ظریف، رئیس‌جمهور خوبی می‌شود؟/ جهانگیری: لکه ننگ فساد باید از دامن نظام پاک شود!/ انتقاد شمخانی از سوءمدیریت در آبان ۹۸/ قالیباف در انتظار تصمیم رئیسی

گروه سیاسی الف،   3991218095 ۴۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنان که اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

ظریف، رئیس‌جمهور خوبی می‌شود؟/ جهانگیری: لکه ننگ فساد باید از دامن نظام پاک شود!/ انتقاد شمخانی از سوءمدیریت در آبان ۹۸/ قالیباف در انتظار تصمیم رئیسی

آخرین آمار کرونا در ایران

دکتر سیما سادات لاری امروز ‌‌‌‌‌‌‌‌دوشنبه در خصوص آخرین وضعیت ویروس کرونا در کشور گفت: از دیروز تا امروز ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۸ هزار و ۳۱۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شده که ۷۲۵ نفر از آنها بستری شدند.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۶۹۸ هزار و ۵ نفر رسید.

او افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۹۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۰ هزار و ۷۸۶ نفر رسید.

بیشتر بخوانید:

چند واکسن ایرانی کرونا به مرحله آزمایش انسانی رسیده‌اند؟

بستری ۱۹۲ هزار کرونایی در تهران تاکنون

تزریق واکسن «کووپارس» به ۱۳ نفر

***

ظریف، رئیس جمهور خوبی می‌شود؟

ناصر ایمانی، فعال سیاسی اصولگرا درباره احتمال انتخاب ظریف به‌عنوان رئیس‌جمهور و احتمال حل مشکلات جاری از سوی وی به شرق گفت: «قطعا پاسخ سؤال این است که آقای ظریف نمی‌تواند در قامت یک رئیس‌جمهور قرار گیرد. به چند دلیل؛ دلیل اصلی این است که ایشان هیچ زمان فعالیت اجرائی در داخل کشور نداشته‌اند و این نقطه‌ضعف دکتر ظریف است.

صرف‌نظر از اینکه نمره ایشان در سیاست خارجی چند است که این خودش محل واکاوی و بحث است، ایشان در نهایت در سیاست خارجی اطلاعات دارند، ولی در مسائل سیاست داخلی و اقتصادی که عمده مشکل کشور است، هیچ تخصصی ندارند.

قاعدتا نمی‌توانند در قامت یک رئیس‌جمهور باشند؛ ضمن اینکه خصوصیات شخصی ایشان نیز به شکلی است که به نظر من برای رئیس‌جمهورشدن ایشان مشکل ایجاد می‌شود، هم به لحاظ اخلاق فردی، هم به لحاظ منش مدیری و مشورت‌پذیربودن به نظر من مشخصات یک رئیس‌جمهور را ندارند».

فردا نوشت: «ظریف نقاط آسیب پذیر بسیاری دارد که نخبگان جریان اصلاحات را دچار تردید کرده است. محمدجواد ظریف با وجود حمایت اصلاح طلبان از او، فردی اصلاح‌طلب نزد مردم شناخته نمی شود بنابراین ممکن است بدنه رأی اصلاحات براساس تجربه ای که از حسن روحانی در ذهن دارد در بزنگاه انتخابات تمایلی به حمایت از ظریف از خود نشان ندهد...

نکته دیگر آنکه بسیاری از صاحب نظران سیاسی، محمدجواد ظریف را نفر دوم خوب می دانند که وقتی اجرای تصمیمات به او محول می شود می تواند آنها را تا حد قابل قبولی محقق کنند اما هیچ گاه نفر یک خوبی به ویژه برای مدیریت کشور در حوزهای مختلف به غیر از سیاست خارجی باشد. به همین دلیل بخشی از جریان اصلاحات ظریف را تنها یک وزیر خارجه خوب می دانند نه گزینه ای مناسب برای ریاست جمهوری.

آخرین نقد نیز به اخلاق فردی، منش مدیریتی و میزان مشورت‌پذیربودن ظریف بر می گردد که به زعم کارشناسان و تحلیلگران سیاسی، او مشخصات یک رئیس‌جمهور را در این پارامترها ندارند.»

بیشتر بخوانید: ‌۴ روایت از احتمال نامزدی ظریف در انتخابات

***

جهانگیری: لکه ننگ فساد باید از دامن جمهوری اسلامی پاک شود!

اسحاق جهانگیری روز دوشنبه در مراسم هفته منابع طبیعی و آبخیزداری و رونمایی از سامانه مدیریت جامع اراضی کشور که در سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری برگزار شد، افزود: عده‌ای که پای مبارزه با فساد هستند در زندگی شخصی و کاری‌شان اهل مبارزه با فساد بودن را نشان می‌دهند.

وی در ادامه گفت: آنهایی که به دنبال مبارزه با فساد هستند یک نوع از آن همین کارهایی است که قوه قضاییه انجام می‌دهد. وقتی مشخص می‌شود که فردی فساد کرده و پولی از بیت‌المال گرفته، خورده و غارت کرده است باید با آن به‌شدت برخورد شود تا این ننگ فساد از دامن جمهوری اسلامی پاک شود که در اینجا از اقدامات آقای رییسی در این زمینه تشکر می‌کنم.

جهانگیری با اشاره به تشکیل ستادی  در دولت با مسئولیت وزیران گفت: در این ستاد گفتیم گلوگاه‌هایی در داخل برخی دستگاه‌ها وجود دارد این گلوگاه‌ها همان جایی است که امضاهای طلایی در آن وجود دارد و منجر به فساد می‌شود، بنابراین باید این گلوگاه‌ها شناسایی و با مفسدان برخورد شود.

وی با تاکید بر این که راه اصلی مبارزه با فساد شفافیت است، گفت: تا همه چیز پشت دیوارهای شیشه ای قرار نگیرد فساد هست. دولت لایحه شفافیت را سال ۱۳۹۸ تصویب کرد و به مجلس فرستاد اما هنوز اعلام وصول نشده است در حالی که هر لایحه ای که به مجلس فرستاده می‌شود باید اعلام وصول شود.

بیشتر بخوانید:

جهانگیری: شفافیت راه‌ اصلی مبارزه با فساد است

گفتنی است این سخنان در حالی از جانب جهانگیری بیان شده است که ایشان هفت سال ونیم معاون اول رئیس جمهور و رئیس ستاد مبارزه با نفاسد اقتصادی بوده اند. ایشان اکنون به جای آنکه درباره بایدها سخن بگویند می بایست درباره آنچه انجام داده اند به مردم گزارش دهند. بد نیست ایشان که به شفافیت علاقمند هستند به این پرسش پاسخ دهند که چرا در دولت متبوع ایشان ماده 29 قانون برنامه اجرا نشد.

اگر ماده 29 اجرا می شد همه مردم به میزان دریافتی ماهانه مدیران و مسئولان دسترسی داشتند اما سه سال از پایان مهلت دولت برای اجرای این ماده قانونی گذشته و هیچ اقدامی صورت نپذیرفته است. با این شرایط می توان شعار شفافیت را از طرف جهانگیری باور کرد؟

***

علی لاریجانی فعالیت انتخاباتی ندارد

منصور حقیقت‌پور نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، درباره خبری  درباره حضور مشروط لاریجانی در انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: روزنامه اعتماد اخیراً اعلام کرده لاریجانی شرط کرده اگر جهانگیری قصد حضور در انتخابات داشته باشد من در انتخابات ریاست جمهوری به عنوان نامزد شرکت نخواهم کرد و یا اینکه حضور خود را مشروط به عدم حضور جهانگیری کرده است که من این موضوع را تکذیب می‌کنم.

وی افزود: چند ماهی است لاریجانی در موضوع انتخابات ریاست جمهوری 1400 سکوت کامل دارد و هیچ تحرک و فعالیت انتخاباتی ندارد و هیچگونه ملاقات انتخاباتی هم نداشته است.

***

انتقاد شمخانی از سوءمدیریت در آبان 98

علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی در گفتگو با ایسنا درباره اجرای طرح افزایش قیمت بنزین در آبان 98 گفت: «این تصمیم با توجه به اینکه یکبار در گذشته هم اتخاذ شده بود، می توانست بهتر گرفته شود و موجب شکل گیری هزینه های  سیاسی، امنیتی، اجتماعی و اقتصادی برای کشور نشود.

به طور قطع باید در زمینه تعدیل قیمت حامل های انرژی اقدام می شد ولی انتقادات جدی به نحوه اعلام، اجرا و مدیریت کاهش هزینه های اجرای طرح وجود دارد که موجب وارد شدن خسارت های قابل پیشگیری به کشور شد.

در  وقایع سال ۹۸ در کنار برخی ناهماهنگی های اجرایی و سوء مدیریت ها، باز هم ضعف در نحوه ارتباط با جامعه و اقناع مخاطبان خودش را نشان داد و این بار موجب شکل گیری بحران امنیتی برای کشور شد.

گاهی یک تصمیم مناسب و ضروری به دلیل نداشتن راهبردها و سیاست های رسانه ای تبدیل به ضد خودش می شود. لازم بود در مورد قیمت بنزین هم، کار با مشارکت برنامه ریزی شده رسانه ها و مردم اجرا می شد.»

بیشتر بخوانید:

شمخانی: دولت‌ها اختیارات کافی دارند/ نمایش کارآمدی با دلارهای نفتی، ارزشی ندارد

بد نیست جناب شمخانی در این زمینه توضیح دهند که با توجه به مخالفت همه نهاد امنیتی و انتظامی با اجرای آن طرح، ایشان به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی با توجه به تبعات امنیتی اجرای آن جه اقدامی انجام داده اند؟ اینکه پس از یکسال در حاشیه یک گفتگوی تفصیلی از سوءمدیریت در اجرای آن بنالند از مسئولیت مسقیم ایشان در آن واقعه کم نمی کند

***

قالیباف منتظر رئیسی است

جلال محمود زاده رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به این پرسش که علت سکوت فعلی و فضای سرد انتخاباتی چیست؟ گفت: نظر من این است که خیلی‌ها منتظر اعلام نامزدهای شاخص هستند. نامزدهای شاخص مثل معاون اول رئیس جمهور یا رئیس دستگاه قضا و حتی محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه دولت دوازدهم. بسیاری از نامزدها منتظر این هستند که چه کسانی از افراد مذکور برای انتخابات می‌آیند. ما نیازمند مشارکت حداکثری هستیم. اعلام کاندیداتوری این افراد یا کاندید نشدن آنها به صورت قطعی، سکوت سیاسی فعلی را می‌شکند.

رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی در مورد احتمال حضور یا عدم حضور محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: من فکر می‌کنم که آقای قالیباف منتظر آقای رئیسی است. قضاوت شخصی من این است که اگر آقای رئیسی بیاید، قالیباف برنامه‌ای ندارد. اعلام حضور نامزدهای شاخص همه چیز را مشخص می‌کند. ما نسبت به سالهای گذشته تحرک سیاسی کمی داریم و حال و هوای انتخابات در بین مردم و مسئولان ضعیف است. این وضعیت باید تغییر کند.

***

محصولی؛ گزینه جدید پایداری برای ریاست جمهوری

ناصر سقای بی ریا، عضو جبهه پایداری، در گفت و گو با برنا در رابطه با روند ائتلاف این جبهه با اصولگرایان گفت: ما در انتخابات مجلس سازوکار وحدت را اعلام و پیگیری کردیم و به نتیجه رسیدیم. انشاالله با سازوکاری که تعیین می شود وارد صحنه خواهیم شد اما اصولگرایانی که پایداری را تخریب می کنند به ما لطف دارند.

او افزود: در رابطه با انتخابات ۱۴۰۰ گزینه نهایی هنوز مطرح نشده است. انتخاب های ما گسترده است و به یکی دو نفر محدود نیست اما جلیلی و محصولی از گزینه ها هستند.

عضو جبهه پایداری تاکید کرد: پیش بینی ما این است که اگر درست عمل کنیم استقبال مردمی خوب خواهد بود. مردم به دنبال این هستند که فرد شایسته‌ای را انتخاب کنند و حدس ما این است که مشارکت های مردمی پر شورتر از تمام انتخابات خواهد بود.

***

سعیدمحمد استعفا داد یا برکنار شد؟

شرق نوشت: «خبر انتصاب سردار هوشی به جای سعید محمد، فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا، به اشکال مختلف در خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری منتشر شده است. علت آن هم مشخص نیست. تنها چیزی که واضح است، این است که سعید محمد دیگر فرمانده قرارگاه خاتم نیست.

نام او در این یک سال اخیر زیاد بر سر زبان‌ها افتاده بود و تا پیش از آن کسی او را نمی‌شناخت. نامش با انتخابات 1400 رسانه‌ای شد و بسیاری او را گزینه رئیس دولت جوان انقلابی دانستند.

بعدا این شایعه کم‌رنگ‌تر شد و گفتند او احتمالا گزینه شهرداری تهران اصولگرایان است. به‌تازگی هم اخباری به گوش می‌رسد مبنی بر اینکه او با محسن رضایی ائتلاف کرده است. این احتمال وجود دارد که خروج او بی‌ارتباط با این شایعات خبری نباشد. شاید هم چون قصد جدی دارد که در انتخابات ریاست‌جمهوری چه فردی، چه مؤتلف با دیگری فعالیت کند، به تصمیم فردی یا جمعی از این سمت کناره‌گیری کرده است.

درصورتی‌که استعفا خودخواسته نباشد، احتمالا از اینکه نام فرمانده نظامی قرارگاه خاتم با سیاست انتخاباتی گره خورده است و حواشی‌ای ایجاد کرده، مسئله‌ساز شده و مقامات مافوق ترجیح داده‌اند دیگری به جای او در این سمت بماند؛ اما در‌صورتی‌که عزم انتخاباتی به هر شکل داشته باشد، شاید این کنار‌رفتن عمدا در راستای باز‌بودن دستش برای فعالیت انتخاباتی صورت گرفته است.»

***

ضرغامی گزینه انتخاباتی احمدی نژاد؟

جهان نیوز نوشت: «مواضع و رفتارهای سیاسی عزت الله ضرغامی رئیس سابق صدا و سیما نشان می دهد که او برخلاف بسیاری از کاندیداهای دیگر قصد نقد و اعتراض جدی به محمود احمدی نژاد را نه تنها ندارد بلکه تلاش می کند که هوادران وی را نیز به خود جلب کند. برخی از فعالین سیاسی نیز معتقدند که روابط شخصی ضرغامی با محمود احمدی نژاد نیز خوب و نزدیک است و محمود احمدی نژاد  نیز تاکنون برخلاف دیگر چهره های سیاسی، تعرض علنی با او نداشته است.

به اعتقاد فعالین سیاسی با توجه به اینکه تایید صلاحیت محمود احمدی نژاد امری غیرمحتمل به نظر می رسد، حمایت اجباری احمدی نژاد از برخی از چهره های نزدیک به خود نیز محتمل به نظر می رسد و ضرغامی می تواند یکی از آن گزینه های احتمالی باشد.»

***

اصلاح‌طلبان نظارت استصوابی را بهانه می‌کنند

حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، به اعتمادآنلاین گفت: مردم در شرایطی در انتخابات اسفند ۹۸ شرکت کردند که فشارهای اقتصادی ناشی از سوءمدیریت دولت آقای روحانی به نهایت خود رسیده بود و بنابراین بخشی از مردم انگیزه و حوصله‌ای برای شرکت در انتخابات نداشتند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی توضیح داد: اصلاح‌طلبان به دلیل اینکه نمی‌خواهند در قبال حمایت از دولتی ناکارآمد پاسخگو باشند مدام مساله نظارت استصوابی را طرح می‌کنند تا بگویند مجلس یازدهم نتیجه نبود آنها در عرصه رقابت است حال آنکه لیست اصلاح‌طلبان وجود داشت منتها مردم نخواستند به آنها رأی بدهند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در پایان تنها راه ممکن برای بالا بردن مشارکت را دوری از بی‌اعتماد کردن مردم به نظام و بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم خواند و گفت: همان اندازه که دولت بتواند مشکلات اقتصادی مردم را کاهش دهد و از فشار اقتصادی و معیشتی که بر دوش مردم است بکاهد، میزان مشارکت مردم رشد خواهد کرد.

***

آخرین وضعیت پرونده عنابستانی

سردار سیدکمال هادیانفر، رییس پلیس راهور ناجا در گفت‌وگو با ایسنا درباره آخرین وضعیت پرونده درگیری علی اصغر عنابستانی با سرباز پلیس راهور گفت: این موضوع هم اکنون ازطریق مقام قضایی دنبال می‌شود. ایشان یکبار دعوت شدند و موضوعات هم آنجا مطرح شد.

هادیانفر با تاکید بر اینکه مقام قضایی همچنان پیگیر این موضوع است، گفت: ملاقات ها و جلسه‌های بعدی و ... نیز انجام خواهد شد و ما منتظر اقدامات قضایی هستیم.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا درباره اینکه آیا پلیس شکایت خود را در این خصوص پس گرفته است یا خیر گفت: شکایت ما  همچنان پا برجاست و دستگاه قضایی در حال رسیدگی به آن است.

ارجاع موضوع به دستگاه قضایی و انتظار برای صدور رای از سوی این قوه، نه تنها مطالبه دو مقام مسئول، بلکه مطالبه جدی افکار عمومی نیز محسوب می‌شود. شاید اگر پیش از این و در ماجرای درگیری با یک سرباز پلیس در فرودگاه مهرآباد و مواردی مشابهی از این دست، قاطعیت بیشتری در برخورد با عاملان انجام شده و موضوع به یک دیده بوسی و عذرخواهی ختم نمی‌شد، امروز شاهد تکرار این نوع اتفاق نبودیم.

بیشتر بخوانید: آخرین وضعیت پرونده «درگیری نماینده مجلس با سرباز»

 
 


 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۸۵۷۵۹۲۲۰:۳۸:۵۲ ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
سقوط اصلی بورس حتمی است چه اینطرف و چه آنطرف انتخابات هرکس هم پیروز شود فرقی ندارد حتی ظریف هم پیروز شود بورس سقوط میکند مثل ۹۶ که روحانی هم پیروز شد بلافاصله دلار ۲برابر شد این صعود موقتی بورس بازی دولت اعتدال تا شب انتخابات است برای فریب مردم. فقط همین
ناشناس۱۸۵۷۶۱۳۲۰:۵۳:۰۹ ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
آقای جهانگیری رانت ارز 4200 تومانی لکه ننگ و فساد بود.
ناشناس۱۸۵۸۴۰۹۰۹:۰۰:۰۸ ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
تنور انتخابات همچنان یخ زده است!
ناشناس۱۸۵۸۴۱۸۰۹:۰۲:۴۹ ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
جهانگیری=ظریف=لاریجانی
ناشناس۱۸۵۷۶۱۷۲۰:۵۴:۵۹ ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
لابد 8 سال دیگه هم باید منتظر مذاکرات ظریف و بایدن باشیم این راهکار به درد خودتون میخوره !
ناشناس۱۸۵۸۵۲۹۰۹:۵۳:۵۷ ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
با توجه به وجود۵۷ میلیون کد بورسی و افراد خانواده که تقریبا جمعیت کل کشور را تشکیل می دهند چون از دولت در بورس و دستکاری نرخ ارز خیانت دیدند
ناشناس۱۸۵۷۶۱۹۲۰:۵۷:۴۱ ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
اصلاح طلبان در 8 سال گذشته مملکت را به قهقرا بردند و ارزش پول ملی را به یک دهم تقلیل دادند لذا باید از سیاست کناره گیری کنند.
ناشناس۱۸۵۸۳۹۱۰۸:۴۱:۱۱ ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
آقا خودتو خسته نکن نه اینطرف کاری کرد برای مردم و مملکت نه انطرف
ناشناس۱۸۵۸۴۵۷۰۹:۱۹:۵۳ ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
آفرین
ناشناس۱۸۵۷۶۲۸۲۱:۰۱:۳۱ ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
شفافیت مانع فساد می شود دولت چرا از راه اندازی سامانه حقوق و مزایای مدیران استنکاف کرد ؟!
ناشناس۱۸۵۷۶۳۴۲۱:۰۳:۲۹ ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
علی لاریجانی و اسحاق جهانگیری و علی مطهری و ظریف در قد و قواره ریاست قوه مجریه نیستن.
ناشناس۱۸۵۷۶۴۰۲۱:۰۷:۰۹ ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
حوادث آبان ماه 98 بدلیل سوء مدیریت وزیر نفت و بی تدبیری دولت بود که 1500 هزار میلیارد تومان به اموال عمومی و خصوصی خسارت زد.
ناشناس۱۸۵۷۶۵۵۲۱:۱۳:۵۹ ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
لکه ننگ دولت است که انشالله در مجلس قانونیداصویب میشود که در پایان دولت محاکمه شوند
ناشناس۱۸۵۷۶۷۳۲۱:۲۶:۲۶ ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
سال ۹۶ فریب دلاری سال۱۴۰۰ فریب بورسی اگر به کاندیدای ما(ظریف یا جهانگیری یا لاریجانی) رای ندهید بورس سقوط میکند
ناشناس۱۸۵۸۵۰۹۰۹:۴۴:۴۷ ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
بله حتی اگر گزینه دولت در1400 رای هم بیارد بورس سقوط میکند مثل صعود دلار بعد انتخابات96 پس فریب نمیخورم
ناشناس۱۸۵۷۸۰۵۲۲:۳۱:۵۶ ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
متاسفانه سیاسی کاران حرفه ای زندگی و سرنوشت و ...... ۹۰ میلیون نفر ایرانی و کشور بزرگ ایران را گره زده اند با چند نفر که متاسفانه
ناشناس۱۸۵۸۰۰۹۰۰:۰۱:۳۹ ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
دوران اصلاح طلبان برای همیشه تمام شده لطفا حرفی ازاصلاح طلب نزنید که فقط دلخوش هستن به آمریکا و....
ناشناس۱۸۵۸۱۱۴۰۱:۰۵:۴۲ ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
جهانگیری :لکه ننگ فساد باید از دامان نظام پاک شود. اگر ایشون یک حرف راست زده باشد همین جمله است. با پایان دوره ریاست جمهوری روحانی این ارزوی جهانگیری محقق خواهد شد.جالبه که خودشون هم باین مطلب پی برده اند. خدا خیرت بده مسلمان.
حسنی۱۸۵۸۱۶۷۰۲:۱۳:۱۲ ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
عضو جبهه پایداری تاکید کرد: پیش بینی ما این است که اگر درست عمل کنیم استقبال مردمی خوب خواهد بود. برادر بزرگوار ، جناب سقای بی ریا ، چطور و به چه استنادی به این نتیحه رسیدی ؟؟؟
ناشناس۱۸۵۸۲۵۲۰۶:۲۴:۳۶ ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
با رفتن شما لکه ننگ هم می رود
ناشناس۱۸۵۸۲۸۶۰۷:۱۳:۴۳ ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
آقای جهانگیری از برادرت شروع کن
ناشناس۱۸۵۸۳۱۸۰۷:۴۴:۱۸ ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
حقوق های پشت سند نجومی لو رفته مردم باهوش ایران را هالو فرض نکنید
ناشناس۱۸۵۸۳۲۲۰۷:۵۰:۴۲ ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
ظریف با این همه سال سابقه سیاسی- اجرایی ندارد محمد رجل سیاسی است؟؟
ناشناس۱۸۵۸۴۶۲۰۹:۲۲:۴۳ ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
ظریف فعلا"چک برگشتی برجام را پاس کند کاندیدا شدنش باشه طلب مون !
کرم ابراهیمی۱۸۶۰۳۸۳۰۲:۳۵:۵۵ ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
ای چک تاریخش گذشته یه چک دیگه بدن زود پاس بشه
بابک خرمدین۱۸۵۸۳۳۶۰۸:۰۰:۲۷ ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
اقای جانگیدی کدوم مبارزه با فساد. مناسب است لیست رانت و اختلاس ها را با کمی دقت ملاحطه کنید. احتمالا تو لیست شما مهدی جهانگیری فریدون جا افتاده و یا داماد وزیر محترم اقای نعمت زاده.
ناشناس۱۸۵۸۳۴۰۰۸:۰۴:۲۵ ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
آقای جهانگیری خیلی رو داره هنوز حرف از فساد میزنه این ملت شریف را چه فرض کردی
ناشناس۱۸۵۸۳۵۶۰۸:۱۸:۲۴ ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
آقای جهانگیری من هم میگم باید فساد از بین برود پدر و مادر مان در عسرت تنگدستی زندگی کردند و رفتند و خانواده ما هم باحداقل امکان زندگی می‌کنند بابا فاسدواعوان و انصار شماها هستند خوب جلرو آنها رو بگیرید آخه چرا با اعتماد مردم اینگونه بازی می کنید
علی۱۸۵۸۳۷۱۰۸:۲۷:۵۲ ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
دکتر ظریف عزیز قطعا رییس جمهور با استعدادی خواهد بود . طرفداران زیادی دارد . دوست داریم دکتر ظریف.منتظرت هستیم . بسیار باهوش و البته از مسائل اقتصادی کشور هم آگاهی کافی دارن.درود بر شما دکتر .
ناشناس۱۸۵۸۵۹۸۱۰:۲۱:۵۰ ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
آزموده را دوباره آزمودن خطاست.
رزا۱۸۵۸۴۳۵۰۹:۱۲:۴۷ ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
اقای ایمانی گل گفتی اما بی پرده نگفتی مگر قحط الرجاله بابا این اصلاح طلبا چی میگن ؟ ظریف اصلآ در قامت رئیس جمهور که نیست حتی در قامت وزیر خاجه هم نیست وزیر خارجه که نباید هی نیشش باز باشه فکر خوب نکنیدا به ریش مردم میخنده ،
ناشناس۱۸۵۸۴۳۶۰۹:۱۲:۵۸ ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
اخوی خودش از مفسدین بزرگ است. سرکار عالی این لکه را از دامن خودت پاک کن بعد شعار بده.
سعید۱۸۵۸۵۰۷۰۹:۴۴:۰۷ ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
عجب رویی داری به خدا ...فعلا اخویت جمع کن تا دیگران
امیر۱۸۵۸۵۷۲۱۰:۰۹:۴۸ ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
مهدی جهانگیری وحسین فریدون منشا فسادهستند.اقای جهانگیری لطفا دستوراعدامشان راصادرفرمایید.
صفری ابوالفضل۱۸۵۸۵۸۷۱۰:۱۵:۵۲ ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
خیانتی که این دولت به اقتصاد این کشور ومردمش کرد تابه حال هیچ جنایتکاری نکرده است.ملت منتظر محاکمه ی اینها هستند واینها تازه میخواهندکاندید ریاست جمهوری شوندبسی جای تاسف است
عاشق ولایت فقیه۱۸۵۸۷۸۴۱۱:۵۰:۱۷ ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
باید سعید محمد بیاید
مج۱۸۵۹۰۹۷۱۴:۰۱:۴۷ ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
اقای جهانگیری شما اول به موضوع برادر خودت توجه کن بعد سریال ارز ۴۲۰۰تومانی وچند موضوع دیگر
ناشناس۱۸۶۰۲۳۲۲۳:۳۰:۴۷ ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
سلام آقای جهانگیری با برادرش بانک زدندبنام علی بین ابی طالب چقدر به مردم کرمان زرند سیرجان بافت زاهدان وبم به تمام محرومین کمک کردنند
عباس۱۸۶۰۶۶۴۰۸:۵۴:۱۳ ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
واقعا اقای جهانگیری روش میشه از مبارزه با فساد صحبت کنه درحالیکه برادر خودش مشکل داره؟؟؟؟؟؟
اکبر۱۸۶۰۹۳۹۱۱:۱۱:۲۸ ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
آقای ظریف اگر کاندید شود من به او رای خواهم داد
ناشناس۱۸۶۱۰۱۹۱۱:۴۱:۴۶ ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
لکه ننگ فساد باید از دامن جمهوری اسلامی پاک شود! این جمله جهانگیری انسان رو چه قدر یاد فیلم سناتور می اندازه؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

    2. این صدای اقتدار ایران است ...

    3. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    4. وحدت ملی با وعده صادق

    5. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    6. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    7. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

    8. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    9. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    10. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    11. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    12. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    13. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    14. اسراییل چه باید بکند؟ 

    15. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

    16. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

    17. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

    18. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

    19. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

    20. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

    21. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

    22. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

    23. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

    24. احتمال تشکیل استان تهران غربی

    25. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

    آخرین عناوین