کربوکسی تراپی چیست؟

گزارش بازرگانی،   3991216025

تکنیک کربوکسی تراپی نوعی مزوتراپی است و در آن گاز دی اکسید کربن به زیر پوست تزریق می گردد. تزریق گاز دی اکسید کربن به زیر پوست سبب افزایش گردش خون موضعی و تجمع اکسیژن شده و سبب بهبود خاصیت ارتجاعی پوست و همچنین باعث تحریک تولید کلاژن می شود.

نکات‌ قابل‌ توجه‌ قبل‌ از‌شروع‌ فرآیند‌ کربوکسی‌ تراپی

  • پیش از انجام فرآیند کربوکسیتراپی موضع مورد نظر کاملا ضدعفونی گردد.
  • به منظور رعایت اصول بهداشتی لازم است کاربر حتما از ماسک و دستکش استریل استفاده نماید.
  • بهتر است قبل از شروع فرآیند کربوکسیتراپی، موضع مورد نظر با کمپرس یخ بیحس شود. معمولا نیازی به استفاده از داروهای بیحسی نیست. درد ایجاد شده در طول فرآیند خفیف است.
  • در صورت نیاز برای کاهش درد از پمادهای بیحسی موضعی به همراه کمپرس یخ استفاده شود.

 

کربوکسی تراپی

تکنیک های انجام کربوکسی تراپی

دریافت نتیجه مطلوب از کربوکسیتراپی بستگی به تعداد جلسات درمان، فواصل بین جلسات، تعداد تزریق در هر جلسه، حجم گاز در هر تزریق، حجم کل گاز تزریقی در هر جلسه، فشار گاز و فاصله بین نقاط تزریق دارد که تمامی این اطلاعات و متغیرها در دستگاه های کربوکسی قابل مشاهده است.

وسعت موضع مورد نظر برای کربوکسی تراپی و شرایط بیماران با هم متفاوت است، برنامههای پیشفرض برای عموم بیماران در نظر گرفته شدهاند. در صورتی که کاربر تشخیص دهد حجم گاز تزریقی در هر جلسه برای بیمار

کافی نیست میتواند برنامه پیشفرض را در یک جلسه تکرار کند.

فرآیند کربوکسی تراپی زود بازده نیست. برای دستیابی به نتیجه مطلوب، جلسات درمان با فواصل زمانی منظم تکرار شود.

  • انواع‌ تزریق

پس از آماده سازی دستگاه و بیمار طبق دستورالعملهای داده شده تزریق در موضع مورد نظر انجام میشود.زاویه تزریق و نوع سوزن برای هر درمان متفاوت است. عموما برای جوانسازی، تزریق زیرجلدی و سطحی، و برای لیپولیز چربی، تزریق به صورت عمقی انجام میشود.برای تزریق سطحی با ایجاد کشش در پوست به وسیله دست، تزریق بهتری انجام میشود.

شایعترین عارضه بعد از کربوکسیتراپی به خصوص در ناحیه دور چشم به وجود آمدن التهاب و ورم است. ورم ناشی از ورود سوزن به بدن و تزریق گاز CO2 به طور طبیعی بعد از گذشت ا الی ۳ ساعت کامل از بین میرود. خطای کاربر و دستگاه در تزریق گاز میتواند باعث ایجاد التهاب ماندگار شود. تزریق CO2 به همراه هوا، سوزن آلوده، تمیز نبودن پوست و … باعث بروز این عارضه میشوند. دستگاه کربوکسیتراپی مدایون خطای انسانی را به حداقل میرساند. همچنین فناوری به کار رفته در دستگاه امکان تزریق خالص CO2 و کنترل فشار گاز را فراهم آورده است. رعایت نکات بهداشتی نظیر استفاده از سوزن استریل و یکبار مصرف، استفاده از فیلتر، ضدعفونی کردن پوست بیمار و استفاده از ماسک و دستکش به عهده کاربر است.

  • چربی های‌ موضعی

کربوکسی تراپی در لاغری موضعی (برنامه Localized Fat) به بهبود متابولیسم بدن و دفع چربی کمک میکند، همچنین برای مواضعی مثل غبغب (برنامه Double Chin Reduction ) نتیجه بخش است. زاویه تزریق در چربیهای موضعی و غبغب 45 الی ۹0 درجه بسته به بافت چربی است و سوزن حتما باید وارد درم شده باشد. سوزن 1۳ میلیمتری با گیج ۲7 یا ۳0 برای این کار مناسب است. تعداد تزریق و حجم گاز تزریقی بنابر میزان چربی فرد متفاوت است. کاربر میتواند با تقسیم موضع چربی با توجه به بافت چربی بیمار برنامه پیشفرض را تکرار کند تا تمام موضع پوشش داده شود. برای تزریق در نقاط بالای شکم، جهت سر سوزن به سمت پایین، و برای تزریق در نقاط پایین شکم، جهت سر سوزن به سمت بالا باشد. در افرادی که دچار چاقی مفرط هستند و یا جراحیهایی مثل سزارین انجام دادهاند که باعث چسبندگی در بافت شده، کربوکسی تراپی قبل از جراحی لیپوساکشن (برنامه Pre Liposuction) به کم شدن چسبندگیها و دریافت نتیجه مطلوب کمک میکند. همچنین بعد از جراحی لیپوساکشن(برنامه Post Liposuction)، کربوکسیتراپی برای دفع چربیهای باقیمانده و فرمدهی بیشتر روش مناسبی است. کربوکسی تراپی در بهبود زخم باز و فعال (برنامه Ulcer) مؤثر است. زاویه تزریق 15 الی ۲0 درجه و سطحی، با سوزن 4 میلیمتری گیج ۳0 انجام شود. در درمان اثر زخم (برنامه Scar Attenuation)، سوزن کربوکسیتراپی رشتههای فیبروز را پاره کرده و گاز با پر کردن فضای میانی، مانع جوش خوردن مجدد فیبروزها میشود. میتوان سوزن نوکور یا کانولاهای مخصوص سابسیژن را به عنوان نیدل کربوکسیتراپی استفاده نمود. زاویه تزریق 15 الی ۲0 درجه و سطحی باشد. اگر نتیجه مطلوب تنها با کربوکسیتراپی دریافت نشود و اسکارها فرورفتگی عمیق داشته باشند تزریق فیلر به مقدار خیلی کم بنا به تشخیص پزشک قابل انجام است. برای تکمیل درمان لایه برداری پوست با دارو و یا با میکرودرم انجام میشود. برای درمان زخمهای هایپرتروفیک و ضایعات پوستی بزرگ درمان با پلاسماتراپی پیشنهاد میشود همچنین کربوکسی تراپی در بهبود اثر پلاسماتراپی بسیار مؤثر عمل میکند. اگر ضایعه خیلی بزرگ نباشد ممکن است با کربوکسی تراپی به تنهایی برطرف شود. کربوکسی تراپی پسیورازیس (برنامه Psoriasis) در کنار درمانهای اصلی نتیجه مطلوبی دارد.. زاویه تزریق 15 الی ۲0 درجه و سطحی، با سوزن 4 میلیمتری گیج ۳0 انجام شود.

مزایای کربوکسی تراپی:
  • درمان تیرگی دور چشم
  • بهبود ظاهر استرچ مارک ( ترک های پوستی)
  • برطرف کردن چین چروک ها و خطوط و خطوط ریز دور دهان و خط اخم و خط خنده
  • کاهش سلولیت
  • کاهش توده چربی موضعی
  • بهبود ظاهراسکارهای ناشی از سوختگی،آکنه و جراحی
  • جلوگیری از ریزش مو
  • درمان پسوریازس
  • جلوگیری از شل شدگی و افتادگی پوست
  • پروک های صورت و دورچشم
  • جوانسازی پشت دست و گردن
  • قبل و بعد از لیپوساکشن
  • کاهش درد و اسپاسم عضله
  • درمان زخم
  • جوان سازی واژن

 خرید دستگاه کربوکسی تراپی مدایون:

این دستگاه یکی از پیشرفته ترین دستگاه کربوکسی تراپی میباشد که توسط شرکت نیک فناوران پلاسما تولید شده است. این دستگاه در مدل  شده است که پیشرفته .صفحه لمسی این دستگاه به شما این امکان را می دهد تا بتوانید راحتی استفاده راانجام دهید. برای هر قسمت مورد تظر منوی خاصی در نظر گرفته شده است که باتوجه به آن قدرت گاز ورودی زیاد و یا کم میشود.توسط این ستگاه میتواند با دقت cc 1 تزریق انجام دهید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین