توصیه آیت‌الله علم‌الهدی درباره انتخاب مدیر/ انتقاد از پیشگیری فرزندآوری

اجتماعی،   3991215056 ۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

خطیب نماز جمعه مشهد، با بیان اینکه مدیری انتخاب کنید که به سوی دشمن دست دراز نکند، گفت: هر چه وابستگی ما به نفت کمتر شود، دشمن بیچاره‌تر می‌شود و ما هم بیشتر روی پای خودمان می ایستیم، مقام معظم رهبری تمام توضیحات لازم را داده اند، به دنبال مدیری بروید که آن نسخه را عمل کند.

توصیه آیت‌الله علم‌الهدی درباره انتخاب مدیر/ انتقاد از پیشگیری فرزندآوری

به گزارش‌ فارس، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، عنوان کرد: چند روز پیش مصادف با پنجمین سالروز فوت فقیه بزرگوار مرحوم آیت الله واعظ طبسی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و تولیت سابق آستان قدس رضوی بود و این هفته هم هفته احسان و نیکوکاری است که امیدوارم در این جهاد مؤثر متولیان را کمک کنید.

امام جمعه مشهد با اشاره به خدمات آیت الله واعظ طبسی و مدیریت وی، خاطر نشان کرد: برای نسل چهارم و سوم انقلاب از آنجا که متاسفانه سابقه جریان مدیریت‌های ابعاد مختلف را در گذشته نداشته‌اند وقتی امروز با بعضی ندانم‌کاری‌ها در حوزه مدیریت و اقتصاد و معیشت رو به رو می‌شوند، این گمانه بوجود می‌آید که نظام اسلامی یک نظام ناکارآمد است.

وی افزود: در حالی که ما اگر مدیریت نظام را در ۴۲ سال گذشته در موقعیت‌های گوناگون بررسی کنیم دقیقا کارآمدی مدیریت نظام برای ما روشن خواهد شد، خدا رحمت کند آیت الله طبسی را که این آستان قدس را سه هکتار خرابه تحویل گرفت که صحن آزادی و انقلاب در منتهای خرابه بود و فقط این حرم مطهر دو صحن با شرایط نامناسب داشت.

آیت الله علم الهدی متذکر شد: روزی که آیت الله طبسی به بهشت رفت، این سه هکتار شد ۵۳ هکتار صحن و رواق و این که شما می‌بینید، شده بود و شما که از ابتدای این نظام نبودید این را توجه کنید، این ۵۳ هکتار حرم نتیجه کمر بستن یک مجاهد انقلابی و یک روحانی است.

میزان قضاوت شما، مشکلات امروز نباشد

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، تصریح کرد: آن که می‌گوید راس کار نباید روحانی باشد ببینید که این تأثیر مدیریت یک روحانی است، میزان قضاوت شما واقعا مشکلات امروز نظام است؟ شما در ابعاد دیگر مدیریت نظام را به یاد نمی آورید؟ از روز اولی که شهدا این نظام را بوجود آوردند، قصد این بود که مردم اینجا خودشان زندگی کنند و از بیرون و قدرت‌های شرق و غرب مستقل بوده و خودشان راه سعادت را برای خود بسازند.

وی اضافه کرد: امام روز اول گفتند نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی یعنی اینکه نظام ما وابسته به شرق نیست و جماهیر شوروی وقت، نمی‌تواند برای ما تصمیم بگیرد یا در شرق آمریکا و اروپا اجازه تصمیم‌گیری برای ما را ندارند. این یک نظریه شخصی نبود، نتیجه تجربه تاریخ این مملکت بود.

نظام جمهوری اسلامی، نظامی مستقل و پیروز است

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه در جنگ جهانی دوم، قدرت‌های بزرگ دنیا نشستند و دنیا را بین خود تقسیم کردند و طوری تقسیم کردند که کسانی که به این کشور ها وابسته نبود نتوانند زندگی کنند و گرسنه بمانند، تاکید کرد: نتیجه آن هم این بود کشورها بدبخت شدند و منابع و امکانات آن‌ها از بین رفت و در دست بیگانه قرار گرفت.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تبیین کرد: آمریکایی ها ۲۵ سال مسلط به این کشور بود و هیچ انسانی تصمیم گیرنده زندگی خود نبود و وزیر و وزرا را هم آمریکا مشخص می‌کرد، ما فهمیدیم این وابستگی جز بدبختی برای ما چیزی ندارد.

انقلاب ما ۴۲ سال با مدیریت ولایت سربلند مانده است

وی عنوان کرد در این ۴۰ سال ایستادند تا ما را وابسته کنند و با همه فتنه‌ها و جنگ‌ها و تزویرها تلاش کردند اما این نظام با این مدیریت ولایت و روحانیت ۴۲ سال در این تقابل سربلند بود و این همه تعالی در دنیا دارد.

آیت الله علم الهدی یادآور شد: خدا رحمت کند شهید بهشتی را که می‌گفت وضع ما وضع آن شناگر قهاری است که در یک مسابقه شنا در یک دریای طوفانی شنا می‌کند و در امواج زیر و بالا می‌رود و آنچه او با آن مقابل است کوسه و امواج است اما کسانی که او را می‌بینند، می‌گویند عجب شناگر قهاری است.

امام جمعه مشهد، با بیان اینکه من و شما در نظام آن شناگر قهار هستیم، گفت: در غرب می‌نویسند این کشور با این همه مشکلات و تحریم‌ها این‌گونه قهرمانانه ایستاده و خود را اداره می‌کند.

وابستگی منجر به بدبختی می‌شود

وی افزود: کسانی که می‌خواهید در انتخابات شرکت کنید، امروز دو فکر در کشور حاکم است، یکی اینکه از بیرون بازاریابی کنیم و تولید را بالا برده و صادرات داشته باشیم و دنیا بازار ترویج اقتصاد ما باشد و یکی هم این است که دستمان را به بیرون دراز کرده و محتاج دشمن باشیم.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: عده‌ای می‌گویند به دشمن التماس کنیم که تحریم را بردارد، یک عده هم که طرفداران جریان ولایت هستند، می‌گویند تحریم را خنثی کنید تا دنیا، بازار شما باشد. ای عزیزان جوان در این دو فکر کدام درست است؟ پیش دشمن دست دراز کنیم یا روی پای خودمان بایستیم و به دشمن پشت پا بزنیم؟

خطیب نماز جمعه مشهد، با بیان اینکه یکی از امتیازاتی که در کمیسیون تلفیق مجلس بررسی می‌شود، این است که وابستگی ما را به نفت قطع شود، خاطرنشان کرد: هر چه این وابستگی کمتر شود دشمن بیچاره‌تر می‌شود و ما هم بیشتر روی پای خودمان می‌ایستیم، مقام معظم رهبری تمام توضیحات لازم را داده‌اند، به دنبال مدیری بروید که آن نسخه را عمل کند.

آیت الله علم الهدی، در بخشی دریگر از سخنان خود گفت: کلام ما در رابطه با تقوای عملی در رابطه‌های خانوادگی است، یکی از مسائلی که در تقوا در زندگی خانوادگی و در زناشویی دو همسر کاملاً منافات دارد مسئله پیشگیری از اولاد به منظور تحدید نسل است.

خطیب نماز جمعه مشهد، با بیان اینکه اگر زن و شوهر در نتیجه ازدواج فقط به کامیابی از یکدیگر در ملاحظات جنسی اقدام کنند و جلوی بارداری و فرزندآوری را بگیرند این برخلاف تقوای عملی در کانون زندگی خانوادگی است، ادامه داد: ما در قرآن کریم سه آیه شریفه در رابطه با پیشگیری از بارداری و فرزندآوری است.

وی در ادامه تشریح کرد: آیه اول سوره انعام آیه ۱۴ که می‌فرماید افرادی که فرزندان خود را می‌کشند، آن‌ها زیان بسیار زیادی می‌بینند و ضرر فوق‌العاده‌ای را تحمل می‌کنند و اینکه خدا آن‌ها را از روزی محدود می‌کند به خاطر اتهام و تهمتی که به خدا می‌زنند چون گمان می‌کنند خدا روزی فرزند آن‌ها را نخواهد داد این‌ها کسانی هستند که به خدا تهمت زدند و قابل هدایت نیستند.

آیت الله علم الهدی، با بیان اینکه زن و شوهری که با هم ازدواج کردند و از بارداری ممانعت می‌کنند، قرآن این عمل را یک عمل سفیهانه معرفی می‌کند، تکمیل کرد: عمل سفیهانه این است انسان خوب و بد را تشخیص نمی‌دهد و قدرت تصمیم‌گیری در زندگانی خود ندارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، ادامه داد: نکته دوم این آیه این است که چرا جلوی فرزندآوری را می‌گیرید و به خدا تهمت می‌زنید که خدا به مخلوق خود روزی نمی‌رساند؟

وی آیه بعدی را آیه ۱۵۱ سوره انعام عنوان و اظهار کرد: این آیه شریفه می‌فرماید ای پیامبر بگو پیش من بیایید تا من برای شما تلاوت کنم چه چیزی را خدا بر شما حرام و چه چیزی را خدا به شما امر کرده است، اولین چیزی که خدا بر شما حرام کرد این بود که مشرک نشوید و به پدر و مادر خود کمک کنید.

پیشگیری از بارداری یک نوع فحشای باطنی است

آیت الله علم الهدی، در ادامه اضافه کرد: دومین چیزی که بر شما خداوند حرام کرد این بود که از ترس گرسنگی بچه‌های خود را نکشید و ممانعت از بارداری نکنید، روزی شما را چه کسی می‌دهد او روزی بچه را هم می‌دهد همان کسی که زندگی شما را اداره می‌کند زندگی فرزندتان را اداره می‌کند.

خطیب نماز جمعه مشهد، با بیان اینکه فحشا دو نوع فحشای ظاهری و باطنی است، ادامه داد: یکی  شهوترانی و ارتباط با جنس مخالف است یکی هم آن است که در باطن وی وجود دارد و عمل آن رابطه نامشروع نیست، پیشگیری از بارداری یک نوع فحشای باطنی است.

وی بیان کرد: سومین آیه در این زمینه، آیه ۲ سوره اسرا است که بخشی از آن می‌فرماید فرزندان خود را از ترس گشنگی نکشید ما به آن‌ها روزی می دهیم به خود شما هم روزی می‌دهیم، کشتن بچه‌ها خطای کبیره و بزرگ است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۸۵۲۶۴۱۰۶:۵۵:۲۴ ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
درود بر آیت ا.. علم الهدی و بیانات راهگشایشان
ناشناس۱۸۵۲۶۵۰۰۷:۱۷:۵۷ ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
عملکرد این چند سال نشان داده که در همه عرصه های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و حتی مذهبی، کشور و مردم باعث آسیب جدی شده اند.
ناشناس۱۸۵۲۶۶۷۰۷:۴۰:۰۳ ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
اقای علم الهدی بعنوان یک روحانی برای نشان دادن اهمیت موضوعات می بایست با زبان فاخر تر و جاذبتر ..استفاده کند چون این نوع بیان نه تنها اثری ندارد بلکه.. هم هست
ناشناس۱۸۵۲۸۱۸۰۹:۳۸:۲۳ ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
کسانی که برای هزینه های خانواده خود کار میکنند میدانند امروز زمان افزایش تعداد اولاد نیست .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین