چرا حملات انصارالله علیه عربستان شدت گرفته است؟!

گروه جهان الف،   3991220071 ۵۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

عبدالباری عطوان در مقاله‌ای اهداف و پیام‌های تشدید حملات انصارالله در عمق عربستان سعودی را مورد بررسی قرار داد.

چرا حملات انصارالله علیه عربستان شدت گرفته است؟!

 به گزارش الف «عبدالباری عطوان» تحلیلگر برجسته جهان عرب و سردبیر روزنامه رای الیوم در واکنش به تشدید حملات جنبش انصارالله یمن علیه عربستان سعودی در مقاله‌ای نوشت، طی روزهای گذشته نیروهای انصارالله با پهپادها و موشک های بالستیک قلب صنعت نفت عربستان را در شهر «الظهران» و بندر «راس التنوره» که یکی از پالایشگاه‌های عظیم جهان در آن قرار دارد هدف گرفتند.  این بدان معناست که برنامه‌ای از جانب یمنی ها برای ضربه زدن به صنایع نفتی عربستان و بنادر صادراتی این کشور و متزلزل کردن اعتماد جهانی نسبت به اقتصاد سعودی ها که کاملا وابسته به نفت است وجود دارد و بیشترین ضرر و زیان ممکن را به ریاض تحمیل می‌کند.

در ادامه مقالع عطوان آمده است، در این میان 2 شاخص اصلی وجود دارد که می تواند شدت این حملات و میزان خسارت مادی و روانی آن را علیه دولت سعودی مورد محاسبه قرار دهد:

 

-  قیمت هر بشکه نفت برای اولین بار طی دو سال گذشته به بالای ۷۰ دلار (نفت خام برنت) رسیده و این بدان معناست که در نگاه اول  ترس از کاهش میانگین صادرات نفت عربستان به بازارهای جهانی وجود دارد.

- سفارت آمریکا به شهروندان خود در منطقه شرقی عربستان به ویژه الظهران و الدمام اخطار داد که محتاط باشند و با توجه به این که هر لحظه امکان پرتاب موشک‌های بالستیک انصارالله وجود دارد در این مناطق جابجا نشوند.  به ویژه اینکه در حال حاضر حدود ۶ هزار شهروند آمریکایی در این دو شهر که مقر اصلی شرکت آرامکو است اقامت دارند.

 سردبیر روزنامه رای‌الیوم افزود، یکی از نکات قابل توجه این حملات انصارالله آن است که چند روز قبل از سالگرد آغاز تجاوز ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان علیه یمن رخ داد و در حالی که این جنگ وارد هفتمین سال خود شده است، ائتلاف سعودی هیچ یک از اهداف خود از جمله شکست جنبش انصارالله، برافراشتن پرچم‌های سفید و نیز سیطره بر صنعا در سایه بازگرداندن «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهوری فراری یمن به پایتخت این کشور را محقق نساخت.  اما این عملیات‌های شدید انصارالله را نمی‌توان از دو موضوع اصلی در پرونده یمن جدا کرد:

- جنگ شدیدی که در حال حاضر در شهر راهبردی «مارب» در حال انجام است؛ یعنی شهری که مملو از منابع عظیم نفت و گاز یمنی ها بوده و جنبش انصارالله و طرفداران آن در صدد تسلط کامل بر آن هستند. این شهر درواقع آخرین سنگر دولت مستعفی و مزدوران سعودی در شمال یمن است. نیروهای انصارالله در جبهه مارب علاوه بر مزدوران سعودی با گروه های تروریستی القاعده و داعش که به کمک سعودی‌ها آمده‌اند نیز درگیر هستند.

- عدم موفقیت مذاکرات غیر مستقیم میان نماینده آمریکا و هیئتی از انصارالله که هفته قبل در عمان انجام شد.  منابع انصارالله در این زمینه گزارش دادند درخواست فرستاده آمریکا برای متوقف کردن جنگ و عقب نشینی از مارب و نیز اجتناب از پرتاب موشک و پهپاد به عمق عربستان موجب شد تا این مذاکرات بی نتیجه بماند؛ چرا که این خواسته‌های ایالات متحده کاملاً مغایر با واقعیت های موجود است.  در شرایطی که سعودی ها همچنان به تجاوزات علیه مواضع غیرنظام یمن ادامه می‌دهند آمریکایی‌ها از انصارالله می‌خواهند تا  عقب نشینی کند.  یمنی‌ها صراحتاً به نماینده آمریکا اعلام کردند هر کس که جنگ را شروع کرده باید آن را متوقف کند و از جمله شروط پایان این جنگ رفع کامل محاصره یمن از همه جوانب است ،همچنین موضوع پرداخت غرامت نیز باید مورد بررسی قرار بگیرد.

عبدالباری عطوان در ادامه نوشت، جنگ علیه یمن که توسط «محمد بن سلمان» ولیعهد و وزیر دفاع عربستان آغاز شد نتایجی بر خلاف آنچه که انتظار می‌رفت داشت، چراکه در این میان قدرتی به نام انصارالله به عنوان یک نیروی با نفوذ یمنی و قدرت سیاسی و نظامی ظهور کرد که به دنبال آن عربستان با درگیر شدن در این جنگ فرسایشی ضربه بزرگی به جایگاه و اعتبار خود در جهان عربی و اسلامی وارد ساخت.  در حال حاضر جنبش انصارالله یمن با در اختیار داشتن موشک های بالستیک دقیق با برد بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر تبدیل به تهدید استراتژیک برای صنعت نفت عربستان شده و حتی همه سامانه‌های دفاع موشکی ساخت آمریکا «پاتریوت» نیز در رهگیری این موشک ها ناکام مانده اند.

بر اساس مقاله عطوان،  موشک ها و پهپادهای انصارالله که از سال ۲۰۱۹ به شکل ویژه تاسیسات نفتی عربستان و شریان حیاتی این کشور را مورد هدف قرار گرفته اند تبدیل به کابوسی برای سعودی‌ها شدند.  یمنی ها بارها تاکید کردند تا زمانی که تجاوزات عربستان و امارات متحده عربی علیه صنعا به مدت شش روز کامل متوقف نشود و محاصره بندر الحدیده رفع نگردد حملات موشکی انصارالله نیز همچنان ادامه خواهد داشت.  اما به نظر نمی رسد که ائتلاف سعودی این خواسته ها را برآورده کند بنابراین پیش بینی می شود که حملات انصارالله علیه عربستان طی روزهای آینده نیز ادامه داشته باشد.

در این مقاله آمده است،  اما آنچه که از زمان آغاز حملات موشکی و پهپادی انصارالله علیه مواضع سعودی از سال های گذشته تا کنون ثابت شده این است که اولا  این موشک ها دقیق به اهداف اصابت می کنند و در وهله دوم هیچگونه خسارت جانی علیه غیرنظامیان به بار نمی آورند.  این در صورتی است که ائتلاف متجاوز سعودی همواره غیر نظامیان یمنی را مورد هدف قرار داده است. اما در صورتی که جنگنده‌های ائتلاف سعودی و اماراتی اشتباهات فاجعه بار خود را که در آغاز جنگ هنگام بمباران مراسم های عروسی، کارخانه ها و سایر مواضع غیر نظامی یمن مرتکب شدند تکرار کند ممکن است وضعیت در روزهای آینده تغییر کند.  این تهدید از جانب منابع انصارالله اعلام شده است. در این میان سوالی مطرح می‌شود مبنی بر اینکه آیا تشدید حملات موشکی انصارالله علیه عربستان بخشی از تلاش های این جنبش برای کسب امتیاز در مذاکرات است ؟ در  حال حاضر نمی‌توان پاسخ روشنی به این سوال داد اما آنچه که مسلم به نظر می رسد این است که طرف سعودی در این جنگ و نیز سایر پرونده‌های داخلی خود هدف فشار مضاعف آمریکا قرار خواهد گرفت.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۸۶۱۱۴۵۱۲:۴۶:۱۶ ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
چون آمریکا شل کرده و ترامپ رفت
ناشناس۱۸۶۱۷۳۴۱۷:۳۱:۰۷ ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
نابغه آرامکو رو در دوران ترامپ جونتون زد
ناشناس۱۸۶۳۰۰۵۰۲:۳۴:۵۵ ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
چون امثال ..بی صفت تو دنیا وجود دارند و باید باهاش مقابله کنند نه بیغیرتن..
ناشناس۱۸۶۱۱۵۷۱۲:۵۲:۱۶ ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
در حالیکه عربستان زنان و کودکان یمنی را بمباران میکند امریکای مدعی حقوق بشر از انصارالله خواست تا عقب نشینی کند و از موشک و پهپاد استفاده نکند !!!
ناشناس۱۸۶۱۱۶۰۱۲:۵۵:۱۶ ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
معادلات جنگ به نفع یمن تغییر کرده و عربستان با وجود گنبد آهنین ساخت امریکا در مقابل موشک ها و پهپادهای یمنی عاجز و درمانده شده است.
عدالت۱۸۶۱۱۶۱۱۲:۵۵:۳۹ ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
چون فروش نفت ایران بیشتر شده.
ناشناس۱۸۶۱۶۷۱۱۷:۰۰:۵۰ ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
ظاهرا تحریم ها بدون مذاکره در حال فرو ریختن هستند! و چه اندک هستند عبرت گیرندگان.
ناشناس۱۸۶۱۱۷۲۱۳:۰۳:۲۰ ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
حملاتی برای هیچ !
ناشناس۱۸۶۱۱۷۴۱۳:۰۴:۱۳ ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
آره پری روز هم حمله کردن به آرامکو ولی هیچ دودی بلند نشد نمیدونم چرا !
ناشناس۱۸۶۱۶۷۶۱۷:۰۳:۲۰ ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
اولا که بخاطر فاصله طبیعیه دودش از منزل شما مشاهده نشه! دوما این حملات بیشتر سوز داره دود نداره! گنبد آهنین، سامانه پاتریوت، صدها میلیون دلار هزینه بیهوده! میدونی چی میگم دیگه!
ناشناس۱۸۶۱۷۳۱۱۷:۲۸:۳۸ ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
همون دود 2019 بسشون بود، در ضمن خاک بر سر عربستانی که با 70 میلیارد دلار بودجه نظامی سالانه، از پس یمن برنمیاد، این که از پسش بر نمیاد رو همه میدونند و اذعان دارند، البته به جز دستگاه کپی های فوق مبتذل ایرانی
مهدی۱۸۶۳۱۹۵۰۷:۲۲:۳۳ ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
چشم بینا می‌خواهد دیدنش.
ناشناس۱۸۶۱۱۸۱۱۳:۰۷:۲۰ ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
اگر موشک به درد میخورد ، الان مردم کره شمالی شب و روز سیب زمینی آب پز نمیخوردن
ناشناس۱۸۶۱۶۸۰۱۷:۰۴:۳۲ ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
یعنی واقعا فکر می کنی موشک درست میکنن که بخورنش!؟
ناشناس۱۸۶۱۶۸۱۱۷:۰۵:۱۷ ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
اگر موشک به درد نمیخورد الان فقط کره شمالی موشک داشت!
ناشناس۱۸۶۱۶۸۴۱۷:۰۶:۲۰ ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
اگر آمریکاییها عقل شما رو داشتن الان 50 میلیون نفر تو آمریکا مجبور نبودن با کوپن غذا زندگی کنن!
ناشناس۱۸۶۱۸۲۹۱۸:۲۶:۱۳ ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
دیگه اینجوری هم نیست علف هم هست
بدون نامتر۱۸۶۲۹۰۰۰۱:۳۱:۵۲ ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
سلام، شما مگر آنجا رادیده ای که هرروز سیب زمینی آب پز میخورند، آنها بیشتر ماهی میخورند
ناشناس۱۸۶۱۱۸۲۱۳:۰۷:۵۰ ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
این الان شدته ؟!
ناشناس۱۸۶۱۱۸۵۱۳:۰۸:۴۸ ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
کاملا دلایل مشخصه. فقط باید گفت چطور ممکنه کشوری که بالاترین صنعت موجودش پرورش بز هست و هیچ دانشگاه معتبری هم نداره امروز تونسته موشک و پهپاد تولید کنه؟
ناشناس۱۸۶۱۳۳۳۱۴:۰۳:۲۸ ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
ای کاش چسبیده بودن به همان ‌ پرورش بز
ناشناس۱۸۶۱۷۲۷۱۷:۲۵:۱۳ ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
پس خاک بر سر عربستان که نمیتونه جلوی کمک رسانی ایران رو بگیره، یمن فقط با عمان و عربستان مرز خاکی داره که فقط سمت عربستانش دست حوثی هاست و سمت عمانش غالبا خالی از سکنه است، از راه دریا و هوا هم که محاصرست، اگه ایران میتونه بهش کمک برسونه و چندین کیلومتر مربع از خاک عربستان رو هم تسخیر کنه دمش گرم. البته که مطمئن هستم نمیدونستی یمن تنها با عمان و عربستان مرز خاکی داره، هرچی باشه از اون افرادی هستید که توی دستگاه کپیتون فرو کردند که 50 درصد خزر در دوران پهلوی مال ایران بوده در حالی که خط ساحلی شوروی سابق بیش از 4 برابر ایران بوده، کلا با نقشه و جغرافیا مشکل دارید.
ناشناس۱۸۶۲۲۷۶۲۱:۱۶:۵۱ ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
برادر. معلوم نیست سلاح حوثی‌ها اصلا متعلق به ایران باشد. احتمال این هست که کره شمالی و روسیه قبلا از محاصره یمن آنها را مجهز کرده باشند.
ناشناس۱۸۶۱۱۸۹۱۳:۱۰:۱۱ ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
ای کاش فقرزدایی و رفع حاجات و نیازهای معیشتی مردم مظلوم یمن شدت میگرفت
ناشناس۱۸۶۱۶۸۹۱۷:۰۸:۴۰ ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
مردم مظلوم یمن تا 6سال پیش بدون نیاز به کسی داشتن زندگی میکردن که یهو یکی اومد..
ناشناس۱۸۶۱۷۱۸۱۷:۲۱:۵۲ ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
یمن برخلاف امارات و عمان و عربستان منابع بسیار کمی داره و کلا کشور فقیری هست، شما هم دو کلمه اقتصاد و اختلاس رو از دستگاه کپیتون حذف کنند کلا نمیتونید کامنت بنویسید
ناشناس۱۸۶۱۲۰۵۱۳:۱۳:۵۳ ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
انصارااله که زورش به عربستان نمیرسه
ناشناس۱۸۶۱۷۱۵۱۷:۲۰:۳۵ ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
یک کاربر بود توی این سایت به نام هموطن، 5 سال پیش گفت میدونید توانایی نظامی عربستان چقدره ؟ انصار الله بطور حتم در طی چند روز تسلیم میشه ، و امثال تو بهش کلی مثبت دادند ولی بنده همون موقع به شدت بهش خندیدم، ولی اصلا فکرشم نمیکردم با پدیده ای مثل تو مواجه بشم که در حال حاضر و با مشخص شدن حقایق، باز هم بگه زور انصار الله به عربستان نمیرسه !
ناشناس۱۸۶۱۲۱۳۱۳:۲۰:۲۸ ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
دست آورد پرتاب این موشک ها چی بوده تا حالا ؟!
به آفرید۱۸۶۱۵۳۶۱۵:۴۷:۴۸ ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
دستاوردش اینه که یمنی ها یه موشک کاغذی هزار تومنی می‌فرستن، سعودی ها یک موشک تاماهاک ده ملیون تومنی، این گاو هرچقدرم شیر داشته باشه بالاخره خشک میشه عامو صبور باش
ناشناس۱۸۶۱۷۰۲۱۷:۱۳:۳۸ ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
اینجور جاها باید از برهان خلف استفاده کنی، مثلا بپرسی چطوری یهو امارات اینقدر از جنگ مستقیم عقب نشینی کرد!؟ مثلا اگر دوتا از این موشکها به آشیانه هواپیما تو فرودگاه دبی یا ابوظبی خورده بود اقتصاد امارات چی میشد!؟
ناشناس۱۸۶۲۳۱۷۲۱:۳۷:۵۵ ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
امارات در جنوب و جزایر یمن نیرو دارد. یمن فقط استانهای نزدیک صنعا نیستند. امارات از جنگ مستقیم با حوثی‌ها بیرون کشیده است. جواب بدهید که این چه کشوری هست که جزایرش تحت اشغال یک کشور دیگر هست؟ اکثر بنادر یمن تحت اشغال عربستان امارات و طرفداران علی عبدالله صالح رییس جمهور اعدام شده یمن هستند. یمن یک کشور قبیله ای هست که طبق تاریخ چند دهه قبل هیچ وقت یکپارچه نبوده.
ناشناس۱۸۶۱۷۱۳۱۷:۱۸:۳۲ ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
اینکه تو نمیبینی دلیل نمیشه دست آوردی نداشته باشه، البته شما تنها چیزی رو میبینید که توی دستگاه کپیتون میره و متاسفانه توان تحلیل و تجزیه ندارید
ناشناس۱۸۶۲۲۸۹۲۱:۲۴:۴۷ ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
ای حضرت دانشمند! ای صاحب تحلیل و تجزیه! ما را ببخش که فراموش کرده ایم فقط تو میفهمی و بس
ناشناس۱۸۶۱۲۴۰۱۳:۲۹:۲۶ ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
روزی ۱۰۰۰ تا موشک هم بزنن به عربستان ، عربستان کماکان جزء گروه G20 خواهد بود . ( ۲۰ قدرت اقتصادی دنیا )
ناشناس۱۸۶۱۶۹۸۱۷:۱۱:۱۶ ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
تا اونجا که من میدونم پارسال 20 تا موشک زدن به آرامکو، عربستان حدود 5 میلیارد دلار ضرر کرد، دیگه 1000تای اون هم هرروز که جای خود داره!!
ناشناس۱۸۶۱۷۱۰۱۷:۱۷:۲۷ ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
کامنتت که کاملا بیربطه ( البته که کلا عادت دارید به جاده خاکی زدن ) ولی یک چیزی بهت بگم که میدونم ابدا نمیدونی، طبق تخمین صندوق بین المللی پول، در سال 2020، ایران با 610 میلیارد دلار تولید ناخالص، 21 امین اقتصاد بزرگ دنیاست.
ناشناس۱۸۶۲۲۹۱۲۱:۲۵:۴۸ ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
شوروی هم یه روز دومین اقتصاد بزرگ دنیا بود ولی مردمش در فقر مطلق
ناشناس۱۸۶۲۲۹۳۲۱:۲۷:۰۳ ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
حتی تو افغانستان و پاکستان هم مردم توان خرید موز و خیار رو دارن. اما مردم ایران ندارن
ناشناس۱۸۶۱۶۰۵۱۶:۲۳:۰۴ ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
اخبار یمن به چه کار مردم ما میاد؟؟ کارگری که ماهی 3تومن درامد داره یا معلمی که ماهی 5 تومن میگیره اخبار یمن رو میخواد چیکار؟؟
ناشناس۱۸۶۱۷۲۹۱۷:۲۷:۳۵ ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
سوال بزرگ اینکه یمن اینهمه پهپاد از کجا آورده؟ این جنگ پیروز نداره چون 60 درصد یمن سنی هستند. صنعا و شهرهای اطراف آن زیدی نشین هستند و بقیه مناطق یمن سنی. جنوب یمن هم کاملا در اختیار جدایی طلب ها هست. به نظر می رسه بعد از فتح مارب حوثی‌ها به جنگ پایان دهند و پای میز مذاکره بیایند.
ناشناس۱۸۶۱۸۷۱۱۸:۴۸:۵۴ ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
چه فایده ای داشته؟
ناشناس۱۸۶۱۹۷۰۱۹:۳۷:۰۵ ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
بلاخره جنگ یه طرفه نمیشد باید سیلی محکمی به عربستان بزنند تا بدوند دوره بزن درو تموم شده
عدالت۱۸۶۲۴۰۱۲۲:۰۴:۵۱ ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
از جیب کی ؟
ناشناس۱۸۶۲۸۴۷۰۱:۰۳:۲۵ ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
عربستان میگفت طوفان قاطعیت
ناشناس۱۸۶۲۰۷۰۲۰:۱۵:۲۱ ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
ظاهر رو بی خیال-الان هر اتفاقی در دنیا میفته باید دید کی سود می بره؟ حمله به عربستان=افزایش قیمت نفت. من دیگه حرفی ندارم
حسین۱۸۶۲۰۹۰۲۰:۲۰:۵۷ ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
فکر کنم دوباره پول بهشون تزریق شده ..
ناشناس۱۸۶۲۴۱۶۲۲:۱۰:۴۹ ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
یمن با کدام پول بازسازی خواهد شد
ناشناس۱۸۶۲۴۵۹۲۲:۲۷:۰۶ ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
همة اینهایی که شما گفتی هیچ ربطی به ایران نداشت ..
ناشناس۱۸۶۲۴۸۸۲۲:۳۶:۵۹ ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
شاید هم عربستان با یمن و روسیه و آمریکا هماهنگ کرده باشند که قیمت نفت بره بالا و چین زمین بخوره.
علی۱۸۶۳۰۱۷۰۲:۵۰:۳۱ ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
اصلا دنیا شده جنگل ضعیف باشی آنقدر کفتار هست که به استخوانم هم رحم نمی کنند اما آنها که نسبت به کشور خود خیانت کارن و نسبت به اجنبی مهربان مشکل خونی دارن خدا لعنت کنه بن سلمان نادان را رویش در تاریخ سیاه سیاه
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  2. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  3. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  4. و ناگهان اخلاق!

  5. این ۲ مشکلِ بزرگ در بازار مسکن ایران

  6. زیباکلام: اسرائیل برای رهگیری موشک ایران خیلی هزینه داد/ ۷ اکتبر نشان داد که فلسطین هنوز زنده است!

  7. بخش املاک "دیوار"مسدود می‌شود/ فرصت یک هفته‌ای به سکوها

  8. خیانت و وطن فروشی علنی در مقابل دوربین

  9. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  10. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  11. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  12. موضوع خودروهای لوکس پسران معاون سابق قوه قضائیه چه بود؟

  13. سرانجام دختر فوت شده در متروی تجریش چه شد؟

  14. توقیف محموله صادراتی رژیم صهیونیستی در مرز بازرگان

  15. فریب نخوریم! 

  16. دبی؛ چند روز پس از سیل

  17. تصاویر اختصاصی شبکه پاکستانی از اسکورت جالب زمینی و هوایی رئیسی در لاهور

  18. رفتار عجیب یک شهروند در مترو تهران ؛ پارک موتور مقابل پله‌های ورودی ایستگاه!

  19. قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. کمی دیر نیست؟

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  10. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  15. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  16. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  17. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  22. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  23. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  24. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  25. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

آخرین عناوین