زمان توزیع میوه شب عید در بازار

اقتصادی،   3991211091

عباس قبادی در جلسه امروز ستاد تنظیم بازار گفت: با انباشت میوه در کشور مواجهیم. نزدیک به ۵۰۰ هزار تن پرتقال در شمال کشور و بیش از این مقدار نیز سیب داریم که به نوبت عرضه خواهد شد.

زمان توزیع میوه شب عید در بازار

به گزارش ايسنا، دبیر ستاد تنظیم بازار از توزیع میوه شب عید از ۲۲ اسفند خبر و گفت که پیشنهاد استانداری سیستان و بلوچستان مبنی بر تهاتر و صادرات و واردات کالا در مرز در ستاد تنظیم بازار به تصویب رسید.

عباس قبادی در جلسه امروز ستاد تنظیم بازار اظهار کرد: با انباشت میوه در کشور مواجهیم. نزدیک به ۵۰۰ هزار تن پرتقال در شمال کشور و بیش از این مقدار نیز سیب داریم که به نوبت عرضه خواهد شد، حتی به دنبال صادرات سیب نیز هستیم و مردم از لحاظ تامین میوه مورد نیاز خود نباید نگرانی داشته باشند.  حدود ۲۰ استان میوه خود را از انبارهای شمال و غرب کشور به استان‌های متبوع خود برده‌اند و اگر تمامی این میوه ها جابجا شود از ۲۲ اسفندماه توزیع میوه شروع خواهد شد.

وی با بیان اینکه قیمت میوه در همان ایام تعیین خواهد شد که یقینا کمتر از قیمت فعلی بازار خواهد بود،  تصریح کرد: قیمت هر کیلوگرم سیب در میدان بهمن تهران تقریبا ۷ تا ۹۰۰۰ تومان و در میادین میوه و ‌تره‌بار کمتر از ۱۰ هزار تومان است. سیب قرمز و سیب زرد هم حدود ۱۱ هزار تومان به فروش می رسد. البته هزینه‌های تولید نیز بالاست و سیب کمتر از این مقدار برای باغدار صرفه اقتصادی نیز ندارد.

رشد ۳۰ درصدی رشد صادرات میوه 

قبادی در ادامه با بیان اینکه صادرات میوه در سال ۱۳۹۸ نسبت به ۱۳۹۷ حدود ۷۰ درصد و امسال به نسبت سال ۱۳۹۸ حدود ۳۰ درصد رشد داشته، گفت: باید توجه داشت که سرکوب قیمت از طرفی سبب به مخاطره افتادن تولید و متعاقب آن صادرات می شود.

قیمت موز به تعادل می رسد

وی همچنین وعده داد که با واردات موز، افزایش قیمت جبران شود و قیمت موز در هفته های آتی به تعادل می‌رسد و در خصوص نوسان قیمت میوه در بازار نیز گفت: فصل تولید با فصل عرضه متفاوت است. مثلا تولید برخی میوه‌ها در پاییز اما پیک مصرف آنها فروردین ماه است که بخشی از نوسانات به این موضوع برمی‌گردد.

در میانه بهمن ماه، قیمت هر کیلو موز وارداتی در خرده فروشی‌های سطح شهر تهران به ۵۰ تا ۶۰ هزار تومان رسید. بر اساس گزارش مرکز آمار از تغییر قیمت کالاهای خوراکی، در دی ماه امسال قیمت هر کیلو موز در دی ماه پارسال به طور متوسط ۱۳ هزار و ۹۰۰ تومان بوده است که در همین ماه  در سال جاری  به متوسط قیمت ۳۳ هزار و ۴۰۰ تومان رسیده و افزایش ۱۴۰.۳ درصدی داشته است. از اردیبهشت ماه امسال واردات موز به دلیل محدودیت های ارزی به نوعی ممنوع و در ادامه واردات آن مشروط به صادرات سیب شده است. البته اخیرا ستاد تنظیم بازار با واردات موز در مقابل صادرات محصولات کشاورزی ابلاغی از سوی وزارت جهاد کشاورزی موافقت کرد. اخیرا قیمت مصوب هر کیلو موز از سوی اتاق اصناف ۲۵ هزار تومان اعلام شد.

به اندازه ۴ ماه روغن خام داریم

معاون امور بازرگانی داخلی وزارت صمت در خصوص تامین روغن خام مورد نیاز واحدهای تولیدی نیز گفت که در این زمینه مشکلی وجود ندارد و بالغ بر ۴۵۰ هزار تن روغن خام در گمرکات کشور وجود دارد که به اندازه نیاز ۴ ماه کشور است. در سال‌های گذشته کارخانجات روغن حدود ۱۵ روز تعطیلی داشتند(تعطیلات نوروز) که امسال مقرر شد تعطیلی‌ها به حداکثر سه روز کاهش یابد و کارخانجات با سه شیفت کار کنند تا کسری روغن در بازار جبران شود.

حلب مورد نیاز کارخانجات روغن تأمین شد

وی با اعلام اینکه سهمیه ورق نیز برای کارخانجات روغن در نظر گرفته شده، اظهار کرد: مقرر شد که کل نیاز حلب کارخانجات روغن تأمین شود که خوشبختانه معاونت امور صنایع وزارت صمت این کار را انجام داده است.

به گفته این مقام مسئول "در این جلسه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گزارشی از روند قیمت‌ها در بازار را ارایه داد که بر اساس این گزارش در هفته گذشته تنها در سه یا چهار قلم کالا افزایش قیمت داشته و در مابقی کالاها ثبات نسبی حاکم بوده است و در حوزه کالاهای اساسی نیز شرایط خوب است.  روند ورودی کالا به کشور نیز با ثبات و مناسب است، رقم های قابل توجهی کالا در بنادر و گمرکات کشور در حال ترخیص است".

وی افزود: ورودی کالا به کشور به نسبت هفته گذشته بالغ بر ۴۵۰ هزار تن بوده که عدد خوبی است.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که اخیرا فروش روغن جامد با کارت ملی خبرساز شده و مشاهدات میدانی نشان می‌دهد همچنان تامین روغن جامد در بازار با مشکل مواجه است.

پیشنهادی برای رونق تهاتر، صادرات و واردات کالا در مرز سیستان وبلوچستان

وی در ادامه با اشاره به پیشنهاد استانداری سیستان و بلوچستان در خصوص مرزنشینان آن استان، اظهار کرد: بر اساس این پیشنهاد تهاتر و صادرات و واردات کالا در مرز رونق خواهد گرفت و ان شالله این پیشنهاد که در ستاد تنظیم بازار نیز به تصویب رسید؛ مورد موافقت مسئولان قرار بگیرد تا بخشی از نیازهای استان‌های شرقی از این طریق حل شود و کمکی نیز به مردم آن منطقه باشد.

وضعیت بازار گوشت و مرغ

دبیر ستاد تنظیم بازار و معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت در خصوص بازار گوشت و مرغ، گفت: در خصوص گوشت قرمز مشکل خاصی نداریم و قیمت‌ها با ثبات است و روند کاهشی قیمت تخم مرغ را نیز در بازار داریم.  در خصوص گوشت مرغ مقرر شد که وزارت جهاد کشاورزی ورودی مرغ را به بازار بیشتر کند تا التهاب موجود برطرف شود. البته از لحاظ تامین مرغ مشکلی وجود ندارد و نزدیک به ۱۰ میلیون قطعه جوجه ریزی بیشتر از ماه گذشته بر اساس گزارش وزارت جهاد کشاورزی انجام شده است و امیدواریم این مشکل حل شود.

وی افزود: در سال ۱۳۹۹ به نسبت سال گذشته واردات گوشت قرمز به یک چهارم رسیده که نشانگر تامین بخش عمده ای از نیاز کشور از محل تولید داخل است.

در هفته‌های گذشته قیمت هر کیلو گوشت مرغ به حدود ۳۰ هزار تومان و هر شانه تخم مرغ به بیش از ۴۰ هزار تومان هم رسید. این در حالی است که نرخ مصوب هر کیلو مرغ ۲۰ هزار و ۴۰۰ و هر شانه ۳۰ عددی تخم مرغ ۳۴ تا ۳۵ هزار تومان است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین