چطور یادگیری نقاشی برای کودکان سودمند است؟

گزارش بازرگانی،   3991219039

نقاشی یک سرگرمی مفید و مشترک همه کودکان در حال رشد می‌باشد. هنر کودکان شما را خلاق بار‌ می‌آورد و به او این اجازه را می‌دهد که خارج از چارچوب فکر کند. نقاشی در عین سرگرمی آنها را برای نوشتن آماده می‌کند و زبان کلامی کودک شما را تقویت می‌کند.

وقتی کودکانمان در سن رشد قرار می‌گیرند، بسیار مهم است که آنها را با سرگرمی‌ها و فعالیت‌هایی مشغول کنیم که علاوه بر سرگرمی ، چیزهایی نیز به آنها آموزش دهیم. درحالی‌که بسیاری از والدین نقاشی و هنر را یکسان در نظر می‌گیرند، برخی از ما از مزایای این سرگرمی زیبا چشم‌پوشی می‌کنیم. همانگونه که می‌دانیم، کودکان عاشق نقاشی کشیدن و رنگ‌آمیزی هستند. شما احتمالا تاکنون با نقاشی روی بعضی جاهای دیوار خانه‌تان مواجه شده اید.

به عنوان مثال فرزند شما عکس گل را روی دیوار کشیده باشد.

(لحظه‌ای کاملا فروتنانه برای والدین) بنابراین کاملا درک کرده‌اید که باید زمینه‌های اشتیاق به نقاشی را در فرزندتان ایجاد کنید. این کار مزایای جالبی به طرق مختلف برای فرزند شما خواهد داشت که در ادامه بحث خواهیم کرد.

نقاشی کشیدن سرگرمی آموزشی برای کودکان

این مزایایی که در ادامه خواهم گفت، کلماتی نیست که فقط از دهان بیرون بیاید. بلکه به صورتی علمی ثابت شده‌اند و نتایج مختلف از معلمان و روانشناسان با تجربه هستند. علیرغم این‌ها، کودکان عاشق نقاشی‌ کودکانه هستند؛ چون فان و لذت‌بخش است. از طرفی خانواده‌ها نیز وقتی می‌بینند کودکانشان شاد ‌هستند و این سرگرمی است که همه را مشغول کرده است، خوشحالند. پس بیاید با این موضوع کنار بیایم.

نقاشی ، خلاقیت کودکان را شکوفا میکند

اول از هر چیز شما باید بدانید که نقاشی ، خلاقیت را افزایش و ارتقاء می‌دهد. این بدین معنی نیست که فقط در هنر بهتر می‌شوند؛ بلکه خلاقیت و توانایی کودک شما را در تفکر خارج از چارچوب، توسعه می‌دهد. بنابراین آنها می‌توانند مسائل را به صورت موثر و در چندین روش جدید دیگر، حل کنند. به نظر من، خلاق بودن یکی از بارورترین مهارت‌هایی است که یک کودک می‌تواند داشته باشد و پرورش بدهد. چرا که این مهارت در آینده برای حل مسائل و کار‌های مبتنی بر خلاقیت، ضروریست.

هنر ، اولین گام به سوی نوشتن

در مرحله بعد، باید اشاره کنم که نقاشی کشیدن به پرورش مهارت‌هایِ حرکتیِ ظریفِ کودکِ شما کمک می‌کند. همین در دست گرفتن قلم‌مو یا مداد رنگی و خط‌خطی کردن کاغذ، شروع به ایجاد مهارت حرکتی می‌کند. شما ممکن است فکر کنید که آنقدرها هم مهم نیست، با این حال برای فرزندان در حال رشد، واقعا سخت است که شروع به نقاشی کشیدن کنند و برایشان بسیار باارزش است.

رسم شکل‌ها و چیزهای مختلف، پیش‌نیاز نویسندگی است. کودکان هرچه بیشتر خط‌خطی کنند و نقاشی بکشند، بیشتر قادر به کنترل حرکت دستانشان روی کاغذ خواهند بود که به آنها اجازه ترسیم اشکال کنترل‌شده را می‌دهد و در چشم انداز دورتر، منجر به نوشتن خواهد شد.

چگونه فرزندتان در برخورد با رویدادها، بالغتر برخورد کند

نقاشی کشیدن فقط یک هنر ساده نیست. در حقیقت هر شکلی از هنر ، مهارت‌های احساسی فرزندتان را رشد می‌دهد. که به عقیده بنده، یکی از مهم‌ترین چیز‌هایی است که شما باید در مورد فرزند در حال رشد خودتان مراقب باشید. هنر به فرزندان شما اجازه می‌دهد که احساساتی که روز به روز با آن سروکار دارند را کشف و بیان کنند. علاوه بر آن، همچنین به آنها اجازه می‌دهد که در برخورد با رویدادها، بالغ‌تر برخورد کنند. اگر چه با نقاشی و هنر ، مسئولیت معلمان و والدین بزرگتر می‌شود. یعنی شما باید به فرزندتان انگیزه دهید و تشویق کنید که خلاق باشد. بدین معنی نیست که هر بچه‌ای باید نقاش باشد اما هنر و نقاشی باید به عنوان ابزاری برای بدست‌یابی به بلوغ احساسات استفاده شود.

نقش هنر در مهارتهای اجتماعی فرزندان

گذشته از همه اینها، نقاشی کشیدن و یا بازی جذابی مثل پانتومیم به فرزند کمک می‌کند که اجتماعی شود و مهارت‌های اجتماعی را پرورش دهد که برای فرزندان در حال رشد، ضروریست. به عبارت دیگر؛ نقاشی کشیدن که مورد علاقه متقابل تعداد زیادی از کودکان است؛ در دورهمی‌ها وقتی می‌بینند که کودکان دیگر نیز، به همین سرگرمی علاقه‌مند هستند؛ به وجد خواهند آمد.

نقاشی کشیدن، سرگرمی مشترک کودکان

نقاشی کشیدن و پرورش زبان کلامی

نقاشی کشیدن ، یکی از بهترین‌ روش‌هایی است که زبان کلامی کودکان را پرورش می‌دهد. اگرچه با تشویق شما بهتر هم می‌شود. برای مثال، وقتی فرزند شما نقاشی‌اش تمام می‌شود؛ از او بخواهید که راجع به نقاشی‌اش به شما بگوید یا هر سوالِ بازپاسخی که ذهن و تفکر کودک شما را گسترش دهد، بپرسید. بدین شکل، فرزند شما یاد می‌گیرد تا تفکراتش را به صورت کلامی بیان کند و بیشتر به سمت مرزهای خلاقیت یورش ببرد.

نقاشی، سرگرمی قابل حمل

بهترین چیز در مورد نقاشی این است که می‌توان آن را در هر مکان انجام داد و به لوازم جانبی زیادی احتیاج ندارد. فقط یک تکه کاغذ و مداد رنگی‌ها برای رفتن کافی است. اگر شما دوقلو دارید، می‌توانید میز دو طرفه برای دوقلو هایتان بخرید و اجازه دهید آنجا نقاشی بکشند.

قبل از به پایان رساندن مطلب باید بگویم که نقاشی اعتماد به نفس را در کودکان به وجود می‌آورد که امروزه بسیار با اهمیت است. چرا که آنها با خلاقیتشان باعث افتخار و موفقیت خواهند شد و شما باید همیشه به آن نقاشی‌ها نیز افتخار کنید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

آخرین عناوین