سقف افزایش حقوق کارمندان دولت ۲.۵ میلیون تومان شد

اقتصادی،   3991215017 ۳۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه، سقف افزایش حقوق کارمندان دولت ۲.۵میلیون تومان شد.

سقف افزایش حقوق کارمندان دولت ۲.۵ میلیون تومان شد

به گزارش تسنیم، در جلسه کمیسیون تلفیق بودجه، جزء (1) بند (الف) تبصره (12) بررسی و افزایش 25 درصدی حقوق‌ها در سال آینده مصوب شد اما برای این افزایش حقوق سقف مشخصی  تعیین شد.

گفتنی است، در لایحه اولیه بودجه افزایش 25درصدی حقوق برای تمامی حقوق بگیران لحاظ شده بود.در مرحله اول کمیسیون تلفیق نیز همین فرمول را تایید کرد.

در مرحله بعد و پس از رد کلیات بازهم دولت بر فرمول خود یعنی افزایش 25درصدی حقوقها تاکید کرد. اما در این مرحله با مطرح شدن پیشنهادات در صحن علنی کمیسیون تلفیق از فرمول جدید برای افزایش حقوق رونمایی کرد.

 بر این اساس سقف 2 میلیون و پانصد هزار تومانی برای افزایش حقوق‌ها در سال 1400 در نظر گرفته شد که براساس آن حقوق‌های بالای 10 میلیون تومان بعد از افزایش 25 درصدی نباید بیشتر از 2.5 میلیون تومان به آنها اضافه شود.

به موجب مصوبه کمیسیون تلفیق، 25 درصد افزایش مشروط به این است که میزان افزایش حقوق هیچ شخصی نسبت به سال 1399 از 25 میلیون ریال بیشتر نشود.

دیدگاه کاربران

منصوری۱۸۵۱۵۵۶۱۱:۱۸:۰۹ ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
سقف کاهش حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه ازاد با طرح تفکیک الف و ب به ۳ میلیون تومان رسید . یک عضو هیات علمی طرح به سال ۱۴۰۰ حدود ۳ میلیون حقوق خواهد گرفت. ..
ناشناس۱۸۵۲۰۰۸۱۸:۱۸:۰۹ ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
یعنی یک عضو هیات علمی تورم به او نمی خورد؟؟
ناشناس۱۸۵۱۵۶۸۱۱:۲۵:۱۰ ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
فکرشو بکن من روی سکو یا توی معدن دارم کار می کنم،با هزار تا فکر و محدودیت و مشکلات روحی و تنفسی و .. ۲/۵ افزایش حقوقم هست و فلانی تو خیابان گاندی و شرایط عالی کنار خانواده ش هر هفته هم شمال اونم ۲/۵ میلیون!!! بله عالیه برای اونا نه من که شرایط سختی کار دارم. قطعا قاضی و اطلاعات و...هم دوباره استثنا میشن.
ناشناس۱۸۵۱۶۷۱۱۲:۵۵:۳۶ ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
شما زحمت بکش برو بخش خصوصی که سقف نداشته باشه حقوقت. اگر 2.5 میلیون افزایش داری عوضش 30 سال امنیت شغلی (کارمندرسمی) داری
علی۱۸۵۲۳۳۲۲۱:۵۷:۱۵ ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
کارمند قراردادی هستم با مدرک فوق لیسانس در آموزشو پرورش و حقوق۲۸۰۰
آریابان۱۸۵۱۶۸۴۱۳:۰۴:۵۹ ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
لطفا .. شمای گرامی بکار بگیری، بیاد داشته باش که در آن سوی سکه، چنانچه حقوق دولتی نتواند یک دانشمند و پژوهشگر برجسته را راضی و جذب نماید، عدم وجود نخبگان در بدنه دولتی، فقر علمی و روزافزون باز هم بیشتری را در مدیریت دولتی باعث خواهد شد ؛ هر چند که دردا و دریغا بنام نخبگان، ولی در عمل بکام.. !!!!!!
ناشناس۱۸۵۲۱۳۹۱۹:۵۰:۴۴ ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
این وضعیت نتیجه فعالیت نحبگان در بدنه دولت را ما نخواستیم.
ناشناس۱۸۵۱۵۷۱۱۱:۲۸:۰۹ ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
خداييش اين پيشنهادات عجيب و غريب رو ..از كجا ميارن خب اوني كه سالها تلاش كرده مدرك تحصيلي بالا داره بچه بزرگ داره و..چه گناهي كرده نظام شايسته سالاري رو دارند به قهقرا ميبرند
ناشناس۱۸۵۱۷۳۲۱۳:۵۳:۴۹ ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
بچه بزرگ داره قبول اما مدرکی که در زمان شاغلی از دانشگاه آزاد گرفته به چه درد میخورد ؟
ناشناس۱۸۵۱۷۶۲۱۴:۲۵:۳۹ ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
کدوم شایسته سالاری ،شایسته های این مملکت همه بیکارن قربون
ناشناس۱۸۵۱۸۰۲۱۵:۱۴:۵۶ ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
واقعا برخی از شما کارمندای دولت پررو ‌هستید. مگه فقط شما درس خوندین؟ ماهایی که با مدرک دولتی همون کار رو هم نداریم و مجبوریم توی شرکت های خصوصی با حقوق و مزایای کمتر یا حتی بدون مزایا کار کنیم و دائم ترس از دست دادن همون کار رو هم داشته باشیم چی بگیم پس؟! حالا خوبه بیشتر از .. درصد کارمندای دولت با پارتی و مدرک جعلی استخدام شدن. فقط دو‌ تاشو خودم سراغ دارم.
ناشناس۱۸۵۱۸۹۱۱۶:۳۵:۰۵ ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
شنا هم با ماها در آزمون استخدامی شرکت کرده اید و با رتبه پایین تر حذف شده اید. کارآیی و توانایی خودت را هم بسنج نه فقط حقوق و ...
ناشناس۱۸۵۱۶۰۵۱۱:۵۶:۰۷ ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
بازهم هم هیات علمی و قضات از این سقف معافند یعنی میتونن 5 تا 10 میلیون افزایش داشته باشن .. و مالیات هم ندن !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ..
ناشناس۱۸۵۲۱۱۲۱۹:۳۲:۳۶ ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
حقوق استادیار دانشگاه دولتی 7 تومن هست برادر. این اعداد رو از کجا میارید؟
ناشناس۱۸۵۲۴۶۳۲۳:۴۲:۱۵ ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
اعضای هیات علمی هم مالیات می دهند. خبر کامل را ببینید.
ناشناس۱۸۵۱۶۱۷۱۲:۰۸:۱۸ ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
خودشون زمینه‌ی فرار مغزها رو فراهم می‌کنند. بنده حدود سال ۹۰ حدود ۱۰۰۰ دلار از بخش خصوصی درآمد داشتم (کارم کاملاً فنی است). بعد از ۹ سال که تجربه‌ام چندین برابر شده، حتی ۵۰۰ دلار هم حقوق نمی‌گیرم! توجه داریم که قیمت کالاها متأسفانه کاملاً به دلار وابسته است. از من که گذشت و این شرایط رو تحمل می‌کنم. ولی به کسانی که به این دلایل مهاجرت می‌کنند، واقعاً حق می‌دم. همین آمریکایی که مدام بهش فحش می‌دیم (که البته بنده هم با سیاست‌های استکباری آمریکا مشکل دارم)، اگه الان یه نفر با تخصص بنده بره اونجا، سالانه بیش از ۱۰۰ هزار دلار بهش حقوق می‌دن. به هر حال امیدوارم که این مقدار افزایش جهت سیاه‌بازی نباشه! چون می‌دونید که سایر افزایش رو روی مزایا می‌توان داد! و در اینجاست که دوباره جیب مدیران چاق‌تر می‌شود و جیب کارمند بیچاره لاغرتر!
در به در۱۸۵۱۶۲۸۱۲:۱۶:۰۳ ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
این نوع افزایش حقوق هیچ دردی از کارمند و کارگر درمان نمیکنه. آقا ما افزایش حقوق نخواستیم جلوی تورم را بگیرید و نگذارید قیمت ها بیشتر از این بشه. وقتی مردم به صورت لیستی -چه الان و چه قبل؛ چه اصول گرا و چه اصلاح طلب- رأی میدن و نماینده میفرستن توی مجلس که در ..زمینه ای تخصص ندارن همین میشه که الان می بینید
ناشناس۱۸۵۱۶۴۲۱۲:۲۸:۴۰ ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
اینهمه میگفتن افزایش حقوق و همسان سازی حقوق اعضای هیات علمی پس الکی بود؟
ناشناس۱۸۵۱۶۶۰۱۲:۴۳:۰۵ ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
اين بي عدالتي است. دو سال پيش هم قانوني گذاشتيد كه حداكثر 20 درصد افزايش حقوق و براي ما فقط 5 درصد افزايش يافت دوباره امسال اين چه قانوني .. است كه گذاشتيد.
ناشناس۱۸۵۱۶۷۳۱۲:۵۷:۲۸ ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
خیلی جالبه برخی کارمندها در سطح تجار بین المللی زندگی می کنند. اما غالبا زیر خط فقر قرارداریم. هر کس پایه ارز چند نرخی رو گذاشت و فساد رو در این مملکت بیش از پیش گسترش داد انشالله در پیشگاه عدل الهی‌و مردم ایران رسوا و مجازات بشه.
شهروند۱۸۵۱۶۷۹۱۳:۰۳:۱۶ ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
چرا به جاى ايجاد رفاه داريد همه رو فقير مى كنيد زير خط فقر رو نجات بديد و بكشيد بالا كارگر يا معلم و..از بدبختى نجات بدين همه چيز مال چهار درصدى ها و نودوشش درصد بقيه هم كه مگه وجود دارند؟؟!! واقعا اين افزايش حقوق اصلا جوابگوى اين تورم وحشتناك نيست ما ديگه تحمل و توان زندگى با اين شرايط رو نداريم مسؤلين عزيز اينو درك كنيد زجر مردم رو درك كنيد و به فكر چاره باشيد!!!!
علی۱۸۵۱۷۱۰۱۳:۳۵:۰۱ ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
بودجه برای افزایش حقوق 25 درصد کارکنان دولت با هر میزان دریافتی در لایحه دولت دیده شده و میزان آن مشخص است.در صورتی که 25 درصد فقط برای عده خاصی منظور گردد بخش قابل توجهی از بودجه در نظر گرفته شده مازاد خواهد شد. لطفا کمیسیون تلفیق بفرماید این مازاد بودجه را از جیب کارکنان دولت برای اختصاص به کدام سازمان ..ی در نظر گرفته است؟!
قیضون۱۸۵۱۷۶۷۱۴:۲۸:۵۹ ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
هرکاری میخواهید بکنید،فقط معلم نباید در سال ۱۴۰۰ زیر ۱۳تومن حکمش باشه همین ..
ناشناس۱۸۵۱۷۷۸۱۴:۴۴:۵۴ ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
در اینجا،.روش نگه داشتن همه در یک سطح است به جای اینکه افراد ضعیف تقویت شوند و افزایش زیادی داشته باشند به دلیل عجز و ناتوانی کسانی که حقوق بیشتری دارند فریز می شوند ..
ناشناس۱۸۵۱۸۱۷۱۵:۳۰:۰۷ ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
البته نمايندگان براي خودشان دست ودل باز هستند حق مسكن ٢٠٠ميليوني،خودروي دنا پلاس با قيمت كارخانه واقساط وحقوق دريافتي در دوفيش جداگانه كه معلوم نشود اصل حقوق چقدرهست
ناشناس۱۸۵۱۸۲۵۱۵:۳۶:۴۰ ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
مطمئن باشید این طرح فقط برای وزارتی مثل آموزش پرورش و کلا کارمندان و افرادی که کم حقوق می گیرند اجرا میشه،بقیه ارگانها با تبصره و بند جبرانش می کنند.فکر می کنید وقتی مثلا عیدی رو ۱و نیم میلیون اعلام می کنند واقعا این ادارات یک و نیم می گیرند؟من می تونم با مدرک ثابت کنم با تبصره هایی معمولا بالای ۵ میلیون می گیرند.
رضا۱۸۵۱۸۲۸۱۵:۴۱:۲۳ ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
خدا بیامرزه پدرتان را با این قانون که وضع شده بسیار عالی است تو رو خدا مجلس تکلیف کارمندان بانک ها رو روشن کنه مردم از حقوق و مزایای کارکنان بانکها بشدت ناراحت هستند چه دلیلی داره که کارمند بانک کارانه و پاداش بگیره پس معلم ها از چه کسی کارانه بگیرند چرا یک کارمند بانک ده بار وام مسکن میگیره و هر بار که مبلغ وام تغییر میکنه شامل حال همه میشه این حرام است و تخلف خواهشا جلوی این کار رو بگیرید
ناشناس۱۸۵۱۸۲۹۱۵:۴۱:۲۹ ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
ما هر روز داریم فقیرتر میشیم این نماینده ها هم سیصد نفر تو مجلس جمع شدن و قانون وضع میکنن که چی فقرا بیشتر بشن ؟؟
ناشناس۱۸۵۱۹۰۶۱۶:۴۷:۰۹ ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
از سر کارمندان دولت هم‌زیاده.
ناشناس۱۸۵۲۰۰۹۱۸:۱۹:۲۸ ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
نماینده ها با اصرار دارند همه را به فقر سوق می دهند
ناشناس۱۸۵۲۰۶۷۱۹:۰۴:۰۷ ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
تورم احساس شده ۳۰۰درصد تورم اعلامی ۴۰درصد افزایش حقوق۲۵درصد یعنی گل و بلبله
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. از سنگ صدا درآمد، از اصلاح‌طلبان نه!

  22. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  23. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  24. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  25. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

آخرین عناوین