آزادراه غدیر افتتاح می‌شود/ اعلام جزییات سرمایه‌گذاری و عوارض

اقتصادی،   3991207035

ایسنا نوشت: مجری آزاد راه کنار گذر جنوبی تهران (غدیر) اعلام کرد : امروز این آزادراه با حضور رئیس جمهوری، وزیر راه و شهرسازی و دیگر دست‌اندرکاران افتتاح خواهد شد که می‌تواند زمان رسیدن را برای رانندگان سواری تا ۱.۵ ساعت و برای وسایل نقلیه سنگین تا دو ساعت کاهش دهد و عوارض آن برای انواع خودروها از ۲۵ تا ۸۰ هزار تومان است.

آزادراه کنار گذر جنوبی تهران یا همان آزادراه غدیر اواخر سال ۱۳۹۳ کلید خورد و قرار بود تا پنج سال اتمام این پروژه طول بکشد که البته به نظر می‌رسد این وعده محقق شده چرا که عملیات اجرایی این آزادراه به اتمام رسیده و امروز (پنجشنبه هفتم اسفند ماه) تا قبل از ظهر به بهره‌برداری می‌رسد.

این آزادراه از آبیک در آزادراه فعلی کرج- قزوین آغاز شده و با عبور از جنوب استان البرز و تهران پس از ۱۵۸ کیلومتر به چرمشهر در آزادراه حرم تا حرم در جنوب شرقی تهران می‌رسد البته اگر تقاطع‌های غیر همسطح و دیگر مسیرهای آن را محاسبه کنیم طول این آزادراه به ۲۲۰ کیلومتر می‌رسد.

محمود ملازینل -مجری آزاد راه کنار گذر جنوبی تهران و مدیرکل دفتر امور مجریان آزاد راه کشور- در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: این آزادراه که امروز با حضور وزیر راه‌وشهرسازی و رئیس جمهوری افتتاح خواهد شد می‌تواند طول سفر را برای وسایل نقلیه سبک تا ۹۰ دقیقه و برای وسایل نقلیه سنگین تا ۱۲۰ دقیقه کاهش دهد و یکی از ایمن‌ترین آزادراه‌های کشور از نظر اصول جدید ساخت و مهندسی به شمار می‌رود.

وی درباره نرخ عوارض تعیین شده برای این آزادراه کنار گذر جنوبی تهران (غدیر) گفت: بر اساس مصوبه موجود عوارضی برای خودروهای سواری ۲۵۰۰۰ تومان، وانت ۳۰ هزار تومان، مینی بوس ۲۵۰۰۰ تومان، اتوبوس ۳۵۰۰۰ تومان، کامیون دو محور ۵۰ هزار تومان، کامیون سه محور ۶۵ هزار تومان و تریلی ۸۰ هزار تومان تعیین شده است که در ابتدای راه‌اندازی به صورت دستی و غیر الکترونیک و در ادامه و با نصب تجهیزات به صورت الکترونیک دریافت و پرداخت خواهد شد.

ملازینل با اشاره به اینکه در این محور آزادراهی چهار ایستگاه عوارضی وجود دارد، ادامه داد: مردم می‌توانند برای استفاده از هر بخش این آزادراه تنها عوارض آن را پرداخت کنند به گونه‌ای برای وارد شدن به این آزادراه از غرب یعنی از جاده قزوین کرج در ایستگاه اول ۷۰۰۰ تومان، در ایستگاه دوم ۷۰۰۰ تومان، در ایستگاه سوم ۶۰۰۰ تومان و درصورتی که بخواهد از عوارضی چهارم عبور کرده و از همه طول ۱۵۸کیلومتری این آزادراه استفاده کنند ۵۰۰۰ تومان دیگر نیز باید بپردازند که مجموعا به ۲۵۰۰۰ تومان می‌رسد.

مجری آزاد راه کنار گذر جنوبی تهران و مدیرکل دفتر امور مجریان آزاد راه کشور با اشاره به اینکه در این آزادراه از یک تونل برای عبور از اتوبان کرج-قزوین استفاده شده است، گفت: آزادراه غدیر دارای ۴۹ دستگاه پل در نقاط تبادلی مانند آزادراه کرج-قزوین، جاده قدیم کرج، ماهدشت-اشتهارد، اتوبان تهران-ساوه، جاده قدیم قم، اتوبان تهران-قم، قم-گرمسار است. همچنین در ۱۲ تقاطع که از روی مسیرهای مختلف عبور می‌کند پل احداث شده و پنج پل رودخانه‌ای نیز داریم که البته این تعداد به ۴۹ مورد نمی‌رسد اما در یک منطقه ممکن است پنج پل احداث شده باشد.

وی با بیان اینکه این آزادراه در طول مسیر از و به محورهای مذکور نقطه دسترسی (ورودی و خروجی) دارد، اظهار کرد: برای احداث و بهره‌برداری از آزادراه کنار گذر جنوبی تهران (غدیر) بالغ بر ۳۴۰۰ میلیارد تومان هزینه شده و سرمایه‌گذاری صورت گرفته است که اگر بخواهیم آن را بر اساس ارزش روز محاسبه کنیم به ۷۰۰۰ میلیارد تومان می‌رسد. از این میزان ۳۰ درصد از سوی دولت پرداخت شده و ۷۰ درصد نیز قرارگاه خاتم الانبیاء سرمایه‌گذاری کرده است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین