اعلام جزئیات جدید پرونده سوشا مکانی

ورزشی،   3991214081

وکیل سوشا مکانی جزئیاتی از پرونده محکومیت باشگاه پرسپولیس در پرونده این بازیکن را اعلام کرد.

به گزارش فارس، آرش شکر ریز درباره جزئیات پرونده محکومیت باشگاه پرسپولیس در پرونده سوشا مکانی اظهار داشت: وی قراردادی را به مدت دو سال برای فصل های ۹۴-۹۳ و ۹۴-۹۵ با باشگاه پرسپولیس امضاء کرد. پس از مشکلات کیفری که برای وی در دی ۹۴ ایجاد شد، با پرسپولیس سندی غیر مالی تنظیم می شود که البته در متن آن تعهدات مالی قید شده بود.


وی افزود: در متن این سند آمده چنانچه بعد از امضای آن اگر سوشا مکانی دچار تخلف جدیدی شود پرسپولیس می تواند ۵۰ درصد از مبلغ قراردادش را کسر کند. پس از صدور رای کمیته وضعیت هر دو طرف یعنی باشگاه پرسپولیس و من به عنوان موکل مکانی به رای اعتراض کرده و این رای به کمیته استیناف رفت.

وکیل سوشا مکانی ادامه داد: در جلسه کمیته استیناف صالحی(رئیس این کمیته) از دو وکیل باشگاه پرسپولیس پرسید که سوشا مکانی پس از تخلف قبلی اش چه تخلفی مرتکب شد که دوستان جوابی به این سوال نداشته و موکل من تخلف جدیدی را پس از امضای سند مرتکب نشده بود.

وکیل دروازه بان اسبق پرسپولیس تصریح کرد: سوشا به تمام تعهدات و آپشن های قراردادش مانند کلین شیت به تعداد معین، برد دربی و تعداد بازی ها را پر کرده و حتی نامه برانکو ایوانکوویچ مبنی بر اعلام رضایت از عملکردش را در اختیار داریم.

شکرریز ادامه داد: پس از اتمام قرارداد مکانی با باشگاه پرسپولیس وی در تاریخ ۲۷ خرداد ۹۵ از سوی کمیته اخلاق شش ماه محروم شد و در ادامه با ترک ایران در لیگ نروژ بازی کرد. سوشا در زمان تحت قرارداد پرسپولیس بودن محروم نشد و پس از تعهد دادن به این باشگاه، هیچگونه تخلفی هم مرتکب نشد.

وی افزود: از نظر شکلی این سند در سازمان لیگ ثبت نشده و کمیته انضباطی باشگاه پرسپولیس هیچگونه جلسه ای برای محکومیت مکانی تشکیل نداده است. به همین دلیل برگه ای به مکانی ابلاغ نشد زیرا تا پایان مدت قراردادش با پرسپولیس تخلف نکرد.

نماینده سوشا مکانی تصریح کرد: طبق رأی کمیته استیناف موکل من مستحق دریافت کل حقوق و آپشن های قراردادش است‌. به همین دلیل اکنون باید حدود ۸۰۰ میلیون تومان دریافت کند. 

شکرریز با اشاره به صحبت های ابراهیم شکوری در یکی از برنامه های تلویزیونی مبنی بر تعجب برانگیز بودن رای مکانی توضیح داد: در زمان دبیرکلی شکوری در فدراسیون فوتبال نامه تشکیل جلسه کمیته استیناف با امضای وی به ما و باشگاه پرسپولیس ابلاغ شد. معاون فعلی باشگاه پرسپولیس از تشکیل جلسه و صدور رای علیه این باشگاه در پرونده مکانی کاملا مطلع بوده است. جلسه رسیدگی به پرونده در دی ۱۳۹۸ تشکیل و در آبان ۹۹ رای کمیته استیناف صادر و به طرفین ابلاغ شد.

وی ادامه داد: با این تفاسیر کسر قرارداد مکانی موضوعیت ندارد و رای کمیته استیناف که به درستی صادر و رای کمیته وضعیت را نقض کرد به درستی صادر شد. کمیته استیناف چهار نفر عضو دارد که همگی از قاضیان عالی رتبه کشورمان هستند که هر یک بالای ۲۵ تا ۳۰ سال سابقه قضایی دارند.

نماینده سوشا مکانی اضافه کرد: به همین دلیل جای هیچگونه فرافکنی و ابراز تعجب نسبت به رای وجود ندارد زیرا اصل ترافع رعایت و به اظهارات دو طرف در جلسه کمیته استیناف رسیدگی شده است. هیچگونه سند محکمه پسندی مبنی بر محکومیت مکانی برای کسر ۵۰ درصد قرارداد وجود ندارد. امکان ندارد فردی که دبیرکل فدراسیون فوتبال بوده و رای کمیته وضعیت را ابلاغ و دستور برگزاری جلسه رسیدگی استیناف را داده از رای تعجب کند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین