ده‌نمکی: دفاع از آرمان‌های انقلاب جرات می‌خواهد/ درباره فصل دوم دادِستان تصمیمی نگرفته‌ام

فرهنگی،   3991217088 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

کارگردان سریال «دادستان»، گفت: دفاع از آرمان‌های انقلاب در یک سریال تلویزیونی مجوز نمی‌خواهد؛ بلکه جرات می‌خواهد، متاسفانه وقتی سریال خنثی می‌سازی کسی کاری با تو ندارد؛ ولی جایی که از یک آرمانی دفاع می‌کنی ایرادگیری می‌کنند.

ده‌نمکی: دفاع از آرمان‌های انقلاب جرات می‌خواهد/ درباره فصل دوم دادِستان تصمیمی نگرفته‌ام

به گزارش ایرنا، مسعود ده‌نمکی که در نشست خبری سریال دادستان سخن می‌گفت ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: برخی از کسانی که از سریال دادستان ایراد می‌گیرند خودشان صاحب ضعیف ترین آثار در حوزه نمایشی هستند. آنها به این خاطر دادشان درمی‌آید که خودشان را مخاطب سریال می‌دانند. این افراد آدم‌هایی هستند که صلاحیت رسیدن به مناصب را نداشته و با رانت به پست و مقام رسیده‌اند.

این کارگردان برخی نقدها به سریال را هماهنگ شده خواند و افزود: خیلی از منتقدهای قدیمی از سریال دفاع کردند. ولی چند نفر منتقد به اسم مستعار مطلب می نوشتند و در رسانه‌های مختلف پخش می‌کردند. درخواست من این است که تعداد معدودی از منتقدان خودشان را به نام اکثر منتقدان قالب نکنند. این کار به اندازه کافی نقاط قوت داشت که نقاط ضعفش دیده نشود.

ده نمکی در پاسخ به این سوال که چرا دیالوگ‌ها شعارگونه بود گفت: اگر همین دیالوگ ها در اثر دیگری شنیده می شد می گفتند استاد چه چیزهایی می خواسته بگوید. اینجا چون مطالبه مردم است می گویند شعار است. برخی چون از این حرف ها خوششان نمی آید می گوید شعار است. وقتی درباره مطالبه‌گری حرف می‌زنیم نمی‌توانیم دیالوگ‌های طنز داشته باشیم.

اعمال ممیزی را نمی پذیرم

ده‌نمکی درباره نحوه همکاری خودش با پخش تلویزیون تاکید کرد: روز اول با مسوولان سیما فیلم طی کردم که اگر نظری دارید روی متن بگویید. چون من اعمال ممیزی روی میز تدوین را نمی پذیرم. سریال مثل یک رمان می ماند. مخاطب نمی‌تواند صفحه اولش را بخواند و کنار بگذارد. باید تا آخر صبر کند و ببیند نتیجه کار چه می شود.

وی افزود: مسوولان سیما فیلم و شبکه ایستادگی کردند که بعضی حرف‌ها زده شود. یک جاهایی ۵ درصد نقطه نظراتی اعمال شد. ولی در نهایت سریال چیزی که می خواستیم شد.

ده‌نمکی با قدردانی از کسانی که در شرایط کرونا فیلم و سریال ساخته‌اند بیان داشت:  کسانی که در این شرایط فیلم و سریال تولید می‌کنند کارشان کمتر از مدافعان سلامت نیست.

درباره فصل دوم تصمیم قطعی نگرفته‌ام

این کارگردان در پاسخ به سوالی درباره ساخت فصل دوم دادستان گفت: هنوز در این مورد فکر نکردم و تصمیم قطعی نگرفته‌ام. یکی از شخصیت‌های سریال در داستان تیر خورده و برای ساخت ادامه باید او را زنده کنیم.

وی درباره چگونگی توافقش با سیمافیلم توضیح داد: طرح اولیه دادستان برای سینما بود. همزمان با مسوولان سیما فیلم مذاکراتی برای ساخت یک سریال داشتم. آنها وقتی این طرح را شنیدند پسندیدند. من اقتضایات آنتن و رسانه ملی و حساسیت هایش را می‌شناختم. به سیما فیلم گفتم فشارها زیاد است. باید آماده پرداخت هزینه باشید و سمت ممیزی نروید.

وی مضمون سریال دادستان را مطالبه گری و مطالبه نسل امروز از دیروز خواند و گفت: این سریال به شدت مورد اقبال عمومی قرار گرفته و در سایت تلوبیون مجموعا ۳ میلیون بار دانلود شده که شگفت انگیز است.

هلیا امامی، یکی از بازیگران سریال در ادامه جلسه گفت: زمانی که فیلمنامه را خواندم با بخشی متوجه شدم که آذر روبروی یک موسسه مالی دیالوگ می‌گفت. آن زمان نمی فهمیدم قرار است چه مسوولیت بزرگی بر دوش من قرار بگیرد. الان می‌فهمم که چه کار کرده‌ام. مردم واقعا من را در آن نقش پذیرفتند و اگر قرار بوده جایزه بگیرم از مردم گرفته ام.

طرف مقابل را خلع سلاح کنیم

علی سلیمانی، دیگر بازیگر سریال نیز اظهار داشت: در سریال‌ها باید اختلاس و آقازادگی را به نیت اصلاح مطرح کنیم. طرف مقابل قصدش از بیان این مسایل تخریب است و اگر ما نیت اصلاح داشته باشیم، طرف مقابل را خلع سلاح کرده‌ایم. من به مسوولان تلویزیون تبریک می گویم که با وجود مخالفت ها شجاعت پخش این سریال را داشتند.

محمد حسین رنجبران، مدیرکل روابط عمومی سازمان صدا وسیما در پایان سریال ضمن تشکر از نقد سازنده و پایان امیدبخش سریال دادستان به آماری درباره انعکاس اخبار و گزارش‌های قوای مجریه، مقننه و قضاییه در تلویزیون اشاره کرد و گفت: بعضی اوقات دوستان دولت گلایه می کنند که در صداوسیما دیده نمی شوند. از ابتدای فرورودین ۹۹ تا اخر بهمن سال جاری از مجموع فضایی که در اختیار سه قوه قرار گرفته ۷۱ درصد آن در اختیار قوه مجریه بوده است و مسوولان در شبکه‌های مختلف در تهران و شهرستان‌ها خدماتشان را گفته‌اند.

** سازندگان مجموعه تلویزیونی دادستان به کارگردانی مسعود ده نمکی صبح امروز یکشنبه ۱۷ اسفند، از ساعت ۱۱ تا ۱۲ با حضور در واحد ۱۶۲ صدا و سیما با مخاطبان خود به صورت تلفنی گفتگو کردند و پس از آن نیز نشست این سریال به صورت مجازی برگزار شد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۸۵۵۳۹۰۱۵:۴۴:۰۷ ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
به سریال گاندو نمره ۲۰ و به سریال دادِستان با ارفاق نمره ۵ ، و به آقای ده نمکی هم پیشنهاد می کنم تکرار سریال گاندو که از شبکه IFILM پخش می شود را خوب ببینند و قضاوت کنند .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین