حاجی دلیگانی در گفت‌وگو با الف مطرح کرد؛ معطلی چهار ساله قانون متناسب سازی حقوق شاغلین و بازنشستگان

سیاسی،   3991213002 ۵۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

عضو هیئت رئیسه مجلس با انتقاد از عملکرد دولت در اجرا نکردن قانون متناسب سازی حقوق شاغلین و بازنشستگان گفت: دولت به مدت چهار سال قانون متناسب سازی حقوق شاغلین و بازنشستگان را معطل نگه داشته و اجرا نکرده است.

 حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین‌شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار الف با بیان اینکه دولت چهار سال قانون متناسب‌سازی حقوق شاغلین و بازنشستگان را اجرا نکرده است، گفت: این قانون به منظور رفع بی‌عدالتی و تبعیض مصوب شده بود و در ماده 30 و تبصره سه ماده 29 قانون برنامه ششم آمده که باید ساز و کار ایجاد عدالت در پرداخت حقوق بازنشستگان برای همه کارکنان دولت فراهم شود.

وی با بیان اینکه مطابق قانون مذکور نباید این همه تبعیض در دریافت و پرداخت‌ها وجود داشته باشد، تصریح کرد: مثلاً افرادی با تحصیلات، سوابق و پست یکسان اما در دستگاه‌های مختلف به خاطر نوع متفاوت رابطه استخدامی، حقوق‌های متفاوتی دارند و حقوق به آنها به نحوی پرداخت می‌شود که بعضاً 2 تا سه برابر بین کف تا سقف آنها فاصله ایجاد می‌شود.

عضو هیأت رئیسه مجلس تأکید کرد: در حالیکه عدالت ایجاب می‌کند آنهایی که از لحاظ همه شرایط با هم یکسان هستند، حقوق‌شان هم یکسان باشد اما دولت چهار سال این قانون را اجرا نکرده است و امسال نیز در اصلاحیه لایحه بودجه فقط و فقط اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم را برای همسان‌سازی حقوق قید کرد.

حاجی دلیگانی اظهار داشت: ما معتقدیم باید همه افراد شاغل در دولت اعم از هیأت علمی، مهندسین، تکنسین‌ها، کارشناسان ارشد و جز، آبدارچی، مستخدمین، مدرسین و ... باید حقوق عادلانه دریافت کنند.

وی افزود: در حین بررسی این بخش بودجه در صحن مجلس، اینجانب پیشنهاد حذف موضوع هیأت علمی  را در صحن مجلس مطرح کردم تا دولت مکلف شود متناسب سازی حقوق را برای کل کارکنان که از تبعیض حقوق خود ناراضی هستند، در لایحه قید کند اما آقای قالیباف رئیس مجلس از به رأی گذاشتن این پیشنهاد ممانعت کرد.

عضو هیأت رئیسه مجلس خاطرنشان کرد:‌ این اقدام رئیس مجلس خلاف آیین‌نامه داخgی بود و اینجانب طبق آیین‌نامه از رئیس مجلس شکایت خواهم کرد.