کدام کشورها بدنبال واکسیناسیون با واکسن چینی هستند؟

سلامت،   3991215083

چین با در اختیار داشتن چند واکسن موثر علیه کرونا به کشورهای جهان برای کمک به کنترل همه‌گیری کمک می‌کند و محموله‌های واکسن کوید ۱۹ را به دست آنها می‌رساند؛ به تازگی نیز واکسن چین به چند کشور جدید رسیده است.

کدام کشورها بدنبال واکسیناسیون با واکسن چینی هستند؟

به گزارش فارس، استفاده از واکسن کرونا به یکی از معضلات دنیا تبدیل شده است زیرا میزان تولید در مقایسه با میزان تقاضا بسیار کمتر است. از طرف دیگر کشورهای صنعتی به احتکار واکسن روی آورده اند و دسترسی دیگر کشورهای جهان به واکسن را محدود کردند، در این بین چین با در اختیار داشتن چند واکسن موثر علیه کرونا به کشورهای جهان برای کمک به کنترل همه‌گیری کمک می‌کند و محموله‌های واکسن کوید ۱۹ را به دست آنها می‌رساند؛ به تازگی نیز واکسن چین به چند کشور جدید رسیده است.

* عراق

واکسن‌های کووید ۱۹ اهدایی چین وارد عراق شد؛ در مجموع ۵۰ هزار دوز واکسن اهدا شده توسط دولت چین روز سه شنبه وارد عراق شد.

وزارت بهداشت عراق گفت این واکسن‌ها به طور رایگان در تمام مناطق به مردم داده می‌شود.

* لبنان

چین ۵۰ هزار دز از واکسن شرکت سینوفارم را به لبنان اهدا می‌کند؛ لبنان، در عمق بحران‌های مالی، ماه گذشته پس از دریافت نخستین محموله واکسن فایزر با کمک بانک جهانی، واکسیناسیون مردم را آغاز کرد.

* سیرالئون

سیرالئون محموله‌ای از ۲۰۰ هزار دز واکسن سینوفارم که توسط چین برای حمایت از فعالیت واکسیناسیون این کشور اهدا شده بود، دریافت کرد. مقامات بهداشتی در سیرالئون گفتند که این واکسن «نقش مهمی در پیشگیری و مهار کووید ۱۹ در کشور خواهد داشت».

هو ژانگلیانگ، سفیر چین در سیرالئون نیز گفت: ما در حالی از سیرالئون با واکسن کرونا حمایت می‌کنیم که کشورهای جهان برای تهیه واکسن در تلاش هستند.

 

* فیلیپین

محموله‌ای از واکسن‌های اهدا شده توسط چین روز یکشنبه وارد فیلیپین شد؛  این دسته نخستین محموله‌ای از واکسن کووید ۱۹ است که به کشور جنوب شرقی آسیا رسیده است.

رودریگو دوترته، رئیس جمهور فیلیپین نیز در مراسم تحویل واکسن در پایگاه نیروی هوایی فیلیپین شرکت کرد؛ تحویل واکسن به فیلیپین اجازه می‌دهد تا به زودی واکسیناسیون‌های گسترده را آغاز کند و این نشان دهنده مرحله جدیدی از جنگ این کشور علیه بیماری COVID-۱۹ است که ۵۸ هزار نفر را آلوده و ۱۲ هزار نفر را به کام مرگ کشانده است.

* مکزیک

دومین محموله از واکسن چینی که شامل ۸۰۰ هزا دز از واکسن چینی شرکت سینوواک می‌شود، در فرودگاه مکزیک به این کشور تحویل داده شد. 

مارسلو ابرارد، وزیر امور خارجه مکزیک از چین به دلیل حمایت این کشور با تهیه واکسن تشکر کرد و گفت که ورود واکسن به دولت در ادامه کار واکسیناسیون کمک کرده است؛ در تاریخ ۲۰ فوریه ( حدود ۲ هفته پیش)، اولین گروه واکسن سینوواک وارد مکزیکو سیتی شد و مقامات بهداشتی مکزیک این دزها را در این هفته بین سالمندان و یکی از مناطقی که بیشترین آسیب ناشی از کرونا را دیده، توزیع کردند. مکزیک بیش از ۲ میلیون مورد ابتلا به کووید ۱۹ و بیش از ۱۸۴ هزار مرگ در اثر آن را ثبت کرده است و اکنون طبق دانشگاه جان هاپکینز در رتبه سوم در تعداد مرگ و میرها پس از ایالات متحده و برزیل قرار دارد.

از آنجا که واکسن‌های ساخته شده در غرب برای واکسیناسیون عمومی کافی نیستند، برخی از کشورهای غربی اکنون به واکسن‌های چینی روی آورده‌اند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین