر میکنن . کلا ما ایرانیها در این خصوص منفعل هستیم
ناشناس۱۸۶۴۳۸۰۲۲:۰۲:۱۱ ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
مانميتونيم
ناشناس۱۸۶۲۹۳۵۰۱:۵۲:۳۸ ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
آخرش ایران مجبوره بره پای میز مذاکره وگرنه هیچ راهی براش نمونده فقط فشار به مردم میاد..
ناشناس۱۸۶۳۶۵۳۱۲:۴۰:۳۱ ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
درس عبرت برجام این بود که هرگز نباید به مذاکره با دولتهای بدعهد و خبیث اعتماد کنیم.
ناشناس۱۸۶۳۶۶۵۱۲:۴۶:۴۶ ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
مذاکره = تحریم بیشتر = تورم و فشار بیشتر
ناشناس۱۸۶۴۶۲۴۰۲:۴۴:۲۷ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
اگر از دیگر کشورهای دنیا بپرسیم آنها اگر در موقعیت ما بودند چه میکردند خیلی بهتر میتوان تصمیم گیری کرد.
ناشناس۱۸۶۴۶۲۸۰۲:۵۱:۵۴ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
قطعا بدون تعامل با کشورهای قدرتمند هیچ گشایشی صورت نخواهد گرفت بی خود وقت خود و دیگران را تلف نکنید این لجبازی بی مورد دمار از روزگاز مردم واقتصاد ایران در آورده است.
ناشناس۱۸۶۳۸۳۱۱۴:۴۷:۴۱ ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
غرب زده ها در راس نیایند دوباره توافقی که بتن ریزی باشد وجود نخواهد دلشت
ناشناس۱۸۶۳۰۵۷۰۳:۵۵:۱۹ ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
شماها چرا باور ندارید که اروپا خودش زندانیان اقتصادی امریکای ها هستند و تا زمانی امریکا اجازه ندهد هیچ کاری از اروپا ساخته نیست.من بوضوح دیدم که سفیر امریکا در کشورهای اروپایی مسئول و دیکته کننده سیاست خارجی کشورهای اروپایست.تا کی میخواهید امید به کشورهای ببندید که خودشان میترسند از تحریم و تنبیه شدن بوسیله کاخ سفید؟
میرزا۱۸۶۳۱۵۵۰۶:۳۸:۰۴ ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
اینها خیلی کلک میزنند .بعد از چند سال که مردم را تحت فشار قرار دادن و تعهدات را اجرایی نکردن .حالا طلب کار هم هستن .لطفشون این است که جلوی قطعنامه گرفته اند .والله اگر ما در ًًلطف بودیم این کار را میکردن و قطعنامه هم علیه ايران تصویب میکردن. این دلسوزی نیست بلکه ترس از اقدام ایران است
ناشناس۱۸۶۳۲۱۴۰۷:۳۹:۵۴ ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
تروئیکای اروپا و امریکا که امتیازی نمیدهند بلکه این ناامیدان بی تدبیر هستند که اولا فعالیت تولید سوخت فلزی را خودسرانه متوقف کرده اند و در ادامه بجای اقدام کل در برابر کل آنهم با راستی آزمایی توسط ایران ، پیشنهاد جزء به جزء را اعلام کرده اند شما که ۳ ماه دیگر در مسند خلافت و قدرت نیستید که بخواهید تعهد بدهید و دولت بعدی را در عمل انجام شده قرار بدهید
من ایرانی هستم۱۸۶۳۲۴۹۰۸:۱۳:۵۳ ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
بازی برجام دقیقا مثل شطرنج است.شما بخاطر بازیهای اشتباه در گذشته، بسیاری از مهره ها و فرصت ها را از دست داده اید. الان توافق کردن برای شما بسیار دشوار است.ببینید طی چند سال مخالفت با غربی ها چه چیزهایی عاید منافع ملی شده و چه چیزها و فرصت هایی از منافع ملی ایران دور شده است. یادتان باشد ((منافع ملی مد نظر است نه منافع حزبی وگروهی))..
ناشناس۱۸۶۳۶۶۳۱۲:۴۵:۱۷ ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
هزینه و فایده برجام چی بود ؟! نتیجه چند سال مذاکره و تعامل با امریکا و اروپا چیزی بجز افزایش تحریم ها و کوچکتر شدن سفره های مردم و زیاده خواهی دشمن در مسائل موشکی و منطقه ای نبود.
ناشناس۱۸۶۴۶۲۱۰۲:۴۱:۰۶ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
باید دید بقیه کشورها کدام راه را انتخاب کرده اند و چه نتیجه ای گرفته اند.
ناشناس۱۸۶۳۲۹۵۰۸:۵۴:۰۰ ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
یه روده راست تو شکم اروپایی ها نیست
ناشناس۱۸۶۳۸۵۲۱۵:۰۱:۱۴ ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
بگو اون روده ی راست تو شکم کی هست !؟ اصلا کسی میتونه سیاستمداری رو پیدا کنه که یه روده ی راست تو شکمش باشه ؟
ناشناس۱۸۶۳۳۷۵۰۹:۴۱:۴۴ ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
اروپاییها جاسوس امریکا هستند باید دستگیر و زندانی شود.
ناشناس۱۸۶۴۶۳۳۰۳:۰۸:۳۳ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
اتفاقا منم همینو میگم طبق معمول بگیرنش با پولای بلوکه شده عوض کنن ..
محمد۱۸۶۳۳۷۷۰۹:۴۴:۱۷ ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
ادامه فریب .بی شرف همیار غرب فریبکار
ناشناس۱۸۶۳۴۰۵۱۰:۰۴:۳۱ ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
شهدا شرمنده ایم که دشمن را اینقدر جسور کردیم با بتن ریزی در دانش و صنعت کشور
ناشناس۱۸۶۳۴۸۰۱۰:۵۰:۱۰ ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
برای گرفتن باج ..
ناشناس۱۸۶۳۵۸۵۱۲:۰۵:۳۴ ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
امریکا و اروپا حفظ برجام و حفظ تحریم ها را باهم می خواهند و این غیر ممکن است.
ناشناس۱۸۶۳۵۹۰۱۲:۰۶:۴۶ ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
مرد ایرلندی کاسب برجام است و به ایران آمده تا دوباره کلاه گشادی بر سر روحانی و ظریف بگذارد.
م س۱۸۶۳۶۵۱۱۲:۴۰:۱۳ ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
ببخشید از دشمن توقعی نیست ولی این دولتمردان ما هستند که یک روده راست تو شکمشون نیست به سخنان گذشته آنها توجه کنید چه وعده هایی که دادند چه در مورد مزیتهای برجام و غیره
ناشناس۱۸۶۳۷۰۲۱۳:۱۸:۵۳ ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
آخرش التماس میکنید که امریکا تحریم ها را برداره، خوب زودتر اینکار رو بکنید دیگه
کرمانشائی۱۸۶۴۳۷۱۲۱:۵۶:۴۶ ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
به کوری چشم مزدوران سایبری ، آمریکا و اروپا را وادار به التماس کردن میکنیم
ناشناس۱۸۶۳۷۷۵۱۴:۱۵:۱۲ ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
اروپا حتی زمان ترامپ هم داشت با آمریکا همراهی میکرد. آمریکا هی فشار رو بیشتر میکرد اروپا هم فقط با وعده و عید سعی میکرد ایران رو با وجود فشارها در برجام نگه داره!
ناشناس۱۸۶۳۸۷۰۱۵:۰۷:۳۳ ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
کانادا، آمریکا، ایرلند، فرانسه، آلمان، استرالیا، نیوزلند، استرالیا، عمان، پاکستان، سازمان ملل، سازمان انرژی اتمی و خیلی از کشورها و سازمانها مهره های گوناگون رژیم فاسد انگلیس هستند که در زمان و مکان خاص، انگلیس آنها را بحرکت درمیاورد.
علی گردنده۱۸۶۴۳۳۲۲۱:۲۱:۲۹ ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
به هیچ کشوری دراین مدت اعتماد نکنید واگر حرف هم میزید محکم واسرار خودرا واضح بیان نکنید همیشه با سیر سری حرف بزنید وبا کم میلی دشمن را سردرگم کنید ودر آخر نگذارید در خلوت باکسی در ایران گپ وگفت داشته باشه وهمیشه طلبکارانه صحبت کنید با چرا فلان کشور ها هسته ای دارند شروع کنید چرا مانداشته باشیم طوری صحبت نکید دشمن شمارا خوب ارزیابی کنه
ناشناس۱۸۶۴۴۴۶۲۲:۵۵:۲۰ ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
حاصل برجام فقط چیپس وپفک تو کشور زیاد کرد ولی برعکس صنعت هسته ای کشاورزی صنعت وپزشکی رو کلا نابود کرد
ناشناس۱۸۶۴۵۳۳۰۰:۱۲:۳۷ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
کار دشمنه که دشمنی وسنگ اندازی کنه تحریمها فقط ۲۵ درصد مشکلات کشوره ۷۵ درصد مشکلات کشور بی مدریتی وبی مسوولیتی برخی ازمسوولین هست که به ملت سخت گرفتن تازمانی که مسوولین فرسوده جاشونو به مسوولین جهادی ومردمی ندهند وما خودمونو ازهر نظر مثل نظامی واقتصادی وغیره قوی نکنیم آمریکا واروپا برای بدست اوردن منافعشون به ایران فشار میارن
مرتضی۱۸۶۴۷۵۷۰۹:۱۲:۳۵ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
همیشه باید دست بالا را داشته باشید تا در مذاکره به آن چیزی که میخواهی برسی . شما غنی سازی را به شصت درصد برسانید تا با بیست درصد بعدا موافقت کنند ودربحث موشکی هم موشک قاره پیما بسازید تا بعد با برد سه یا چهار هزار کیلومتر قانع شوند . غربیها را اصطلاحا باید به مرگ بگیرید تا به تب راضی شوند والا هیچی به ما نخواهند داد و هیچ حقی برای ما قابل نخواهند شد. اشکالی ندارند بگذار بروند دوباره شورای امنیت و ذیل بند هفتم . اونوقت با درجه کمتر با اونها توافق کنید مهم اینه که نترسید
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  2. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  3. و ناگهان اخلاق!

  4. این ۲ مشکلِ بزرگ در بازار مسکن ایران

  5. زیباکلام: اسرائیل برای رهگیری موشک ایران خیلی هزینه داد/ ۷ اکتبر نشان داد که فلسطین هنوز زنده است!

  6. بخش املاک "دیوار"مسدود می‌شود/ فرصت یک هفته‌ای به سکوها

  7. خیانت و وطن فروشی علنی در مقابل دوربین

  8. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  9. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  10. موضوع خودروهای لوکس پسران معاون سابق قوه قضائیه چه بود؟

  11. سرانجام دختر فوت شده در متروی تجریش چه شد؟

  12. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  13. توقیف محموله صادراتی رژیم صهیونیستی در مرز بازرگان

  14. فریب نخوریم! 

  15. دبی؛ چند روز پس از سیل

  16. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  17. تصاویر اختصاصی شبکه پاکستانی از اسکورت جالب زمینی و هوایی رئیسی در لاهور

  18. رفتار عجیب یک شهروند در مترو تهران ؛ پارک موتور مقابل پله‌های ورودی ایستگاه!

  19. قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. کمی دیر نیست؟

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  10. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  15. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  16. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  17. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

پربحث‌های هفته

  1. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  2. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  3. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  4. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  5. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  6. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  7. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  8. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  9. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  10. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  11. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  12. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  13. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

  14. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

  15. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  16. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

  17. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  18. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  19. عملیات "وعده صادق" ؛ بررسی ابعاد تسلیحاتی نظامی

  20. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  21. واکنش احمدی‌نژاد به عملیات موشکی سپاه/ وعده زارع‌پور درباره افزایش سرعت اینترنت

  22. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  23. یک سیلی برای تنبیه

  24. بایدن: ایران به‌دنبال محو اسرائیل است

  25. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

آخرین عناوین