رکورد معاملات بورس کالا شکسته شد

بورس،   3991217095

مدیرعامل بورس کالای ایران گفت: در سال جاری رقم بی سابقه ۳۲ میلیون تن کالا در معاملات بورس ثبت شده و این رقم بیانگر آن است که زیرساخت‌های بورس کالا پاسخگوی نیاز صنایع و تولید کشور بوده است.

رکورد معاملات بورس کالا شکسته شد

به گزارش میزان، حامد سلطانی نژاد در آیین راه اندازی معاملات آتی نقره و تالار حراج باز بورس کالا گفت: پورابراهیمی همواره از برنامه‌های توسعه‌ای بازار سرمایه و بورس کالا حمایت کرده اند که از ایشان قدردانی می‌کنیم. همچنین از زمان حضور دکتر دهقان دهنوی در سازمان بورس، توسعه کمی و کیفی بورس کالا در بازار سرمایه را شاهد هستیم به طوری که توسعه ابزار‌های مالی در بورس کالا سرعت گرفته و مشکل مالیاتی معاملات گواهی سپرده کالایی نیز با پیگیری سازمان بورس حل و فصل شد و این امر نویدبخش رونق بازار گواهی سپرده کالایی است.

وی افزود: در سال جاری رقم بی سابقه ۳۲ میلیون تن کالا در معاملات بورس ثبت شده و این رقم بیانگر آن است که زیرساخت‌های بورس کالا پاسخگوی نیاز صنایع و تولید کشور بوده است. همچنین در حوزه تامین مالی تولیدکنندگان ۴۰ درصد معاملات بازار فیزیکی به صورت سلف بوده و به این ترتیب از ارزش ۳۰۰ هزار میلیارد تومانی بازار حدود ۱۲۰ هزار میلیارد تومان به تامین مالی شرکت‌های تولیدکننده کمک شده است.

مدیرعامل بورس کالای ایران به معاملات حراج باز سنگ آهن اشاره کرد و گفت: معاملات مدل حراج باز یکی از زیرساخت‌های اصلی بورس‌های کالایی است و در این روش فرصت بیشتری برای کشف نرخ داده می‌شود تا معامله گران برای تامین مواد خود بتوانند در حین معامله تفکر بیشتری در حوزه قیمت داشته باشند.

سلطانی نژاد در خصوص معاملات آتی مقره نیز گفت: نقره در بازار‌های جهانی اهمیتش به لحاظ وزنی از طلا بیشتر است و این فلز در صنایع الکترونیک، صنایع تولیدی و صنایع پایین دستی کاربرد بالایی دارد که با راه اندازی قرارداد آتی نقره در بورس کالا شرایط برای پوشش ریسک قیمتی برای صنایع پایین دستی فراهم شده است. در همین راستا ساچمه نقره به دلیل آنکه در ایران به صورت استاندارد وجود دارد به عنوان دارایی پایه قرارداد آتی در نظر گرفته شد.

وی تاکید کرد: برنامه بورس کالا برای راه اندازی بازار آتی، راه اندازی قرارداد آتی واحد‌های صندوق طلا است. همچنین با همکاری وزارت صمت، گواهی سپرده کالایی بر روی محصولات پتروشیمی و در ابتدای کار بر روی قیر راه اندازی می‌شود و همچنین این موضوع در مس و آلومینیوم هم در دستورکار است؛ خاطرنشان می‌شود با راه اندازی اوراق خرید دین در کنار توسعه معاملات مناقصه و گواهی سپرده شاهد تکمیل سبد کالایی بورس کالا خواهیم بود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین