چرا معاون وزیر بهداشت نتوانست سوار هواپیما شود؟

اجتماعی،   3991206006 ۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

در پی اظهارات معاون وزیر بهداشت مبنی بر امتناع مسولان پرواز از سوار کردن وی در یکی از پروازها به دلیل تکمیل بودن ۷۵ درصد صندلی‌های هواپیما، سازمان هواپیمایی کشوری توضیحاتی باره ارائه کرد.

چرا معاون وزیر بهداشت نتوانست سوار هواپیما شود؟

به گزارش ایسنا، پس از اینکه ایرج حریرچی معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد که به هنگام تهیه بلیت و سوار شدن به هواپیما، به دلیل آنکه شرکت هواپیمایی مورد نظر صندلی‌های هواپیمای خود را تا بیش از ۷۵ درصد پر کرده بود بلیت برای پرواز را به او ندادند. سازمان هواپیمایی کشوری با صدور اطلاعبه‌ایتوضیحاتی در اتین زمینه ارائه کرد.

این سازمان در توضیحات خود آورده است:

«ضمن تشکر از زحمات آقای حریرچی و همکاران ایشان از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور، ذکر این نکته ضروری است که از آغاز شیوع کرونا در کشور به جهت اینکه مسوولیت مدیریت و برنامه‌ریزی برای مقابله با ویروس کرونا به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی واگذار شد، سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان متولی سیاست‌گذاری در صنعت حمل‌ونقل کشور در کنار تمامی ارگان‌ها خود را مکلف و مقید دانست تا در جهت حفظ سلامت شهروندان از تمام توان خود در جهت مقابله با این بحران استفاده نماید.

سازمان هواپیمایی کشوری از اظهارات ایشان در یک برنامه تلویزیونی اینگونه برداشت کرده است که ایشان از قبل بلیتی تهیه نکرده بودند اما قصد تهیه بلیت و سوار شدن به هواپیما را داشتند که ظاهرا به جهت تکمیل ظرفیت پرواز، شرکت هواپیمایی مربوطه از سوار کردن ایشان امتناع کرده است.»

در ادامه این توضیحات آمده است: «به طور حتم سازمان هواپیمایی کشوری این موضوع را بررسی و لیست مسافران آن پرواز را از شرکت هواپیمایی مربوطه مطالبه خواهد کرد و چنانچه آن شرکت براساس تکمیل ظرفیت ۶۰ درصد ایشان را نپذیرفتند، در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی از آقای حریرچی دعوت خواهیم کرد تا از عوامل این شرکت هواپیمایی به جهت رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی مصوب وزارت بهداشت و سازمان هواپیمایی کشوری تقدیر و تشکر لازم به عمل آید. اما چنانچه براساس مطالب ایشان تعداد ظرفیت پرواز بیش از ۷۵ درصد بوده است قطعا طبق روال گذشته با متخلفین برخورد خواهد شد و نتیجه را به اطلاع ایشان و عموم خواهیم رساند.

در عین حال باید توجه داشت که از ابتدای شیوع ویروس کرونا، با همراهی شرکت‌های هواپیمایی و اقدامات صورت گرفته، اکنون صنعت هوانوردی تنها یکی از شقوق حمل‌ونقل در کشور به شمار می‌رود که به طور جدی رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی را در دستور کار قرار داده و با جدیت تمام به اجرای دستورالعمل‌ها همت گمارده است. تا بدان جا که فارغ از اینکه در عرصه بین‌المللی شرکت‌های هواپیمایی نسبت به استفاده ۱۰۰ درصدی و یا حداکثر ۶۰ درصد ظرفیت پروازها چه عقیده تخصصی و فنی دارند و در عمل چگونه است، امروز بحث استفاده از حداکثر ۶۰ درصد ظرفیت با همکاری شرکت‌های هواپیمایی در پروازها به یک فرهنگ و خواست عمومی تبدیل شده است.

یعنی اگر شرکتی بخواهد محدودیت ۶۰ درصدی را رعایت نکند مسافران آن را نمی‌پذیرند و نکته حائز اهمیت، همراهی و هماهنگ بودن شرکت‌های هواپیمایی با سازمان هواپیمایی کشوری در اجرای فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از حداکثر ۶۰ درصد ظرفیت علی رغم تحریم‌ها، محدودیت‌ها و مشکلات عدیده اقتصادی که در این صنعت وجود دارد. که از همین جا از شرکت‌های هواپیمایی بابت این هماهنگی و همراهی قدردانی می‌کنیم.

همچنین لازم به ذکر است، به صورت مستمر بازرسی‌های لازم توسط دفاتر تخصصی سازمان هواپیمایی کشوری از پروازها به عمل آمده و در صورت مشاهده تخلف با متخلفان برخورد و مجازات‌های لازم صورت گرفته است که مصداق این امر لغو مجوز پرواز برخی مسیرهای شرکت‌های هواپیمایی در ماه‌های گذشته بوده که گزارش آن به اطلاع عموم رسانده شد.

زنجیره صنعت حمل‌ونقل هوایی کشور با محوریت و مدیریت سازمان هواپیمایی کشوری با اجرای صحیح دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی در جهت حفظ سلامت شهروندان فعالیت می‌کنند لیکن ای کاش این فشارها و حساسیت‌ها در سایر شقوق حمل ونقل نیز اعمال می‌شد که برای تایید این امر می‌توان سری به متروی تهران زده و با یک محاسبه سرانگشتی دریافت که یک شهروند روزانه به طور متوسط یک ساعت در مترو به سر می‌برد که تقریبا به اندازه یک سفر هوایی است اما با چه میزان ظرفیت و با رعایت کدام فاصله‌گذاری اجتماعی و آیا در حمل‌ونقل بین‌شهری نیز واقعا  پروتکل‌ها رعایت می‌شود؟

در پایان مجددا از کلیه شرکت‌های هواپیمایی که در اجرای دستورالعمل استفاده از حداکثر ۶۰ درصد ظرفیت پذیرش مسافر با سازمان هواپیمایی کشوری و ستاد مرکزی مقابله با کرونا همکاری و همراهی داشته‌اند، قدردانی می‌کنیم.»

دیدگاه کاربران

م. ر.۱۸۳۷۸۸۱۰۸:۵۵:۱۶ ۱۳۹۹/۱۲/۶
سازمان هواپیمایی کشوری دروغ می گوید. من مرداد ماه یک سفر رفت و برگشت از تهران به تبریز داشتم که در هر دو سفر هر دو شرکت ایران ایر و ایران ایر تور مسافران را بصورت 100 درصد سوار کرده بودند. مدارک و شماره پرواز هم موجود است.
ناشناس۱۸۳۸۲۲۹۱۰:۵۳:۵۰ ۱۳۹۹/۱۲/۶
قانون مال مردم است نه مدیران
آریابان۱۸۳۸۶۷۷۱۴:۳۳:۳۰ ۱۳۹۹/۱۲/۶
حالا اگر این دفعه هم علت سوار نکردن ایشون به هواپیما ناشی از ارتکاب خلاف انباشت مسافر نبوده باشه ، ولی در هر حال این یک واقعیته که در بسیاری از موارد روزمره شاهدیم که قانون و مقررات رسمی اعلام شده یا اصلا رعایت نمیشه و یا آنکه بصورت ناکافی و مخدوش ، بگونه ای که تقریبا اجرای دقیق و کامل آنها را باید از محالات شمرد !!!!!!
میترا۱۸۳۸۸۲۵۱۵:۵۴:۱۱ ۱۳۹۹/۱۲/۶
من دیشب ۶ اسفند با پرواز .. ماهان از ترکیه برگشتم. علیرغم بلیط بسیار گران، ظرفیت آن بالای ۹۵ درصد تکمیل بود.
یکتانت

پربحث‌های هفته

  1. در پاسخ به اقدامات تروریستی میز مذاکره را ترک کنید

  2. «همه با هم»؛ شعار انتخاباتی سید حسن خمینی؟!

  3. معادله تروریست های اسراییلی و جنتلمن های غربی در ماجرای نطنز

  4. نطنز و خودنمایی های حقیرانه رژیم صهیونیستی

  5. افسر پیشین ارتش آمریکا: با نگاهی به عین‌ الاسد، دقت موشک‌های ایران را درک کنید

  6. نگرانی محافل امنیتی اسراییل از انتقام ایران

  7. آیا آمریکا کنار مردم ایران ایستاده است؟

  8. حمله به مرکز جاسوسی موساد رژیم صهیونیستی در شمال عراق

  9. در ستاد مبارزه با کرونا چه خبر است؟!

  10. ایران وارد فاز غنی سازی ۶۰ درصدی شد

  11. بحث جنجالی مجری شبکه دو با مسئول دولتی/مجری دهن مرا باز نکنید

  12. وعده تکراری احمدی‌نژاد برای افشاگری/ زمزمه کاندیداتوری همتی/ وضعیت پیچیده لاریجانی در انتخابات/ چرا ظریف اعلام کرده نامزد نمی‌شود؟

  13. روحانی: با مذاکره مشکلی نداریم/ غنی‌سازی ۶۰ درصدی پاسخ‌ به شرارت‌ها بود/ دست ما را باز بگذارید؛ ۱۰۰ روز ‌آخر هم تحریم را می‌شکنیم

  14. پرونده نفوذ و خرابکاری را ببندید !

  15. تعدد نامزدها؛ تهدید یا فرصت؟!

  16. دیپلمات با سابقه آمریکایی: دیوار تحریم ها علیه ایران را زودتر بشکنید

  17. رفع تحریم ها در گرو پایان دادن به «بازی» آمریکا

  18. راه‌حل سردار دهقان برای خروج پرونده هسته‌ای از بن‌بست/ شعار حسن خمینی انتخاب شده است؟/ انتقادات اصولگرایان از نامزدی جلیلی/ تقاضا برای برخورد قضایی با روحانی

  19. آقا سید حسن خمینی نگرانیم

  20. جزئیاتی از خسارت‌های حادثه نطنز/ قطعات تعمیری بازگشته به ایران حامل ۳۰۰ پوند مواد منفجره بوده

  21. جلسه افشاگری اصلاح‌طلبان علیه اصلاحات/ کرباسچی به تاجزاده: مردم گفتمان نمی‌خواهند وضع موجود تقصیر ماست

  22. «بدترین دولت به روایت آمار»/ رکوردشکنی دولت روحانی در تعمیق فقر

  23. ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه نطنز: این سانحه با انفجاری بزرگ رخ داده/ نه ماه طول می‌کشد که تولید اورانیوم غنی شده بازیابی شود

  24. جزئیاتی از سند ۲۵ ساله ایران و چین/ صادرات خودرو به کشورهای منطقه/ چین تا ۲۵ سال از ما نفت می‌خرد

  25. نوشداروی بعد از مرگ سهراب!

آخرین عناوین