نظرات برگزیده مخاطبین الف: برجام، ضعف ما در حقوق بین‌الملل را آشکار کرد/ چرا اعضای هیئت علمی از مالیات پلکانی معاف شده‌اند؟/ اگر رئیسی رئیس‌جمهور شود مجلس در مخمصه می‌افتد

گروه سیاسی الف،   3991212064 ۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

بینندگان «الف» هر روز با ارائه نظرات خود در تکمیل و تعمیق محتوای ارائه شده مشارکت می کنند. بسیاری از این نظرات گویای دقت و توجه مخاطبان و داوری عمومی آن ها نسبت به وقایع روز است. گزیده‌ای از نظرات مخاطبین «الف» را ذیل سه مطلب پر بحث هفته به انتخاب تحریریه «الف» بخوانید.

نظرات برگزیده مخاطبین الف: برجام، ضعف ما در حقوق بین‌الملل را آشکار کرد/ چرا اعضای هیئت علمی از مالیات پلکانی معاف شده‌اند؟/ اگر رئیسی رئیس‌جمهور شود مجلس در مخمصه می‌افتد

یادداشتی با عنوان «بفرمایید؛ این هم از دموکرات های مؤدب و باهوش!» از مطالب پربحث الف در هفته گذشته بود. تعدادی از نظرات مخاطبین الف درباره این مطلب را می‌خوانید:

*با برجام یا بدون برجام. تغییری در اوضاع اقتصادی پیش نخواهد امد. تجربه این را نشان داده. فساد همه جا را فراگرفته. باید آن را درمان کرد

*دوستانی که مسلمون و شیعه ان و دم از صلح حدیبیه و صلح با کفار میزنن،عاشورا رو هم ته ذهنشون داشته باشن.حتی همون صلح حدیبیه هم نشون داد که دشمنان دین قابل اعتماد نیستن و قرار از درس گرفتن باشه باید از این قسمتش هم دوستان درس بگیرند.دوستانی هم که شیعه و مسلمون نیستن که بحثش جداست و نظراتشون با توجه به نوع تفکرشون بجاست و ایرادی بهشون وارد نیست.

*اتفاقا برجام اتفاق خجسته ای بود، چون دو واقعیت مهم رو کاملا اشکار کرد که کسی نمیتونه ردش کنه: ۱. اقایون اصولگرا هر چقدر هم زور میزدن خیلی ها مخصوصا نسل جدید حرفشون رو باور نمیکردن که آمریکا قابل اعتماد نیست و خائنه. ۲. ما در حوزه سیاست و حقوق بین الملل بسیار ضعیفیم که به راحتی کلاه سرمون میذارن

*ایران در موقعیتی نیست که برای آمریکا شرط و شروط تعیین کند. آمریکا عجله ای برای گفتگو با ایران ندارد. این ما هستیم که تحریم ها اقتصادمان را فشل کرده اند.

*(پاسخ به کامنت بالا)امریکا و اروپا که به تعهدات برجامی شون عمل نکردند و تحریمها را تشدید کردند حق ندارند برای ایران شرط و شروط تعیین کنند.

*ضربه ای که این دولت به انقلاب و کشور زد بیگانگان نزدند این دولت در پایان باید محاکمه شوند استیضاح نشدند چون رهبری صلاح ندیدند در کشور هرج و مرج شود و الا صلاحیت دولت را تایید نکردند

*جهان در آینده نزدیک دیگر نفت را یک کالای استراتژیک و حیاتی به حساب نخواهد آورد. اگر ایران در کوتاه‌ مدت نتواند نفت خود را بفروشد، ممکن است دیگر چنین فرصت مطلوبی ایجاد نشود. دستیابی به این هدف، بدون حل تنش‌های ایران و آمریکا و کاهش تحریم‌ها دشوار خواهد بود.

*امریکا باید دست از تهدید و تحریم و ترور و مداخله در امور داخلی سایر کشورها بردارد و به یک کشور عادی در دنیا تبدیل بشود تا زمانیکه خوی قلدری و روحیه استکباری دارند تعامل با آنها ممکن نیست.

*آمریکا جز خوبی کاری در حق ایران نکرده است.

*(پاسخ به کامنت بالا)کودتا ی 28 مرداد ، کمک به صدام حسین در جنگ :مالی و تسلیحاتی و اطلاعاتی ، هدف قرار دان هواپیماهای مسافربری بی دفاع ایران و حمایت از منافقین و ترور قهرمان ملی ایران حاج قاسم سلیمانی و هدف قرار دان سکوهای نفتی ایران در جنگ تحمیلی و ... و ... حالا تو میگویی مگر امریکا چکار کرده انصاف هم خوب چیزی است

***

انتشار خبر معافیت اعضای هیئت علمی دانشگاه‌‌ها و قضات از پرداخت مالیات پلکانی با نظرات متعدد مخاطبین الف همراه شد که تعدادی از آنها را می‌خوانید:

*کلا اینجور معافیت ها به این خاطرهست که نماینده‌های زیادی هیئت علمی و قاضی هستن و نکته عجیبی نیست اما این دو قشر هم مثل بقیه مردم به نسبت حقوقی باید مالیات بدن

*به اندازه حقوق یک کارمند متوسط شرکت نفت به یک استاد وزارت علوم حقوق بدهند بعد مالیات بیست‌درصدی هم کم کنند، من که راضی‌‌ام

*مالیات پلکانی را معاف شدند. نگران نباشید اونها هم باید مالیات بدهند.

*هیات علمی بیست سی تومان حتی خیلی بیشترمی گیرد مالیات نمی دهد کارمند باحقوق چهار تومان مالیات بدهد این یعنی عدالت !طرفداری از مستضعف این است؟

*این همه امتیاز به هییت علمی برای چیه. فرزندان آنها در کنکور سهمیه دارند. راحت می تونن از دانشگاه با رتبه پایین به دانشگاه خوب و مورد نظر خود منتقل شوند. کلی پول از اجرای پروژه تحقیقاتی می گیرند. ار نوشتن مقاله پول می گیرند و .....

*این یک بی عدالتی محض است. اگر قاضی ها قاضی به معنای واقعی باشند باید قبول نکنند واز طریق رئیس قوه قضائیه این تبعیض را بردارند.

*اینجاست که حضرت مولی میفرماید: الملک یبقی بالکفر و لا یبقی بالظم. این کار شما عین ظلم است به میلیون ها کارمند و کارگر و معلم

*این بود عدالت عدالت شما که گوش فلک را باهاش کر کرده بودین؟ بعد شما با این قانون گذاری من درآوردیتون از روحانی ایراد می گیرین؟

*چرا من کارگر باید مالیات بدم با این حقوق ناچیز اما قاضی و یا هیات علمی با حقوق کلان معاف باشه؟ این تبعیض نیست؟ پشت پرده این قانون هایی که به نفع یک قشر خاص تصویب میشه چیه؟

*یکی از دلایل اصلی مالیات گیری برقرار کردن عدالت اقتصادی و به دنبال آن عدالت اجتماعی در جامعه است. این قانون خطرناک شما اصل عدالت را سر بریده است. واقعاً متأسفم براتون سردار

*چرا معافیت مالیاتی اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها در سال آینده که سقف حقوقی هم ندارند مصوب شده است؟ اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها : - معاف از مالیات - امکان چند شغلی قانونی - دارای حق ویژه - داشتن حقوق بی انتها یعنی برای آنها حتی 15 برابر حداقل حقوق (ماهیانه 33 میلیون) هم مطرح نیست. - تعارض منافع در وضع قانون و انتفاع از مصوبات خود - حق جابجایی فرزندان خود در دانشگاهها متاسفانه اینهمه امتیاز و مشوق داده میشود و باز هم همان روال قبلی و فعالیت قبلی را دارند. مالیات نباید بر مبنای درآمد باشد؟ و معافیت بر مبنای حداقل حقوق؟

***

مخاطبین الف درباره یادداشتی پیرامون جمع آوری امضا در مجلس برای دعوت از آیت الله رئیسی برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری با عنوان «آیا کار مجلس این است؟!» نظرات متعددی ارسال کردند که برخی از آنها را می خوانید:

*10 ماه است که مجلس یازدهم تشکیل شده، اما دریغ از یک اقدام در جهت اقتصاد مقاومتی و جهش تولید.

*(پاسخ به کامنت بالا)جلوی بودجه تورمی که خیلی بالاتر از امسال خواهد شد را گرفتند کشور را چند سال جلو انداختند

*مالیات تو کشورهای دیگه باعث میشه که حکومت ها مجبور باشند به نظر و خواست مالیات دهندگان اهمیت بدن و تمکین کنند.تو کشور ما مالیات رو از یکسری می گیرن (نه از دونه درشت ها) و پول نفت رو هم میزان دولت ها تو جبیشون ولی به خواست و نظر مردم توجهی ندارند.

*وقتی افرادی همچون عنابستانی نماینده این مجلس هستند دیگر چه انتظاری می توان از آن داشت؟

*خاصیت داشتن همچین مجلسی برای کشور چیست؟

*دولت 8 سال با برجام و مذاکره با امریکا فرصت سوزی کرد مجلس قبل هم کاری برای بهبود معیشت مردم نکرد از این مجلس هم آبی برای مردم گرم نمی شود.

*اگر برجام نبود دولت مجبور بود نفت را کنار بگذارد و اقتصاد را علمی اداره می کرد

*خیال می کنم اگر اقای رئیسی رئیس جمهور شوند، مجلس در بد مخمصه ای قرار میگیرد.باشد تا ببینیم.

*اقای نماینده یک نفر روی خط امام وریل انقلاب درحرکت است .انهم اقای ریسی است.وتازه دراول خط واوایل اقدامات اساسی؛ لطفابا لطایف الحیل اورا منحرف نکنید.به وظیفه نمایندگی بپردازید.

***

«بالاخره قیمت ها دست خداست یا مسئولان؟!»یکی از مطالب پربحث الف در هفته گذشته بود. تعدادی از نظرات کاربران الف درباره این مطلب را می خوانید:

*هیچ مسئولی در کل ارکان نظام مبرا از قصور و تقصیر از صدر تا ذیل نبوده و نیستند. اینطور نیست که همه پیشرفت ها و افتخارات صرفا" منتسب به عده ای و همه کوتاهی ها یا نقص ها هم فقط تقصیر یک شخص یک قوه یا یک طیف باشد. در همه اینها همه مسئولان جملگی سهیمند.

*عاقبت دولتی که دست اندرکارانش هزارمیلیارد ثروت ومستغلات داشته باشن قیمت دلار باید ۳۰هزارتومان باشه چون چیزی ازدست نمیدن ما حقوق بگیران ثابت ودارای سپرده بانکی اندک که واسه گذران زندگی داشتیم بدبخت شدیم خدا

*نه خدا تو کار دنیا دخالت می کنه نه مسئولان عین خیالشونه مردم در چه وضعی هستن. همه چیز دست مردمه. اگه مردم سکوت نکنن در برابر این همه گرونی همه چیز درست می شه. ایراد از مردمه که ارزش پول ملی هر دو سال یک بار نصف می شه و عین خیالشون نیست باز خرید می کنن باز هم طوری رفتار می کنن که انگار هیچی عوض نشده.

*چرا برای بیرون کشوندن لقمه بسیار لذیذ 4200 تومانی از حلقوم وارد کنندگان (بخوانید : دزدان ارزی) ملاحظات حفاظتی لازم مطلقا پیش بینی نشده بود ؛ چرا و به سود کی !؟!؟!؟!؟!؟ خود ما ها که برای امنیت جیب ، خونه و خودرو خودمون باید اینهمه دقت کنیم و موارد حفاظتی رو پیش بینی ، پس چرا در این شرایطی که دور و بر و گرداگرد ما را راهزنان و شب-روان احاطه کرده و آماده بلعیدن و قورت دادن دارائی های دیگرانند و یک آبی هم روش !!!!! ، چرا اینهمه بی دقتی و تعلل ، چرا و به سود کی ؟!

*

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۸۵۲۱۰۸۱۹:۳۱:۳۸ ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
ارتباط مجلس و جناب رئیسی فوق عالی است.
ناشناس۱۸۵۲۱۲۴۱۹:۳۸:۱۸ ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
هیات علمی بیست سی تومان حتی خیلی بیشترمی گیرد مالیات نمی دهد آدم بی اطلاع. اون خیلی بیشترش چیه؟ از دروغ گفتن چه خیری دیده اید؟
ناشناس۱۸۵۲۱۶۱۲۰:۰۲:۳۹ ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
رانت ارز 4200 تومانی غارت بیت المال توسط دلالان و واردکنندگان بود.
استاد مقیم امریکا۱۸۵۲۱۷۹۲۰:۱۰:۱۸ ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
دیواری کوتاه تر از اساتید دانشگاه پیدا نکردید.
ناشناس۱۸۵۲۳۲۳۲۱:۴۶:۳۷ ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
سلام برجام مغازه‌ای بیش نیست برای دلالان وفرصت طلبان وعده‌ای که میخوان فرصت های خوب کشور را بگیرند.اقای رییسی هم باید درقوه قضاییه بماند چون یکنفرهم که در پستش خوب عمل کند عالیست.مالیات هم خوبه به شرط آنکه درست مصرف بشه واسراف نکنند.برای انتخاب رییس جمهور باید مردم جدی پای کار باشند اصول گراها واصلاطبهارا بگذارند لای دیواروبرای همیشه دفن شأن کنند و نیروی جوان و مستقل انتخاب کنند تا کشور سروسامان بگیرد
مریم غ گیلانی۱۸۵۲۴۱۸۲۳:۰۵:۳۰ ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
سلام ای کاشک ملت ایران به جناب آقای رئیسی رای میدادندواو چند نفر مثل آقای رییسی داشتیم توی ایران ،بخدا کشور ما گلستان می شد،،،ای کاشک،،فوق العاده انسان جدی ،،،خدا کنه ایشان ریس جمهور باشند،انشالا،،،مردم ببینید چقدر جدیت بخرج میدهد،،،احسن..دورد بر ریسی
ناشناس۱۸۵۲۴۳۳۲۳:۱۴:۳۵ ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
دولت آلمان اعلام کرد در پی تصمیم به پایان دادن به استفاده از انرژی هسته‌ای در این کشور، ۲/۴ میلیارد یورو خسارت به چهار شرکت‌ بزرگ فعال در زمینه انرژی پرداخت خواهد کرد. آلمان پس از فاجعه هسته‌ای فوکوشیمای ژاپن در سال ۲۰۱۱ تصمیم گرفت نیروگاه‌های اتمی‌اش را برچیند.
ناشناس۱۸۵۲۶۷۹۰۷:۴۵:۴۹ ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
تا میتونید هیت علمی را بکوبید تا همین چند نفر هم بروند مملکت گل و بلبل شود....
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

    2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

    3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

    4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

    5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

    6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

    7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

    8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

    9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

    10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

    11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

    12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

    13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

    14. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

    15. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

    16. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

    17. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

    18. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

    19. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

    20. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

    21. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

    22. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

    23. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

    24. ایران و آمریکا به «جنگ سخت» نزدیک شده‌اند؟

    25. اظهارات پزشکیان درباره رئیس احتمالی مجلس آینده

    آخرین عناوین