فشار خانواده‌ قربانیان ۱۱ سپتامبر برای افشای نقش سعودی ها در این عملیات تروریستی

گروه جهان الف،   3991212127 ۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

به دنبال انتشار گزارش جدید درباره قتل جمال خاشقجی، خانواده قربانیان حملات یازده سپتامبر از دولت دموکرات خواستند تا اسناد محرمانه اداره تحقیقات فدرال آمریکا را درباره نقش سعودی‌ها در این حملات تروریستی منتشر کند.

 فشار خانواده‌ قربانیان ۱۱ سپتامبر برای افشای نقش سعودی ها در این عملیات تروریستی

به گزارش الف به نقل از عربی 21، خانواده‌ قربانیان حملات ۱۱ سپتامبر همزمان با انتشار گزارش اطلاعاتی در خصوص قتل «جمال خاشقجی» روزنامه نگار منتقد سعودی از «جو بایدن» رئیس جمهور  آمریکا خواستند که اسناد طبقه بندی شده اداره تحقیقات فدرال آمریکا در مورد نقش عربستان در حملات ۱۱ سپتامبر را منتشر کند، اسنادی که وزارت دادگستری و « دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا از مدت‌ها پیش به دنبال مخفی نگه داشتن آنها بوده است.

پایگاه خبری عربی ۲۱ نوشت: خانواده‌ قربانیان حادثه ۱۱ سپتامبر اعلام کردند که دادخواست آنها علیه دولت سعودی به جرم مشارکت در حملات ۱۱ سپتامبر در سال‌های اخیر بارها بی نتیجه مانده ؛چرا که اداره تحقیقات فدرال آمریکا و وزارت دادگستری آمریکا از ارائه اسناد مهم در این زمینه خودداری کرده است.

 پایگاه خبری مذکور نوشت که در این نامه که توسط ۲۰۰۰ خانواده قربانیان حادثه ۱۱ سپتامبر به امضا رسیده آمده است: ما از شما می‌خواهیم که در مقابل تمسخر عدالت بایستید و مطمئن شوید که وزارت دادگستری  اسناد و همکاری‌های لازم را در خصوص این حادثه به سرعت فراهم می‌کند تا ما در نهایت بتوانیم عربستان را در  این امر متهم کنیم و امیدواریم که پس از نزدیک به دو دهه تلاش برای پاسخگو کردن،تلاش ما با بیستمین سالروز تاریک‌ترین روز تاریخ آمریکا به موفقیت ختم شود ما به اندازه کافی منتظر مانده ایم.

در این گزارش آمده است: خانواده قربانیان در پایان دادخواست نوشتند که  آقای رئیس جمهور و دادستان کل ما خانواده‌های قربانیان حادثه ۱۱ سپتامبر هستیم و سوال ما این است که آیا اداره تحقیقات فدرال آمریکا برای منافع مردم آمریکا تلاش می‌کند یا به خاطر منافع عربستان سعودی؟

 این پایگاه خبری  در ادامه تاکید کرد: «جیمز کلیندلر»  وکیل مدافع خانواده قربانیان ۱۱ سپتامبر اعلام کرده است که گزارش جمال خاشقجی به موکلان من  این جرات را داده تا خواستار افشای کامل اسناد حادثه ۱۱ سپتامبر شوند که این اسناد  ارتباط مشکوک میان مقامات دولت سعودی و هواپیماربایان را نشان می‌دهد.

در ادامه گزارش عربی 21 آمده است: « ویلیام بار» وزیر دادگستری آمریکا و «ریچارد گرنل» مدیر موقت اطلاعات ملی آمریکا سال گذشته در اسناد دادگاهی که به دادگاه فدرال نیویورک ارائه شد ادعا کردند که این اسناد جزو اسناد محرمانه هستند و جلوگیری از ارائه آن‌ها برای « حراست از منافع امنیت ملی» ضروری است.

عربی 21 تاکید کرد: نامه قربانیان حادثه 11 سپتامبر که اخیرا توسط « ریچارد بلومنتال» سناتور دموکرات‌ها از ایالت کنتیکت و باب منندز از نیوجرسی به وزارت دادگستری ایالت متحده ارائه شده از دولت دموکرات خواسته شده  مانع تراشی ویلیام بار و ریچارد گرنل را در خصوص شکایت حادثه قربانیان  حادثه 11 سپتامبر بررسی کند. این درخواست با هدف روشن ساختن شواهد جدیدی است که این شواهد نشان می‌دهد چندین مقام سعودی در هواپیماربایی حادثه 11 سپتامبر 2001 نقش داشته‌اند.

در پایان این گزارش آمده است: از دیدگاه خانواده‌های قربانیان حادثه 11 سپتامبر و وکلای آنها ، پرونده این حادثه بارها به دلیل مانع تراشی مقامات ارشد سابق آمریکایی بی نتیجه مانده ؛چراکه آن‌ها از به هم خوردن ارتباط آمریکا با عربستان ترس دارند.

در حادثه ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱، چهار هواپیمای مسافربری به قصد حمله به مراکزی مهم در آمریکا ربوده شدند. دو هواپیما به فاصله کمتر از ۲۰ دقیقه برج‌های شمالی و جنوبی ساختمان تجارت جهانی را هدف قرار داد، یک هواپیما به ساختمان پنتاگون برخورد کرد و چهارمین هواپیما در حادثه‌ای که هنوز هم همه جوانب آن روشن است در منطقه‌ای در شانسکویل سقوط کرد. در حملات این روز ۲۹۷۷ نفر جان باخته و بیش از ۲۵۰۰۰ نفر زخمی شدند. از روز نخست حادثه، شواهد متعددی به نقش عربستان سعودی اشاره می‌کردند. نخستین نشانه، این حقیقت غیرقابل انکار بود که ۱۵ نفر از ۱۹ هواپیماربای حادثه ۱۱ سپتامبر، همانند خود «اسامه بن‌لادن» شهروند عربستان سعودی بودند. دو نفر از آنها ژانویه ۲۰۰۰ وارد لس‌آنجلس شدند و به سرعت عضو یکی از مساجد عربستان سعودی شدند.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۸۴۷۴۴۸۰۶:۵۲:۴۰ ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
در همه عمليات تروريستي جهان نقش آل سعود درجه اول است اصولا تروريست ها فقط از عربستان تغذيه ميشوند وماداميكه امريكا واروپا براي كسب دلارهاي آل سعود چشم خودرا بروي نقش تروريستي عربستان ببندند جهان همچنان بايد منتظر فجايع بيشتري از عمليات تروريستي عمال عربستان سعودي باشد
ناشناس۱۸۴۷۵۳۲۰۸:۱۰:۱۹ ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
عربستان هر چه که هست، در ظاهر آبرو را حفظ کرده و به مقررات پایبند است.
ناشناس۱۸۴۷۹۲۶۱۱:۴۶:۲۵ ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
آل سعود ظاهر و باطنشان برآمده از فرقه تروریست پرور وهابیت است.
ناشناس۱۸۴۷۹۳۴۱۱:۴۸:۳۳ ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
6 سال حمله به یمن و ایجاد بزرگترین بحران حقوق بشری قرن که موجب مرگ هزاران کودک شده قانون مداری آل سعود هست؟! کمک به شکل گیری القاعده و داعش هم حتما نمک این قانون گرایی هست!
ناشناس۱۸۴۷۵۳۴۰۸:۱۱:۱۰ ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
گروه های خودسر .. در همه کشورها وجود دارند. از جمله در عربستان.
ناشناس۱۸۴۸۲۱۴۱۳:۴۵:۲۵ ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
بن سلمان دیکتاتور حامی تروریسم است.
ناشناس۱۸۴۸۷۶۵۱۷:۳۸:۴۶ ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
همین یکسال پیش بود که هواپیما رو وسط آسمون تو روز روشن زدین
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین