روحانی: برجام از بس بزرگ بود، دنیا توطئه کرد تا کمرش را بشکند/ اعتراف دولت آمریکا به شکست تحریم، موفقیت بزرگی است

سیاسی،   3991211063 ۲۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس جمهوری گفت: بعضی ها فکر می کنند که دولت یازدهم و دوازدهم در احقاق حقوق مردم فقط در سایه برجام کار کرده است. البته برجام کار بسیار بزرگی برای احقاق حقوق مردم بوده است و از بس بزرگ بوده است دنیا توطئه کرد که کمر برجام را بشکند. آدم خاصی مثل ترامپ آمد و مجری توطئه های صهیونیست‌ها و ارتجاع در منطقه علیه برجام شد.

روحانی: برجام از بس بزرگ بود، دنیا توطئه کرد تا کمرش را بشکند/ اعتراف دولت آمریکا به شکست تحریم، موفقیت بزرگی است

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسن روحانی امروز دوشنبه در پنجاه و سومین هفته پویش ملی تدبیر و امید برای جهش تولید و بهره برداری از طرح‌های ملی وزارت نفت در استان های ایلام و بوشهر گفت: در طول این ۷ سال تلاش بی وقفه ای چه در مرحله اول این طرح که منجر به تولید ۳۰ هزار بشکه شده و چه در مرحله دوم که در مجموع ۶۵ هزار بشکه می‌توانیم از این میدان، نفت استحصال کنیم انجام شده است و یکی از افتخارات دولت تدبیر امید این است که همه این طرح ها از آغاز این دولت شروع شده است.

رئیس جمهوری افزود: این طرح در آغاز این دولت ۶ درصد پیشرفته داشته است و ۹۴ درصد این طرح در این دولت اجرایی و عملیاتی شده است.  به همه عزیزان افتخار می‌کنیم که در سراسر کشور شبانه روز تلاش می‌کنند و امروز در آستانه پایان سال عیدی خوبی را به ملت تقدیم می‌کنیم.

رئیس دولت تدبیر و امید با اشاره به طرح‌های زیادی که در شرایط بسیار سخت تحریم و کرونا در سال ۹۹ افتتاح شد، گفت: امروز پنجاه و سومین برنامه افتتاح ماست، البته ما افتتاح‌ها را پنج شنبه ها انجام می‌دهیم. آخر سال وقت کم آوردیم و آنقدر پنج شنبه نداریم، بنابراین روزهای دیگر را هم اضافه کردیم که برنامه‌های ما به افتتاح برسد.

وی با بیان اینکه صنعت نفت و صنعت پتروشیمی برای ما بسیار حائز اهمیت است، گفت: البته صنعت نفت در تاریخ ما به عنوان صنعت سیاسی، اقتصادی گره خورده است. بار بودجه در سال‌های قبل بر دوش این صنعت بوده است در سال‌های اخیر مخصوصا در سالی که گذشت، ما تقریبا اتکایی به نفت نداشتیم و کشور با کمترین اتکا به نفت اداره شد.

روحانی افزود: البته در سال ۹۸ و ۹۷ کشور با اتکای بسیار کم به نفت اداره شد در واقع بودجه کشور که به طور متوسط در دولت قبل ۷۰ یا ۸۰ میلیارد دلار و در برخی سال‌ها بالای ۱۰۰ میلیارد به نفت متکی بود در این دولت با کمترین اتکا به بودجه نفت مخصوصا در سه سال اخیر کشور را اداره کردیم.

رئیس جمهوری گفت: درست است که ظاهر آن صنعت نفت است ولی بخش اعظمی از بودجه ما در تاریخ ایران- از زمانی که نفت کشف شده است- صنعت کشور، فعالیت‌های اقتصادی کشور و بسیاری از پروژه‌های عمرانی به نفت متکی بوده است.

وی تصریح کرد: بنابراین نفت یک صنعت مهم و عظیم است و همین امروز اگر خدای نکرده شیر نفت و گاز بسته شود همه فعالیت‌ها متوقف می‌شود و از حمل و نقل گرفته تا سایر صنایع کل برق کشور و سیاری از فعالیت‌ها و خدمات متکی به نفت و گاز و میعانات است.

رئیس دولت تدبیر و امید با تاکید بر اینکه اتکا بودجه جاری به نفت باید برداشته شود، گفت: صنعت نفت مهمترین صنعت کشور است و بقیه صنعت‌ها و خدمات کشور وابسته به این صنعت هستند بنابراین اهمیت این صنعت را ما از یاد نبریم.

روحانی با بیان اینکه در طول دولت یازدهم و دوازدهم کارهای بی‌نظیری در بخش نفت انجام گرفت، اظهار کرد: اگر به تاریخ کشور نگاه کنیم مقدار گازی که در دولت تدبیر و امید افزوده شده، بالای هزار میلیون متر مکعب است یعنی از ۶۰۰ میلیون متر مکعب در روز امروز به بالای هزار میلیون یعنی بالای یک میلیارد مترمکعب رسیده که کار بسیار بزرگی است.  

رئیس جمهوری با تاکید بر این که در برداشت از منابع مشترک کارعظیمی انجام گرفته است، گفت: بعضی ها فکر می کنند که دولت یازدهم و دوازدهم در احقاق حقوق مردم فقط در سایه برجام کار کرده است. البته برجام کار بسیار بزرگی برای احقاق حقوق مردم بوده است و از بس بزرگ بوده است دنیا توطئه کرد که کمر برجام را بشکند. آدم خاصی مثل ترامپ آمد و مجری توطئه های صهیونیست‌ها و ارتجاع در منطقه علیه برجام شد.  

روحانی افزود: بنابراین کار دولت برای احقاق حقوق مردم فقط برجام نبوده است یکی از مواردی که برای احقاق حقوق مردم تلاش شده است مساله بهره‌برداری از منابع مشترک نفتی و گازی است که در این بخش کار بسیار بزرگی انجام گرفته است.

وی ادامه داد: در منطقه پارس جنوبی که میدان مشترک ایران با قطر است، قطر دو برابر استفاده می‌کرد و ما عقب بودیم و امروز هم‌طراز و حتی یک مقدار جلوتر از این منابع عظیم مشترک استفاده می‌کنیم.  

رئیس جمهوری اضافه کرد: فرق منبع اختصاصی با مشترک در این است که از منبع اختصاصی هر زمانی که بخواهید می‌توانید استفاده کنید اما در منبع مشترک همسایه استفاده می‌کند یعنی هر ساعتی بخشی از منافع ما از دست می‌رود بنابراین از این منبع مشترک هم همسایه عزیز ما باید استفاده کند و هم ما این کار را انجام دهیم که این کار را کردیم.

وی با بیان این که امروز در غرب کارون منابع نفتی مشترک با همسایه عزیزمان عراق داریم، گفت:‌ تولید ما در این منطقه ۵ برابر شده است بنابراین حقوقی که از دست می‌رفته این دولت با سرمایه گذاری در این بخش و حتی بخش‌های دیگر توانسته جلوی آن را بگیرد.

روحانی با اشاره به مورد دیگر احقاق حقوق مردم در زمینه آثار فرهنگی، تصریح کرد: تاکنون هزاران شیء مربوط به آثار فرهنگی کشور در خارج از کشور بود و تلاش کردیم در دادگاه‌های بین‌المللی همه این شی‌ها را برگردانیم که این هم احقاق حقوق ملت است.

رئیس جمهوری افزود: ما منابع مشترک را توسعه دادیم و در این دولت منابع از این میدان بهره‌برداری شده است که قبلاً استفاده از آن صفر بوده است. با تلاش‌های انجام شده در سال ۹۲ و ۹۳ تا پایان سال ۹۵ به تولید ۳۰ هزار بشکه در میدان مشترک رسیدیم که هیچ استفاده از آن نمی‌کردیم و امروز فاز دوم آن را افتتاح کرده و ۶۵ هزار بشکه در روز از این میدان مشترک استفاده کنیم.

رئیس دولت تدبیر و امید گفت: من تاکیدا از مسئولین سوال کردم که آیا در اجرای این طرح بزرگ یا طراحی آن که در این ۷ سال برای آن تلاش شده آیا از نیروهای خارجی و مهندسین خارجی استفاده کرده‌ایم و پاسخ منفی بود. یعنی جوانان، مهندسین و کارگران ایرانی این کار را انجام دادند. آن‌هم حفر چاه‌های عمیقی که متوسط عمق آنها ۴۵۰۰ متر و در بعضی از موارد تا ۴۸۰۰ متر است. بنابراین کار بسیار  بزرگی انجام گرفته است و ما امروز شاهد افتتاح فاز دوم این طرح برای بهره‌برداری از این میدان بودیم.

روحانی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه از آغاز این دولت تاکنون در بخش پتروشیمی کار بسیار بزرگی صورت گرفته است و یکی از افتخارات بسیار بزرگ ما صنعت پتروشیمی است، گفت: بسیاری از طرح‌هایی که افتتاح می‌کنیم بالادستی هستند. ما باید بتوانیم پایین‌دستی‌ها را هم طراحی کنیم.

 وی از وزیر نفت خواست طرحی برای اقدامات دولت بعد در بخش پتروشیمی آماده کند و گفت: طرح‌های پایین دستی‌ها می‌تواند اشتغال زیادی هم برای داخل و هم برای صادرات ما ایجاد کنند و برای ما بسیار مهم است.

روحانی با بیان اینکه در سال ۹۹ تا امروز ۱۲ طرح بزرگ پتروشیمی را افتتاح کردیم، اظهار کرد: همین امروز افتتاحی که انجام گرفته یک افتتاح حدود یک و نیم میلیارد یورو، یک افتتاح تا حدودی کمتر از یک میلیارد یورو بوده است یعنی ما امروز دو و نیم میلیارد یورو طرح آن هم در این شرایط سخت افتتاح کردیم.

رئیس جمهوری با بیان اینکه در بخش پتروشیمی از آغاز سال تاکنون این دوازدهمین افتتاح ما بوده است، ابراز امیدواری کرد تا پایان سال باز هم افتتاح داشته باشیم و گفت: در سال ۱۴۰۰ ظرفیت پتروشیمی از ۵۰ میلیون تن به ۱۰۰ میلیون تن می‌رسد و این نشان دهنده  این است که کار بسیار عظیمی صورت گرفته است.

وی گفت: در سال‌های اخیر ما در شرایط تحریم و شرایط جنگ اقتصادی قرار داشتیم و ناچار بودیم درآمد ارزی را از غیرنفت به دست بیاوریم. یکی از جاهایی که ما را یاری کرد و یکی از افتخارات ما در این دولت این بود که صادرات غیرنفتی‌مان تقریباً هر سال افزایش پیدا کرد.

روحانی خاطرنشان کرد: البته آغاز امسال به دلایل کرونا با کاهش صادرات غیرنفتی مواجه بودیم اما با بررسی آمار و ارقام در جلسه اقتصادی روز گذشته خوشبختانه در این دو ماه آخر مشابه پارسال شده است. در آغاز به دلیل کرونا برای صادرات مشکل داشتیم و امروز شرایط ما حل شده است و می‌توانیم صادرات غیرنفتی را انجام دهیم و تاکنون ۳۱ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی داشته‌ایم که تا پایان سال این رقم بالاتر هم خواهد رفت.

به گفته رئیس دولت تدبیر و امید بخش بزرگی از این صادرات غیر نفتی مربوط به پتروشیمی و فولاد است و این دو نقش عمده ای در صادرات غیرنفتی ما ایفا می کنند.

اعتراف دولت آمریکا به شکست تحریم و فشار علیه ایران، موفقیت بزرگی است

روحانی با اشاره به آغاز کار طرح بزرگ دیگر با ارزش ۲ میلیارد دلار گفت: این طرح در دولت بعد به افتتاح می‌رسد و آن مورد بسیار مهم هم در بخش پتروشیمی ماست.

رئیس دولت تدبیر و امید خطاب به ملت ایران گفت: همه آنچه که تا پایان امسال، به دست آورده ایم در سایه اراده، ایمان ایستادگی شما مردم بوده است و اگر افتتاح و موفقیتی داشتیم، مربوط به فرزندان این ملت و جوانان عزیز و همه مردم از همه اقشار و گروه ها بوده است که تلاش بسیاری انجام داده‌اند.

رئیس جمهوری تصریح کرد: مطمئنا دنیا و آمریکا ناچار خواهد شد در برابر این ملت بزرگ زانو بزند و تحریم‌های ظالمانه را کنار بگذارد.

روحانی یکی از پیروزی های بزرگ به دست آمده را سرنگونی قصاب و قاتل در آمریکا عنوان کرد و گفت: دولت جدید تاکنون چهار بار اعتراف کرده است فشار حداکثری دولت آمریکا شکست خورده و به نتیجه نرسیده است و این بزرگترین موفقیت ما در تاریخ است که خود آنانی که این تحریم را بر ما روا داشته‌اند به خاطر ایستادگی ما کاملاً اعتراف می‌کنند که این تحریم و فشار به جایی نرسیده است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۸۴۴۷۶۲۱۳:۲۴:۳۲ ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
برجام و تورم 1000 درصدی بعد از آن کمر مردم مظلوم ایران را شکست.
ناشناس۱۸۴۴۷۶۳۱۳:۲۵:۰۴ ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
اصلا برجام گوریل انگوری بود بسه خستمون کردی
ناشناس۱۸۴۴۷۶۴۱۳:۲۵:۱۳ ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
ترامپ چطور بی هیچ هزینه ای و با یک خط خطی از برجام خارج شد ؟!
ناشناس۱۸۴۴۷۶۹۱۳:۲۷:۲۵ ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
اگر برجام نبود فشار حداکثری دشمن 5 سال زودتر شکست می خورد و مردم اینهمه تحت فشار قرار نمی گرفتن.
ناشناس۱۸۴۴۷۷۱۱۳:۲۸:۰۹ ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
قرار بود برجام مشکلات ما را حل کند ! حالا ما باید مشکلات برجام را حل کنیم !!!!
ناشناس۱۸۴۴۷۷۵۱۳:۲۹:۰۳ ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
برجام از روز اول مرده بدنیا آمد زیرا تضمین کافی و ضمانت اجرایی نداشت.
ناشناس۱۸۴۴۷۹۲۱۳:۳۴:۲۹ ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
خدایا به ملت ایران کمک کن تا با شنیدن این سخنان نیازی به بستری شدن در بیمارستان های اعصاب و روان پیدا نکنند .
ناشناس۱۸۴۴۷۹۳۱۳:۳۵:۰۹ ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
حالا که به بهانه این برجام همه تورم و گرانی و فقر و ..... مخفی کردی ماه پشت ابر نمی ماند جواب خدا رو چی میدی جواب مردم و بیخیال
یه الفی۱۸۴۴۸۱۹۱۳:۴۸:۳۰ ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
برجام خیلی بزرگ بود خیلی از بس بزرگ بود ما را زیاد بدبخت کرد
ناشناس۱۸۴۴۸۳۰۱۳:۵۴:۵۶ ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
اقای روحانی چرا چند کشور غربی و مرتجع خلیج فارس و رژیم صهیونیستی را دنیا و شاید آخرت می بینید.
ناشناس۱۸۴۴۸۵۶۱۴:۰۸:۲۴ ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
دشمن دانا بلندت می کند بر زمینت می زند نادانِ دوست .
ناشناس۱۸۴۴۸۷۲۱۴:۱۸:۲۹ ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
عناصر داخلی هم در شکستن کمر برجام کمک کردند. با موشک به کمر برجام حمله کردند و برجام قطع نخاع شد. دیگه هیچ امیدی به برجام نیست باید برجام دیگری نوشت.
ناشناس۱۸۴۴۸۷۹۱۴:۲۶:۰۱ ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
اونقدر بزرگ بود که ارزش پول ملی رو به یک دهم رسوند!!! کاری که چند دهه جنگ نتونست با پول افغانستان و عراق بکنه!
ناشناس۱۸۴۴۸۸۴۱۴:۲۷:۵۹ ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
آقا ول کن دیگه تو رو خدا....‌اصلا برجام وحی الهی بود خوبه؟!!! پدر ما را دراوردی
ناشناس۱۸۴۴۸۸۷۱۴:۲۹:۵۹ ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
برجام چه درست چه غلط تنها راه برای فرار از تحریم های سازمان ملل بود .
ناشناس۱۸۴۴۸۹۱۱۴:۳۲:۲۶ ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
آقای روحانی اینقدر به شعور ملت توهین نکن. استعفا بده
ناشناس۱۸۴۴۸۹۹۱۴:۳۳:۴۰ ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
برجام اینقدر بزرگ بود که دولت آقای روحانی نتوانست از پس مدیریت درست مذاکرات آن برآید و در نهایت کلاه گشادی سر مردم رفت
ناشناس۱۸۴۴۹۲۸۱۴:۴۴:۵۵ ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
برجام از بس بزرگ بود کمر مردم زیرش شکست! واعظی: دلا را عمدا گرون میکردیم!!؟؟؟؟
ناشناس۱۸۴۴۹۳۲۱۴:۴۷:۳۸ ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
دقیقا، برای همین گلابی داد هرکدام ۱ کیلو!
محسن۱۸۴۴۹۳۳۱۴:۴۸:۲۷ ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
نمی دونم جریان چیه؟ قضیه برجام اینقدر برای حسن روحانی ناموسی شده؟؟
ناشناس۱۸۴۴۹۳۷۱۴:۵۰:۲۲ ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
وله کن
ناشناس۱۸۴۴۹۹۳۱۵:۲۹:۰۳ ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
برجام خیلی بزرگ بود که نوامیس کشور را داد تا نفت خودمان را بفروشیم! ولی آخرش هم...
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین