کدام کشورها در زمان کرونا مرزهای خود را به روی گردشگران ایرانی گشودند؟

گزارش بازرگانی،   3991219111

برنامه ریزی برای سفر همیشه هیجان انگیز بوده و بسیاری از ما عادت داریم که تعطیلات نوروز خود را در مسافرت سپری کنیم. چیزی که سال قبل به دلیل کرونا از آن محروم بودیم و هنوز خیلی از ما نتوانسته‌ایم بعد از بروز این معضل  مسافرت برون شهری داشته باشیم. بسیاری از افراد پاسال تور آنتالیا یا سایر تورهای خود را لغو کردند، اما به لطف واکسن‌های تولید شده اوضاع جهان در حال بهبود است و هر روز به شرایط قبل از کرونا نزدیک‌تر می‌شویم. همین الان هم برخی از کشورها درهای خود را به روی گردشگران باز کرده‌اند و در صدد هستند تا با ایجاد شرایط مناسب، سفری به یاد ماندنی را برای شما شکل بدهند. در این نوشته به بررسی کشورهایی خواهیم پرداخت که مرزهای خود را به روی گردشگرانی ایرانی گشوده‌اند و سعی می‌کنیم چند جای دیدنی هر کشور را به شما معرفی کنیم.

شرایط مسافرت در نوروز 1400

با توجه به اینکه ویروس کرونا هنوز به طور کامل از میان نرفته است و زندگی مردم روال عادی خود را به دست نیاورده است، لازم است که قبل از سفر یک سری نکات بهداشتی را رعایت کنید. رعایت پروتکل‌های بهداشتی و زدن ماسک در کنار ضدعفونی کردن دست‌ها تبدیل به عادت همیشگی ما شده است. بنابراین اگر قصد مسافرت را دارید، این گزینه‌ها را فراموش نکنید. مورد بعدی داشتن تست کرونا منفی است. بسیاری از کشورها فقط به این شرط به شما اجازه ورود می‌دهند که تست منفی کرونا همراه خود داشته باشید. بنابراین اگر قصد مسافرت به خارج از کشور را دارید، حتما از قبل با یک مرکز معتبر برای انجام تست پی سی آر، 72 ساعت قبل از روز پرواز هماهنگ کنید تا برای پرواز به مشکل نخورید. قبل از اقدام برای خرید تور یا بلیط هواپیما سعی کنید محدودیت‌هایی که برای ورود به هر کشور باید رعایت شود، را به طور کامل مطالعه کنید.

برای مسافرت‌ خارجی در نوروز 1400 به چه کشورهایی می‌توان مسافرت کرد؟

در ادامه به بررسی کشورهایی که برای مسافرت در نوروز 1400 مناسب هستند، خواهیم پرداخت. در نظر داشته باشید که این کشورها فقط تست منفی کرونا از شما می‌خواهند و هیچکدام برای مسافرین ورودی، قرنطینه ندارند.

تور ترکیه

ترکیه در سال‌های اخیر توانسته جایگاه خود را به عنوان مقصد اول گردشگران ایرانی تثبیت کند. علاوه بر شباهت‌های فرهنگی، قیمت مناسب، جاذبه‌های گردشگری بسیار زیاد و فاصله کم باعث شده ترکیه انتخاب اول ایرانیان برای مسافرت باشد. شهرهای آنتالیا، استانبول، ازمیر، آنالیا و دنیزلی مقاصد مناسبی هستند که پرواز به این شهرها از شهرهای تهران، مشهد ، شیراز، تبریز، ارومیه و اصفهان امکان پذیر می‌باشد. نمی‌توان از ترکیه نام برد و اشاره‌ای به غذاهای خوشمزه و محلی این کشور نکرد. توصیه می‌کنیم حتما دونرها و کباب‌های این کشور را امتحان کنید.

تور آنتالیا

تور آنتالیا به عنوان یکی از محبوب‌ترین تور‌های مسافرتی به ترکیه محسوب می‌شود. آنتالیا با داشتن سواحل زیبا و آب و هوای مدیترانه‌ای در فصل بهار برای مسافرت بسیار مناسب است. اگر قصد سفر به آنتالیا را دارید حتما از منطقه باستانی آسپندوس، پاموک قلعه و آکواریم آنتالیا دیدن کنید. این سه مورد تنها گوشه‌ای از جاذبه‌های گردشگری آنتالیا است.  بیشتر آژانس‌های هواپیمایی که تور آنتالیا را به فروش می‌رسانند، از آنجایی که تور آنتالیا بسیار محبوب است، تعداد پروازها به مقصد این شهر بسیار زیاد است و عموما از هر جای ایران می‌توانید برای مسافرت به آنتالیا اقدام کنید. تنها موضوع مهم این است که قبل از اتمام تور آنتالیا باید خرید خود را انجام داده باشید.

تور استانبول

محال است که بخواهیم استانبول را تصور کنیم اما تصویر مسجد ایاصوفیه در ذهن ما نقش نبندد. علاوه بر مسجد ایاصوفیه استانبول جاهای دیدنی بسیار بیشتری دارد که باعث شده است سالانه میلیون‌ها گردشگر به این شهر وارد شوند. مساجد، موزه‌ها، حمام‌ها و بازار بزرگ استانبول تنها بخشی از جاذبه‌های گردشگری استانبول هستند. در استانبول هم برای پیدا کردن غذاهای خوشمزه و هتل‌های مناسب با مشکل مواجه نخواهید شد. همانند تور آنتالیا، تور استانبول هم از قیمت مناسبی برخوردار است. به صورتی که امکان مسافرت را برای بسیاری از افراد جامعه فراهم خواهد کرد. قیمت مناسب و محبوبیت سفر به استانبول باعث شده است که تور استانبول از همه نقاط کشور در دسترس باشد و هر جایی که فرودگاه بین المللی داشته باشد، معمولا این تور را ارائه می‌کنند.

تور کنیا

شاید دیدن عنوان تور کنیا به اندازه تور آنتالیا و تور استانبول برای شما آشنا نباشد. اما این کشور آفریقایی در سال‌های اخیر مورد توجه گردشگران از سراسر جهان قرار گرفته است. اگر چه این کشور در نزدیکی خط استوا قرار گرفته است اما آب و هوای آن در فصل بهار بسیار معتدل و باب میل ما ایرانی‌ها است. فرهنگ و آداب و رسوم کنیا باعث شده است که با کشوری متمایز روبرو باشیم که هر فردی را به خود جذب خواهد کرد. پارک‌های ملی کنیا مهم‌ترین جاذبه‌های توریستی این کشور هستند. پارک ملی و ذخیره گاه ماسایی مارا، پارک ملی امبوسلی، پارک ملی ساوو، جزیره لامو و شهر نایروبی (پایتخت) جاهایی هستند که در زمان بازدید از کنیا باید سری به آن‌ها بزنید. توصیه می‌کنیم غذاهای نیاما چوما و اوگالی نا سوکاما ویکی را حتما امتحان کنید و یکبار هم سوار ماتاتو شوید. تور کنیا معمولا توسط هواپیمایی قطر ارائه شده و مبدا این تورهای یکی از شهرهای تهران، مشهد یا شیراز می‌باشد.

تور مالدیو

یکی دیگر از کشورهایی که مرزهای خود را به روی گردشگران ایرانی باز کرده است، مالدیو است. جزایر مالدیو زیباترین جزایر جهان هستند که طرفداران بسیار زیادی در بین گردشگران ایرانی و خارجی دارند. مجمع الجزایر مالدیو در اقیانوس هند قرار داشته و آب و هوای معتدل آن باعث شده است که در تمامی فصول مقصد مناسبی برای مسافرت باشد. آب‌های شفاف این جزایر یکی از منحصر به فردترین مناظر را تشکیل می‌ دهند که نمونه آن را در کمتر جایی می‌توانید ببینید. استراحت، تفریحات مهیج ساحلی و بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی شهر یکی دیگر از تفریاحت شما در مالدیو خواهد بود. کاخ‌های سلطنتی، موزه‌های تاریخی و مساجد گوناگون با معماری‌های منحصر به فرد امکانی هستند که حتما باید از آن ها دیدن کنید. نمی‌توانید به مالدیو سفر کنید اما از رستوران‌های با حال آن دیدن نکنید. رستوران‌هایی که معمولا در کنار یا داخل آب قرار دارند و توسط درختان استوایی محاصره شده‌اند. خاص‌ترین رستوران مالدیو یک رستوران زیر آب است که می‌توانید در حین سرو غذا از منظره زیبای زیر آب لذت ببرید. نیاز به توضیح نیست که در مالدیو حتی برای صبحانه هم ماهی می‌خورند. نکته جالب در مورد مالدیو این است که علاوه بر کادر درمان، کارکنان بخش گردشگری این کشور هم واکسن کرونا زده‌اند. همانند تور کنیا، مبدا تور مالدیو هم از شهرهای تهران، مشهد و شیراز می‌باشد. اگر قصد دارید برای مسافرت خارج از کشور در نوروز 1400 برنامه ریزی کنید، حتما نیم نگاهی هم به تور مالدیو داشته باشید.

تور سریلانکا

دومین کشوری که در اقیانوس هند در حال حاضر گردشگران خارجی را پذیرش می‌کند، کشور زیبای سریلانکا است. سریلانکا بهشت دوست داران طبیعت است. فرهنگ غنی این کشور در کنار غذاهای محلی و خوشمزه به همراه خونگرمی و مهمان نوازی مردم سریلانکا باعث شده است که سالانه گردشگران زیادی به این کشور سفر کنند. سریلانکا در منطقه استوایی قرار داشته و هوای آن معمولا گرم و خشک است. اما در بین ماه‌های دی تا اردیبهشت دمای هوا در این کشور معتدل‌تر می‌شود و سفر به آن را دلپذیرتر می‌کند. غذاهای سریلانکا بیشتر گیاهی بوده و خورشت سبزیجات و Gotu Kola Kanda دو غذای گیاهی اما محبوب در این کشور هستند که توصیه می‌شود حتما آن‌ها را امتحان کنید. برای گشت و گذار هم شهرهای کلمبو، کندی و بنتوتا مقاصد مناسبی هستند. البته نباید طبیعت بکر و معابد زیبای آن را فراموش کنیم. پارک ملی Udawalawe، جنگل حفاظت شده سیناراجا و غار دامبولا مکان‌های گردشگری هستند که ممکن است به آن‌ها علاقه داشته باشید. اگر قصد سفر به این کشور زیبا را دارید، بهتر است از تور سریلانکا استفاده کنید. در این تورها موارد بهداشتی به صورت کامل رعایت شده و محل‌هایی برای اقامت انتخاب می‌شوند که از نظر کرونا سالم باشند.

تور ارمنستان

فکر می‌کنیم که نیازی به معرفی تور ارمنستان نیست چرا که بسیاری از افراد عاشق سفر، قبلا به این کشور زیبا سفر کرده‌اند. ارمنستان همسایه ایران است و هر چند که از نظر دینی و مذهبی با ایرانیان تفاوت دارند، اما شباهت‌های فرهنگی بسیار زیادی با ایران دارند. هزینه سفر به ارمنستان بسیار پایین است و تا قبل از کرونا تور زمینی آن از تور هوایی متقاضی‌های بیشتری داشت. ارمنستان از نظر آب و هوایی هم شبیه ایران است. اگر به ایروان سفر کردید حتما به رستوران‌های محبوب شهر سری بزنید و کبابی نوش جان کنید. مبدا تور ارمنستان برای نوروز 1400 از تهران است.

خرید تور نوروزی از هرمس

گروه آژانسهای هرمس با داشتن سابقه‌ای طولانی در زمینه تورهای لوکس خارجی توانسته است رضایت کاربران را جلب نماید. دو اصل ارائه خدمات با کیفیت و کسب رضایت مشتری همواره جزو اصول کاری ما در هرمس بوده است. اگر شما هم برای نوروز 1400 می‌خواهید به مسافرت بروید می‌توانید یکی از تورهای نوروزی هرمس را انتخاب کنید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین