قبل از خواندن این مقاله در ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری نکنید!

گزارش بازرگانی،   3991211064

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال نیازمند دانش و اطلاعات کافی در این حوزه است. اگر بدون بررسی و مطالعه اقدام به سرمایه گذاری در هر یک از ارزهای دیجیتال داشته باشید امکان ضررهای بسیار بزرگی وجود دارد که حتی برخی از این ضررها غیرقابل جبران باشد.

در نظر داشته باشید که برای خرید هر ارز دیجیتال از جمله ریون کوین که این روزها سروصداری زیادی به پا کرده باید از اطلاعات بازار همان ارز استفاده کنید چرا که ارزهای دیجیتال مختلف، ویژگی‌ها و شرایط کاملا مختلفی دارند.

متخصصان بازارهای مالی سنتی معمولا افراد مناسبی برای مشورت در مورد خرید ارزهای دیجیتال نیستند اما از طرفی افراد متخصص ارزهای دیجیتال هم در بازار ایران به سختی پیدا می‌شوند.

بهتر است برای سرمایه گذاری در این ارزهای دیجیتال سعی کنید اطلاعات خودتان را به روز نگه دارید تا رفته رفته بتوانید متناسب با تغییرات بازار، خودتان نیازهای تحلیلی‌تان را برطرف کنید.

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال را از کجا شروع کنیم؟

این روزها یادگیری و آموزش برای هر حوزه‌ای کار ساده و آسانی است؛ در حقیقت اینترنت و گسترش فضای مجازی باعث شده است که یادگیری بسیار آسان و ساده شود. برای اینکه بتوانید در ارزهای دیجیتال اطلاعات مناسب و خوبی به‌دست بیاورید نیاز به منابع آنلاین و معتبری دارید که در انتهای مطلب به یکی از آن‌ها اشاره می‌کنیم تا با دید بهتری اقدام به سرمایه گذاری کنید.

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال در سال جدید بسیار رونق گرفته است چرا که سال 2020 یکی از پررونق‌ترین سال‌ها برای ارزهای دیجتال بود اما در همین بازار نیز بسیاری از افراد به دلیل عدم مطالعه کافی در این خصوص دچار ضررهای مالی فراوانی شدند.

خرید و فروش‌های هیجانی در بازار ارزهای دیجیتال اصلی‌ترین علت ضررهای هنگفت در این بازار است. همچنین باید در نظر داشته باشید که برای رسیدن به قدرت تحلیل در بازار ارزهای دیجیتال باید زمان نسبتا زیادی صرف کنید تا بتوانید به خوبی موارد پیش آمده در این بازار را تحلیل کنید.

حتی اگر به دنبال خرید و فروش در بازار ارزهای دیجیتال نیستید و صرفا به استخراج ارزهای دیجیتال مشغول هستید هم بهتر است اطلاعاتی در خصوص افت و خیزهای نوسانی بازار ارزهای دیجیتال داشته باشید تا بتوانید در بهترین زمان ارزهای استخراج شده‌تان را به فروش برسانید.

این روزها افراد زیادی به‌دنبال بهترین کارت گرافیک برای ماینینگ هستند و حتی چنین افرادی هم می‌بایست مطالعه و بررسی دقیقی از بازار داشته باشند تا استخراج این ارزها برای‌شان سود داشته باشد.

البته بهتر است بدانید که در کشور ایران به دلیل ارزان بود برق و بالا بودن ارزش دلار، استخراج ارزهای دیجیتال همیشه روش خوب و مناسبی برای درآمدزایی است اما به هر حال به کمک برخی روش‌ها و تحلیل‌ها حتی می‌توان این درآمد را بهینه‌تر و بیش‌تر هم کرد. دقت داشته باشید که چنین دانشی در طول یک ماه یا یک سال به دست نمی‌آید اما اگر قرار است به طور جدی در این بازار فعالیت کنید بهتر است به دنبال کسب اطلاعات و تحلیل‌های بازار ارز دیجیتال باشید.

قصد سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال را دارید؟

بهتر است برای یادگیری و تحلیل چنین بازارهایی از منابع موثق و آنلاین استفاده کنید تا ریسک برخی موارد به حداقل برسد.

منابع آفلاین برای یادگیری اصولی و آکادمیک بسیار مناسب هستند و بد نیست نگاهی به آن‌ها داشته باشید اما با توجه به تغییرات سریع ارزهای دیجیتال و حوزه آن‌ها حتما از منابع آنلاین هم کمک بگیرید.

منابعی که برای مطالعه انتخاب می‌کنید بهتر است از یک پیشینه علمی برخوردار باشند و به صورت تخصصی در حوزه ارزهای دیجیتال مشغول باشند؛ معمولا وب سایت‌هایی که در هر حوزه‌ای فعالیت دارند، انتخاب خوبی برای مطالعه ارزهای دیجیتال نیستند. پس به یاد داشته باشید که یک سایت خوب و معتبر می‌تواند تا حد زیادی خیال شما را بابت موثق بودن اطلاعات راحت کند.

اگر شما به تازگی وارد بازار ارزهای دیجیال شده‌اید این احتمال وجود دارد که از بین مدل‌های مختلف ارز دیجیتال کمی سردرگم شده باشید. البته نگران نباشید چرا که این سردرگمی کاملا منطقی است و ارزهای زیادی برای سرمایه‌ گذاری وجود دارند ولی شما باید متناسب با زمان ورودتان به این بازار و بودجه‌ای که در اختیار دارید روی ۲-۴ نوع ارز دیجیتال سرمایه گذاری کنید تا بتوانید به سود مناسبی برسید.

اگر روی تعداد بیش‌تری ارز دیجیتال سرمایه گذاری کنید احتمال زیاد دچار کمبود وقت برای تحلیل می‌شوید پس توصیه نمی‌شود که در ابتدای کار بیش‌تر از ۴ ارز دیجیتال را برای سرمایه گذاری‌تان انتخاب کنید.

همچنین بودجه شما نیز تاثیر بسیار مستقیمی روی سرمایه گذاری شما دارد. به طور مثال فرض کنید شما ۱۰ میلیون بودجه برای سرمایه گذاری در اختیار دارید؛ قطعا چنین شرایطی با شخصی که ۱ میلیارد بودجه برای سرمایه گذاری دارد متفاوت است و شما باید متناسب با شرایطی که دارید شروع به سرمایه گذاری کنید.

در شروع کار توصیه نمی‌شود که سراغ بازارهای پرریسک بروید چرا که ممکن است اصل پول شما به شکل قابل توجهی افت پیدا کند اما در بعد از کمی فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال می‌توانید به سراغ بازارهای پرریسک‌ هم بروید البته به شرطی که با دید باز و مطالعه دست به چنین اقدامی بزنید.

در سال‌های اخیر و با وجود شدت گرفتن سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال هیچ منبع آنلاین کامل و معتبری برای پوشش اخبار و آموزش‌های ارز دیجیتال در ایران شکل نگرفت و به همین خاطر وب سایت سرمایه سازی به آدرس https://www.sarmayesazi.com تشکیل شد تا در امور سرمایه گذاری و ارزهای دیجیتال به مردم ایران خدمت‌رسانی کند.

در این وب سایت مقالات به روز حوزه ارز دیجیتال و سرمایه گذاری به شکل منظم و روزانه بارگذاری می‌شود و شما می‌توانید اطلاعات بازار مالی‌ مورد نظرتان را از طریق این سایت ارتقا دهید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  5. این صدای اقتدار ایران است ...

  6. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  7. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  8. وحدت ملی با وعده صادق

  9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

  10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

  11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  12. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  13. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  15. کمی دیر نیست؟

  16. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  17. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  18. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  19. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  20. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  21. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  22. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  23. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  24. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  25. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

    2. کمی دیر نیست؟

    3. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

    4. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

    5. افزایش ۳۵ درصدی مزد کاهش قدرت خرید کارگران را جبران نکرد

    6. ماجرای طرح مالیات بر ازدواج چیست؟  

    7. ریزش قابل توجه بهای سکه و طلا در کمتر از ۲۴ ساعت

    8. افزایش قیمت دلار آزاد و سکه در معاملات امروز بازار

    9. مرغداری‌ها به ازای فروش هر کیلو مرغ ۱۲ هزار تومان ضرر می‌کنند!

    10. زعفران ایرانی به سرنوشت پسته و فرش دچار شد  

    11. خلجی: تغییر در تیم اقتصادی دولت کذب است

    12. افزایش حقوق بازنشستگان تأمین‌ اجتماعی در پرداختی اردیبهشت اعمال خواهد شد

    13. دستمزد ۱۴۰۳ ثابت ماند، حق مسکن کارگران افزایش نیافت

    14. موشک‌های سپاه کدام نقاط سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داد؟

    15. اعلام زمان دومین حراج شمش طلا/ خریداران تا پایان امروز ۳۵۰ میلیون تومان واریز کنند

    16. ایران‌خودرو پژو پارس را گران‌ کرد

    17. مأموریت تحقق رشد اقتصادی ۸ درصدی همراه با عدالت اجتماعی و کاهش فاصله طبقاتی

    18. اعمال افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران از اردیبهشت ماه

    آخرین عناوین