درب اتوماتیک چیست؟ تمام اطلاعاتی که نیاز دارید بدانید!

گزارش بازرگانی،   3991216024

درب اتوماتیک چیست؟ بخریم یا نخریم؟

امروزه هم با توجه به پیشرفت تکنولوژی و علم درب های اتوماتیک طراحی و ساخته شده اند که به صورت چشمی و حسی درب را باز و بسته می کنند. از درب اتوماتیک در همه فضاها استفاده میشود به طور مثال، درب پارکینگ خانه، درب پارکینگ ویلا، درب فروشگاه ها و… درب های اتوماتیک در انواع و ابعاد مختلف طراحی شده اند و برای هر ساختمان و فضایی ضروری هستند.

یکی از مزایا و حسن هایی که درب اتوماتیک دارند این است که، انرژی کمتری را مصرف می کنند.

درست است که تکنولوژی پیشرفته کرده است اما یک سری از نیاز های اساسی هنوز هم برای انسان اهمیت بالایی دارند و باید به بهترین نحو ممکن آن را برآورده کنند. یکی از نیاز های اساسی که انسان ها همواره احساس می کنند، “امنیت و اطمینان خاطر از مکانی است که در آن قرار دارند” است.

حتی انسان های اولیه سعی می کردند برای غار خود درب گذاشته تا از خطرات بیرون غاردر امان باشند.

درب یکی از راه های ورود به یک خانه و یک مکان است و از اهیمت بالایی برخوردارند.

درب اتوماتیک

تاریخچه درب اتوماتیک

به این موضوع دقت کرده اید که روزانه از چه مقدار درب هایی گذر می کنید؟

درب های اتوماتیک چه اهمیتی در خانه و زندگی ما دارند؟

با مشخص شدن درب مرز بین محلی از محلی مشخص میشود و افراد با توجه به درب ها است که مرز خانه یکدیگر را متوجه میشوند و مشخص می کنند.

تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که قدمت درب از چه زمانی است؟

میتوان گفت که از زمانی که انسان های اولیه زندگی می کرده اند، درب هم قدمت داشته.

با گذر زمان شکل و ساختار درب تغییر کرده است اما ماهیت آن هنوز همان است.

این نوع درب درواقع از مهد تمدن یعنی یونان باستان شکل گرفته است.

میتواند یکی از علت های احساس نیاز به درب اتوماتیک را در صحنه جنگ و برای باز کردن درب ها به صورت خودکار برای حیوانات درنده مانند شیر و پلنگ حدس زد.

 

تکنو درب چیست؟

در قسمت های فوق به در اتوماتیک و انواع آن پرداختیم متوجه شده ایم که برای خرید و نصب گزینه های متفاوتی داریم که در مرحله اول باید شرایط موجود را بررسی کنیم که کدام درب مناسب ترین گزینه است.

معمولا افرادی که تخصص و آشنایت کافی از درب های اتوماتیک ندارند آن را به اسم ” تکنو درب ” شناخته و برای خرید انواع درب اتوماتیک تنها سفارش تکنو درب را میدهند.

باید گفت که منظور از تکنو درب همان درب های توماتیک است که به صورت عامیانه افراد از آن استفاده می کنند.

تکنو درب انواع مختلفی داشته و با طرح ها و ابعاد متنوعی در بازار عرضه میشود و به علت تنوع در سایز، رنگ بندی و ابعاد در تکنو درب باعث شده است که انتخاب برای مشتری کمی سخت شود.

درست است که تنوع به مشتریان حق انتخاب بسیاری داده است و افراد میتوانند با دست بازتری خرید کنند اما گاهی این تنوع باعث سردرگمی مشتریان میشود و نمیتوانند تفاوت بین انواع درب های تکنو را متوجه بشوند و همین موضوع باعث میشود که درب اتوماتیک نامناسبی را انتخاب کنند.

 

 

 

خرید درب اتوماتیک

درب اتوماتیک همانطور که در قسمت فوق ذکر شد بسیار انواع مختلف دارد و شما دوستان عزیز میتوانید برای خرید درب اتوماتیک از سایت rti1.ir اقدام کنید و بهترین و باکیفیت ترین درب های اتوماتیک را مشاهده کنید. درب های اتوماتیک به صورت های کشویی، ریلی، کرکره ایی و… باز و بسته میشوند و به صورت افقی و عمودی هم حرکت می کنند.

انواع درب اتوماتیک عبارت اند از:

شیشه ایی
پارکینگ
کرکره ایی
سکشنال
برقی
مغازه
تلسکوپی

 

تاریخچه درب اتوماتیک

درب اتوماتیک شیشه ای

در قسمت فوق به انواع در اتوماتیک اشاره کردیم و دراین قسمت قصد داریم که درب اتوماتیک شیشه ای را بررسی کنیم که این نوع درب شیشه ایی چگونه عمل می کند؟ درب شیشه ایی از چه متریال و جنسی ساخته شده است؟

درب شیشه ای همانطور که از نامش پیداست از جنس شیشه ساخته شده و به صورتی است که آن طرف درب مشخص نمایان است. از این نوع درب شیشه ایی اغلب در فروشگاه ها و یا ساختمان ها استفاده میشود و بیشتر برای مناطقی که رفت و آمد بسیار زیاد است مناسب است. درب های اتوماتیک علاوه بر تسهیل رفت و آمد در محل ورودی یک محل، منجر به زیبایی آن محیط هم میشود.

این نوع درب شیشه ایی هم از انواع و طراحی های بسیاری ساخته شده است و به منظور طراحی که برای تزئین و زیبایی استفاده میشود طرح های مختلفی را برای آن ساخته اند.

 

انواع درب اتوماتیک شیشه ای

شیشه ایی تلسکوپی
شیشه ایی ریلی
شیشه ایی کشویی
شیشه ایی لولایی
شیشه ایی نیم دایره
شیشه ایی تاشو

خرید درب اتوماتیک شیشه ای

نکته ای دیگری که در مورد درب اتوماتیک شیشه ای وجود دارد هزینه گزاف آن باشد، باید گفت که قیمت این نوع درب شیشه ایی متغییر است که نسبت به عوامل زیر تاثیر می گیرد.

گاهی کشور و شرکت تولید کننده درب شیشه ایی و یا قطعاتی که در آن به کار برده شده است بر قیمت آن تاثیر می گذارد.

طرح قالب، مدل و ابعاد درب هم تاثیر فراوانی بر تعیین قیمت درب شیشه ایی دارد. چرا که در برخی از طرح ها و فریم ها مقدار متریال و جنس بیشتری استفاده شده است.

برای به حرکت درآمدن این نوع درب شیشه ایی از انواع موتور ها هم کمک میگیرند. با توجه به ساختار درب موتور متناسبی باید انتخاب کرد. هرچه موتور قدرت بیشتری داشته باشد متقابلا هزینه بیشتری را هم باید پرداخت کرد.

خرید درب اتوماتیک در تهران

رنگ ها و لوگو هایی که بر روی شیشه سکوریت و درب  شیشه ایی طراحی میشود هم به هزینه های آن میتواند اضافه کند.

این نوع درب شیشه ایی یکی از رایج ترین مدل های درب بین بانک ها و بیمارستان ها است. یکی از بهترین مزیت های درب اتوماتیک شیشه ایی این است که به دلیل نداشتن دستگیره از شیوع بیمارهای واگیر دار جلوگیری می کند.

برای خرید و نصب درب شیشه ایی میتوانید به سایت rti1.ir مراجعه کنید و از مشاوره متخصصان و کارشناسان در این حوزه کمک گرفته و بروزترین و با کیفیت ترین  قطعات درب شیشه ایی را خریداری کنید.

درب اتوماتیک پارکینگ

درب پارکینگ ها یکی از مهمترین موضوع هر ساختمان است. به دلیل رفت و آمد بسیار و صرف وقت و انرژی بسیار و از طرفی امنیت، باید یک درب اتوماتیک پارکینگ نصب کنند. مخصوصا در این روزها که هر خانواده ایی حداقل یک ماشین دارد باید برای پارکینگ ساختمان های مسکونی یک این نوع درب خریداری و نصب شود. این نوع درب پارکینگ میتواند به هر شکل و هر طراحی باشد و با توجه میزان نیاز افراد و ساختمان طراحی میشود. این نوع درب پارکینگ با استفاده از یک ریموت کنترل از فاصله مشخصی قابل کنترل است و میتوان برای باز و یا بسته شدن  آن اقدام کرد.

برای ساختمان هایی که رفت و آمد بالایی دارند درب پارکینگ مخصوصی را در نظر می گیرند.

برای طراحی درب اتوماتیک پارکینگ ساختمان میتوان از موتور مکانیکی کمک گرفت اما برای مکان های که از رفت و آمد بیشتری برخورداراند ( مانند مراکز خرید و مال ها) باید از موتورهای گیربکس کمک بگیرم چرا که قدرت موتورهای گیربکسی بسیار بیشتر از موتورهای مکانیکی است.

اگر قصد خرید و یا نصب این نوع درب پارکینگ برای ساختمان خود دارید باید کارشناس و متخصص محیط را بررسی کند تا میزان و ابعاد درب و موتور ها را اندازه گیری کند. اینکه درب های اتوماتیک پارکینگ در کدام محل و با چه وزنی نصب شوند بسیار مهم است.

یکی از مزیت های درب پارکینگ این است که میتوان از سیستم قفل برقی به منظوربالا بردن امنیت استفاده کرد و زمانی که در ب های توماتیک پارکینگ شئی و جسمی را مقابل خود حس کنند از حرکت باز مانده و می ایستند.

 

یکی از شرکت های معتبر خرید لوازم ساختمانی را میتوان شرکت رازی تکنولوژی ایرانیان دانست. آدرس این وب سایت معتبر در زیر آورده شده است.

www.rti1.ir

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  14. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  15. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  16. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  17. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  18. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  19. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  20. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  21. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  22. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  23. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  24. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  25. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

آخرین عناوین