معاون موساد: شروط ۱۲ گانه پامپئو برای ایران، غیرواقعی بود

جهان،   3991215043

معاون رئیس سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی با غیرواقعی توصیف کردن شروط دوازده‌گانه وزیر خارجه سابق آمریکا برای از سرگیری دیپلماسی با ایران، از اقدام دولت پیشین واشنگتن در خروج از برجام انتقاد کرد.

معاون موساد: شروط ۱۲ گانه پامپئو برای ایران، غیرواقعی بود

به گزارش فارس، معاون رئیس سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) می‌گوید، ۱۲ شرطی که «مایک پامپئو» وزیر خارجه سابق آمریکا برای حل اختلافات با ایران مطرح کرده بود، شدیداً غیرواقعی بودند.

این مقام صهیونیست که با نامش با حرف «آ» مشخص شده، در مصاحبه با نشریه عبری‌زبان «یدیعوت آحارونوت» از دولت سابق آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» و کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به دلیل اینکه اجازه دادن «تهدیدات ثانویه ایران، مانع تمرکز آنها روی تهدید اصلی یعنی برنامه هسته‌ای آن شود» انتقاد کرد.

در بخش دوم این مصاحبه که امروز (جمعه) منتشر شده، دلیل اصلی انتقاد وی از شروط پامپئو، مخلوط کردن موضوع فعالیت‌های منطقه‌ای و برنامه موشکی بالستیک ایران با مسئله پرونده هسته‌ای ایران توصیف شده است.

بر این اساس، معاون رئیس موساد با متهم کردن انگلیس، فرانسه و آلمان به دورویی در تعاملاتشان با ایران، اظهار داشت: «این بدبینی نابجای [تروئیکای اروپایی]، به‌طرز غیرقابل باوری مشکل‌زا بود. درباره آمادگی آنها برای اتخاذ موضع علنی صحبت می‌کنم، که با آگاهی آنها درباره دروغگو بودن [ایران] تضاد داشت».

به نوشته روزنامه «جروزالم‌پست» به نقل از این مصاحبه، علی‌رغم انتقاد این مقام صهیونیست از حمایت تروئیکای اروپایی از توافق هسته‌ای ایران، وی اما با اقدام دولت ترامپ در خارج شدن از برجام به تاریخ می ۲۰۱۸ نیز مخالفت کرد.

معاون موساد با اذعان به پایبندی ایران به الزامات ذیل برجام از جمله محدودیت‌های غنی‌سازی اورانیوم، گفت اسرائیل می‌توانست تا سال ۲۰۲۵ با همان توافق هسته‌ای سر کند و سپس در صورت نیاز علیه ایران اقدام می‌کرد.

وی در بخش اول این مصاحبه نیز با انتقاد از ناتوانی نتانیاهو در جلوگیری از تقویت ایران، گفته بود: «وضعیت ما امروز نسبت به سال ۲۰۱۵ (که برجام حاصل شد) بدتر است. آنها توسعه‌طلبی‌شان را یک لحظه متوقف نکردند. دارند موشک می‌سازند.»

«بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز شامگاه پنجشنبه مدعی شد اگر جامعه جهانی مانع دستیابی ایران به توانمندی ساخت سلاح اتمی نشود، اسرائیل به‌صورت مستقل برای متوقف کردن ایران عمل می‌کند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین