لباس شویی ایرانی بخریم یا خارجی؟

گزارش بازرگانی،   3991214038 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

 

هنگام خرید ماشین لباسشویی اولین سوالی که به ذهن افراد خطور می‌کند این است که آیا به سراغ برندهای خارجی بروند یا یک ماشین لباسشویی ایرانی را انتخاب کنند. در حال حاضر تنوع برندهای موجود در بازار زیاد است و این کار تصمیم‌گیری را دشوار می‌کند. کیفیت ماشین لباسشویی‌ای که انتخاب می‌کنید باید بالا باشد درغیراین‌صورت ممکن است هزینه‌های زیادی را به خانواده تحمیل کند. در این مقاله تلاش می‌کنیم به شما در انتخاب ماشین لباسشویی مناسب خانواده و خرید بهترین محصول کمک کنیم.

هنگام خرید ماشین لباسشویی باید به چه نکاتی توجه کرد؟

هنگامی که راهنمای خرید لوازم منزل و آشپزخانه را در وینوک مطالعه می‌کنید، بعد از وسایلی مانند ماکرویو و پلوپز و غیره خرید ماشین لباسشویی اهمیت زیادی دارد. ظرفیت دستگاه یکی از نکات مهمی است که هنگام خرید ماشین لباسشویی باید مد نظر داشته باشید، در حال حاضر ماشین لباسشویی‌ها با ظرفیت 5 تا 12 کیلویی در بازار یافت می‌شود. لباسشویی 5 تا 7 کیلویی برای افراد مجرد و خانواده‌های کوچک انتخاب مناسبی است و خانواده‌های بیش از 3 نفر بهتر است به سراغ لباسشویی‌های 8 تا 20 کیلویی بروند. ماشین لباسشویی‌های بالای 10 کیلوگرم معمولا اندازه استانداردی ندارند و جا دادن آن‌ها در آشپزخانه کمی سخت می‌شود.

در حال حاضر امکانات متنوع زیادی به دستگاه‌های لباسشویی اضافه شده که برخی از آن‌ها به کیفیت شستشوی لباس کمک زیادی می‌کند. ماشین لباسشویی که می‌خرید بهتر است مجهز به سیستم بخارشو باشد تا هم لباس‌ها را با حرارت بخار آب ضد عفونی کند و هم مانع از چروک شدن بیش از اندازه آن‌ها شود.

تنوع برنامه‌های شستشو هم دست شما را برای شستن انواع لباس با پارچه‌های مختلف باز می‌گذارد تا بتوانید بسته به نیاز از برنامه‌های مخصوص شستشو استفاده کنید.

دیگ ماشین‌های لباسشویی هم بهتر است از نوع جدید باشد تا به بافت پارچه آسیب نزده و از نخ کش شدن آن‌ها پیشگیری کند.

موتورهای لباسشویی‌های جدید هم به شکل کم صدا طراحی شده تا در هنگام شب و وقت استراحت هم بتوانید از دستگاه استفاده کنید.

کدام ویژگی‌های ماشین لباسشویی به اقتصاد خانواده کمک می‌کند؟

برای اینکه به اقتصاد خانواده کمک کنید بهتر است به سراغ ماشین لباسشویی‌هایی بروید که برچسب انرژی دارند و میزان مصرف برق آن‌ها پایین است به این ترتیب در دراز مدت در هزینه‌های برق شما صرفه‌جویی می‌شود، معمولا بر چسب انرژی A+++ گزینه خوبی است. اگر دستگاه مجهز به امکان شستشوی با تاخیر باشد هم می‌توانید آن را برای ساعات پایانی شب که از نقطه اوج مصرف انرژی خارج شده‌ایم و هزینه برق کاهش می‌یابد تنظیم کنید.

گزینه اقتصادی دیگر که به انتخاب ماشین لباسشویی کمک می‌کند امکان اضافه کردن لباس حین شستشو است، ممکن است هنگام شستن لباس‌ها یادتان بیاید که چیزی را داخل ماشین قرار نداده‌اید این قابلیت به شما کمک می‌کند بدون اینکه لازم باشد برای بار دوم لباسشویی را روشن کنید لباس‌های جامانده را حین شستشو داخل دستگاه بگذارید.

در نهایت آخرین ویژگی که به اقتصاد خانواده کمک می‌کند قابلیت شستشوی سریع است، برخی لباس‌ها کثیف نیستند فقط برای از بین بردن گرد و غبار و خوشبو شدن می‌خواهید آن‌ها را بشویید. لباسشویی‌هایی که مجهز به قابلیت شستشوی سریع هستند لباس‌ها را در کمتر از 15 دقیقه تمیز می‌کنند و در وقت و انرژی صرفه‌جویی می‌کنند که کمک خوبی به اقتصاد خانواده است.

ایرانی یا خارجی کدام بهتر است؟

طی چند سال اخیر فعالیت رسمی برخی برندهای خارجی در بازار ایران به اتمام رسیده یا محدود شده است و این به آن معنا است که دسترسی به قطعات لباسشویی‌های تولید شده توسط این برندها با محدودیت‌هایی روبه‌رو است. فرض کنید به دلیل نوسانات برق یا هر مشکل دیگری لباسشویی شما با مشکل مواجه شده و خراب شود. اگر بهترین برند بازار را در اختیار داشته باشید اما خدمات پس از فروش مناسبی نداشته باشد در این زمان نمی‌توانید قطعات دستگاه را پیدا کنید و لباسشویی شما عملا بدون استفاده خواهد ماند.

بنابراین هنگام انتخاب ماشین لباسشویی در کنار مشخصات فنی و قابلیت‌های دستگاه باید به خدمات پس از فروش و امکان تامین قطعات هم توجه ویژه‌ای داشته باشید.

بهترین ماشین لباسشویی های ایرانی در بازار چیزی کم از برندهای مطرح خارجی ندارند و خوبی این دستگاه‌ها این است که تامین قطعات و خدمات پس از فروش آن‌ها هم در دسترس‌تر است و به اصطلاح گارانتی و خدمات پس از فروش واقعی دارند. در حال حاضر برندهای ایرانی زیادی در بازار مشغول فعالیت هستند که برخی از آن‌ها توانسته‌اند اعتماد مشتریان را جلب کرده و به خوشنامی معروف هستند، شما با انتخاب آن‌ها می‌توانید با خیال راحت تا سال‌ها از لباسشویی خود استفاده کنید.

اگر هنوز در مورد انتخاب ماشین لباسشویی ایرانی یا خارجی تردید دارید می‌توانید در کنار تمام نکاتی که به آن اشاره شده به طراحی و تنوع رنگ محصول هم دقت کنید. یک برند معتبر باید لباسشویی را به نحوی طراحی کرده باشد که از نظر ظاهری زیبا باشد و دکوراسیون آشپزخانه شما را زیبا کند. تنوع رنگ محصولات دست خریدار را باز می‌گذارد که رنگی را انتخاب کند که بیشترین هماهنگی را با لوازم آشپزخانه و دکوراسیون او داشته باشد. در نهایت قبل از خرید می‌توانید با افرادیکه قبلا از محصولات برند انتخابی شما استفاده کرده‌اند مشورت کنید و نظر آن‌ها را جویا شوید.