راهنمای خرید کلید اتوماتیک اشنایدر و مشخصات آن

گزارش بازرگانی،   3991216023

کلید اتوماتیک اشنایدر یا کلید کمپکت (Circuit Breaker) از انواع کلیدهای الکترومکانیکی است که وظیفه قطع یا وصل مدار الکتریکی را بر عهده دارد. این کلید توان قطع و وصل جریان نامی و همچنین قطع و وصل جریان اتصال کوتاه و اضافه بار را دارا است. این وسیله در بارهای اضافی از پیش تعیین شده بدون آسیب رسیدن به کلید، مدار را قطع می‌کند. بنابراین کلید قطع مدار وسیله ای است ترکیبی که یک کلید قطع و یک وسیله حفاظت جریان اضافی تشکیل شده است. عملکرد آن مشابه ترکیب کلید معمولی همراه با فیوز است. همچنین کلیدهای اتوماتیک توانایی حفاظت اتصال به زمین، حفاظت موتوری و حفاظت ژنراتوری را همراه با رله‌های میکرولوجیک تعبیه شده داخل کلید را هم دارا هستند.

قیمت کلید اتوماتیک اشنایدر

مشخصات کلید اتوماتیک اشنایدر

کلید اتوماتیک اشنایدر دارای یک جریان نامی است و مانند فیوزها برای عبور ۱۰۰% جریان نامی خود به طور مداوم و بدون قطع شدن کار می‌کند. تمامی کلیدها دارای منحنی مشخصه ای هستند که نشان می‌دهد محدوده کاری کلید در جریان‌های مختلف و در اضافه بارها و اتصال کوتاه ها چگونه است و در چه شرایطی می‌تواند جریان را تحمل کرده یا قطع نماید. کلید اتوماتیک اشنایدر امکان استاندارد کردن تابلوها را برای نصب سریعتر و خطای کمتر امکان پذیر می‌کنند. مانند مثال تمام کلیدهای اتوماتیک اشنایدر با قدرت قطع ۲۵ کیلو آمپر دارای قابی یکسان با رنج‌های مشابه آمپری می‌باشند. همچنین کلیدهای اتوماتیک کمپکت تا ۱۶۰۰ آمپر می‌توانند به راحتی در کمترین فضای ممکن در کنار هم قرار گیرند.

کلید اتوماتیک اشنایدر به سه سری EZC   NSX و NS تقسیم می‌شود. این تقسیم بندی بر اساس رنج جریان این کلیدها و قدرت قطع آن‌ها انجام شده است. رنج جریان کلید اتوماتیک اشنایدر در حدود ۱۶، ۲۵، ۳۲، ۴۰، ۵۰، ۶۳، ۸۰، ۱۰۰، ۱۲۵، ۱۶۰، ۲۰۰، ۲۵۰، ۴۰۰، ۶۳۰، ۸۰۰، ۱۰۰۰، ۱۲۵۰ و  ۱۶۰۰ است. سری EZC  غیر قابل تنظیم بوده و از 15 تا 630 آمپر موجود است. این کلید در دو ردۀ سه پل و چهار پل تولید شده و با داشتن تجهیزات جانبی مناسب، توانایی کار در کلیه دستگاه‌های برق رسانی و محافظت از کلیه وسایل را دارد.کلید اتوماتیک سری NSX از ۱۶ تا ۶۳۰ آمپر و با قدرت قطع ۲۵، ۳۶، ۵۰ و ۷۰ کیلو آمپر طراحی می‌شود و کلیدهای سری NS در رنج جریان ۸۰۰ تا ۱۶۰۰ آمپر و در قدرت قطع ۵۰ و ۷۰ کیلو آمپر تولید می‌گردد.

ساختار کلید اتوماتیک اشنایدر

ساختمان داخلی کليد اتوماتیک اشنایدر از سه کنتاکت اصلي (قدرت)، کنتاکت هاي فرعي (کمکي) و کنتاکت هاي جرقه گير تشکیل شده است. باید توجه داشت که شناخت و انتخاب درست کلید اتوماتیک در طراحی و بهره برداری از دستگاه‌های الکتریکی بسیار مهم است. جنس بدنۀ کليد اتوماتیک  ( کلید کمپکت ) از قالب‌های تزريقي بسیار مستحکم می‌باشد. از جمله خصوصيات کلید اتوماتیک اشنایدر می‌توان به کوچک بودن ابعاد و پشتیبانی از حفاظت‌های لازم مدار در یک کلید اشاره کرد و از معايب آن عدم دسترسی آسان برای سرويس و تعمير کلید است.

خرید کلید اتوماتیک

کلید اتوماتیک اشنایدر در دو نوع قابل تنظیم و فیکس تهیه تولید شده است. کلید اتوماتیک فیکس یا غیر قابل تنظیم برای جریان ثابتی طراحی شده است و امکان تغییر آن وجود ندارد. کلید اتوماتیک اشنایدر قابل تنظیم یا Moulded Case Circuit Breakers Adjustable Type Compact NSX یکی از کلیدهای پرکاربرد در کارخانه‌ها و صنایع مختلف است. محدودۀ کلید کمپکت NSX اشنایدر تمام رنج‌های جریان از ۱۶ تا ۶۳۰ آمپر را پوشش می‌دهد. از NSX100 گرفته تا NSX630، کمپکت ثابت یا کشویی، عملکرد دستی یا الکتریکی، همگی در این رنج جریانی هستند. لذا مهم ترین گزینه برای تفکیک کلید اتوماتیک اشنایدر قابل تنظیم، جریان کاری آن‌ها است. اما آیتم مهم و تأثیر گذار دیگر در انتخاب یک کلید اتوماتیک، قدرت قطع آن است.

اشنایدر الکتریک در ساخت کلیدهای کمپکت خود، ۷ رده برای قدرت در نظر گرفته است که به اختصار معرفی می‌شوند. لازم به ذکر است که این ۷ رده تنها در سری های NSX در نظر گرفته شده و در دیگر سری کلید کمپکت که با نام اختصاری NS شناخته می‌شود، رده‌های قدرت قطع متفاوت خواهد بود.

واحد حفاظتی حرارتی مغناطیسی

کلید اتوماتیک اشنایدر از باریکه ای بی متال با دقت بالا تشکیل شده است که وقتی جریان از بی متال می‌گذرد، گرم می‌شود. اگر عبور جریان از بی متال زیاد باشد، سبب خم شدن آن و نهایتاً قطع کنتاکت ها و قطع مدار می‌شود. علاوه بر بی متال که با حرارت عمل می‌کند، کلیدهای اتوماتیک دارای ترکیب مغناطیسی نیز هستند که در لحظه اتصالی مدار، سبب قطع کلید می‌شود.

کلید اتوماتیک اشنایدر در حفاظت  TM-D (حفاظت حرارتی یا اضافه بار) از طریق بی متال، برای تنظیم جریان اضافه بار یا افزایش حرارت ناشی از افزایش جریان مورد استفاده قرار می‌گیرد و عملکرد آن شبیه رله اضافه بار موتور می‌باشد. محدودۀ تنظیمی کلید کمپکت های اشنایدر بین ۷۰ تا ۱۰۰ درصد جریان نامی کلید است. حفاظت اتصال کوتاه که توسط سیم پیچ های مغناطیسی کلید عمل می‌کند، در رنج کمپکت های تا ۱۶۰ آمپر ثابت است و در کمپکت های ۲۰۰ تا ۲۵۰ آمپر از ۵ تا ۱۰ برابر جریان نامی قابل تنظیم می‌باشد.

واحد حفاظتی میکرولوجیک

واحد حفاظتی الکترونیکی یا میکرولوجیک در کلید کمپکت اشنایدر قابل تنظیم است این تنظیمات شامل تنظیمات مربوط به اضافه بار و اتصال کوتاه می‌باشد. پارامترهای جریانی و زمانی متنوعی را بسته به نوع میکرولوجیک می‌توان تنظیم نمود. ویژگی واحد حفاظتی میکرولوجیک در کلید کمپکت اشنایدر باعث می‌شود که بتوان حفاظت بالادست تجهیزات الکتریکی را فراهم ساخت.

کلید اتوماتیک اشنایدر

رنج دمای کلید اتوماتیک اشنایدر

کلیدهای اتوماتیک کمپکت NSX اشنایدر، می‌تواند بین ⁰C -25 درجه تا ⁰C 70 مورد استفاده قرار گیرند. برای دماهای بالاتر ⁰C 40 تا ⁰C 60  اتوماتیک مورد استفاده در حفاظت خطوط تغذیه موتورها، دستگاه‌ها باید در نقاط کاری پائین تری نسبت به آنچه در مشخصات آن آمده کار کنند. کلید اتوماتیک اشنایدر در شرایط عادی دمایی باید سرویس دوره ای شوند، به ویژه کلیدهای اتوماتیکی که در محدوده دمایی  ⁰C 25- تا ⁰C -35 مورد استفاده قرار می‌گیرند (⁰C 40- برای بخش‌های کنترلی میکرولوجیک با صفحه LCD). محدودۀ مجاز دمایی برای نگهداری کلید اتوماتیک NSX اشنایدر در بسته بندی اصلی آن‌ها بین ⁰C 50- تا ⁰C 85  است.

فروشگاه الکتروپاور یکی از تامین کنندگان تجهیزات برق صنعتی و اتوماسیون در ایران می باشد که با سابقه طولانی در لاله زار تهران فعالیت دارد. این فروشگاه تامین کننده تجهیزاتی از جمله کلید اتوماتیک، کلید مینیاتوری، کنتاکتور، PLC ، تجهیزات اتوماسیون و ... می باشد. شما می توانید جهت دریافت مشاوره تخصصی و استعلام قیمت روز قطعات و تجهیزات با این مجموعه در تماس باشید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  21. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  22. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین