ائتلاف آمریکایی برای اسیران داعش در سوریه زندان می‌سازد

جهان،   3991212103 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

یک نشریه آمریکایی در گزارشی نوشت، ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا از طرح توسعه گسترده بازداشتگاهی بزرگ در شمال شرق سوریه جهت ساماندهی به وضعیت اعضای خارجی و بومی داعش که به اسارت درآمده‌اند، حمایت مالی می‌کند.

ائتلاف آمریکایی برای اسیران داعش در سوریه زندان می‌سازد

به گزارش ایسنا، نشریه آمریکایی Defense One در گزارش خود ضمن اشاره به تلاش ائتلاف ضد داعش برای توسعه بازداشتگاهی در شمال شرق سوریه برای اسرای خارجی و بومی داعش و حمایت مالی از آن، به نقل از کوین کپسی، سرلشگر ارتش انگلیس و معاون امور استراتژیک فرمانده ائتلاف ضد داعش نوشت: در این طرح توسعه‌ای گنجایش ساختمان فعلی واقع در حسکه که متشکل از ساختمان‌های سه مدرسه است و به زندان تبدیل شده‌اند، دو برابر شده و به حدود ۵۰۰۰ زندانی خواهد رسید.

این نشریه آمریکایی نوشت: زندان‌های موقت توسط شرکای کُرد آمریکا یعنی نیروهای سوریه دموکراتیک مدیریت می‌شوند، ائتلاف ضد داعش در طول این سال‌ها از این نیروهای کرد پشتیبانی مالی کرده و در راستای تقویت امنیت‌شان آنها را مورد حمایت خود قرار داده است.

سخنگوی وزارت دفاع انگلیس نیز تاکید کرد که کشورش از این پروژه در حسکه که کپسی آن را "توسعه‌ای بزرگ" خوانده، حمایت مالی می‌کند و با اتمام پروژه، ساختمان پر جمعیت و فرسوده فعلی، استانداردهای صلیب سرخ را پاسخگو خواهد بود.

برخی مسؤولان نظامی از زمانی که مناطق تحت کنترل داعش آزاد شدند، هشدار می‌دهند که نیروهای سوریه دموکراتیک هرگز تا ابد قادر به حفاظت از زندان‌ها نخواهند بود و داعشی‌های باسابقه و کارکشته ممکن است از این ساختمان‌های فرسوده فرار کرده و به میدان‌های درگیری بازگردند.

علاوه بر اینکه انگلیس از این طرح توسعه‌ای ویژه حمایت می‌کند، آمریکا نیز ردیف بودجه‌ای برای ارتقای امنیتی زندان‌ها دارد که در آن تقویت امنیت خارجی و اطلاعات در درجه اول اهمیت قرار دارد.

سخنگوی وزارت دفاع انگلیس در بیانیه‌ای اظهار کرد: این تلاش‌ها شامل مشاوره فنی و حمایت مالی از به‌روزرسانی و توسعه این زیرساخت به عنوان بخشی از تلاش‌های جمعی ائتلاف ضد داعش برای برقراری ثبات در منطقه هستند.

ژنرال پل کالورت، فرمانده هیئتی به رهبری آمریکا اظهار کرد: با وجود اینکه انگلیس از این اقدام توسعه‌ای ویژه حمایت می‌کند اما آمریکا نیز بودجه‌ای به ارتقای امنیتی زندان‌ها اختصاص داده است که در مقام اول، تقویت امنیت خارجی و اطلاعات هدف آن است.

نشریه دیفنس وان در ادامه نوشت: هنوز مشخص نشده که آیا زندانی‌های خارجی در حال حاضر در حسکه حضور دارند یا اینکه فقط مزدورانی از سوریه و عراق در این منطقه زندانی هستند اما طبق اظهارات یک مسؤول سابق که از این موضوع مطلع است، در ساختمان زندان حسکه دستکم در گذشته تعدادی مزدوران خارجی حضور داشته‌اند.

این مجله آمریکایی افزود: مزدوران بومی نیز یک چالش محسوب می‌شوند زیرا طرفی که آنها را بازداشت کرده یعنی نیروهای سوریه دموکراتیک دولتی نیستند که از سوی جامعه جهانی به رسمیت شناخته شده باشند و این امر ایجاد یک سیستم دادرسی صحیح را غیرممکن می‌کند، برخی از بازداشتی‌ها در دادگاه‌های عراق محاکمه شده‌اند اما این دادرسی‌های شتاب‌زده نیز به دلیل کوتاهی در روند قانونی لازم، با انتقادهایی مواجه هستند.

طبق اظهارات کپسی، همچنین هم‌پیمانان در حال بررسی تامین بودجه احداث مرکزی برای بازپروری جوانان با گنجایش حدود ۵۰۰ تن هستند که روشی تازه برای قطع ارتباط این جوانان با جنایتکاران داعشی در اردوگاه الهول واقع در شمال شرق سوریه است.

این نشریه در پایان نیز نوشت، طبق اظهارات کالورت و کپسی، ابزارهای نیروها هنوز هم تا حدودی محدود است و مشکل اصلی نه نظامی بلکه سیاسی و انسانی است، طبق گفته‌های کالورت نیز بزرگترین مشکل، تامین امنیت خود این ساختمان‌ها است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۸۴۷۴۷۱۰۷:۰۹:۰۷ ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
بنام داعش زندان مي سازند وسوريهارا زنداني خواهند كرد
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

آخرین عناوین